Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Lachowska Bogusława
(1)
Lachowski Stanisław (socjolog)
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Pearce Lucy H
(1)
Pierga Bożena
(1)
Szulc Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Rodzice
(4)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura irlandzka
(1)
Temat
Rozwój psychospołeczny
(6)
Archetyp (psychologia)
(1)
Arteterapia
(1)
Bunt
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Feminizm
(1)
Gender
(1)
Inicjacja
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Osobowość
(1)
Patriarchat
(1)
Podświadomość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rysowanie
(1)
Sprawczość (psychologia)
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(4)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
O problemach z dziećmi bardzo trudno się mówi. Rodzice starają się nie wypaść z roli, nie przyznać do tego, że sobie nie radzą, że czegoś nie rozumieją. Chcemy o sobie myśleć: „Dobra mama”, „Dobry ojciec”. Robimy wszystko dla dzieci. Chcielibyśmy, żeby to doceniły. Kiedy wchodzą w wiek nastoletni, trudno nam zaakceptować ich bunt, złość, negowanie naszych próśb i rad. Lęk o nastoletnie dzieci wybrzmiewa w większości rozmów z rodzicami. I ja ten lęk bardzo dobrze rozumiem. Uwierzcie mi, bardzo dobrze. Ale wiem też, że nastolatkowie źle znoszą nieustanną troskę i zmartwienie na twarzach rodziców. Czasem wolą się nie przyznać, że mają jakiś problem. Oni potrzebują, żebyśmy ufali, że sobie poradzą. Żebyśmy byli przy nich spokojni, gdy popełniają błędy, wściekają się, rozpaczają. [od Autora]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. BdR/Wychowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płonąca kobieta / Lucy H. Pearce ; tłumaczenie Bożena Pierga. - Józefów : Wydawnictwo Bercana, copyright 2018. - 266, [6] stron ; 21 cm.
Książka Lucy H. Pearce, Płonąca Kobieta to zapierająca dech podróż przez historię kobiet, zarówno osobistą jak i kulturową. Prowadzi do odnalezienia i odzyskania własnej mocy. Została napisana dla kobiet, w których płonie wewnętrzny ogień pasji, dla tych, które kiedykolwiek spaliły się ze wstydu, a także tych, które w innych czasach, innym miejscu mogłyby zostać spalone na stosie. Płonąca kobieta wie: W jaki sposób wskrzesić w sobie wewnętrzny ogień, naszą kobiecą moc, aby samej nie ulec zniszczeniu? Jaka jest rola wstydu i w jaki sposób dominująca kultura wykorzystuje go w kontrolowaniu kobiecej mocy? Jak pokonać strach przed ciemnością i odkryć jej znaczenie w kultywowaniu własnej siły? Bezkompromisowa Lucy H. Pearce odkrywając archetyp Płonącej Kobiety sięga do procesów czarownic i bada jednocześnie - jak dziś, w czasach wszechobecnego internetu - kobiety są umniejszane, zawstydzane, mobbingowane, oblewane kwasem i palone. Odważnie szuka korzeni kobiecej siły. Czym jest, jak jest kontrolowana, w jaki sposób może zostać uwolniona w naszym współczesnym świecie? [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kobieta (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Praca a aktywność ekonomiczna młodzieży - zagadnienia definicyjne ; Młodzież w wieku dorastania ; Praca nieletnich ; Metodologia przeprowadzonych badań ; Charakterystyka badanej młodzieży ; Ocena zjawiska aktywności ekonomicznej młodzieży polskiej ; Uwarunkowania aktywności ekonomicznej - annalizy dwuzmiannowe ; Modele uwarunkowań aktywności ekonomicznej.
Książka ukazuje się po decyzji o likwidacji, w czasie „wygaszania” gimnazjum. Zmiana organizacji kształcenia podstawowego nie zmieni problemów, przed którymi stoi dzisiaj uczeń gimnazjum, a potem o rok młodszy uczeń ośmioletniej szkoły podstawowej. Podejmuje ważny i bardzo aktualny problem aktywności ekonomicznej młodzieży. Innowacyjne badania przeprowadzone przez Autorów monografii znakomicie uzupełniają stosunkowo liczne badania aspiracji edukacyjnych i zawodowych, np.: Tadeusza Lewowickiego, Czesława Plewki, Natalii Bednarczyk-Jamy. Uważam, że szczególną zaletą recenzowanej monografii jest analiza aktywności ekonomicznej uczniów gimnazjów w zmieniających się uwarunkowaniach środowiska życia i kształcenia oraz jej wielka przydatność dla doradztwa zawodowego, edukacji - w tym przygotowania do pracy, rozwoju przedsiębiorczości. Monografia odpowiada na aktualne potrzeby edukacyjne młodzieży, stojącej przed pierwszą decyzją wyboru drogi edukacyjnej, określającą również drogę zawodową.[ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2020. - 316, [2] strony ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera. Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów. A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami. Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej