Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(17)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(3)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(3)
Filia nr 6
(6)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 18
(1)
Filia nr 13 - podr.
(1)
Autor
Górniewicz Józef (1956- )
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Gara Jarosław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Kwiatkowska Wioletta (1978- )
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Moździerz Andrzej
(1)
Mönks Franz J
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(1)
Petrykowski Piotr Paweł (1956- )
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Rusiecki Józef (1947-2000)
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Skrzydło Wiesław (1929- )
(1)
Skwarek Janusz
(1)
Sochacka Monika
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wiśniewska-Nogaj Lidia
(1)
Wróbel Anna
(1)
Ypenburg Irene H
(1)
Zawadzka Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Temat
Wychowanie
(14)
Pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(2)
Agresywność
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Filozofia
(1)
Globalizacja
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kształcenie
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Państwo
(1)
Prawo państwowe
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej... [gandalf.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zakątek rodzica (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria wychowania w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2005. - 358, [1] s. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria wychowania : (wybrane problemy) / Józef Górniewicz. - Wyd. 2 popr i rozszerz. - Toruń, Olsztyn : Studium Kształcenia Ustawicznego "Glob""Glob", 1996. - 138, [6] s. ; 24 cm.
Zawiera: Elementarne pojęcia teorii wychowania ; Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania ; Struktura procesu wychowania ; Dziedziny wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 czyt. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W treści : Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna ; Pojęcie wychowania i jego cechy ; Wychowanie w swietle koncepcji psychologicznych i pedagogicznych ; Wartości źródłem wychowania ; Cele wychowania ; Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania ; Metody wychowania ; techniki oddziaływań wychowawczych ; Dziedziny wychowania ; Podstawowe środowiska wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest odpowiedzią na potrzeby tych, którzy muszą zmierzyć się z agresją i przemocą w pracy zawodowej i poza nią, stając przed niebagatelnym wyzwaniem. Skala zjawiska nie maleje, wręcz odwrotnie – przybiera na sile, przyjmując nowe, bardziej drastyczne formy.W strukturze tej pracy można wyraźnie wyodrębnić trzy części, mianowicie: agresja i przemoc w perspektywie pedagogiki kognitywistycznej, wybrane psychologiczne aspekty agresji, a także rozwój moralny i nierozerwalny związek systemów wartości indywidualnych oraz zbiorowych z zachowaniami agresywnymi. W takim właśnie podziale treści jest pewien zamysł pokazania złożoności podjętej problematyki. Rozważania nad istotą i uwarunkowaniami agresji są bowiem podstawą dla szukania sposobów jej hamowania i osłabiania. Doprowadza nas to do wyodrębnienia znaczenia procesu wychowawczego i programów lub środków zaradczych oraz ich roli m.in. w profilaktyce agresji. Mamy nadzieję, że lektura tej książki pomoże wielu nauczycielom, lokalnym grupom społecznym, organizacjom oraz innym jednostkom być bardziej wyczulonymi na tego typu powszechnie nieakceptowane zachowania. Może pozwoli nabrać przekonania, że agresywny uczeń nie jest „problemem”, ale jest osobą – często mocno zagubioną, niejednokrotnie wchodzącą w życie z bagażem negatywnych doświadczeń, a rolą nauczyciela, pedagoga, wychowawcy powinna być pomoc mu w uporaniu się z przeżywanymi trudnościami, zrozumieniu istoty niszczycielskich skutków wynikających z agresji i przemocy oraz umiejętne kształtowanie postawy moralnej. [wydawnictwo.umk.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wartości egzystencjonalne wychowania fizycznego ; Wartości symboliczne wychowania fizycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasygnalizowane obszary zainteresowań pedagogicznych, wzbogacone interpretacją interdyscyplinarną, wyznaczyły strukturę tomu, który składa się z dwóch, integralnie ze sobą powiązanych części. W pierwszej uwaga autorów koncentruje się wokół ogólnych problemów i tendencji XXI wieku oraz wynikających zeń wyzwań dla edukacji ; druga zawiera wybrane aspekty dialogu o wychowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34 Czyt. (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej różnych wymiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej. Złożoną i zróżnicowaną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów. Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej”. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w różnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak wielki potencjał da się przez to wyzwolić. W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...]. Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zgromadzone teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości. Z pewnością problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych”. Z recenzji dr hab. prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamojskie Studia i Materiały – Seria Pedagogika jest poświęcona zagadnieniom szeroko rozumianej pedagogiki. Zwraca uwagę na problemy pedagogiczne związane z wychowaniem i kształceniem młodzieży w Polsce i Europie. W kręgu zainteresowań wydawnictwa znajdują się standardy edukacyjne, rozwiązania programowe i organizacyjne obecnego systemu edukacji w Polsce i krajach sąsiedzkich oraz zagadnienia związane z kształceniem przyszłych pedagogów. Mając na uwadze istotną problematykę społeczną oraz rozwój innych dziedzin wiedzy współpracujących z pedagogiką, w Serii Pedagogika zamieszane są także prace z zakresu socjologii lub filozofii '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej