Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(14)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(14)
E-booki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(13)
Autor
Białek Jacek
(1)
Biedrońska Joanna
(1)
Chrzan Marcin (1969- )
(1)
Firek Aleksandra Martyna
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gołaszewski Andrzej
(1)
Gołębiowski Piotr (transport)
(1)
Gradkowski Krzysztof
(1)
Grzywacz Waldemar (1932-2020)
(1)
Howis Jerzy
(1)
Jacyna Marianna
(1)
Karbowiak Henryk (1933- )
(1)
Kosmatka Tadeusz
(1)
Kozłowska Agata
(1)
Krześniak Mirosław
(1)
Kukulski Jacek
(1)
Liberadzki Marcin
(1)
Lipińska-Słota Alina
(1)
Machelski Czesław
(1)
Motowidlak Urszula
(1)
Mutwil Anita
(1)
Olbińska Katarzyna
(1)
Rosik Piotr
(1)
Skowrońska Agnieszka
(1)
Stajniak Maciej
(1)
Szkopiński Janusz
(1)
Szuster Mariusz
(1)
Tokarski Daniel
(1)
Towpik Kazimierz
(1)
Trammer Karol (1985- )
(1)
Tyc Tomasz Paweł
(1)
Witkowski Jarosław
(1)
Wiśniewski Szymon
(1)
Wojciechowski Adam
(1)
Wojciechowski Łukasz
(1)
Wojewnik-Filipkowska Anna
(1)
Wysokowski Adam
(1)
Węgrzyn Joanna
(1)
Zabłocki Wiesław (1949-2019)
(1)
Załęczna Magdalena
(1)
Łacny Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Logistycy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Transport
(7)
Drogi
(3)
Infrastruktura kolejowa
(3)
Infrastruktura techniczna
(3)
Transport kolejowy
(3)
Infrastruktura drogowa
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Polityka transportowa
(2)
Autostrady
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Budownictwo ekologiczne
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Garaże
(1)
Hałas komunikacyjny
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Magazyn
(1)
Mosty
(1)
Parkingi
(1)
Przejścia dla zwierząt
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek energii elektrycznej
(1)
Sieć telekomunikacyjna
(1)
Stacje benzynowe
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport intermodalny
(1)
Transport lądowy
(1)
Transport pasażerski
(1)
Transport powietrzny
(1)
Transport samochodowy
(1)
Transport towarowy
(1)
Transport wewnętyrzny
(1)
Transport wodny śródlądowy
(1)
Wydatki budżetowe
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Inżynieria i technika
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Infrastruktura transportu / Waldemar Grzywacz. - Warszawa : Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1972. - 255, [1] s. : mapy, rys., wykr. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Analiza poziomu inwestycji infrastrukturalnych zrealizowanych w Polsce w latach 2005-2012 oraz ocena potrzeb w zakresie budowy, modernizacji i utrzymania infrastruktury drogowej i kolejowej w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020 w odniesieniu do rzeczywistych możliwości budżetu państwa prowadzą do wniosku, że powstanie luka finansowa między potrzebami w zakresie finansowania projektów drogowych i kolejowych a środkami, które będą dostępne na ten cel w perspektywie 2014-2020. Komercjalizacja budowy i eksploatacji obiektów infrastruktury transportu może być jedynym rozwiązaniem w sytuacji ograniczonych środków budżetowych, a przy tym zwiększa efektywność ekonomiczną. To zaangażowanie sektora prywatnego rozumiane jest w ten sposób, że podmiot prywatny z własnych lub pożyczonych przez siebie środków buduje lub kupuje istniejącą infrastrukturę w zamian za prawo do pobierania przez z góry określony czas opłat od użytkowników. Właściwym mechanizmem powiązania sektora publicznego i prywatnego w tym zakresie jest model partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Przyjęte warunki uznania transakcji za PPP są rygorystyczne. Tych kryteriów jest wiele, ale należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, że PPP oznacza przejęcie całości bądź części ryzyk przez podmiot prywatny. Bez transferu ryzyka od podmiotu publicznego (władzy publicznej) do podmiotu prywatnego nie można mówić o PPP.... [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Treść: Rozdz. I Infrastruktura jako element systemu logistycznego 1.1. System logistyczny i jego struktura 1.2. Infrastruktura logistyczna ; Rozdz. 2 Infrastruktura magazynowa, 2.1. Budowle magazynowe 2.2. Urządzenia magazynowe 2.2.1. Urządzenia do składowania - regały, 2.2.2. Inne urządzenia do składowania 2.2.3. Urządzenia klimatyzacyjno-wentylacyjne 2.2.4. Urządzenia ochrony przeciwpożarowej, 2.2.5. Urządzenia zabezpieczenia, 2.3. Fronty przeładunkowe ; Rozdz. 3 Infrastruktura transportu wewnętrznego, 3.1. Urządzenia transportu technologicznego, 3.1.1. Dźwignice 3.1.2. Dźwigi 3.1.3. Ładowarki 3.1.4. Wózki transportowe ; 3.1.5. Manipulatory i roboty 3.1.6. Przenośniki, 3.2. Urządzenia pomocnicze (kontenery ładunkowe, palety ładunkowe, nadstawki paletowe, pojemniki transportowo-magazynowe, mostki i platformy przeładunkowe, urządzenia do zabezpieczania jednostek ładunkowych, magazyny-podajniki pustych palet, inne) ; Rozdz. 4 Infrastruktura transportu zewnętrznego 4.1. Infrastruktura transportu drogowego, 4.2. Infrastruktura transportu kolejowego, 4.3. Infrastruktura transportu wodnego, 4.4. Infrastruktura transportu powietrznego, 4.5. Infrastruktura transportu przesyłowego, 4.6. Transport multimodalny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści:Istota i zakres funkcjonownia transportu kolejowego ; System transportu kolejowego i jego podsystemy ; Infrastruktura sieci kolejowej w Polsce ; Zasady i procedury prowadzenia ruchu pociągów na sieci kolejowej ; Procedura konstruowania rozkładu jazdy pociągów ; Technologia pasażerskich przewozów kolejowych : Technologia towarowych przewozów kolejowych ; Interoperacyjność i cel wdrażania wymagań w ruchu kolejowym ; Techniczne specyfikacje interoperacyjności ; Dopuszczenie do eksploatacji infrastruktury i taboru kolejowego ; Zgodność podsystemów a ruch pociągów interoperacyjnych ; Otoczenie biznesowe transportu kolejowego.
Wydawnictwo PWN przedstawia nowoczesną i bardzo potrzebną książkę - kompendium dotyczące transportu kolejowego w Polsce. W związku z dużymi nakładami w tym sektorze gospodarki (pieniądze w ramach budżetu UE) i dużego rynku w naszym kraju (hub transportowy) istnieje wyraźna potrzeba zmierzenia się z taką tematyką w obecnym czasie. Oto bowiem choćby w „Masterplanie dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.” zapowiedziano modernizację linii kolejowych, budowę linii dużych prędkości, wdrożenie ERTMS (European Rail Traffic Management) - celem jest podniesienie atrakcyjności przewozów kolejowych między europejskimi państwami i budowę nowych przystanków i węzłów integracyjnych. Publikację tę charakteryzują: perspektywa organizatorów przewozu, ale również zarządcy infrastruktury, szerokie omówienie problemu interoperacyjności (wdrażanie systemu ERTMS, TSI „Ruch kolejowy”), zagadnienia dotyczące otoczenia biznesowego transportu kolejowego. Książka głównie kierowana do praktyków, profesjonalistów - np. biur projektowych, firm consultingowych rynku TSL, wszystkich zainteresowanych technicznymi i organizacyjnymi aspektami kolejnictwa. Będzie to również dobra lektura dla studentów kierunków politechnicznych oraz ekonomicznych - wydziałów transportu i logistyki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Zróżnicowane rozumienie, specyficzne cechy charakterystyczne oraz systemowe podejście do infrastruktury logistycznej stały się powodem podjęcia rozważań mających na celu doprecyzowanie tego pojęcia i przedstawienie jego elementów. Tak powstał podręcznik adresowany do wszystkich zainteresowanych problematyką transportu, logistyki, a infrastruktury logistycznej w szczególności. Przeznaczony jest dla techników transportu i logistyki, studentów uczelni technicznych i ekonomicznych kształcących się kierunków logistycznych i pracowników nauki, a także pracowników administracji na co dzień zajmujących się transportem i logistyką. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 12 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wstęp (Nawierzchnie szynowe w drogach i ulicach, Jednopoziomowe skrzyżowanie drogi szynowej i samochodowej, Budowle równi logistycznych i ich wyposażenie techniczne, Chodniki i ścieżki rowerowe) ; 2. Inżynieria miejsc obsługi podróżnych (Przegląd rodzajów i typów miejsc obsługi podróżnych, Moduły urządzeń miejsc obsługi podróżnych, Technologia budowy miejsc obsługi podróżnych) ; 3. Ekrany ochrony akustycznej(Przegląd stosowanych ekranów, Stateczność konstrukcji ekranów, Bezpieczeństwo i wymagania ekologiczne, Pochłanianie i izolacyjność dźwięku, Skuteczność funkcjonalna ekranów) ; 4. Ekrany wibroizolacyjne (Techniki wibroizolacji dróg, Drgania podłoża gruntowego, Ekrany w podłożu gruntowym, Redukowanie źródeł hałasów komunikacyjnych) ; 5. Konstrukcje nośne sygnalizacji i oznakowań drogowych (Bierne bezpieczeństwo urządzeń wyposażenia technicznego dróg, Elementy oświetlenia dróg i węzłów drogowych, Mocowane znaki pionowe) ; 6. Bariery drogowe (Osłony i bariery energochłonne, Bariery ochronne, Linowe bariery ochronne) ; 7. Akcesoria urządzeń wyposażenia technicznego dróg ; 7.1. Urządzenia przeciw pożarowego wyposażenia dróg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostre cięcie : jak niszczono polską kolej / Karol Trammer. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2019. - 268, [3] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Nie-fikcja)
Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle? To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”. Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer, ekspert w dziedzinie transportu publicznego, nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej t. 15)
Budowa i przebudowa szlaków komunikacyjnych nie powinna wpływać negatywnie na środowisko naturalne, a przede wszystkim szkodzić mu. Zatem inwestycje komunikacyjne powinny w miarę możliwości być w zgodzie z otaczającym środowiskiem przyrodniczym, respektować prawa i potrzeby dzikich zwierząt, które w nim żyją. Planowanie rzebiegu szlaku drogowego czy też kolejowego powinno uwzględniać istniejące korytarze ekologiczne, w tym związane z obszarami sieci Natura 2000. To zadanie jest trudne do rozwiązania z uwagi na interdyscyplinarność i złożoność zagadnień. Problem zmniejszenia negatywnego wpływu infrastruktury transportowej (drogowej i kolejowej) na życie dzikich zwierząt analizowany był przez wielu krajowych specjalistów. W wielu przykładach przy planowaniu procesu inwestycyjnego wykazano możliwość osiągnięcia tego niezwykle ważnego konsensusu. Do jego osiągnięcia trzeba korzystać z rzetelnego zbioru danych uzyskanych z pomiarów, obserwacji, oraz studiów i analiz. Dotyczy to właściwego kształtowania, konstruowania, wykonywania i wyposażania obiektów infrastrukturalnych służących potrzebom ekologicznym. Ważny jest tu zarówno rodzaj użytych materiałów, technologii, jak i konstrukcji obiektów, tak aby spełnić ich założoną funkcjonalność. W odczuciu autorów podane wyżej kryteria dobrze spełniają ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe omówione w tej pozycji. Książka przeznaczona jest dla praktyków w dziedzinie inżynierii lądowej, w tym służb utrzymania dróg kołowych i linii kolejowych. Może także służyć jako podręcznik akademicki dla pracowników uczelni i studentów kierunku inżynierii lądowej i transportu. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia Partnerstwo publiczno-prywatne – dzieląc się wiedzą i doświadczeniem jest jednym z głosów w prowadzonej od lat dyskusji na temat możliwości wykorzystania potencjału PPP w Polsce. Pomimo oficjalnych zapewnień o popieraniu tego rozwiązania, formuła PPP nie stała się popularna, jej stosowanie rodzi bowiem wiele trudności i wymaga wyspecjalizowanej wiedzy. Publikacja ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno profesjonalnie zajmujących się problematyką współpracy podmiotów publicznych i prywatnych, rozwoju infrastruktury, zarządzania miastem i rewitalizacji, jak i najważniejszych interesariuszy tych procesów oraz mechanizmów rynku – użytkowników i odbiorców. Pomimo upływu wielu lat od rozpoczęcia implementacji szeroko pojętego PPP w Polsce wydaje się, że dla niektórych podmiotów to wciąż nowa instytucja, natomiast dla tych, którzy mają już doświadczenie na tym polu, zmieniające się rozwiązania prawne, a także czynniki społeczne, gospodarcze i środowiskowe kreują nowe warunki, które wymagają dalszych badań i analiz. Wiedza teoretyczna oraz płynąca zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych doświadczeń stanowi niezbędny element upowszechniania wykorzystania formuły PPP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia poświęcona jest ocenie stanu rozwoju infrastruktury logistycznej oraz określeniu kierunków transformacji kształtujących poziom innowacyjności i zrównoważenia systemów logistycznych i transportowych. Przedmiotem szczegółowej analizy są dwa elementy składowe infrastruktury logistycznej, tj. infrastruktura magazynowa i transportowa, kluczowe dla funkcjonowania współczesnych systemów społeczno-gospodarczych. Zaprezentowane wyniki badań wiążą się z głównymi wyzwaniami rozwoju w kontekście przeciwdziałania zmieniającym się uwarunkowaniom środowiskowym i zmianom klimatycznym. Zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju infrastruktury magazynowej i transportowej mają charakter interdyscyplinarny. Wdrażanie założeń tego rozwoju wymaga skoordynowanych działań między różnymi sektorami gospodarki a grupami interesariuszy na różnych poziomach zarządzania. Publikacja dotyczy zagadnień z zakresu logistyki, transportu, ekonomii środowiska i zasobów naturalnych oraz zielonej gospodarki. Tematyka monografii może zainteresować badaczy, przedstawicieli świata polityki i biznesu, którzy zajmują się rozwojem zrównoważonych, innowacyjnych systemów logistycznych i transportowych w wymiarze międzynarodowym, jak również krajowym oraz miejskim. Może być także wykorzystana przez studentów i doktorantów kształcących się na kierunkach związanych z logistyką i transportem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; Jacek Poniedziałek: Kształtowanie się regionu na Warmii i Mazurach [Creating a region in Warmia and Masuria], s. 23–42; Marek W. Kozak: Turystyka: niewykorzystywana szansa rozwojowa regionów? [Tourism: A lost opportunity for regional development?], s. 43–59; Tomasz Grzegorz Grosse: Kierunki zmian w polityce spójności UE. Analiza wybranych nurtów dyskusji prowadzonej w latach 2008–2010 [The directions of future changes in the EU Cohesion Policy. Selected topics of the 2008–2010 debate], s. 60–82; Dominika Wojtowicz, Michał Wolański, Łukasz Widła-Domaradzki: Ocena rzeczywistych efektów projektów współfinansowanych z funduszy unijnych na przykładzie projektu przebudowy skrzyżowań [Impact evaluation of EU-co-financed projects – a case study of crossroads reconstruction], s. 83–104; Janina Kotlińska, Maciej J. Nowak: Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości a rozwój lokalny [Economy of district property and local governance], s. 105–122. Sprawozdania Dorota Celińska-Janowicz : Sprawozdanie z konferencji „Wieś jako przedmiot badań naukowych na początku XXI wieku”, s. 123–125. Recenzje Andrzej Miszczuk: Piotr Eberhardt, Migracje polityczne na ziemiach polskich (1939–1950), s. 126–127; Maciej J. Nowak: Jolanta Jakóbczyk-Gryszkiewicz, Tendencje przestrzenne w kształtowaniu cen ziemi w Polsce po 1990 roku, s. 128–130. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej