Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(79)
Forma i typ
Książki
(79)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(4)
Placówka
Planeta 11
(6)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(71)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 16
(1)
Autor
Chudy Stanisław
(4)
Dębski Damian
(4)
Komosa Andrzej
(4)
Pietraszewski Marian
(4)
Filipiak Beata (1967- )
(3)
Guzera Krystyna
(3)
Mierzejewska-Majcherek Janina (1960- )
(3)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(2)
Dębniewska Maria (1940- )
(2)
Gierszewska Grażyna
(2)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Janik Beata
(2)
Kabat Franciszek
(2)
Manteuffel-Szoege Henryk
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Rogoda Bogdan
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Tłaczała Agnieszka
(2)
Zaleska Małgorzata (1969- )
(2)
Antonowicz Paweł
(1)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(1)
Bartkiewicz Przemysław
(1)
Budziewicz-Guźlecka Agnieszka
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bławat Franciszek
(1)
Dembińska Izabela
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dorozik Leon
(1)
Drury Colin
(1)
Dudycz Tadeusz
(1)
Duraj Jan (1943-)
(1)
Dębski Stanisław
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Fitzenz Jack
(1)
Folmer Henk
(1)
Fołtyn Waldemar
(1)
Gabel Landis
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Grzenkowicz Nikodem
(1)
Gubała Marek
(1)
Górka Łukasz
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hemp Paul
(1)
Henzel Halina (1939- )
(1)
Herman Andrzej
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Jaruga Alicja (1928-2011)
(1)
Klimczak Karol Marek
(1)
Kobyłecki Mirosław
(1)
Konieczna-Domańska Anna
(1)
Korczyn Aleksander
(1)
Leszczyński Zdzisław (organizacja i zarządzanie)
(1)
Lipka Michał
(1)
Lisowski Jerzy Lech (1939- )
(1)
Micherda Bronisław (1945-2016)
(1)
Mleczko Janusz
(1)
Mruk Henryk
(1)
Mącik Radosław
(1)
Nasalski Zbigniew
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Opschoor Hans
(1)
Penc Józef (1939- )
(1)
Penc-Pietrzak Ilona
(1)
Piasecki Bogdan
(1)
Pieloch-Babiarz Aleksandra
(1)
Pietrewicz Jerzy W
(1)
Piocha Stanisław
(1)
Rainelli Michel
(1)
Rutkowski Ireneusz Piotr
(1)
Sajnóg Artur
(1)
Sieradzki Rafał
(1)
Skałecka Lilia
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Suchta Jerzy
(1)
Suszyński Cezary (1953- )
(1)
Szablewski Andrzej T
(1)
Szulc Małgorzata (ekonomia)
(1)
Thlon Michał
(1)
Tkaczuk Maria
(1)
Truś Teresa
(1)
Twaróg Jan
(1)
Więcek Dorota
(1)
Wiśniewski Jerzy Witold (1949- )
(1)
Wolszczan Jerzy
(1)
Wroński Jarosław
(1)
Wrzosek Stefan (1948- )
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Żylicz Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(31)
Menedżerowie
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(60)
Przedsiębiorstwo handlowe
(6)
Zarządzanie
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Rachunkowość
(5)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Decyzje
(3)
Handel
(3)
Koszty
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Banki
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Innowacje
(2)
Marketing
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Przemysł
(2)
Upadłość
(2)
Analiza strategiczna
(1)
Analiza techniczna (ekon.)
(1)
Biura podróży
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomika produkcji
(1)
Finanse
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Giełda Papierów Wartościowych (Warszawa)
(1)
Giełda papierów wartościowych (Warszawa)
(1)
Globalizacja
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje rzeczowe
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nieruchomości
(1)
Organizacja pracy
(1)
Polityka cenowa
(1)
Postępowanie naprawcze
(1)
Praca
(1)
Procesy przemysłowe
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo budowlane
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Rachunek ekonomiczny
(1)
Rachunkowość handlowa
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Ryzyko upadłości
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Statystyka
(1)
Surowce
(1)
Systemy ekspertowe
(1)
Transport
(1)
Transport samochodowy
(1)
Turystyka
(1)
Usługi
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(50)
Poradnik
(3)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekonomia przemysłowa / Michel Rainelli. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1996. - 161, [1] s. : rys. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Vip Harvard Business Review)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiory ćwiczeń (część 1. i część 2.) są ściśle związane z dwiema częściami książki "Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw" tych autorów. Podane tu ćwiczenia mogą być wykorzystywane na lekcjach lub jako praca domowa. W części 1. autorzy omawiają tworzenie i strukturę organizacyjną podmiotów gospodarczych i ich funkcjonowanie (działalność produkcyjną, usługową i budowlano-montażową oraz obrót towarowy). Przedstawili także problematykę zatrudnienia i płac. Część 2. książki obejmuje następujące zagadnienia: system finansowy podmiotów gospodarczych, planowanie i analiza działalności, mark eting, zarządzanie oraz postęp techniczny i organizacyjny. Przedstawiono w niej także organizację gospodarki narodowej i podejmowanie działalności gospodarczej. Książka i ćwiczenia są przeznaczone dla uczniów technikum ekonomicznego o specjalności: ekonomika i organizacja przedsiębiorstw. [weltbild.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 654/659 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Edukacja - Difin)
Autor
Forma i typ
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Autor
Forma i typ
Gatunek
Podręcznik "Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki rynkowej" przeznaczony jest szczególnie dla młodzieży liceum profilowanego o profilu ekonomiczno ─ administracyjnym. Mogą z niego korzystać również uczniowie technikum gastronomicznego w ramach przedmiotu zarządzanie firmą. W książce składającej się z pięciu rozdziałów Beata Janik zamieściła wiadomości związane z planowaniem działalności gospodarczej, zarządzaniem przedsiębiorstwem, finansami przedsiębiorstwa, zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Po każdym z rozdziałów znajdują się ćwiczenia mające na celu sprawdzenie uzyskanych przez ucznia wiadomości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ekonomia (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik całościowo prezentujący funkcjonowanie przedsiębiorstw działających w różnych formach organizacyjnych i mających odmienne struktury własności kapitału. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni ekonomicznych, uniwersytetów i politechnik, słuchaczy w szkołach biznesu i zarządzania, nauczycieli i uczniów ekonomicznych szkół średnich i pomaturalnych. [opis z okł.].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
Spis treści: Wstęp 1. Orientacja na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa (Andrzej Herman, Andrzej Szablewski) 1.1. Nowe uwarunkowania rozwojowe przedsiębiorstwa 1.2. Oczekiwania inwestorów 1.3. Nowe mierniki oceny rezultatów działalności firmy 1.4. Migracja wartości 1.5. Tworzenie wartości firmy dla akcjonariuszy - sposób podejścia 1.6. Siły napędowe wartości 1.7. Zasady i etapy zarządzania wartością firmy 1.8. Wartość tworzenia wartości 1.9. Konkluzje 2. Cele działalności przedsiębiorstwa w warunkach niepewności i ryzyka (Andrzej Herman, Stanisław Kasiewicz) 2.1. Czynnik czasu, niepewności i ryzyka 2.2. Charakterystyka alternatywnych celów 2.3. Wybór celów, miar funkcjonowania i czynników kontroli 2.4. Cele przedsiębiorstw odnoszących sukcesy rynkowe 3. Człowiek - kreator wartości przedsiębiorstwa (Alicja Sajkiewicz) 3.1. Praca jako zasób przedsiębiorstwa 3.2. Strategia rozwoju zasobów ludzkich 3.3. Wymiarowanie zasobów ludzkich 3.4. Diagnoza i projekcja zasobów pracy 3.5. Walory zasobów ludzkich 3.6. Do wartości przez kompetencje 3.7. Zarządzanie kompetencjami 3.8. Kreatywność metod a wartość 3.9. Konkluzje 4. Metody wyceny bieżącej wartości przedsiębiorstwa (Stanisław Kasiewicz, Elżbieta Mączyńska) 4.1. Ewolucja zasad wyceny wartości polskich przedsiębiorstw 4.2. Cele wyceny przedsiębiorstwa w nowych realiach rynkowych 4.3. Blaski i cienie metod dochodowych 4.4. Metody majątkowe 4.5. Wycena a rodzaj działalności przedsiębiorstwa 4.6. Subiektywizm wyceny. Cena a wartość 4.7. Wycena w warunkach gospodarki polskiej 4.8. Ewidencyjne podstawy wyceny przedsiębiorstw. Sprawozdawczość finansowa 4.9. Doświadczenia innych krajów 4.10. Praktyka a teoria wyceny 4.11. Uniwersalne zasady wyceny Przykłady 5. Specyfika wyceny małych przedsiębiorstw (Piotr Ostaszewicz, Marek Panfil) 5.1. Rozwój małej przedsiębiorczości w Polsce w okresie transformacji 5.2. Charakterystyka rozwoju małych przedsiębiorstw w latach dziewięćdziesiątych 5.3. Specyfika małych przedsiębiorstw 5.4. Cele wyceny małych przedsiębiorstw 5.5. Zakres i przygotowanie danych potrzebnych do wyceny małych przedsiębiorstw 5.6. Metody wyceny 6. Restrukturyzacja firmy jako kierunek wzrostu jej wartości (Wiesław M. Grudzewski, Irena K. Hejduk) 6.1. Geneza, charakter i istota restrukturyzacji 6.2. Restrukturyzacja jako proces strategiczny 6.3. Procedura przebiegu procesu restrukturyzacji 6.4. Pojęcie i obszary restrukturyzacji 6.5. Nabycie firmy 6.6. Sprzedaż wydzielonych części firmy 6.7. Dywersyfikacja i jej charakterystyka 6.8. Szanse i bariery restrukturyzacji przedsiębiorstw 6.9. Pojęcie podstawowe wartości firmy i jej rodzaje 6.10. Typowe czynniki techniczne, organizacyjne i zarządzania wpływające na wartość przedsiębiorstwa 6.11. Zarządzanie wartością firmy 6.12. Narzędzia zarządzania wartością firmy 6.13. Konkluzje 7. Alianse strategiczne, fuzje i przejęcia (Włodzimierz Szpringer) 7.1. Zagadnienia podstawowe 7.2. Regulacja a konkurencja 7.3. Liberalizacja rynku i integracja europejska 7.4. Alianse strategiczne 7.5. Alianse strategiczne - analogia do kategorii porozumień 7.6. Porozumienia kooperacyjne 7.7. Porozumienia specjalizacyjne 7.8. Porozumienia dotyczące dystrybucji selektywnej 7.9. Porozumienia przewidujące transakcje wyłączne 7.10. Porozumienia franchisingowe 7.11. Alianse - analogia do kategorii fuzji 7.12. Konkluzje 8. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie w celu wzrostu jego wartości (Jan D. Antoszkiewicz) 8.1. Determinanty zmiany 8.2. Zmiana w układach organizacyjnych. Kształtowanie przyszłości 8.3. Cykle życia metodą prognozowania konsekwencji zmiany 8.4. Problem i metoda wyróżniona 8.5. Zespoły wprowadzające zmianę 8.6. Synergia kompetencji 8.7. Wyznaczniki zmiany globalnej 8.8. Sterowanie zmianami - procedura rozwiązania problemu 9. Zarządzanie marką a wzrost wartości firmy (Beata Skrzypacz) 9.1. Marka - pojęcie i rodzaje 9.2. Znaczenie marki 9.3. Marki polskie oraz marki zachodnie w świadomości polskiego społeczeństwa 9.4. Wartość marki 9.5. Zarządzanie marką, czyli sposoby zwiększania jej siły i wartości 9.6. Globalizacja marki jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa 10. Emisje papierów wartościowych - źródło finansowania dla przedsiębiorstw (Robert Tomaszewski) 10.1. Emisja akcji 10.2. Emisja obligacji 10.3. Emisja krótkoterminowych papierów dłużnych (KPD) 10.4. Koszt kapitału W kierunku nowych wartości ; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść : Rozdział 1 Wpływ otoczenia na efektywność gospodarowania w przedsiębiorstwie (Pojęcie otoczenia przedsiębiorstwa i jego wymiary, Otoczenie konkurencyjne, Analiza interesariuszy), Rozdział 2 Czynniki determinujące konkurencyjność przedsiębiorstwa, Rozdział 3 Gospodarowanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie (Zasady gospodarowania środkami trwałymi, Rodzaje zużycia środków trwałych i sposoby zapobiegania i usuwania jego skutków, Inwestycje rzeczowe jako element działalności rozwojowej przedsiębiorstw, Amortyzacja środków trwałych), Rozdział 4 Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie (Gospodarowanie zapasami, należnościami, środkami pieniężnymi i krótkoterminowymi papierami wartościowymi, Strategie finansowania aktywów obrotowych, Kapitał pracujący w przedsiębiorstwie), Rozdział 5 Gospodarowanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie , Rozdział 6 Procesy inwestycyjne w przedsiębiorstwie (Etapy przygotowania i oceny projektu inwestycyjnego), Rozdział 7 Gospodarowanie kapitałami własnymi w przedsiębiorstwie, Rozdział 8 Wartość przedsiębiorstwa (Istota i rodzaje wartości przedsiębiorstwa, Metody wyceny wartości przedsiębiorstwa), Rozdział 9 Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, Rozdział 10 Restrukturyzacja przedsiębiorstwa jako wyzwanie współczesnego otoczenia biznesu (Kryzys jako komponent turbulentnego otoczenia, Kryzys w przedsiębiorstwie - architektura procesu, Specyfika procesu restrukturyzacji przedsiębiorstw -przyczyny, przebieg, skutki), Rozdział 11 Formy współdziałania przedsiębiorstw (Kooperacyjne i koncentracyjne formy współdziałania przedsiębiorstw).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Treść : 1 Wprowadzenie do analizy ekonomicznej ; 2 Charakterystyka i klasyfikacja metod i technik stosowanych w analizie ekonomicznej ; 3 Analiza produkcji i przychodów ; 4 Podstawy analizy kosztów w przedsiębiorstwie ; 5 Metody analizy zysku/straty w przedsiębiorstwie (Zysk jako cel działalności przedsiębiorstwa w teorii mikroekonomii i teorii zarządzania, Rachunek zysków i strat, Problem pomiaru zysku ekonomicznego) ; 6 Analiza środków trwałych (Pojęcie i klasyfikacja środków trwałych, Cele i zadania analizy środków trwałych, Metody analizy wielkości i struktury aktywów trwałych, Metody obliczania i analizy deprecjacji, umorzenia i amortyzacji środków trwałych, Metody oceny wyposażenia przedsiębiorstwa w środki trwałe, Metody oceny efektywności środków trwałych) ; 7 Analiza gospodarowania kapitałem ludzkim (Podstawy teorii kapitału ludzkiego, Mierniki wielkości i struktury zasobów ludzkich, Analiza czasu pracy i stopnia jego wykorzystania, Mierniki wydajności pracy i czynniki jej wzrostu, Analiza kosztów pracy) ; 8 Ogólna ocena działalności przedsiębiorstwa (Cele działalności przedsiębiorstwa, Analiza podstawowych wielkości i relacji ekonomicznych) ; Testy prawda/fałsz ; Zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Spis treści Wstęp; Rozdz. I. Przewaga konkurencyjna i instrumenty służące jej osiąganiu : 1.1. Ogólny model osiągania przez przedsiębiorstwa sukcesu na rynku 1.2 Cele strategiczne współczesnych przedsiębiorstw 1.3. Rynek jako miejsce realizacji celów strategicznych przedsiębiorstw 1.4. Przewaga konkurencyjna jako warunek sukcesu przedsiębiorstw 1.4.1. Istota przewagi konkurencyjnej w kontekście modelu osiągania przez przedsiębiorstwa sukcesu rynkowego 1.4.2. Podejście pozycyjne i zasobowe do przewagi konkurencyjnej 1.4.3. Synteza podejść pozycyjnego i zasobowego do przewagi konkurencyjnej 1.4.4. Parametry przewagi konkurencyjnej 1.5. Strategie osiągania przewag konkurencyjnych 1.5.1. Istota strategii przedsiębiorstwa 1.5.2. Strategie na poziomie korporacji (corporate level strategies) 1.5.3. Strategie na poziomie przedsiębiorstwa (business level strategies) 1.6. Instrumenty osiągania przewag konkurencyjnych 1.7. Jakość jako instrument dostarczania klientom wyższej od konkurentów wartości 1.7.1. Pojęcie i istota wartości dla klienta 1.7.2. Pojęcie i istota jakości produktu i jakości totalnej; Rozdz. II. Źródła i mierniki przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw : 2.1. Zróżnicowanie teoretycznych podejść do źródeł przewag konkurencyjnych 2.1.1. Źródła postrzeganej przewagi konkurencyjnej 2.1.2. Zasobowe źródła przewagi konkurencyjnej 2.1.3. Źródła przewag konkurencyjnych a stosowane strategie osiągania przewag konkurencyjnych 2.2. Strategiczne zasoby przedsiębiorstw 2.3. Sfery zasobów przedsiębiorstw 2.4. Trwałość przewagi konkurencyjnej 2.5. Mechanizm osiągania przewag konkurencyjnych przez przedsiębiorstwa 2.6. Mierniki przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw ; Rozdz. III. Systemy zarządzania jakością jako źródła przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw: 3.1. Geneza i rozwój systemów zarządzania jakością 3.2. Tradycyjne systemy zarządzania jakością 3.3. Systemy zarządzania jakością według norm ISO 3.3.1. Rodzina norm ISO serii 9000 3.3.2. Elementy systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 3.3.3. Dokumentacja systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 oraz normami branżowymi 3.3.4. Ocena i certyfikacja systemu zarządzania jakością zgodnego z normami ISO serii 9000 3.3.5. Standard ISO serii 9000 - wersja 2000 3.3.6. System zarządzania środowiskowego zgodny z normami ISO serii 14000 3.4. Systemy kompleksowego zarządzania jakością 3.5 Cechy kompleksowych systemów zarządzania jakością 3.6 Systemy ISO i TQM a przewaga konkurencyjna ; Rozdział IV. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawcze: 4.1 Metodyka i procedura badań empirycznych 4.2 Budowa kwestionariuszy ankiet i wywiadu 4.3. Metoda ekspertów 4.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw ; Rozdz. V. Miejsce i rola sfery zarządzania jakością w kreowaniu instrumentów osiągania przewag konkurencyjnych badanych przedsiębiorstw: 5.1. Instrumenty konkurowania przedsiębiorstw i ich głównych konkurentów 5.2. Skuteczność stosowanych instrumentów konkurowania 5.3. Wpływ sfer funkcjonalno-zasobowych przedsiębiorstw na zdolność kreowania instrumentów konkurowania 5.4. Ocena ważności sfer funkcjonalno-zasobowych dla kreowania instrumentów konkurowania uwzględniająca zróżnicowanie przedsiębiorstw 5.5. Rola sfery zarządzania jakością w kreowaniu instrumentów konkurowania przedsiębiorstw ; Rozdz. VI. Wpływ cech systemów zarządzania jakością na osiągane przewagi konkurencyjne badanych przedsiębiorstw : 6.1. Systemy zarządzania jakością stosowane przez przedsiębiorstwa 6.2. Stosowane systemy zarządzania jakością a osiągane przewagi konkurencyjne przedsiębiorstw 6.3. Wewnętrzne i zewnętrzne efekty wprowadzania systemów zarządzania jakością 6.4. Cechy systemów zarządzania jakością stosowanych przez przedsiębiorstwa 6.5. Związki korelacyjne cech systemów zarządzania jakością z uzyskiwanymi przewagami konkurencyjnymi przedsiębiorstw 6.6. Kluczowe cechy systemów zarządzania jakością przedsiębiorstw ; Rozdz. VII. Podstawy i warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością polskich przedsiębiorstw : 7.1. Poziom zarządzania jakością w polskich przedsiębiorstwach 7.2. Zakres możliwości imitowania kompleksowych systemów zarządzania jakością 7.3. Ogólny model budowy systemu kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach 7.4. Wewnętrzne warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach 7.5. Zewnętrzne warunki budowania skutecznych systemów kompleksowego zarządzania jakością w przedsiębiorstwach ; Zakończenie ; Spis tabel ; Spis rysunków ; Literatura
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej