Form of Work
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(12)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Planeta 11
(5)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 6
(4)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(3)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(2)
Author
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(2)
Aamodt Sandra
(1)
Craske Michelle Genevieve (1959- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Falkiewicz Matylda
(1)
García Héctor (1981- )
(1)
Gibas Jarosław (1967- )
(1)
Greenland Susan Kaiser (1956- )
(1)
Hazlett-Stevens Holly
(1)
Jacewicz Agnieszka
(1)
Kobat-Zinna Jona
(1)
Miralles Francesc (1968- )
(1)
Mączka Iwona
(1)
Nhât Hạnh (1926- )
(1)
Penman Danny
(1)
Reynolds Peter (1961- )
(1)
Skowron Monika (tłumacz)
(1)
Skrzypczak Roman
(1)
Smoleńska Elżbieta
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Tarnowska Ewa
(1)
Unger Arlene K
(1)
Verde Susan
(1)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(1)
Weare Katherine
(1)
Williams Mark
(1)
Wojtczak Ewa
(1)
Zimnoch Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
Audience Group
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Mindfulness
(11)
Dzieci
(2)
Higiena psychiczna
(2)
Medytacja
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Stres
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Ciąża
(1)
Dietetyka
(1)
Duchowość
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie
(1)
Las
(1)
Lęk
(1)
Mózg
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odchudzanie
(1)
Otyłość
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(1)
Uczniowie
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Środowisko przyrodnicze
(1)
Subject: place
Japonia
(1)
Genre/Form
Poradnik
(6)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
12 results Filter
Book
In basket
(Sensus)
Motocyklizm oznacza nie tylko motocyklową pasję czy styl życia. To przede wszystkim sposób widzenia świata. Indywidualny, daleki od sztampy i nudy. Taki, w którym słowo „wolność” ma nadrzędne znaczenie. To przeżywanie życia, z którego czerpie się garściami doświadczenie, radość i szczęście. Zarówno na oświetlonej słońcem prostej, jak i na smaganym deszczem zakręcie. Ale nie dość tego, bo jak się okazuje, motocyklizm może pomóc w zrozumieniu wielu idei socjologii, psychologii, filozofii zen, taoizmu czy wreszcie mindfulness. Jest niezwykle pojemną metaforą naszej życiowej drogi.... [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Auto/Moto (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Book
CD
In basket
Mindfulness to metoda treningu umysłowego, dzięki której zrozumiesz, że dobre samopoczucie i życie w harmonii ze sobą samym wpływa na każde działanie i dodaje odwagi w radzeniu sobie z codziennymi przeciwnościami. Poznaj sprawdzony ośmiotygodniowy program, nawiązujący do terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT), wykorzystywanej z sukcesami m.in. w leczeniu depresji. Odzyskaj radość życia i naucz się, jak radzić sobie w walce ze stresem oraz rozdrażnieniem, w dobie codziennego zabiegania i chronicznego braku czasu. Doskonałym uzupełnieniem książki jest płyta z medytacjami, dzięki którym zaczniesz świadomie doświadczać chwili obecnej i docenisz "tu i teraz". Pragniesz żyć pełniej i szczęśliwiej? Zdecydowanie polecam przystępne metody, które znajdziesz w tej książce. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Ja (1 egz.)
Book
CD
In basket
Współczesne dzieci atakowane są wielką ilością bodźców: gry, smartfony, tablety i inne rozpraszacze wpływają znacząco na ich umiejętność koncentrowania się. Są równie zestresowane, co dorośli. Niektóre miewają, z powodu stresu, kłopoty z zaśnięciem. Inne odczuwają ciągły niepokój. Jak zatrzymać wir myśli, gdzie szukać „przycisku pauzy”? Rodzice i nauczyciele czują się często zupełnie bezradni wobec tego problemu. Świecka medytacja według Eline Snel jest narzędziem znakomicie dostosowanym do potrzeb dzieci. Dzięki niej mogą nauczyć się spokoju i świadomego reagowania. Dzięki swojej prostocie i skuteczności, zarówno w domu, jak i w szkołach, Metoda Eline Snel odnosi ogromne sukcesy w USA i północnej Europie. Metoda Eline Snel jest wprost inspirowana metodą uważności (mindfulness), stworzoną i dopracowaną przez Jona Kabat-Zinna. Opiera się na ćwiczeniach oddechowych, które pomagają się stopniowo skupić na tu i teraz i nabrać dystansu w stosunku do odczuwanego niepokoju i krążących w głowie zmartwień.[empik].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 3.
Authority data
Mindfulness (hasło przedmiotowe)
zob. też Autopsychoterapia (hasło przedmiotowe) ; Medytacja (hasło przedmiotowe) ; Samopoznanie (hasło przedmiotowe) ; Uwaga (psychol.) (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Pełnia obecności ; Uważność (psychol.) ; Uważna obecność
Book
In basket
Poczuj wraz z dzieckiem, jak chwila medytacji może przywrócić spokój, radość i równowagę w życiu.
This item is available in 7 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. N (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Op (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Uczucia (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. N (1 egz.)
Book
In basket
(Potęga Wizualizacji)
Nie daj się stresowi i trudom codzienności! Doktor Arlene K. Unger - psycholog kliniczna i trenerka wellness – proponuje 50 szybkich i skutecznych ćwiczeń opartych na technikach relaksacyjnych i mindfulness, pozwalających ci zwolnić tempo i odnaleźć spokój wszędzie, gdziekolwiek jesteś. Książka ta, dzięki poręcznej formie, stanie się pomocnym narzędziem, które zawsze możesz mieć przy sobie. Otwórz ją, aby cieszyć się spokojem i pozytywnymi myślami. [nota wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Psychologia (1 egz.)
Book
In basket
Nieustannie martwisz się różnymi sprawami? Obawy nie dają ci spać? Lęki zakłócają twoją pracę i relacje z innymi? Jeśli tak, możliwe, że masz tendencję do zamartwiania się lub zaburzeń lękowych. Nie ty jedna masz z tym problem. Badania wykazują, że wiele czynników sprawia, iż kobiety martwią się częściej iż mężczyźni. Jednak zmartwienia nie muszą komplikować ci życia. Dzięki przydatnym informacjom i praktycznym radom będziesz w stanie je pokonać. Książka ta jest zbiorem prostych, skutecznych technik walki z obawami. Uczy, jak wydostawać się ze spirali myśli, uczuć i zachowań, które napędzają błędne koło lęków. Przedstawione tu ćwiczenia pozwolą ci znaleźć nowe perspektywy, zrelaksować się i żyć pełnią życia. Dowiesz się, jak zmieniać myśli i energię w pozytywne działanie, zamiast marnować je na zamartwianie się. Holly Hazlett-Stevens jest doktorem psychologii na University of Nevada. Prowadzi badania nad lękiem i technikami relaksacyjnymi. Jest współautorką książki o progresywnym treningu relaksacyjnym. Dr Michelle G. Craske wykłada psychologię i psychiatrię na University of California i zarządza tam projektem Anxiety Disorders Behavioral Research Program. Jest autorką prac na temat zaburzeń lękowych, źródeł fobii i sposobów ich leczenia. [nota wydawcy]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. Kobieta (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
o tym jak techniki uważnej obecności pomogły milionom dorosłych, czas na uważność wśród dzieci. Dziecko wolne od stresu to przełomowa książka oparta na programie stworzonym przez dr Jona Kabat-Zinna, która pomaga dzieciom zmniejszyć stres i radzić sobie w sytuacjach napięć. Teraz również dzieci mogą nauczyć się tego, jak sobie pomóc, stosując znane i sprawdzone od stuleci metody. Oparte na zabawie i przyjazne dzieciom techniki wzmacniają ich wewnętrzną i zewnętrzną świadomość oraz uwagę, a także umiejętności interpersonalne i emocjonalne, co wpływa pozytywnie na wyniki w szkole i sporcie. W książce znajdziemy narzędzia, dzięki którym dzieci lepiej poradzą sobie ze stresem i przezwyciężą takie problemy jak bezsenność, objadanie się, ADHD, nadmierny perfekcjonizm, niepokój i chroniczny ból. Dzięki tej książce również dzieci pomiędzy czwartym a osiemnastym rokiem życia będą mogły odnieść rozległe korzyści płynące z treningu uważności, korzystając z dostosowanych do wieku ćwiczeń, piosenek, gier i bajek. Są one owocem ponad dziesięcioletniego doświadczenia Susan Kaiser Greenland w uczeniu dzieci uważnej obecności.[lubimyczytac.pl].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Psychologia dziecka (1 egz.)
Book
In basket
Życie piękna katastrofa / Jon Kabat-Zinn ; przełożył Roman Skrzypczak. - Wydanie 4. zmienione i rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2018. - 720 stron : ilustracje ; 23 cm.
W zmienionym i rozszerzonym wydaniu swojego przełomowego dzieła Życie, piękna katastrofa Jon Kabat-Zinn kreśli dla nas ścieżkę życia pełną niuansów, dbałości o szczegóły i nieustannego zadziwienia. Czerpiąc ze swoich długoletnich doświadczeń w pracy z tysiącami indywidualnych przypadków, łączy osobiste historie swoich podopiecznych z najnowszymi odkryciami, by nauczyć nas wykorzystania inteligentnej świadomości w sposób, który radykalnie zmniejszy nasze obciążenie i pomoże nam odnaleźć radość nawet w najtrudniejszych chwilach życia. Ta książka może zmienić twoje życie. Skorzystaj z zaproszenia! [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Book
In basket
Thich Nhat Hanh jest niekwestionowanym autorytetem w zakresie nauki mindfulness i aktywistą promującym pokój na świecie. Napisał wiele książek, które również w Polsce spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, zyskując status bestsellerów. „Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat” to pierwszy oficjalny przewodnik po mindfulness dla nauczycieli, który pomaga im osiągnąć spokój i harmonię w codziennych działaniach. To bezpośrednio przekłada się na wyniki ich pracy i efekty nauczania. Książka zawiera proste kroki, które pomagają nauczycielom w praktykowaniu uważności na wszystkich szczeblach edukacji. Autorzy pokazują nauczane przez siebie podstawowe techniki, a także prezentują wskazówki od nauczycieli wykorzystujących praktykę uważności podczas pracy. Obszerne przykłady konkretnych działań, wskazówki i szczegółowe instrukcje pomagają zrozumieć, na czym polega praktyka uważności i w jaki sposób może pomóc w codziennej pracy nauczyciela.[mamania.pl].
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wiedza ta od stuleci stanowi fundament filozofii i medycyny japońskiej, ale dopiero niedawno sztuka shinrin-yoku, poparta naukowymi dowodami, zaczęła fascynować ludzi Zachodu. Shinrin-yoku to dosłownie „sztuka kąpieli leśnych” lub inaczej „sztuka zanurzenia się w zieleni”. W naturze znajduje się wszystko, czego człowiek potrzebuje do osiągniecia stanu równowagi i spokoju. Shinrin-yoku uczy, jak obcować z przyrodą tak, by wyciszyć myśli, wzmóc koncentrację, poprawić kondycję fizyczną, a przede wszystkim odzyskać radość i witalność. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Ja (1 egz.)
Book
In basket
Co jest kluczem do skutecznej utraty wagi? Jeśli, tak jak większość z nas, próbowaliście ograniczać spożycie kalorii, piliście upiorne, rzekomo odchudzające, napoje, unikaliście tłustych produktów i zamienialiście cukier na słodziki, wiecie już na pewno, że skutkiem wszystkich tych decyzji po kilku latach ważycie raczej dużo więcej niż mniej niż wcześniej. Prawda jest w gruncie rzeczy taka, że jeśli ktoś wam się zwierzy, że zaczął się odchudzać, możecie mieć pewność, że za kilka lat będzie ważył... więcej. W ubiegłym roku 108 milionów Amerykanów stosowało jakąś dietę odchudzającą - na dodatek przy aplauzie lekarzy, członków rodziny i przyjaciół. A jednak wyniki długoterminowych badań, w których obserwuje się osoby na diecie, konsekwentnie potwierdzają, że ludzie ci w ciągu 2-15 lat od rozpoczęcia diety przybierają na wadze więcej, niż osoby, które takich diet nie stosują... [nota wydawcy]
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
All copies are currently on loan: sygn. Zdrowie (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Diety (1 egz.)
All copies are currently unavailable
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again