Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(3)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
E-booki
(3)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Becla Agnieszka
(1)
Czaja Stanisław (1957- )
(1)
Kociszewski Karol
(1)
Maziarz Mariusz (ekonomia)
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Ekonomia dobrobytu
(1)
Ekonomia klasyczna
(1)
Ekonomia neoklasyczna
(1)
Ekonomia rozwoju
(1)
Fizjokratyzm
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Marksizm
(1)
Merkantylizm
(1)
Socjalizm utopijny
(1)
Szkoła austriacka (ekonomia)
(1)
Szkoła historyczna w ekonomii
(1)
Temat: czas
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W podręczniku zawarto przegląd wybranych − najważniejszych − kierunków rozwoju współczesnej myśli ekonomicznej, szkół teoretycznych, sylwetek ich twórców i znaczenia ich dociekań teoretycznych dla dalszego rozwoju nauk ekonomicznych. Podręcznik skierowano do czytelników mających wiedzę ekonomiczną, ale niemających uporządkowanego oglądu dróg ewolucji dociekań ekonomicznych, zwłaszcza wywodzących się z kręgów cywilizacji śródziemnomorskiej (euro-amerykańskiej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.8 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kolejny, trzeci numer czasopisma „Ekonomia – Economics” do rąk Czytelników oddajemy w 2013 roku. Zawiera jedenaście artykułów naukowych. Zeszyt otwiera opracowanie autorstwa Marcina Mrowca. Paradygmat szkoły austriackiej oraz krytyka keynesizmu i monetaryzmu. Autor przedstawia w nim kluczowe założenia paradygmatu austriackiej szkoły ekonomii (ASE), by wskazać podstawowe różnice między przeglądami ASE a keynesizmem oraz monetaryzmem. Opracowanie Agnieszki Domańskiej nakreśla charakter współczesnych zaawansowanych modeli analizy gospodarki światowej z punktu widzenia ich przydatności do badania międzynarodowej transmisji impulsów polityki gospodarczej, powstających pod wpływem wykorzystania jej obu ważnych instrumentów, tj. polityki fiskalnej i monetarnej. Artykuł Marty Ostrawskiej, Mariki Lach i Karoliny Wójcickiej zwraca uwagę na ważne dla rozwoju gospodarczego relacje pomiędzy rozwojem systemu finansowego a wzrostem gospodarczym. Doświadczenia kryzysu finansowego 2007-2012 wywarły wpływ na wiele instytucji funkcjonujących w globalnej gospodarce rynkowej. Również doświadczenia ostatniego kryzysu przyczyniły się do ewolucji funkcji agencji ratingowych. O determinantach tego naturalnego efektu dostosowawczego pisze Justyna Brzezicka. Niniejszy zeszyt obok opracowań na temat zjawisk o charakterze makroekonomicznym zawiera także siedem artykułów charakteryzujących ciekawe zjawiska o charakterze mikroekonomicznym. Michał Ginter skupia swoją uwagę na analizie uwarunkowań, które hamowały rozwój firm przemysłowych pod względem wprowadzanych innowacji produktowych i technologicznych w latach 2006-2011. Problematyka rozwoju regionalnego jest przedmiotem analizy Małgorzaty Podogrodzkiej, która bada uwarunkowania rozwoju klasy kreatywnej w regionach. Potencjał klasy kreatywnej jest bardzo ważnym czynnikiem rozwoju regionalnego. Michał Głuszak oraz Bartłomiej Marona na podstawie badań literaturowych przygotowali interesujący artykuł, w którym dzielą się wynikami badania popytu na mieszkanie na obszarze metropolitarnym. Piotr Staniszewski analizuje kwestię regulacji z obszaru prawa własności, ograniczających koszty transakcyjne związane z efektami zewnętrznymi zagospodarowania nieruchomości. Paweł Dziekański zaproponował nowe rozwiązanie metodyczne do oceny efektywności działań finansowych samorządowych gmin wiejskich. Zeszyt zamyka opracowanie Ewy Mazur-Wierzbickiej Autorka rozważa konsekwencje wpływu zmian demograficznych w postaci przyrostu naturalnego, wydłużającego się czasu życia, postępu medycyny itp. na powstawanie problemów środowiskowych; zależności te ilustruje doświadczeniami Europy, Azji oraz Afryki. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej