Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(12)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(12)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(12)
Autor
Adamik Anna (1970- )
(2)
Alińska Agnieszka
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara (ekonomia)
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(1)
Nehring Anna
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Siudyka Ewa
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Woźniak Maciej
(1)
Wróblewski Marek
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Innowacje
(4)
Konkurencyjność
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Unia Europejska
(2)
Budżety terenowe
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Faktoring
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura
(1)
Model biznesowy
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Polityka regionalna
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Specjalna strefa ekonomiczna
(1)
Spółki
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw, w tym głównie z sektora MŚP, jest jednym z najbardziej pożądanych sposobów ich rozwoju, a w konsekwencji podnoszenia stopnia ich konkurencyjności. Jest to jednak proces wielowymiarowy i skomplikowany, na co wskazują dane dotyczące zakresu i form internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno z tzw. starych państw członkowskich UE, jak i z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym także z Polski. Z tych właśnie powodów jest to proces, który powinien być permanentnie wspierany przez władze publiczne, zarówno szczebla europejskiego, jak i krajowego czy regionalnego. Jednym z elementów wsparcia procesu internacjonalizacji może być szeroka dyseminacja wiedzy o formach i zakresie wsparcia publicznego przedsiębiorstw w Polsce, które dążą do umiędzynarodowienia swojej działalności operacyjnej. Wychodząc właśnie z tej przesłanki, autorzy przystąpili do przygotowania niniejszej publikacji.[sklep.presscom.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Region i uwarunkowania jego rozwoju oraz konkurencyjności (Region i polityka regionalna, Czynniki rozwoju regionalnego, Konkurencyjność regionu. Tworzenie przewag konkurencyjnych, Czynniki konkurencyjności regionu, Wymogi właściwej polityki regionalnej) ; 2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów (Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w systemie gospodarczym i społecznym regionu, Stan, struktura i rola sektora MSP w regionie łódzkim oraz świętokrzyskim, Znaczenie przedsiębiorczości technologicznej i małych firm akademickich dla rozwoju regionalnego) ; 3. Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu (Rodzaje kultur organizacyjnych i sposoby ich tworzenia, Specyfika kultury organizacyjnej MSP, Wpływ kultury organizacyjnej MSP na region ich funkcjonowania) ; 4. Regionalne instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (Kierunki i instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspomaganiu rozwoju firm sektora MSP, Regionalne instytucje pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, Przykład systemu wspomagania firm sektora MSP - studium empiryczne regionu łódzkiego) ; 5. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 6. Współpraca przedsiębiorstw jako instrument konkurencyjnego rozwoju regionalnego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ; 7. Współpraca technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw jako szansa rozwoju regionu ; 8. Podstawy metodyczne badania roli współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 9. Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 10. Partnerzy, formy i obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie i ich efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Niniejsza monografia w części teoretycznej przybliża czytelnikom problematykę sektora MŚP w Polsce. Prezentuje stan tego sektora, jego kondycję ekonomiczną, źródła i możliwości finansowania oraz rozwoju, a także uwarunkowania i specyfikę konkurencyjności. Podkreślono szczególną rolę innowacji jako istotnego czynnika rozwoju małych i średnich firm, przedstawiając programy wspierające działalność innowacyjną MŚP w Polsce. Scharakteryzowane zostały także różne praktyki wspomagania rozwoju MŚP stosowane w innych krajach europejskich. W części empirycznej, opartej na badaniach małych i średnich przedsiębiorstw województwie śląskim, zaprezentowano programy wspierające ich rozwój oraz przeprowadzono ocenę efektów wykorzystania Regionalnego Programu Operacyjnego wpływających na funkcjonowanie tych firm.[ekonomiczna.24].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku lat 90. XX wieku w Unii Europejskiej zintensyfi kowano działania na rzecz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wówczas też po raz pierwszy podjęto próby skoordynowania prac, które miały na celu poprawę sytuacji ekonomicznej najmniejszych firm. W dość szybkim czasie rozwiązano wiele istotnych kwestii prawnych, takich jak m.in. przepisy regulujące systemy podatkowe, a także opracowano formy wsparcia sektora MSP, w głównej mierze w zakresie inwestycji - w tym zagranicznych oraz eksportu. W 1994 r. opracowany został w UE "Zintegrowany Program na rzecz MSP". Był to wyraz podejścia łączącego inicjatywy, które rozwijano na szczeblach wspólnotowych, regionalnych a także krajowych. Małe przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarkach państw na całym świecie. Stanowią one około 99% z ponad 18 mln fi rm w Unii oraz 17 mln w Stanach Zjednoczonych. Podobne wskaźniki osiąga obecnie sektor MSP w Polsce. Efektem transformacji systemowej i gospodarczej w latach 90. XX w. w Polsce był bardzo dynamiczny rozwój przedsiębiorczości, mający swoje odbicie w powstaniu znaczącej liczby małych i średnich fi rm. Spowodowało to m.in. wzrost zatrudnienia w tym sektorze i było ważnym czynnikiem ograniczającym bezrobocie w kraju. MSP stanowią 99,8% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce i pełnią ważną funkcję w gospodarce, wpływając na takie kwestie, jak wzrost gospodarczy czy wielkość bezrobocia. W relatywnie krótkim czasie następował proces ich dostosowań do zmieniających się z roku na rok warunków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Podstawowym celem podjętych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, jaką rolęodgrywa fi nansowanie przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem środków z funduszy strukturalnych, w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w procesie zwiększania ich aktywności i konkurencyjności. Będąc członkiem UE, Polska powinna wypełniać m.in. cele Strategii Lizbońskiej, których realizacja powinna przyczynić się do tego, że gospodarka europejska stanie się najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie. Jednym z obszarów, wskazanych w tym dokumencie, jest właśnie sektor MSP. Cel niniejszej pracy został zrealizowany przez podjęcie badań w najważniejszych - zdaniem autorów - obszarach, zaś jej struktura została podporządkowana zakresowi przedmiotowemu analizy. [poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Spis treści : 1. Geneza i warunki rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności (Przedsiębiorczość i innowacyjność regionalna, Cele przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Podmioty przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Uwarunkowania lokalne rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności , Innowacyjność a przedsiębiorczość regionalna, Interesariusze przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Przedsiębiorczość jako proces poszukiwania szans, Rodzaje współczesnej przedsiębiorczości) ; 2. Przedsiębiorczość i innowacyjność jako koncepcja pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych (Czynniki i źródła konkurencyjności regionalnej, Wartość i koszty czynników lokalizacji, Zmienność wartości czynników lokalizacji w czasie, Bariery lokalizacji w regionach, Czynniki rozwojowe miast i regionów) ; 3. Koncepcje rozwoju regionalnego (Koncepcje klasyczne, Koncepcja lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych, Koncepcja interwencjonizmu władz publicznych, Nowe koncepcje rozwoju regionalnego oparte na koncepcjach przedsiębiorczości i innowacyjności) ; 4. Uniwersytet jako koncepcja aktywizacji przedsiębiorczości i innowacyjności (Miejsce uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, Przesłanki tworzenia systemu innowacyjności i kształtowania postaw innowacyjnych, Przedsiębiorczość akademicka, Czynniki wzrostu i bariery rozwojowe przedsiębiorczości akademickiej, Instytucje i instrumenty wspierające przedsiębiorczość akademicką, Akademickie inkubatory przedsiębiorczości, Rola uniwersytetów w regionach opartych na wiedzy) ; 5. Przedsiębiorstwo jako koncepcja rozwoju przedsiębiorczości w przestrzeni regionalnej ; 6. Innowacyjność regionalna (Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Systemy innowacji jako mechanizm wdrażania wiedzy do gospodarki ) ; 7. Regiony wiedzy jako strategia rozwoju regionalnego (Regiony wiedzy - koncepcja innowacyjnej gospodarki, Rola ośrodka akademickiego w kształtowaniu się regionów wiedzy, Klastry w innowacyjnym regionie) ; 8. Miasto innowacyjne jako strategia rozwoju regionalnego (Uwarunkowania innowacyjności miast według kryteriów umiejscowienia, Rola wyższych uczelni oraz centrów badawczo-rozwojowych w procesie kształtowania się innowacyjnego miasta, Koncepcja miasta innowacyjnego, Metropolia - szczególny przypadek innowacyjnego, inteligentnego miasta (smart cities)) ; 9. Innowacyjne miasta i regiony - powiązania sieciowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej