Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(6)
Autor
Benoît-Rohmer Florence
(1)
Filipek Józef (1931-2020)
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(1)
Jasudowicz Tadeusz (1944- )
(1)
Klebes Heinrich (1928- )
(1)
Nowicki Marek Antoni (1953- )
(1)
Uścińska Gertruda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Pracownicy samorządowi
(1)
Urzędnicy unijni
(1)
Temat
Rada Europy
(6)
Administracja publiczna
(1)
Bioetyka
(1)
Europeizacja
(1)
Good governance
(1)
Integracja europejska
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo do dobrej administracji
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadczenia społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pierwsza część książki dotyczy prawa ┬konstytucyjnego" Rady Europy, to znaczy szeroko pojętego prawa statutowego. Obejmuje statut z 1949 roku, który wraz z innymi tekstami statutowymi organizacji ustanawia cele Rady, określa jej skład oraz sposoby działania. W drugiej części opisano rolę Rady Europy - która zawsze aktywnie uczestniczyła w ustalaniu standardów - w harmonizacji prawa krajowego państw europejskich. Trzecia część przedstawia prawo Rady Europy w kontekście europejskim. Przeanalizowano w niej między innymi zakres, w jakim konwencje Rady Europy zostały włączone do prawa krajowego oraz w jaki sposób współistnieją obok siebie prawo Rady Europy i prawo Unii Europejskiej. Spis treści: Cz. I Statut ┬konstytucyjny├ Rady Europy ─ 1. Rada Europy : podstawy (Cel, Obszar kompetencji, Środki, Przywileje i immunitety, Języki urzędowe i robocze, Siedziba Rady Europy) ; 2. Źródła ┬konstytucyjne├ (Statut z 1945 r., Uchwały statutowe, Konwencje ┬statutowe├, Deklaracje końcowe ┬szczytów├); 3. Członkowie i statusy specjalne, 4. Organizacja Rady Europy (Organy statutowe Rady Europy: Komitet Ministrów i Zgromadzenie Parlamentarne, Sekretariat Sekretarza Generalnego, Organy wyspecjalizowane). Cz. II Harmonizacja prawa państw członkowskich ─ 1. Traktaty ─ zasady, 2. Inne metody harmonizacji prawa. Cz. III Prawo Rady Europy ─ 1. W stronę wspólnej przestrzeni prawnej (Rozszerzenie geograficzne i zobowiązania nowych państw członkowskich, Inkorporacja konwencji Rady Europy do prawa wewnętrznego, Prawo Rady Europy jako prawo międzynarodowe regionalne), 2. Rada Europy i inne organizacje międzynarodowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo do dobrej administracji jest gwarantowane nie tylko aktami prawa wewnętrznego, ale również występuje w kategoriach standardu międzynarodowego. Istotną aktywność w zakresie kreowania standardów w tej dziedzinie przejawiają organizacje międzynarodowe, m.in. Rada Europy i Unia Europejska. Szczególne znaczenie ma zwłaszcza uwzględnienie tego prawa w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Szereg szczegółowych standardów wynika jednak również z norm o charakterze tzw. „miękkiego prawa”. Ten różnorodny charakter prawny standardów międzynarodowych prawa do dobrej administracji ma niewątpliwy wpływ na proces implementacji tego prawa zarówno do praktyki organizacji międzynarodowych, a zwłaszcza dla funkcjonowania administracji w systemach krajowych. Autor poddał analizie to zagadnienie, ukazując uwarunkowania implementacji prawa do dobrej administracji oraz określając kryteria kontroli efektywności tego procesu. Problem ten ma nie tylko znaczenie teoretyczne, ale również praktyczne. Można więc oczekiwać, że praca spotka się z zainteresowaniem zarówno teoretyków prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego i nauki administracji, ale też osób zainteresowanych doskonaleniem funkcjonowania systemów administracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej