Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Mincer Weronika
(2)
Colville-Andersen Mikael (1968- )
(1)
Kopta Tadeusz
(1)
Sadik-Khan Janette (1961- )
(1)
Solomonow Seth (1971- )
(1)
Żakowska Marta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Temat
Drogi rowerowe
(2)
Komunikacja drogowa
(2)
Miasta
(2)
Transport rowerowy
(2)
Ekologiczny styl życia
(1)
Jakość życia
(1)
Jazda na rowerze
(1)
Planowanie terenowe
(1)
Rower
(1)
Rowerzyści
(1)
Transport
(1)
Ulice
(1)
Urbanistyka
(1)
Temat: miejsce
Kopenhaga (Dania)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Ochrona środowiska
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rower w ruchu drogowym / Tadeusz Kopta. - Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1984. - 132 s. : fot., mapa, pl., rys., wykr. ; 25 cm.
(Biblioteka Drogownictwa)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Walka o ulice : jak odzyskać miasto dla ludzi / Janette Sadik-Khan i Seth Solomonow ; przekład Weronika Mincer ; wstęp Marta Żakowska. - Kraków : Wydawnictwo Wysoki Zamek, copyright 2017. - 361, [6] stron, [32] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe), fotografie ; 22 cm.
Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007-2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla rowerów, uruchomienie szybkich linii autobusowych SBS i roweru publicznego. Zmagania o miasto dla ludzi opisała wraz ze swoim współpracownikiem Sethem Solomonowem w prezentowanej książce. Ostatecznie, dzięki determinacji Janette Sadik-Khan i jej zespołu, Nowy Jork stał się miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej, a jednocześnie pełnym zieleni i mniej zakorkowanym. Niewątpliwy sukces zespołu Janette Sadik-Khan jest ogromną inspiracją dla wszystkich, którym bliska jest idea „miasta szczęśliwego”. We wstępie i na zakończenie autorka trawestuje słowa Franka Sinatry: „Jeśli coś można zrobić w Nowym Jorku, to da się to zrobić wszędzie” - to wystarczająca zachęta także dla polskiego czytelnika. Książka stanowi kontynuację wątków poruszonych przez Charlesa Montgomery’ego w Mieście szczęśliwym. Autorzy Walki o ulice pokazują od strony praktycznej, jak wcielić w życie opisane przez niego idee.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miasto Szczęśliwe)
Jak wygląda miasto skrojone na ludzką miarę? To takie, w którym wszyscy mieszkańcy - dzieci, dorośli i seniorzy, bogaci i biedni, niezależnie od ich stanu zdrowia, będą czuli się jak u siebie - przede wszystkim bezpiecznie. Jak sprawić by miasta zbliżyły się przynajmniej do tego ideału? Zdaniem autora "Być jak Kopenhaga", Mikaela Colville-Andersena, to rower może znów uczynić nasze miasta przyjaznymi do życia: "Fakt, że dziewiętnastowieczny wynalazek może rozwiązać skomplikowane problemy XXI w. to czysta poezja". I właśnie Kopenhaga, w której mieszka i której zmiany obserwuje i wspiera autor, wydaje się być wzorcem miasta przyjaznego - m.in. dzięki swej rowerowej infrastrukturze, która stała się marką duńskiej stolicy.
"Być jak Kopenhaga" to książka o rowerach, ale też pochwała życia miejskiego. Jak wskazuje autor, opowiada ona o tym, "jak w mieście przemieszczać dużo ludzi z miejsca na miejsce i jak skutecznie przywrócić rowerom status szanowanego, akceptowanego i dostępnego środka transportu, a do tego jeszcze na tej inwestycji zarobić". Colville-Andersen nie jest akademickim teoretykiem. Jak sam podkreśla, jeździł rowerem służbowo po 65 miastach, pedałując bez wysiłku i często zmagając się z dramatycznie złym asfaltem. Dziś swoim doświadczeniem dzieli się z włodarzami miast całego świata i z ich mieszkańcami. Przekonuje, że komfortowe dla wszystkich i zielone miasto to żadna utopia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej