Form of Work
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(22)
E-booki
(15)
IBUK Libra
(15)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(47)
unavailable
(2)
Branch
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(41)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Author
zbiorowa Praca
(6)
Kozioł Leszek
(5)
Chyba Zbigniew
(3)
Francik Anna
(2)
Gładysz Bartłomiej
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Albigowski Marek
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Gębicka-Frąc Maria
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Korkosz-Gębska Jolanta
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Frank
(1)
Krwawicz Małgorzata
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Kłos Zbigniew
(1)
Littman Jonathan (1958- )
(1)
Majkut Robert
(1)
Marciniak Stanisław
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Mauborgne Renee A
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Meyer Erin
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Pasternak Kazimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Peters Thomas J. (1942- )
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Prystrom Joanna
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Skala Agnieszka
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Stone Brad
(1)
Strojny Jacek
(1)
Styś Aniela (1942- )
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szymański Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Wiszniewski Wojciech (1949- )
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woźniak Leszek (rolnictwo)
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Świadek Arkadiusz
(1)
Year
2020 - 2022
(15)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(24)
Country
Poland
(62)
Language
Polish
(60)
English
(2)
Audience Group
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
Innowacje
(42)
Przedsiębiorstwo
(15)
Zarządzanie
(13)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Zarządzanie innowacjami
(4)
Finansowanie
(3)
Innowacje ekologiczne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Start-up
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zielona gospodarka
(3)
Model biznesowy
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Postęp techniczny
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Sukces
(2)
Amazon.com
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bezos, Jeffrey
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hastings Reed
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jobs, Steven
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komercjalizacja wyników badań naukowych
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Media strumieniowe
(1)
Miasta
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Netflix
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Nowy produkt
(1)
Organizacje
(1)
Patenty
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polityka regionalna
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwo finanse
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł naftowy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Spółki
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Technogia
(1)
Technologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Transfer technologii
(1)
Transport taksówkowy
(1)
Uber (firma)
(1)
Unia Europejska
(1)
Upadłość
(1)
Usługi elektroniczne
(1)
Venture capital
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie środowiskowe
(1)
Zdolność produkcyjna
(1)
Subject: time
2001-
(19)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Polska
(11)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(14)
Monografia
(13)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(23)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Ochrona środowiska
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
62 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Book
In basket
Jest to cudowna książka. Przeprowadza nas stopniowo przez wszystkie etapy procesu innowacji IDEO - od tworzenia "świetnych zespołów" (w IDEO wszystko jest świetne) poprzez uczenie się, jak patrzeć oczami klienta (zapomnijmy o grupach tematycznych!), oraz sesje burzy mózgów (proszę mi wierzyć, że nikt, ale to nikt nie robi tego lepiej niż IDEO) po szybkie opracowywanie prototypów (a nikt, ale to nikt nie robi tego lepiej...). Nie jest to jednak wyprawa monotonna ani akademicka. IDEO tworzy rzeczy najprzeróżniejsze, a zawsze fantastyczne. Przedstawione w książce analizy przypadków - od wózków dla sklepów spożywczych po tubki na pastę do zębów, elektroniczne gadżety i tajemnicze urządzenia medyczne - sprawiają, że każda niemal jej strona pulsuje życiem. W ostatnich latach, gdy LI ("legenda IDEO") szeroko się upowszechniła, firma uzyskała klientów, którzy... Tom Peters
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 65 (1 egz.)
Book
In basket
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
Kolejna książka z cyklu „Nauka i praktyka innowacji”, którą oddajemy do rąk Czytelników, jest poświęcona problematyce organizacji i zarządzania procesami innowacyjnymi, czyli kwestiom kreowania, wdrażania, komercjalizacji i dyfuzji innowacji. Organizacja i zarządzanie procesami innowacji podlegają nieustannym zmianom za sprawą pojawiających się nowych wyzwań i możliwości. Książka konfrontuje ugruntowane podejścia z najnowszymi trendami przedstawianymi w literaturze zachodniej. Można w niej znaleźć odpowiedzi na dwa kluczowe pytania, jak strukturalizować proces innowacji i jak kształtować i rozwijać skuteczne wzorce zachowań uczestników procesu innowacji podczas jego realizacji na bieżąco, na co dzień. Treści przedstawiono w książce w ten sposób, by prowadzić Czytelnika od ogólnych problemów i rozlicznych podejść dotyczących innowacji i innowacyjności w otoczeniu gospodarczym, poprzez charakterystykę natury procesów innowacyjnych, ich źródeł i efektów, aż do ich uwarunkowań w skali makro-, mezo- i mikroekonomicznej. Książkę można uznać za kompendium wiedzy naukowej o innowacjach i procesach innowacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem polskiej gospodarki.[pwe.com].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
Autor pracy przedstawia spektrum źródeł innowacyjności. Wychodząc od kwestii ogólnie pojmowanych potrzeb ludzkich, przechodzi następnie do takich osobowych źródeł, jak rozwijający się potencjał wiedzy, zasoby twórcze czy intuicja. Sięga do innych, nie zawsze przywoływanych źródeł innowacyjności, osadzając je we właściwym kontekście. Potem wprowadza nas w obszar różnych uwarunkowań powstawania innowacyjnych rozwiązań..... [fragment recenzji Stanisława Tkaczyka]
Spis treści: Źródla innowacyjności i innowacji ; Uwarunkowania powstawania innowacji ; Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań ; Wpływ innowacyjności na sukcesy rynkowe ; Specyfika innowacyjności w przedsiębiorstwach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
Spis treści: Wstęp; Rozdz. I Innowacje jako czynnik przewagi konkurencyjnej (1.1. Klasyfikacja innowacji 1.2. Potrzeba innowacyjności 1.3. Rynek a innowacje 1.4.Oryginalna twórczość w technice 1.5. Wewnętrzne uwarunkowaniainnowacyjności 1.6 Przywództwo i proinnowacyjna kultura organizacji); Rozdz. II Zewnętrzne uwarunkowania innowacyjności firm (2.1. Uwarunkowania tworzenia innowacji 2.2. Wpływ otoczenia na transfer innowacji 2.3. Aspekty globalne procesów innowacyjnych); Rozdz. III Metody i narzędzia innowacyjnego zarządzania (3.1. Budowa strategii innowacyjnej 3.2. Radykalne i kompleksowe zmianyw organizacji - restrukturyzacja 3.3. Wybrane narzędzia doskonaleniaorganizacji 3.4. Wyszczuplanie przedsiębiorstwa jako źródło poprawyefektywności 3.5 Przyszłościowe formy organizacji przedsiębiorstw 3.6. Zarządzanie wiedzą jako czynnik przewagi konkurencyjnej); Rozdz. IV Zarządzanie nowym produktem (4.1. Istota produktu i nowego produktu 4.2. Strategiczny charakter zarządzania nowym produktem 4.3. Kreowanie produktu 4.4. Zarządzanie marką, i opakowaniem 4.5. Proces rozwoju nowego produktu 4.6. Zarządzanie cyklem życia nowego produktu 4.7. Czynniki sukcesu nowego produktu) ; Literatura
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 83 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
Innowacje ekologiczne, zdolności dynamiczne i efektywność organizacji / Magdalena Pichlak. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zmiany zachodzące w otoczeniu przedsiębiorstw, w tym intensyfikacja procesów produkcji i konsumpcji, implikują konieczność uwzględnienia wymiaru ekologicznego w prowadzonej przez organizacje działalności innowacyjnej. Nie ma wątpliwości, że minimalizacja negatywnego oddziaływania na środowisko dzięki tworzeniu i wdrażaniu innowacji ekologicznych jest podstawą budowania konkurencyjności w perspektywie długookresowej. Niniejsza książka wpisuje się w nurt badań nad ekoinnowacyjnością przedsiębiorstw w ujęciu strategicznym.Łącząc teorię innowacji z koncepcją zdolności dynamicznych, podjęto próbę opracowania i empirycznego sprawdzenia modelu zarządzania ekoinnowacjami we współczesnym kontekście rynkowym. W pierwszej kolejności przedstawiono wybrane zagadnienia teorii i metodologii ekoinnowacji. Następnie w oparciu o systematyzację zarówno polskiej, jak i zagranicznej literatury przedmiotu zbudowano koncepcyjny model zarządzania prowadzoną przez przedsiębiorstwa działalnością ekoinnowacyjną.Empiryczna weryfikacja modelu w innowacyjnych polskich organizacjach wykazała, że dzięki lepszemu zrozumieniu roli i znaczenia zdolności dynamicznych przedsiębiorcy mogą usprawnić zarządzanie ekoinnowacjami, szczególnie w kontekście elastycznego modyfikowania stosowanych procesów, istniejących struktur i realizowanych modeli biznesowych. „Monografia wzbogaca dotychczasowy dorobek z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw. Stanowi opracowanie nowatorskie, o istotnych walorach poznawczych i metodycznych. Wnosi nowe wątki i wskazuje na nowe kierunki badań w obszarze innowacji ekologicznych. Zaprezentowany model koncepcyjny może być wykorzystany w dalszych badaniach dotyczących wpływu ekoinnowacji na efektywność organizacji. Wysoko oceniam jakość badań empirycznych oraz sformułowanych na tej podstawie wniosków i rekomendacji dla praktyki gospodarczej". Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie [profinfo.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
Startupy : wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości / Agnieszka Skala. - Kraków ; Legionowo : Wydawnictwo edu-Libri, 2018. - 203 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
„Monografia stanowi ciekawą analizę zjawiska o fundamentalnym znaczeniu we współczesnej gospodarce i społeczeństwie, jakim są młode innowacyjne firmy, które autorka definiuje jako startupy. Na temat tego typu firm i ich przełomowej roli w gospodarce istnieje bogata literatura, głównie o charakterze popularnym. Mniej zaawansowany jest natomiast dorobek naukowy, zwłaszcza jeśli chodzi o wyzwania, jakie niosą tego typu organizacje dla nauk o zarządzaniu. W pewnym sensie spektakularne sukcesy czołówki innowacyjnych startupów podważają przydatność podstawowych zasad i reguł efektywnego działania gospodarczego, sformułowanych na gruncie współczesnych nauk o zarządzaniu. Podobnie w przypadku szeroko pojętej edukacji początkujących adeptów nowego biznesu, doświadczenia w zakresie funkcjonowania startupów wymagają wprowadzenia jakościowych zmian w procesie dydaktycznym. W swojej monografii dr Agnieszka Skala analizuje te właśnie kluczowe wyzwania”. Z recenzji prof. dra hab. Jerzego Cieślika.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.2 (1 egz.)
Book
In basket
Współczesne koncepcje innowacji / Edyta Gwarda-Gruszczyńska. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 181 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Publikacja jest skierowana do studentów, doktorantów i młodych badaczy. Zamierzeniem autorki nie było opracowanie podręcznika akademickiego, w którym można znaleźć wszystkie najważniejsze zagadnienia z zakresu zarządzania innowacjami. Głównym celem monografii jest prezentacja współczesnych koncepcji, a przede wszystkim kierunków rozwoju innowacji. Podstawą analiz stały się koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz przewidywane przez analityków megatrendy, które będą kształtowały świat w kolejnych latach. Obecnie technologia uznawana jest za jeden z głównych czynników, które wpływają na wszystkie aspekty życia ludzkiego. Stopień zaawansowania nowoczesnych technologii i ich wszechobecność sprawiają, że innowacyjne rozwiązania mają coraz większy wpływ na życie ludzi oraz funkcjonowanie przedsiębiorstw. Dlatego w publikacji dużo uwagi poświęcono innowacjom technologicznym, zwłaszcza tym, które mogą stanowić podstawę do tworzenia nowości w innych sektorach (np. technologie graniczne, kluczowe technologie wspomagające). W monografii poruszono także problematykę innowacji w obszarze ekologii i w sferze społecznej oraz podjęto próbę identyfikacji kierunków jej rozwoju w Europie i na świecie.[ksiegarnia.pwn.pl].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym / Teresa Bal-Woźniak. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 191 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym. Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania. Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów. [Ze wstępu]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Punkty Przełomowe)
(Znak Litera Nova)
Ta książka powie ci, jak myśleć inaczej. Nie tylko o swojej karierze i wizji świata, ale też o produktach i klientach. Podpowie ci, jak uruchomić swój mózg, mówiąc "nie" tysiącu niepotrzebnych rzeczy oraz... jak odcisnąć ślad we wszechświecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.3 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 33 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 12.1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 5.2 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again