Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(5)
Autor
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Buczkowski Roman (1951- )
(1)
Haffer Rafał
(1)
Karaszewska Hanna
(1)
Kondzielski Igor
(1)
Kosiedowski Wojciech (1946- )
(1)
Szymański Tomasz (chemia)
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(2)
Gospodarka terenowa
(1)
Innowacje
(1)
Inżynieria środowiska
(1)
Metale ciężkie
(1)
Nowy produkt
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Płaca
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rekultywacja gruntów
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp; Rozdz. I Innowacje jako czynnik przewagi konkurencyjnej (1.1. Klasyfikacja innowacji 1.2. Potrzeba innowacyjności 1.3. Rynek a innowacje 1.4.Oryginalna twórczość w technice 1.5. Wewnętrzne uwarunkowaniainnowacyjności 1.6 Przywództwo i proinnowacyjna kultura organizacji); Rozdz. II Zewnętrzne uwarunkowania innowacyjności firm (2.1. Uwarunkowania tworzenia innowacji 2.2. Wpływ otoczenia na transfer innowacji 2.3. Aspekty globalne procesów innowacyjnych); Rozdz. III Metody i narzędzia innowacyjnego zarządzania (3.1. Budowa strategii innowacyjnej 3.2. Radykalne i kompleksowe zmianyw organizacji - restrukturyzacja 3.3. Wybrane narzędzia doskonaleniaorganizacji 3.4. Wyszczuplanie przedsiębiorstwa jako źródło poprawyefektywności 3.5 Przyszłościowe formy organizacji przedsiębiorstw 3.6. Zarządzanie wiedzą jako czynnik przewagi konkurencyjnej); Rozdz. IV Zarządzanie nowym produktem (4.1. Istota produktu i nowego produktu 4.2. Strategiczny charakter zarządzania nowym produktem 4.3. Kreowanie produktu 4.4. Zarządzanie marką, i opakowaniem 4.5. Proces rozwoju nowego produktu 4.6. Zarządzanie cyklem życia nowego produktu 4.7. Czynniki sukcesu nowego produktu) ; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wprowadzenie 2. Gleba (2.1. Skład chemiczny gleby 2.2. Organizmy żyjące wglebie - podział i pełnione funkcje 2.3. Właściwości fizyko-chemiczne gleby 2.4. Wpływ pH na właściwości sorpcyjne gleby 2.5. Wpływ potencjałuoksydacyjno-redukcyjnego na właściwości sorpcyjne gleby 2.6. Wpływ zawartości substancji organicznej na właściwości sorpcyjne gleby 2.7. Wpływ tworzenia się kompleksów na właściwości sorpcyjne gleby 2.8. Rodzaje sorpcji w środowisku glebowym 2.8.1. Adsorpcja chemiczna 2.8.2 Adsorpcja fizyczna 2.8.3. Wymiana jonowa 2.8.4 Sorpcja biologiczna 2.8.5. Sorpcja mechaniczna 2.9. Matematyczne opis zjawisk sorpcyjnych 2.0.1. Izoterma sorpcji Freundlicha 2.9.2. Izoterma sorpcji Langmuira 2.9.3. Wyznaczanie izoterm sorpcji gleby i jej składników 2.10. Zanieczyszczenie gleby 2.10.1. Typy zanieczyszczeń glebowych 2.10.2. Metale ciężkie jako specyficzne zanieczyszczenia środowiska glebowego 2.10.3. Transport samochodowy jako źródło zanieczyszczeń gleby metalami ciężkimi 2.10.4. Charakterystyka przykładowych metali ciężkich (Kadm, Miedź, Ołów, Cynk) 3. Remediacja gleb 3.1. Remediacja- definicja i podstawowe zadania procesu 3.2. Procedury remediacji gleb - ogólne założenia 3.3. Chemiczna remediacja gleb 3.3.1. Blokowanie metali w glebie 3.3.2. Wymywanie metali 3.4. Biologiczne metody remediacji gleb - krok w przyszłość3.4.1. Rośliny w służbie ochrony gleb - fitoremediacja 3.4.2. Czym jest fitoremediacja 3.4.3. Fitoremediacja gleb 3.4.4.1. Fitostabilizacja 3.4.4.2. Fitoremediacja gleb obciążonych substancjami organicznymi 3.4.4.3. Rizodegradacja 3.4.4.4. Fitdegradacja 3.4.6. Fitoremediacja gleb obciążonych metalami ciężkimi - fitoekstrakcja 3.4.5.1. Hiperakumulacja i hiperakuulatory 3.4.5.2. Fitoekstrakcja ciągła 3.4.5.3. Fitoekstrakcja wspomagana 3.4.5.4. Fitoekstrakcji blaski i cienie 3.4.5.5. Fitogórnictwo 3.4.6. Fitowolatalizacja 3.4.7. Praktyczne zastosowania technik fitoremediacyjnych do ochrony i detoksykacji gleb 3.5. Przyszłość fitoremediacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści Wstęp; Rozdz. I. Przewaga konkurencyjna i instrumenty służące jej osiąganiu : 1.1. Ogólny model osiągania przez przedsiębiorstwa sukcesu na rynku 1.2 Cele strategiczne współczesnych przedsiębiorstw 1.3. Rynek jako miejsce realizacji celów strategicznych przedsiębiorstw 1.4. Przewaga konkurencyjna jako warunek sukcesu przedsiębiorstw 1.4.1. Istota przewagi konkurencyjnej w kontekście modelu osiągania przez przedsiębiorstwa sukcesu rynkowego 1.4.2. Podejście pozycyjne i zasobowe do przewagi konkurencyjnej 1.4.3. Synteza podejść pozycyjnego i zasobowego do przewagi konkurencyjnej 1.4.4. Parametry przewagi konkurencyjnej 1.5. Strategie osiągania przewag konkurencyjnych 1.5.1. Istota strategii przedsiębiorstwa 1.5.2. Strategie na poziomie korporacji (corporate level strategies) 1.5.3. Strategie na poziomie przedsiębiorstwa (business level strategies) 1.6. Instrumenty osiągania przewag konkurencyjnych 1.7. Jakość jako instrument dostarczania klientom wyższej od konkurentów wartości 1.7.1. Pojęcie i istota wartości dla klienta 1.7.2. Pojęcie i istota jakości produktu i jakości totalnej; Rozdz. II. Źródła i mierniki przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw : 2.1. Zróżnicowanie teoretycznych podejść do źródeł przewag konkurencyjnych 2.1.1. Źródła postrzeganej przewagi konkurencyjnej 2.1.2. Zasobowe źródła przewagi konkurencyjnej 2.1.3. Źródła przewag konkurencyjnych a stosowane strategie osiągania przewag konkurencyjnych 2.2. Strategiczne zasoby przedsiębiorstw 2.3. Sfery zasobów przedsiębiorstw 2.4. Trwałość przewagi konkurencyjnej 2.5. Mechanizm osiągania przewag konkurencyjnych przez przedsiębiorstwa 2.6. Mierniki przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw ; Rozdz. III. Systemy zarządzania jakością jako źródła przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw: 3.1. Geneza i rozwój systemów zarządzania jakością 3.2. Tradycyjne systemy zarządzania jakością 3.3. Systemy zarządzania jakością według norm ISO 3.3.1. Rodzina norm ISO serii 9000 3.3.2. Elementy systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 3.3.3. Dokumentacja systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 oraz normami branżowymi 3.3.4. Ocena i certyfikacja systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 3.3.5. Standard ISO serii 9000 - wersja 2000 3.3.6. System zarządzania środowiskowego zgodny z normami ISO serii 14000 3.4. Systemy kompleksowego zarządzania jakością 3.5 Cechy kompleksowych systemów zarządzania jakością 3.6 Systemy ISO i TQM a przewaga konkurencyjna ; Rozdział IV. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawcze: 4.1 Metodyka i procedura badań empirycznych 4.2 Budowa kwestionariuszy ankiet i wywiadu 4.3. Metoda ekspertów 4.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw ; Rozdz. V. Miejsce i rola sfery zarządzania jakością w kreowaniu instrumentów osiągania przewag konkurencyjnych badanych przedsiębiorstw: 5.1. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw i ich głównych konkurentów 5.2. Skuteczność stosowanych instrumentów konkurowania 5.3. Wpływ sfer funkcjonalno-zasobowych przedsiębiorstw na zdolność kreowania instrumentów konkurowania 5.4. Ocena ważności sfer funkcjonalno-zasobowych dla kreowania instrumentów konkurowania uwzględniająca zróżnicowanie przedsiębiorstw 5.5. Rola sfery zarządzania jakością w kreowaniu instrumentów konkurowania przedsiębiorstw ; Rozdz. VI. Wpływ cech systemów zarządzania jakością na osiągane przewagi konkurencyjne badanych przedsiębiorstw : 6.1. Systemy zarządzania jakością stosowane przez przedsiębiorstwa 6.2. Stosowane systemy zarządzania jakością a osiągane przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw 6.3. Wewnętrzne i zewnętrzne efekty wprowadzania systemów zarządzania jakością 6.4. Cechy systemów zarządzania jakością stosowanych przez przedsiębiorstwa 6.5. Związki korelacyjne cech systemów zarządzania jakością z uzyskiwanymi przewagami konkurencyjnymi przedsiębiorstw 6.6. Kluczowe cechy systemów zarządzania jakością przedsiębiorstw ; Rozdz. VII. Podstawy i warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością polskich przedsiębiorstw : 7.1. Poziom zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach 7.2. Zakres możliwości imitowania kompleksowych systemów zarządzania jakością 7.3. Ogólny model budowy systemu kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach 7.4. Wewnętrzne warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach 7.5. Zewnętrzne warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach ; Zakończenie ; Spis tabel ; Spis rysunków ; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Habilitacyjne)
Forma i typ
Temat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej