Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(22)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(16)
Filia nr 13
(2)
Autor
Kozioł Leszek
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Alińska Agnieszka
(1)
Bangs David H
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Franków-Czerwonko Bożena
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gaschi-Uciecha Agnieszka
(1)
Godin Seth
(1)
Goździewska-Nowicka Agnieszka
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Jay Jonathan
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Keefe Janice
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kędzior Dorota (rachunkowość)
(1)
Kędzior Marcin (1977- )
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Levinson Jay Conrad
(1)
Majkut Robert
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Nowakowski Marcin Konstanty
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Posadzińska Iwona
(1)
Sandler Corey
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Strzelecka Magdalena
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szczepkowska Malwina
(1)
Szczęsny Monika
(1)
Voss Grażyna
(1)
Wietrzykowski Dawid
(1)
Zabiciel Marek
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Doradcy personalni
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(16)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(6)
Innowacje
(5)
Zarządzanie
(5)
Marketing
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Finansowanie
(2)
Kadry
(2)
Konkurencyjność
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Banki
(1)
Controlling personalny
(1)
Crowdfunding
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Globalizacja
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Model biznesowy
(1)
Obsługa klienta
(1)
Organizacja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Patenty
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Samorealizacja
(1)
Sprawozdawczość finansowa
(1)
Unia Europejska
(1)
Upadłość
(1)
Venture capital
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zielona gospodarka
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Gatunek
Poradnik
(6)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Raport z badań
(3)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy przedsiębiorca chce, aby jego interes kwitł i spełniał pokładane w nim nadzieje. W praktyce jednak nie zawsze rezultaty tego, co robimy pokrywają się z naszymi oczekiwaniami. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 65
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Uwolnij się od przymusu i zarabiaj na tym, co naprawdę lubisz Rób to, co kochasz, zamiast tego, czego nie cierpisz. Pracuj, kiedy chcesz, jak chcesz, z kim chcesz i gdzie chcesz. Dowiedz się, jak prowadzić dobrze prosperującą firmę. Poznaj dziesięć sposobów radzenia sobie z niezadowolonymi klientami. Odkryj swoje ukryte talenty. Czy każdego dnia budzisz się z myślą o zbliżającej się męce? Masz dość ograniczeń nakładanych na Ciebie przez Twojego szefa? Pędzisz do pracy, która nie daje Ci satysfakcji, i codziennie poświęcasz kilkanaście godzin dla kogoś, w kogo nie wierzysz? Jeżeli uważasz te pytania za zasadne, koniecznie przeczytaj tę książkę! Wylej własnego szefa to książka napisana przez kogoś, kto tego dokonał. Jonathan Jay zamienił swój pomysł na biznes w prawdziwy sukces. Autor przedstawia praktyczne, napisane ciętym językiem porady na temat tego, jak możesz uwolnić się spod jarzma szefów, przełożonych i innych ciemięzców Twojej niezależności. Wskazuje, że tym, czego tak naprawdę będziesz potrzebować, jest wiara w siebie. Jeśli Ty sam w siebie nie uwierzysz, nikt inny tego nie zrobi. ak znaleźć wielu klientów? Jak ustalać ceny i skłonić klientów do terminowych spłat? Jak zdobyć darmowy rozgłos? Jak uniknąć błędów popełnianych przez większość świeżo upieczonych właścicieli firm? Jak skutecznie sprzedać własną markę? I... co najważniejsze -- jak zwolnić swojego szefa? [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 65
Książka
W koszyku
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby zyskać umiejętności potrzebne przedsiębiorcy Niezależnie od tego, jaki masz pomysł na biznes i w jakiej branży chcesz działać, Harvard Business Review. Podręcznik przedsiębiorcy to podstawowe źródło wiedzy, które umożliwi ci udany start. Rozpoczęcie niezależnej działalności to zawsze ogromne wyzwanie i mnóstwo wątpliwości. Od twojego postępowania zależy, czy twoja firma będzie prosperować, czy upadnie. Musisz zatem poznać sprawdzone podstawy uruchamiania własnej działalności gospodarczej – od napisania biznesplanu, przez tworzenie atrakcyjnych prezentacji dla inwestorów, po uzyskanie pierwszego kredytu. Warto także wiedzieć, jak sprawdzić swój pomysł, zanim zainwestujesz w niego pieniądze, oraz nauczyć się nie tylko wykorzystywać możliwości biznesowe, ale również je tworzyć. Książka ta szczegółowo przedstawia wszystkie te zagadnienia oraz wiele innych istotnych kwestii, czerpiąc z zasobów wiedzy praktycznej i teoretycznej zgromadzonych w archiwach "Harvard Business Review". Nie rozstawaj się z nią ani na chwilę przez cały okres rozwijania firmy, bo dzięki niej zdecydowanie zwiększysz swoje szanse na sukces w biznesie. W Harvard Business Review. Podręczniku przedsiębiorcy znajdziesz m.in.: • proces zakładania firmy - krok po kroku, • wiadomości na temat pozyskiwania funduszy i finansowania na różnych etapach działalności, • zwięzłe omówienia najnowszych badań i poglądów na temat przedsiębiorczości, których autorami są tacy eksperci „Harvard Business Review”, jak Marc Andreessen i Reid Hoffman, • udoskonalane latami najlepsze praktyki biznesowe, • historie prawdziwych firm, takich jak Airbnb i eBay. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Książka Zbigniewa Mendla odpowiada na pytanie, jak prowadzić firmę w sposób zwycięski - zarówno finansowo, jak i pod kątem osobistych przekonań czy wartości. Autor oprowadza czytelnika po świecie realnego biznesu, od momentu podjęcia decyzji o prowadzeniu firmy o konkretnym profilu działalności, przez pierwsze kluczowe decyzje, aż po ewentualną sprzedaż dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa. Porusza wszystkie aspekty istotne dla dobrego działania firmy: wybór siedziby, definiowanie klienta, identyfikację wizualną, proces planowania, relacje z pracownikami, konkurentami i lokalną społecznością. Wszystko to w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenia - własne oraz właścicieli firm, którym od lat pomaga zmagać się z twardymi regułami obowiązującymi w świecie small biznesu. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie personelem w małej firmie / Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie III. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 217, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(HR)
Podkreśla się powszechnie, że jedną z barier ograniczających rozwój małych firm są trudności związane z kierowaniem ludźmi. Każde tego typu przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności. Omawiając zatem specyfikę zarządzania ludźmi w małej firmie (rozumianej tu jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 osób), autorka skupia się na zagadnieniach, których znaczenie można uznać za strategiczne: rekrutacja i selekcja - wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania, rozwój i doskonalenie pracowników - adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia, motywowanie i wynagradzanie personelu - teorie motywacji a praktyka zarządzania, < kształtowanie systemów wynagrodzeń, systemy ocen - kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających, rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej - postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych. Przegląd opisywanych dotąd w literaturze modeli i przytaczane wyniki badań zapewniają solidną podbudowę teoretyczną prezentowanych zagadnień, zaś odwołanie się do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki jako przewodnika dla menedżerów i właścicieli firm. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku lat 90. XX wieku w Unii Europejskiej zintensyfi kowano działania na rzecz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wówczas też po raz pierwszy podjęto próby skoordynowania prac, które miały na celu poprawę sytuacji ekonomicznej najmniejszych firm. W dość szybkim czasie rozwiązano wiele istotnych kwestii prawnych, takich jak m.in. przepisy regulujące systemy podatkowe, a także opracowano formy wsparcia sektora MSP, w głównej mierze w zakresie inwestycji - w tym zagranicznych oraz eksportu. W 1994 r. opracowany został w UE "Zintegrowany Program na rzecz MSP". Był to wyraz podejścia łączącego inicjatywy, które rozwijano na szczeblach wspólnotowych, regionalnych a także krajowych. Małe przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarkach państw na całym świecie. Stanowią one około 99% z ponad 18 mln fi rm w Unii oraz 17 mln w Stanach Zjednoczonych. Podobne wskaźniki osiąga obecnie sektor MSP w Polsce. Efektem transformacji systemowej i gospodarczej w latach 90. XX w. w Polsce był bardzo dynamiczny rozwój przedsiębiorczości, mający swoje odbicie w powstaniu znaczącej liczby małych i średnich fi rm. Spowodowało to m.in. wzrost zatrudnienia w tym sektorze i było ważnym czynnikiem ograniczającym bezrobocie w kraju. MSP stanowią 99,8% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce i pełnią ważną funkcję w gospodarce, wpływając na takie kwestie, jak wzrost gospodarczy czy wielkość bezrobocia. W relatywnie krótkim czasie następował proces ich dostosowań do zmieniających się z roku na rok warunków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Podstawowym celem podjętych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, jaką rolęodgrywa fi nansowanie przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem środków z funduszy strukturalnych, w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w procesie zwiększania ich aktywności i konkurencyjności. Będąc członkiem UE, Polska powinna wypełniać m.in. cele Strategii Lizbońskiej, których realizacja powinna przyczynić się do tego, że gospodarka europejska stanie się najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie. Jednym z obszarów, wskazanych w tym dokumencie, jest właśnie sektor MSP. Cel niniejszej pracy został zrealizowany przez podjęcie badań w najważniejszych - zdaniem autorów - obszarach, zaś jej struktura została podporządkowana zakresowi przedmiotowemu analizy. [poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor MSP w każdej gospodarce decyduje o jej: kształcie, strukturze, dochodach, liczbie miejsc pracy (...). Opracowanie podejmuje wątek w funkcjonowaniu przedsiebioprstw sektora MSP, a dotyczy identyfikacji strategii tychże przedsiebiorstw. .... [z okładki]
Spis treści: Wybrane składowe współczesnych przedsiębiorstw ; Identyfikacja specyficznych cech przedsiębiorstw sektora MSP ; Koncepcja zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie sektora MSP ; Identyfikacja strategicznej karty wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem sektora MSP ; Kierunki rozwoju przedsiębiorczości ; Współczesne strategie rozwoju przedsiębiorstw sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród głównych przesłanek, które skłoniły autora do podjęcia badań dotyczących innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w czasie kryzysu gospodarczego, były wyniki płynące z badań empirycznych przeprowadzonych wśród tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki w latach 2009-2011, w ramach projektu naukowego, finansowanego przez MNiSzW „Niematerialne wartości źrodłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzow polskiej gospodarki”(Zastempowski, Popławski & Grego-Planer, 2011). Wskazały one jednoznacznie, iż do kluczowych składników budujących konkurencyjność tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki (w grupie których 30% należało do małych i średnich przedsiębiorstw) zaliczyć należy głównie zasoby o charakterze niematerialnym. To wiedza, doświadczenie, zdolności i umiejętności pracowników (zarówno menedżerów, jak i pracowników niższych szczebli) zdecydowanie najsilniej determinowały konkurencyjność. Analiza i ocena uzyskanych w postępowaniu badawczym wyników spowodowała postawienie szeregu nowych pytań. Czy podobne prawidłowości pojawiają się w obszarze innowacyjności? Jak w tym zakresie zachowują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Czy również w innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw zasoby niematerialne będą odgrywały kluczową rolę? Czy można badać innowacyjność przedsiębiorstw, odwołując się do osiągnięć zasobowej teorii organizacji? Czy można mówić o dynamicznym potencjale innowacyjnym? Jak skutecznie budować modele działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw i kreować ich przestrzeń innowacji? To jedynie pewien wycinek pytań, które przyczyniły się do podjęcia, opisanych w niniejszej pracy, badań.[wydawnictwo umk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1229) 1155)
Przedsiębiorstwa działają obecnie w warunkach, które cechuje duża złożoność, burzliwość i niesta­bilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle dynamicznie ilość czynników oddziałujących na przedsiębiorstwo, a także ich dynamikę. Za­równo ilość, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjono­wanie i rozwój przedsiębiorstw stawiają przedsiębiorców przed trudnymi wyborami, które decydują o ich sukcesie bądź porażce. Postęp technologiczny, zmiany zachowań klientów, zwiększona i globalna konkurencja, krótki cykl życia produktów i zmieniający się biznes (m.in. globalizacja, internacjonalizacja działalności, specjalizacja) to niektóre z czynników, które tworzą potrzebę zmian w organizacjach. (…)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem monografii jest porównanie struktury kapitału małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce należących do różnorodnych branż oraz czynników ją kształtujących. Zwrócono uwagę na znaczenie MŚP we współczesnej gospodarce, ich oddziaływanie na rozwój i wzrost gospodarczy, innowacje, tworzenie nowych miejsc pracy oraz rozwój ekonomiczny regionów. Zaprezentowano najważniejsze teorie finansów przedsiębiorstw kształtujące zadłużenia MŚP. W szczególności omówiono teorie: zysku netto, klasyczną, F. Modiglianiego i M. Millera, bankructwa, kompromisową, agencji, sygnałów oraz kolejności źródeł finansowania. Dokonano również charakterystyki czynników determinujących strukturę kapitału MŚP, w szczególności tych, które oddziałują w największym stopniu na poziom zadłużenia MŚP, tj. wiek, wielkość, możliwość rozwoju, płynność finansowa, rentowność, struktura aktywów, ryzyko, branża, status spółki giełdowej. W części empirycznej przedstawiono źródła i kryteria wyboru materiału empirycznego. Przedmiotem analizy było 6116 spółek należących do sektora MŚP. Materiał empiryczny stanowią dane finansowe zebrane z wykorzystaniem bazy EMIS, pochodzące z lat 2014–2017. W pracy zastosowano metody wnioskowania indukcyjnego oraz dedukcyjnego. Interpretacja wyników została przeprowadzona z zastosowaniem metod wnioskowania statystycznego.[wydawnictwo.uek.krakow.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Dr Edyta Zduńska-Leseux w przygotowanej monografii podjęła aktualną problematykę dotyczącą innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz wsparcia publicznego, w tym pochodzącego z funduszy Unii Europejskiej, skierowanego na podnoszenie innowacyjności tego rodzaju podmiotów. [...] Dobór podjętej tematyki, aktualny i trafny, wpisuje się w nurt obecnie prowadzonych dyskusji dotyczących kierunków i efektywności wspierania UE na rzecz podnoszenia innowacyjności MŚP, wypracowania efektywnych rozwiązań i instrumentów wspierania innowacyjności tego rodzaju przedsiębiorstw w Polsce.... [fragment recenzji dr ham. Małgorzaty Dziembały]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Ponadto wśród kwestii, które wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorców i zarządzanie podmiotami gospodarczymi, omówiono: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy − zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii − jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach. Oprócz walorów poznawczych książka ma wartość praktyczną − wskazuje przedsiębiorcom możliwe do podjęcia działania w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia / [Politechnika Śląska] ; 752)
W monografii przedstawiono rozważania dotyczące aspektów definicyjnych i koncepcyjnych związanych z pojmowaniem procesów logistycznych oraz pojawiających się w nich zakłóceń. Przybliżono ewolucję tych pojęć oraz zwrócono uwagę na wielowymiarową strukturę przedsiębiorstwa produkcyjnego. W pracy dokonano weryfikacji opracowanego modelu zarządzania ryzykiem w warunkach praktyki przemysłowej, dzięki czemu sprawdzono jego użyteczność w mikroprzedsiębiorstwie, małym przedsiębiorstwie oraz średnim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej