Form of Work
Książki
(55)
Proza
(38)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Filmy i seriale
(3)
Audiobooki
(2)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(77)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Planeta 11
(21)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(10)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(10)
Filia nr 6
(7)
Filia nr 9
(9)
Filia nr 10
(6)
Filia nr 12
(6)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(2)
Author
Kazuhiro Hara
(5)
Machanienko Wasilij
(5)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(5)
Touno Mamare (1973- )
(5)
Tuczapska Paulina
(5)
Warda Małgorzata (1978- )
(5)
Cline Ernest (1972- )
(3)
Kopociński Dariusz
(3)
Kostick Conor (1964- )
(3)
Bargiel Nina G
(2)
Bednarek Józef
(2)
Chojnowska Ilona (1982- )
(2)
Cieślik Marek
(2)
Cooke Olivia (1993- )
(2)
Darda-Gramatyka Joanna
(2)
Dashner James (1972- )
(2)
De la Motte Anders (1971- )
(2)
Kamiński Janusz (1959- )
(2)
Mendelsohn Ben (1969- )
(2)
Penn Zak (1968- )
(2)
Sheridan Tye (1996- )
(2)
Silvestri Alan (1950- )
(2)
Skelly Jennifer
(2)
Spielberg Steven (1946- )
(2)
Urbanik Paweł (1984- )
(2)
Ziembińska Ewa
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Barney Darin David (1966- )
(1)
Bober Wojciech Jerzy
(1)
Brooks Max (1972- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Carr Adrian (1951- )
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Datello Rachael
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ferris Joshua (1974- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Frier Sarah
(1)
Fronia Marcin
(1)
Fry Jason (1969- )
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Helten Conrad
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Jakuszewski Michał (1958- )
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kalaga Wojciech
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Latham Roy
(1)
Legramandi Francesco
(1)
Leksy Karina
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Maciejewski Robert (1969- )
(1)
Macios Karolina
(1)
Malinowski Jerzy (tłumacz)
(1)
Mather Matthew (1969- )
(1)
McStay Andrew
(1)
Melaranci Elisabetta
(1)
Nadana Katarzyna
(1)
Norton Zeke (1970- )
(1)
Nowikowska Katarzyna
(1)
Opiat-Bojarska Joanna
(1)
Pelosi Giuseppe (1965- )
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Pol Eric
(1)
Polak Jędrzej (1958-2020)
(1)
Przybyłek Marcin (1968- )
(1)
Reedy Trent
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Salfo Federica
(1)
Scollon Bill
(1)
Serata Sarah
(1)
Siwicki Maciej (prawo)
(1)
Skalski Dariusz
(1)
Sobczak Jacek
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Sweterlitsch Thomas
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Tidhar Lavie (1976- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Whitty Monica T. (1969- )
(1)
Wojewoda Beata
(1)
Wolska Katia
(1)
Woźniak Grażyna
(1)
Wysocki Wacław
(1)
Zabrodzki Jan
(1)
Zappia Francesca
(1)
Ćwiklak Dariusz
(1)
Świerkocki Maciej (1961- )
(1)
Year
2020 - 2022
(12)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(52)
Country
Poland
(62)
Language
Polish
(61)
English
(1)
Audience Group
14-17 lat
(14)
Młodzież
(14)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(1)
Informatycy
(1)
Prawnicy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(12)
Literatura polska
(11)
Literatura japońska
(5)
Literatura rosyjska
(5)
Film amerykański
(3)
Literatura irlandzka
(3)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura izraelska
(1)
Subject
Rzeczywistość wirtualna
(57)
Gry komputerowe
(12)
Internet
(12)
Gry fabularne
(5)
Nastolatki
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Cyberprzestępczość
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Awatar (rzeczywistość wirtualna)
(3)
Licea
(3)
Przyjaźń
(3)
Rodzina
(3)
Zakochanie
(3)
Barbie (lalka)
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Minecraft
(2)
Młodzież
(2)
Policja
(2)
Prawo komputerowe
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Sieroty
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Sztuka przetrwania
(2)
Terroryzm
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Adopcja
(1)
Archiwiści
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Barbie
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Biurowce
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bolek i Lolek
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobra informacyjne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fryzjerzy
(1)
Graficy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Influencerzy
(1)
Infrastruktura krytyczna
(1)
Instagram
(1)
Jurysdykcja
(1)
Karty płatnicze
(1)
Kobieta
(1)
Kolonizacja kosmosu
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura minojska
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Media społecznościowe
(1)
Miłość
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Oszustwo
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Pismo
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Podróże
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Pranie pieniędzy
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo karne
(1)
Prawo nowych technologii
(1)
Programiści
(1)
Prywatni detektywi
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Przestępcy
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Smartfon
(1)
Start-up
(1)
Stomatolodzy
(1)
System wartości
(1)
Subject: time
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Subject: place
Polska
(2)
Szwecja
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Pittsburgh (Stany Zjednoczone, stan Pensylwania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Genre/Form
Powieść
(31)
Fantastyka
(12)
Science fiction
(8)
Opracowanie
(6)
Fantasy
(5)
Dystopia
(4)
Powieść obyczajowa
(4)
Film fabularny
(2)
Film przygodowy
(2)
Kryminał
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Thriller
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Film 3D
(1)
Film animowany
(1)
Film familijny
(1)
Poradnik
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Romans
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
62 results Filter
Book
In basket
Kroniki Atopii / Matthew Mather ; przełożył Jędrzej Polak. - Poznań : Czwarta Strona, copyright 2015. - 655, [1] strona ; 20 cm.
Wyobraź sobie, że pracujesz wydajniej, nie chodząc tak często do pracy. Chcesz wrócić do formy? Twój nowy sobowtór zabierze cię na przebieżkę, gdy ty będziesz opalał się przy basenie. Wyglądaj jak chcesz, kiedy chcesz i gdzie chcesz - i żyj przy tym dłużej. Sam stwórz potrzebną ci rzeczywistość. Zapisz się od razu! Za darmo! U schyłku XXI wieku świat dochodzi do siebie po Wojnach Pogodowych. Na Atopii, wyspie-raju, prowadzi się tajne testy nowej technologii, która daje ludziom możliwość kreowania alternatywnych rzeczywistości, idealnych światów, a także przenoszenia się do nich i zatracania w nich, podczas gdy ich sobowtór zajmuje się ich realnym ciałem. Ale Atopia, która miała być ratunkiem dla ludzkości, staje się pułapką, w której nic nie jest do końca ani rzeczywiste, ani złudne. Piękny sen zamienia się w koszmar.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
Koniec gry. 1 / Mamare Touno ; [rysunki Kazuhiro Hara ; tłumaczenie Paulina Tuczapska]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio JG, 2016. - 259, [1] strona, [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 19 cm.
(Log Horizon / Mamare Touno ; 3)
W Akibie zaczyna się tworzyć nowy porządek. Jednak rzeczywistość, w której przyszło żyć graczom, narzuca konieczność wypracowania pozytywnych stosunków ze społecznością tuziemców. Shiroe wraz z innymi reprezentantami Przymierza wyruszają na obrady zorganizowane przez okoliczną szlachtę. Tymczasem Maryelle z pomocą Nyanty i Naotsugu organizuje terenowy obóz treningowy dla początkujących graczy. Nawet nie spodziewają się na jakie niebezpieczeństwo narażą swoich podopiecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
Book
In basket
Niedziela w Akibie / Mamare Touno ; [rysunki Kazuhiro Hara ; tłumaczenie Paulina Tuczapska]. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Studio JG, styczeń 2019. - 272, [4] strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 18 cm.
(Log Horizon / Mamare Touno ; 5)
Po wygranej kampanii na Piaskowym Liściu Akiba szykuje się do Festiwalu Wagi. To ogromne przedsięwzięcie ma za zadanie zaprezentować potęgę technologiczną i rzemieślniczą miasta, a także polepszyć stosunki pomiędzy Poszukiwaczami Przygód i tuziemcami. Jednak komuś zależy, żeby zakłócić plany Przymierza Okrągłego Stołu... Kim jest wróg i jakie są jego cele? To wszystko już w tym tomie!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
Book
In basket
(Log Horizon / Mamare Tuono ; 1)
Lubicie grać w MMORPG? Spędzacie godziny w sieci przemierzając fantastyczne krainy i walcząc z bestiami? A co jeśli nie moglibyście wrócić? Gdyby gra stała się dla was rzeczywistością, z której nie bylibyście w stanie uciec? Taki właśnie los spotkał Shiroe i wiele tysięcy innych graczy z całego świata, którzy zostali uwięzieni wewnątrz rzeczywistości niezwykle podobnej do tej, którą znają z ulubionej przygodówki. I choć cały schemat walk, zdobywania ekwipunku i podnoszenia poziomów pozostał ten sam, to starcie oko w oko z potworem przestało przypominać ekscytującą rozrywkę, a dla wielu stało się prawdziwym koszmarem. Czy z powszechnego chaosu, jaki zapanował pośród zdezorientowanych mieszkańców cyfrowego świata, zdoła wyłonić się funkcjonalne społeczeństwo, czy nowa rzeczywistość obróci się przeciwko graczom?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
Book
In basket
Rycerze Camelotu / Mamare Touno ; [rysunki Kazuhiro Hara ; tłumaczenie Paulina Tuczapska]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio JG, 2016. - 260, [4] strony, [2] karty tablic złożone : ilustracje ; 19 cm.
(Log Horizon / Mamare Tuono ; 2)
Po uratowaniu Serary i wydostaniu się z Susukino, bohaterowie wracają do Akiby. Choć nie minęło wiele czasu od momentu, gdy ją opuścili, w mieście zdążyły zajść bardzo niepokojące zmiany. Działalność poszczególnych gildii, nakierowana wyłącznie na własny zysk, najmocniej zaczęła odbijać się na niezrzeszonych i nowicjuszach. Doszło do tego, że początkujący gracze są wykorzystywani do niewolniczej pracy, a wśród mieszkańców dominują nastroje apatii i zrezygnowania. Shiroe decyduje się wziąć sprawy w swoje ręce i naprawić sytuację w Akibie. Ale czy jedna osoba jest w stanie coś zdziałać?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 36.2 (1 egz.)
Book
In basket
Player One / Ernest Cline ; przekład Dariusz Ćwiklak. - Łódź : Wydawnictwo JK, 2018. - 501, [1] strona ; 21 cm.
Jest rok 2045. Ziemia jest okropnym miejscem. Zasoby ropy się wyczerpały. Klimat się rozregulował. Na planecie panują głód, bieda i choroby. Większość ludzi ucieka od przytłaczającej rzeczywistości, prowadząc wirtualne życie w OASIS, pełnej rozmachu utopii online, gdzie można być, kim się chce i spokojnie funkcjonować, grać i zakochiwać się na jednej z tysiąca planet. Wade Watts żyje w OASIS od wczesnego dzieciństwa i podobnie jak wielu innych, ma obsesję na punkcie Miedzianego Klucza, cyfrowego „wielkanocnego jajka”, ukrytego gdzieś głęboko w cyfrowej rzeczywistości. Schował go przed śmiercią tam założyciel OASIS, James Halliday, multimiliarder. Ten, kto go znajdzie, odziedziczy jego majątek i przejmie kontrolę nad grą. Przez całe lata miliony ludzi próbowały odnaleźć ten skarb; jedyną wskazówką była wiedza, że prowadzące do celu zagadki są oparte na kulturze masowej końca XX wieku. Ale to właśnie Wade natrafia na klucz do pierwszego zadania i nagle odkrywa, że w desperackim wyścigu po największą nagrodę przeciwko sobie ma tysiące konkurentów. Ta coraz bardziej zaciekła rywalizacja wkrótce przenosi się z OASIS do świata rzeczywistego… [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
(Doktryna śmiertelności / James Dashner ; cz. 1)
Michael jest graczem. I - jak większość graczy - więcej czasu niż w realnym świecie spędza w wirtualnej rzeczywistości VirtNet. Do VirtNetu można wejść i umysłem, i ciałem, a jeśli jesteś hakerem, czeka cię jeszcze więcej zabawy. Bo przecież najfajniej jest łamać zasady, prawda? Ale pewne reguły powstały nie bez powodu¬ Kiedy jeden z hakerów zaczyna seryjnie mordować, rząd wie, że aby go schwytać, potrzebny będzie równie dobry haker. I to właśnie Michael wygląda na osobę, która może włamać się do najbardziej skomplikowanego systemu na świecie. Jeśli zgodzi się podjąć tej misji, będzie musiał wejść do VirtNetu nigdy nieodkrytymi ścieżkami. I uważać, aby nie stracić z oczu bardzo cienkiej granicy między grą a rzeczywistościଠ[nota wydawcy]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
All copies are currently unavailable
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Komputery (1 egz.)
Book
In basket
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona – wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos – Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby – jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 2)
Barliona - wirtualny świat rozrywki stworzony dzięki najnowocześniejszym technologiom, z pełną imersją i niesamowitymi doznaniami. Gwarantem waluty w grze jest rząd, co przyciąga całe rzesze amatorów łatwego zarobku. Jednak Barliona ma też mroczną stronę: darmową siłę roboczą są w niej skazańcy ze świata rzeczywistego. Podczas gdy ciała więźniów pozostają zamknięte w autonomicznych kapsułach, ich umysły przenoszą się do wirtualnych kopalń Barliony. Dmitrij Machan przeżył już wiele. Po wyroku skazującym na osiem lat ciężkich prac musi radzić sobie jako Szaman, najmniej popularna klasa gracza; na domiar złego ma równie niepopularną specjalność Jubilera. Jego walka o przetrwanie w niczym nie przypomina wirtualnej zabawy. Machan dociera do odległych od stolicy krain. Nie traci czasu i zaczyna rozwijać swoje umiejętności. Dobrze wie, że najszybszym sposobem levelowania postaci są zadania. Ale zadania, które otrzymuje Szaman, są unikalne i legendarne, a jedno z nich uruchamia globalną aktualizację Gry. Trudno nie wpakować się wtedy w kłopoty, tym bardziej że Kartos - Mroczne Imperium, lenno Symulatorów, kryjące w sobie unikalne przedmioty i zasoby - jest w stanie poświęcić o wiele więcej niż tylko jednego gracza, by zdobyć to, czego pragnie najbardziej... [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 1)
Barliona. Wirtualny świat pełen potworów, walk, przygód, tajemnic i graczy spragnionych tego, co w prawdziwym życiu niedostępne: elfów i magii, krasnoludów i gnomów, smoków i księżniczek oraz niezapomnianych konfrontacji. Gracze Barliony pozostają online całymi miesiącami; zamknięci w podtrzymujących funkcje życiowe kapsułach, nie wracają do realu, ścigając się z innymi w levelowaniu postaci i zdobywaniu kolejnych osiągnięć. W Barlionie prawie wszystko jest dozwolone, a gracze nie odczuwają bólu i cierpienia. Tak działają filtry doznań: każdy cios, potknięcie, rana odbierane są przez graczy tak, jakby rozgrywały się na ekranie monitora: zupełnie bez bólu. Ale od każdej zasady są wyjątki. Istnieje grupa graczy, dla których Barliona zamieniła się w piekło. To przestępcy, zesłani tam w ramach odbywania kary - ich filtry doznań są wyłączone. Odczuwają wszystko tak, jak w najprawdziwszym realu. Główny bohater został skazany na osiem lat więzienia za nieumyślnie popełnione przestępstwo. W ramach kary osadzono go w jednej z barliońskich kopalni i przydzielono mu postać Szamana, jedną z najmniej popularnych klas. Ma wyzerowane statystyki. Nie zna reguł dotyczączych życia więźniów - ich świat w Barlionie wygląda zgoła inaczej niż świat wolnych graczy. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
(Droga Szamana / Wasilij Machanienko ; etap 3)
Wirtualny świat Barliony to miejsce relaksu i rozrywki. Właśnie tam toczy się drugie życie amatorów fantastycznych przygód i emocjonujących doznań ‑ wszystkiego, czego nigdy nie doświadczyliby w realu. A ponieważ w Barlionie można łatwo zarobić najprawdziwsze pieniądze, nic dziwnego, że w kapsułach podtrzymujących funkcje życiowe i zapewniających pełną immersję w świecie gry spędza czas znaczna część ludzkiej populacji. Jednak nie dla wszystkich Barliona jest ziemią obiecaną. Ktoś wpadł na pomysł, że skazanych bardziej opłaci się umieszczać w kapsułach niż w więzieniach – ci odsiadują w Barlionie swoje wyroki. W dodatku wykonują tam niewolniczą pracę… Jednym z nich jest Dmitrij Machan. Zasądzono mu osiem lat wirtualnego więzienia i Barliona stała się dla niego areną walki o przetrwanie. Jako Szaman – jedna z niższych klas graczy – przeżył już wiele: katorżniczą pracę w kopalniach, zdradę współwięźniów, wreszcie ponowny proces, dzięki któremu wypuszczono go do otwartego świata Barliony. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.94 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Koniec gry. 2 / Mamare Touno ; [rysunki Kazuhiro Hara ; tłumaczenie Paulina Tuczapska]. - Warszawa : Wydawnictwo Studio JG, 2017. - 264, [4] strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje ; 19 cm.
(Log Horizon / Mamare Touno ; 4)
Podczas gdy reprezentanci Przymierza Okrągłego Stołu negocjują z Ligą Wolnych Miast Eastal, półwysep, na którym trenował obóz nowicjuszy, został zaatakowany przez hordę sahuaginów. Podczas gdy reprezentanci Przymierza Okrągłego Stołu negocjują z Ligą Wolnych Miast Eastal, półwysep, na którym trenował obóz nowicjuszy, został zaatakowany przez hordę sahuaginów. Szybko okazuje się, że przeciwników jest niewyobrażalnie dużo i nadciągają z różnych stron. Choć Akiba, jako siedziba Poszukiwaczy Przygód z łatwością będzie się w stanie obronić, to tuziemskie wioski i miasta, raczej nie będą w stanie odeprzeć szturmu. Możnowładcy nie potrafią jednak dojść do porozumienia i atmosfera w Pałacu zaczyna się robić coraz bardziej napięta. Wtem na scenę wkracza pewna tchórzliwa, leniwa księżniczka i składa Krusty'emu propozycję nie do odrzucenia...
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. SF (1 egz.)
Book
In basket
[Bubble] / Anders de la Motte ; przełożył Paweł Urbanik. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2013. - 486, [1] strona ; 21 cm.
(Czarna Seria)
Kontynuacja powieści [Geim] i [Buzz].
Trzecia część wciągającej trylogii o Grze w Alternatywną Rzeczywistość. Po wykonaniu serii ryzykownych zadań Henrik Petterson chciałby zupełnie wycofać się z Gry, ponieważ od kiedy się w nią zaangażował, życie jego i jego siostry stale było w niebezpieczeństwie. Kiedy otrzymuje anonimowy SMS z propozycją dalszego uczestnictwa w Grze, uświadamia sobie, że nie udało mu się przed nią ukryć. Wiadomość wytrąca go ze stanu wątłej równowagi, którą z takim trudem wypracował. Sprawę pogarsza fakt, że inwigiluje go policja. Mimo wszystko HP wyznacza sobie jeszcze jeden cel. Chce rozpracować Grę i zdemaskować jej mechanizm, tak aby już na zawsze się od niej uwolnić. [lubimyczytac.pl]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. K (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Czarna seria (1 egz.)
Book
In basket
(Czarna Seria)
Kontynuacja w powieściach "[Buzz]" i "[Bubble]".
Henrik HP Pettersson to 30-letni kombinator i próżniak, którego życiowe ambicje mogą być śmiało podsumowane jednym zdaniem: być numerem jeden. Jest zadufany w sobie, beznadziejnie impulsywny, a przy tym dręczy go poczucie bycia niedocenianym. Pewnego dnia znajduje telefon komórkowy, który zaprasza go do tajemniczej Gry Alternatywna Rzeczywistość - gry testującej granice między złudzeniem a rzeczywistością. Po wykonaniu testu próbnego HP otrzymuje szereg fascynujących i niebezpiecznych zadań, które są filmowane, a następnie publikowane na liście rankingowej, ocenianej przez zamkniętą społeczność w sieci. Napięcie w grze rośnie, nagrody są coraz cenniejsze, a fani wystawiają mu świetne noty. HP powoli staje się gwiazdą, dlatego podejmuje się coraz bardziej ryzykownych zadań, by tylko pozostać w grze. Inspektor Rebecca Normén jest jego przeciwieństwem. Kontroluje swoje życie w każdym szczególe i szybko pnie się po szczeblach kariery. Wszystko układałoby się idealnie, gdyby nie anonimowe, niepokojące liściki, które znajduje w swojej szafce. Ktokolwiek je pisze, wie o jej przeszłości więcej, niż powinien. Dlaczego? Czy ktoś się z nią bawi? Podczas gdy gra stopniowo wkracza w życie HP i Rebecki, ich światy nieuchronnie się łączą. Pochłonięty kolejnymi zadaniami HP zaczyna zdawać sobie sprawę, że gra niesie za sobą śmiertelne niebezpieczeństwo. Kto stoi za tajemniczą rozgrywką? [nota wydawcy]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. K (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. S (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. K (1 egz.)
Book
In basket
Edda / Conor Kostick ; przekład Dariusz Kopociński. - Warszawa : Wydawnictwo Telbit, copyright 2012. - 418, [3] strony ; 21 cm.
(Kroniki Awatarów / Conor Kostick ; cz. 3)
Trylogię "Kroniki Awatarów" tworzą: Epic ; Saga ; Edda.
Wszyscy mieszkańcy Eddy składają się z pikseli – z wyjątkiem Penelopy. Podczas gdy jej ludzkie ciało utrzymywane jest przy życiu w szpitalnym łóżku, jej awatar biega samopas i może zrobić dosłownie wszystko… łącznie z wytworzeniem zabójczej broni dla swojego opiekuna, lorda Scanthaxa. Gdy ostatni władca Eddy decyduje się na inwazję innych wirtualnych światów, Erik-Cindella z „Epica” i Zjawa z „Sagi” stają się częścią historii i biorą udział w ostatecznej, wielkiej wojnie między wszechświatami. Czy jest szansa na pokojowe rozwiązanie? Czy jednak wszystko musi się rozstrzygnąć za sprawą mieczy i pistoletów? [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Sf (1 egz.)
Book
In basket
Epic / Conor Kostick ; przekład Dariusz Kopociński. - Warszawa : Wydawnictwo Telbit, copyright 2011. - 356, [4] strony ; 21 cm.
(Kroniki Awatarów / Conor Kostick ; cz. 1)
Trylogię "Kroniki Awatarów" tworzą: Epic ; Saga ; Edda.
Historia rozgrywa się w odległej przyszłości na planecie Nowa Ziemia skolonizowanej przez uciekinierów z Ziemi. Ponieważ dawny świat stanął na krawędzi zniszczenia z powodu wojny, w nowym świecie panuje nienaruszalne prawo: nigdy więcej przemocy. Wszystkie konflikty rozwiązywane są więc za pomocą gry komputerowej EPIC - to jedyna legalna forma walki, dlatego każdy mieszkaniec dba o swoją komputerową postać, za pomocą której w razie potrzeby może rozprawić się z wrogiem. Zwłaszcza że na najlepszych graczy czekają lukratywne stanowiska w rządzie... [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. F (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again