Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Autor
Chrzan Marcin (1969- )
(1)
Gołębiowski Piotr (transport)
(1)
Jacyna Marianna
(1)
Kordel Zdzisław (1950- )
(1)
Krześniak Mirosław
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Szkopiński Janusz
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Zabłocki Wiesław (1949-2019)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Transport towarowy
(2)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Polityka transportowa
(1)
Recykling
(1)
Samochody ciężarowe
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport pasażerski
(1)
Transport samochodowy
(1)
Ładunki
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści:Istota i zakres funkcjonownia transportu kolejowego ; System transportu kolejowego i jego podsystemy ; Infrastruktura sieci kolejowej w Polsce ; Zasady i procedury prowadzenia ruchu pociągów na sieci kolejowej ; Procedura konstruowania rozkładu jazdy pociągów ; Technologia pasażerskich przewozów kolejowych : Technologia towarowych przewozów kolejowych ; Interoperacyjność i cel wdrażania wymagań w ruchu kolejowym ; Techniczne specyfikacje interoperacyjności ; Dopuszczenie do eksploatacji infrastruktury i taboru kolejowego ; Zgodność podsystemów a ruch pociągów interoperacyjnych ; Otoczenie biznesowe transportu kolejowego.
Wydawnictwo PWN przedstawia nowoczesną i bardzo potrzebną książkę - kompendium dotyczące transportu kolejowego w Polsce. W związku z dużymi nakładami w tym sektorze gospodarki (pieniądze w ramach budżetu UE) i dużego rynku w naszym kraju (hub transportowy) istnieje wyraźna potrzeba zmierzenia się z taką tematyką w obecnym czasie. Oto bowiem choćby w „Masterplanie dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.” zapowiedziano modernizację linii kolejowych, budowę linii dużych prędkości, wdrożenie ERTMS (European Rail Traffic Management) - celem jest podniesienie atrakcyjności przewozów kolejowych między europejskimi państwami i budowę nowych przystanków i węzłów integracyjnych. Publikację tę charakteryzują: perspektywa organizatorów przewozu, ale również zarządcy infrastruktury, szerokie omówienie problemu interoperacyjności (wdrażanie systemu ERTMS, TSI „Ruch kolejowy”), zagadnienia dotyczące otoczenia biznesowego transportu kolejowego. Książka głównie kierowana do praktyków, profesjonalistów - np. biur projektowych, firm consultingowych rynku TSL, wszystkich zainteresowanych technicznymi i organizacyjnymi aspektami kolejnictwa. Będzie to również dobra lektura dla studentów kierunków politechnicznych oraz ekonomicznych - wydziałów transportu i logistyki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polski transport samochodowy ładunków / redakcja naukowa Zdzisław Kordel. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2019. - 334 stron : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Analiza funkcjonowania rynku transportu samochodowego nie dotyczy tylko gromadzenia i przetwarzania danych statystycznych dotyczących stanu liczbowego tego transportu, wielkości przewozów, a także kosztów w przedsiębiorstwach transportu samochodowego wykonującego przewozy ładunków. Autorzy w niniejszej monografii zaprezentowali między innymi także nowe wyzwania badawcze, takie jak: prognozowanie tendencji rozwojowych transportu samochodowego, koncepcje organizacyjne zagadnień recyklingu pojazdów samochodowych, kształtu obsługi transportowej współczesnych miast czy zagadnienia ekologii w transporcie.Te wszystkie problemy są niezmiernie ważne przy konstruowaniu strategii rozwoju gospodarczego Polski w dynamicznie rozwijających się warunkach zarówno wewnątrzkrajowych, jak i otoczenia międzynarodowego. Jak napisał recenzent prof. A. Kuriata: „niniejsza monografia jest unikalnym opracowaniem dotyczącym całościowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnego rynku transportu samochodowego, a jej wysoki poziom teoretycznych rozważań ukazuje złożoność w aktualnych warunkach funkcjonowania gospodarki Polski". Recenzent uważa także, iż zaprezentowany materiał w niniejszej monografii winien być systematycznie uaktualniany i poszerzany w zależności od założeń polityki transportowej państwa, powinien być materiałem wyjściowym dla tej polityki, a także być materiałem źródłowym dla teoretyków, jak i praktyków. [profinfo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej