Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(5)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(5)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 13
(1)
Autor
Gajda Marcin
(1)
Gajda Monika
(1)
Kościuk Zbigniew
(1)
Kulik Justyna (ilustratorka)
(1)
Malcher Rita
(1)
Montessori Maria
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Sołtysiak Hanna
(1)
Veerman David R
(1)
Willers-Vellguth Christine
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie religijne
(5)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dzieci
(1)
Katecheza
(1)
Katolicyzm
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Rodzice
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Wychowanie w rodzini
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka
W koszyku
Jako rodzice każdego dnia zadajemy sobie wiele pytań związanych z wychowaniem dzieci. Zdarza się, że bezradnie rozkładamy ręce lub wychodzimy z siebie, żeby osiągnąć upragnioną przez nas reakcję naszej pociechy. Czy przypadkiem nie popełniliśmy gdzieś błędu? Monika i Marcin Gajdowie są terapeutami na co dzień pomagającymi setkom rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych. Ich książka jest nie tylko wytłumaczeniem przyczyn najczęstszych problemów z dziećmi, ale przede wszystkim poradnikiem, jak się zachować, co zrobić, jak ukierunkować swoje myślenie, co zmienić, jak przekazać dzieciom wartości oraz wiarę. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika religii : podręcznik akademicki / Cyprian Rogowski. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, copyright 2011. - 531 stron : ilustracje ; 23 cm.
Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną – dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej. [Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niebanalna treść i ewangeliczna mądrość. Książka dla dzieci (i dorosłych) składa się z dwunastu historii z życia Ignasia i jego starszej siostry Michasi. W odkrywaniu świata towarzyszy im babcia Helena – czuła, opiekuńcza, cierpliwie wyjaśniająca złożoność życia. Historie stają się punktem wyjścia do rozważań nt. Pisma Świętego (fragmenty Słowo od Przyjaciela) oraz znalezienia pomysłu na to, co każde dziecko może zrobić, by jego życie stało się lepsze, pełniejsze, by podejmować właściwe decyzje i dokonywać dobrych wyborów (fragmenty Każdy może to zrobić). [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatrzyk (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej