Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 13
(2)
Autor
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Espinoza Chip (1962- )
(1)
Gawryluk Barbara (1957- )
(1)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Jastrun Tomasz (1950- )
(1)
Kott Jan (1914-2001)
(1)
Kupniewska Joanna
(1)
Kuszewska Magdalena
(1)
Matuszewski Ryszard (1914-2010)
(1)
Nilsson Moni (1955- )
(1)
Polański Grzegorz
(1)
Pollak Seweryn (1907-1987)
(1)
Sandauer Artur (1913-1989)
(1)
Sobierajski Tomasz
(1)
Szymańska Irena (1921-1999)
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Ukleja Mick (1948- )
(1)
Wątroba Wiesław (socjolog)
(1)
Żuławski Juliusz (1910-1999)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Pokolenie Y
(5)
Kompetencje społeczne
(2)
Konflikt pokoleń
(2)
Media społecznościowe
(2)
Pokolenie (socjologia)
(2)
Pokolenie X
(2)
Postawy
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Sąsiedztwo (socjologia)
(2)
Buczkówna, Mieczysława (1924-2015)
(1)
Controlling personalny
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzewanie
(1)
E-konsumenci
(1)
Inteligencja (socjologia)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jastrun, Mieczysław (1903-1983)
(1)
Jastrun, Tomasz (1950- )
(1)
Kapitalizm
(1)
Kobieta
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Odwilż (1953-1957)
(1)
Opozycja polityczna nielegalna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Poeci polscy
(1)
Pokolenie literackie
(1)
Polski Październik (1956)
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzina
(1)
Różnice międzypokoleniowe
(1)
Społeczeństwo
(1)
Stalinizm
(1)
Tsatsiki (postać fikcyjna)
(1)
Uczenie się międzypokoleniowe
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zakupy
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie literackie
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Grecja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pokolenia / Tomasz Sobierajski, Magdalena Kuszewska. - Wydanie I. - Poznań : Filia, 2023. - 330, [5] stron ; 21 cm.
Fascynująca opowieść o pokoleniach i sferach życia, w których funkcjonują i przecinają się ze sobą. Wnikliwa analiza społeczno-kulturowa prof. Tomasza Sobierajskiego przeplata się z opowieściami wyjątkowych osób z różnych generacji, z którymi rozmawia Magdalena Kuszewska. Swoimi refleksjami dzielą się: prof. Maja Komorowska, Magdalena Zawadzka, Agata Młynarska, Marcin Meller, prof. Adam Bodnar, Małgorzata Gołota i Bracia Kacperczyk. To pierwsza w Polsce książka o pokoleniach, która kładzie akcent na dialog między generacjami i podkreśla wartość międzypokoleniowej współpracy. Od teraz zaczniesz inaczej patrzeć na rodziców, dziadków, współpracowników i dzieci, bez względu na to, które pokolenie nazwiesz swoim. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia prezentuje krytyczne ujęcie tradycyjnej koncepcji pokoleń, która przyjmuje dwudziestoletnią cezurę czasową pojawiania się nowego pokolenia. Za paradygmat analizy pokoleń rezydujących w obrębie społeczeństw kapitalistycznych przyjęto koncepcję pokolenia Karla Mannheima, uznającą wspólną interpretację przeżywanych zdarzeń historycznych za element kształtujący pamięć historyczną jednostek będących w podobnym wieku. Opierając się na tzw. nowej socjologii pokoleń, wskazującej na fale generacyjne pojawiające się w około dziesięcioletnich przedziałach czasowych, zaprezentowano portrety socjologiczne takich pokoleń, jak: Najwspanialsze Pokolenie, Ciche Pokolenie, Pokolenie Złotych Boomersów, Pokolenie Jones, Pokolenie X, Pokolenie Echo Boomersów i Pokolenie Internetu. [onepress.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzy światy / Joanna Kupniewska. - Gdynia : Novae Res, © 2021. - 391, [1] strona ; 20 cm.
Trzy kobiety w różnym wieku, o odmiennych temperamentach i przeciwstawnych poglądach. Dzieli je wszystko, łączy wspólna kamienica. Salomea – emerytowana śpiewaczka operowa, osiedlowa jędza patrząca na wszystkich z góry, Majka – rozwódka wciąż tęskniąca za wiarołomnym eks-mężem i Kaja – zbuntowana nastolatka z głową pełną szalonych pomysłów. Czy przedstawicielki trzech całkiem różnych światów odnajdą wspólny język? Czy odwieczny konflikt pokoleń może przerodzić się w stosunki pełne empatii? Trzy światy to opowieść o życiu, które nie zawsze jest takie, jak je sobie wymarzyliśmy, oraz o tym, że bez względu na przeciwności losu warto zawalczyć o siebie. Musi jedynie znaleźć się ktoś, kto poda przyjazną dłoń. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ob (1 egz.)
Książka
W koszyku
Recenzowana praca [Pokolenia X i Y. Kompetencje społeczne. Mediatyzacja codzienności autorstwa Grzegorza Polańskiego nie tylko stanowi pewnego rodzaju kompendium wiedzy medioznawczej o pedagogicznych aspektach, lecz przede wszystkim ujawnia relacje, jakie zachodzą pomiędzy jakością funkcjonowania społecznego różnych pokoleń a mediatyzacją rzeczywistości. Czyni to podjętą problematykę szczególnie interesującą dla pedagogów, studentów, nauczycieli, rodziców i wszystkich ludzi żyjących w kulturze współczesnej noszącej znamiona kultury stechnicyzowanej i globalnej, a zwłaszcza tych, którzy zajmują się wychowaniem młodszych pokoleń. Oni mają być głównymi odbiorcami książki. Praca stanowić może także przyczynek do szerszej dyskusji w gronie medioznawców i pedagogów na temat pełnego i integralnego wychowania osoby funkcjonującej w cyfrowym (medialnym) społeczeństwie. Z recenzji dra hab. Sławomira Kozieja, prof. Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.[z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tsatsiki i Per / Moni Nilsson ; przełożyła ze szwedzkiego Barbara Gawryluk. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Wydawnictwo Zakamarki, copyright 2017. - 177, [1] strona ; 21 cm.
Książki o Tsatsikim : Tsatsiki i Mamuśka ; Tsatsiki i Tata Poławiacz Ośmiornic ; Tylko Tsatsiki ; Tsatsiki i miłość ; Tsatsiki i Retzina ; Tsatsiki i Per.
Tsatsiki chodzi do piątej klasy. Nic nie jest już takie jak dawniej, kiedy był mały. Mamuśka i Jens ciągle się kłócą, nowi sąsiedzi zawsze mają o coś pretensje, a dziewczyny z klasy uważają, że Tsatsiki i Per Hammar są dziecinni. W dodatku hotel Taty Poławiacza Ośmiornic zagrożony jest bankructwem i nie wiadomo, czy Tsatsikiemu i Perowi uda się tego lata pojechać do Grecji. Postanawiają sami zarobić na bilety. To jednak okazuje się równie trudne, co dogadanie się z dziewczynami…
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/Tsatsiki (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. [Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty. Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) – pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane – ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne – od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością – nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dom pisarzy w czasach zarazy : Iwicka 8A / Tomasz Jastrun. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2020. - 453, [1] strona ; 24 cm.
Znany polski poeta i prozaik poprzez wspomnienia o dawnym domu snuje opowieść nie tylko osobistą, ale też literacką i historyczną. Dom przy ulicy Iwickiej, w którym autor jako dziecko mieszkał po wojnie z rodzicami, a który zamieszkiwali lub odwiedzali też liczni pisarze, był świadkiem prywatnego życia, ale też przemian epoki stalinizmu. To także pretekst do opowiedzenia, jakie system wpłynął na działanie i decyzje znanych literatów. Książkę uzupełniają przeprowadzone przez laty przez Tomasza Jastruna wywiady z twórcami takimi jak Juliusz Żuławski, Ryszard Matuszewski, Jan Kott, Seweryn Pollak, Irena Szymańska czy Bronisława Przybosiowa. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej