Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(19)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(3)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(15)
Filia nr 6
(2)
Autor
Ratajczak-Mrozek Milena
(3)
Hauke-Lopes Aleksandra
(2)
Soniewicki Marcin
(2)
Wieczerzycki Marcin
(2)
Alińska Agnieszka
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Deszczyński Bartosz
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Dymitrowski Adam
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Fornalska-Skurczyńska Anna
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Grzesiuk Aleksandra
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Jopek Katarzyna
(1)
Komor Marcin
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Love John F
(1)
Małys Łukasz
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Mielcarek Paweł
(1)
Nowacki Filip
(1)
Nowak Jan
(1)
Nowakowski Marcin Konstanty
(1)
Pazio Nemezjusz Mateusz
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Yip George S
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Zembura Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Menedżerowie
(1)
Studenci
(1)
Temat
Marketing międzynarodowy
(7)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(7)
Marketing
(5)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(5)
Finanse międzynarodowe
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Zarządzanie
(2)
Banki
(1)
Bary (lokale gastronomiczne)
(1)
Eksport
(1)
Fast food
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Globalizacja
(1)
Innowacje
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Internet
(1)
Jednolity rynek Unii Europejskiej
(1)
Kapitalizm
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kryptowaluta
(1)
McDonald's Corporation
(1)
Menedżerowie
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Praca
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Produktywność (ekonomia)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rynek pracy
(1)
Start-up
(1)
Transport taksówkowy
(1)
Uber (firma)
(1)
Unia Europejska
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Reportaż
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(8)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
W skrypcie przedstawiono różnego rodzaju tendencje w biznesie międzynarodowym oraz narzędzia oddziaływania na rzeczywistość ekonomiczną we wlasnym interesie firmy, przedsiębiorstwa. Zestaw tych narzędzi to elementy marketingu mix. W skrypcie przedstawiono szereg uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych. Pokazano miary i sposoby ich wykorzystania przydatne w zarządzaniu (podejmowaniu decyzji ekonomicznych)... [z przedmowy]
Spis treści : Przedmowa ; Istota i znaczenie marketingu międzynarodowego ; Globalizacja ; Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw i godpodarek ; Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym ; Segmentacja rynku międzynarodowego ; Produkt w marketingu międzynarodowym ; Ceny w marketingu międzynarodowym ; Dystrybucja międzynarodowa ; Promocja na rynkach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne ; 338)
Publikacja jest przeznaczona dla studentów uczęszczających na zajęcia z marketingu oraz dla osób, które chciałyby rozwijać praktyczne umiejętności tworzenia i wdrażania strategii marketingowej firmy na rynku zagranicznym.
Spis treści : Studia przypadków (IKEA, Disneyland, LEGO, OKNOPLAST, Peroni Nastro Azzurro, Netguru, brand24, OTCF) ; Zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Podręcznik do przedmiotu Marketing międzynarodowy wykładanego na uczelniach ekonomicznych i części uniwersytetów. Autorzy przekrojowo analizują temat, opisując istotę marketingu międzynarodowego, praktykę internacjonalizacji produktu, problemy w standaryzacji produktu, trendy w komunikacji marketingowej, a także trendy zmian zachodzące w zachowaniach konsumentów. Każdy rozdział zakończony jest case’ami i ćwiczeniami pomocnymi w pracy ze studentami. Celem autorów było napisanie podręcznika, który będzie łączył teorię z praktyką w taki sposób, żeby osoby go czytające były jak najlepiej przygotowane do pracy w działach marketingu największych zagranicznych koncernów.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.[ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Laudatissimae Universitas Gedanensis)
Działalność eksportowa przedsiębiorstw jest przedmiotem licznych analiz, zarówno na gruncie teoretycznym, jak i empirycznym. Wobec wciąż rosnącej konkurencji na rynku światowym, wskazuje się na potrzebę prowadzenia przemyślanej polityki gospodarczej i podejmowania działań zmierzających do trwałego zwiększenia eksportu i tym samym pobudzenia wzrostu gospodarczego. Dlatego tak ważne jest rozpoznanie czynników (determinant) mających wpływ na decyzje przedsiębiorstw o podjęciu działalności eksportowej. Znajomość tych determinant daje bowiem możliwość długofalowego i skutecznego kreowania polityki gospodarczej. Celem głównym publikacji jest identyfikacja i wielowymiarowa analiza determinant działalności eksportowej firm z perspektywy „nowych nowych” teorii handlu międzynarodowego. Determinanty eksportu analizowane są na dwóch płaszczyznach. Pierwsza skupia się na wpływie poszczególnych czynników na liczbę firm eksportujących, czyli de facto na skłonności firm do podjęcia działalności eksportowej (ekstensywna marża eksportu). Druga płaszczyzna pozwala na identyfikację determinant wartości eksportu w przeliczeniu na firmę, czyli intensywności eksportu (intensywna marża eksportu). Podjęto próbę poszerzenia katalogu determinant działalności eksportowej o szczegółowe zmienne charakteryzujące położenie firmy w przestrzeni. Mowa zarówno o cechach opisujących poszczególne lokalizacje goszczące, jak też o dostępności czasowej firm w odniesieniu do określonych punktów w przestrzeni – elementów infrastruktury. Koncepcja lokalizacji jest obecna w teorii handlu międzynarodowego, jednak w analizie determinant działalności eksportowej na poziomie firmy, znaczenie lokalizacji traktowane jest bardzo ogólnie. Podobnie jak w badaniach związku między zjawiskiem aglomeracji i eksportem, charakterystyka regionu goszczącego często jest pomijana. Rozważania nad determinantami działalności eksportowej firm skłaniają do wniosku, że przede wszystkim cechy opisujące firmę mają wpływ na intensywną oraz ekstensywną marżę eksportu. Ponadto lokalizacja firm, a szczególnie dostępność czasowa w odniesieniu do infrastruktury, jest ciekawym i obiecującym kierunkiem badań z obszaru międzynarodowej wymiany handlowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe studium nad obecną i przyszłą rolą kryptowalut we współczesnych finansach międzynarodowych. Ze względu na szeroki zakres tematyki i jej całościowe ujęcie odbiorcami publikacji mogą być zarówno badacze zajmujący się tego rodzaju zagadnieniami, jak i studenci kierunków międzynarodowe stosunki gospodarcze czy finanse międzynarodowe. Książka może być również przydatna dla praktyków – inwestorów na rynkach walut wirtualnych. W opracowaniu odnaleźć można wiele interesujących i oryginalnych wniosków i spostrzeżeń, które rzucają światło na skomplikowane zależności determinujące zakres zastosowania kryptowalut w stosunkach gospodarczych na świecie oraz będących skutkiem ich pojawienia się w obrocie. Autorzy wykazują, że potencjał wzrostowy reprezentowany przez kryptowaluty jest bardzo silny, a ich możliwe zastosowania są szerokie i wciąż nie w pełni eksploatowane. Kryptowaluty spełniają wiele funkcji pieniądza, służąc głównie jako narzędzie płatnicze, środek gromadzenia wartości czy jej miernik. Zakres tych funkcji jest jednak nadal ograniczony, a sposób ich wypełniania – ułomny, przede wszystkim na skutek znacznych wahań kursów i relatywnie niewielkiego upowszechnienia kryptowalut. Postępujące procesy, takie jak ich ciągła popularyzacja, zwiększająca się skala uregulowania, podwyższanie stopnia bezpieczeństwa, emisja walut wirtualnych przez banki centralne, ekspansja stablecoinów, sprawiają, że perspektywy w tym zakresie są optymistyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku lat 90. XX wieku w Unii Europejskiej zintensyfi kowano działania na rzecz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wówczas też po raz pierwszy podjęto próby skoordynowania prac, które miały na celu poprawę sytuacji ekonomicznej najmniejszych firm. W dość szybkim czasie rozwiązano wiele istotnych kwestii prawnych, takich jak m.in. przepisy regulujące systemy podatkowe, a także opracowano formy wsparcia sektora MSP, w głównej mierze w zakresie inwestycji - w tym zagranicznych oraz eksportu. W 1994 r. opracowany został w UE "Zintegrowany Program na rzecz MSP". Był to wyraz podejścia łączącego inicjatywy, które rozwijano na szczeblach wspólnotowych, regionalnych a także krajowych. Małe przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarkach państw na całym świecie. Stanowią one około 99% z ponad 18 mln fi rm w Unii oraz 17 mln w Stanach Zjednoczonych. Podobne wskaźniki osiąga obecnie sektor MSP w Polsce. Efektem transformacji systemowej i gospodarczej w latach 90. XX w. w Polsce był bardzo dynamiczny rozwój przedsiębiorczości, mający swoje odbicie w powstaniu znaczącej liczby małych i średnich fi rm. Spowodowało to m.in. wzrost zatrudnienia w tym sektorze i było ważnym czynnikiem ograniczającym bezrobocie w kraju. MSP stanowią 99,8% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce i pełnią ważną funkcję w gospodarce, wpływając na takie kwestie, jak wzrost gospodarczy czy wielkość bezrobocia. W relatywnie krótkim czasie następował proces ich dostosowań do zmieniających się z roku na rok warunków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Podstawowym celem podjętych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, jaką rolęodgrywa fi nansowanie przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem środków z funduszy strukturalnych, w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w procesie zwiększania ich aktywności i konkurencyjności. Będąc członkiem UE, Polska powinna wypełniać m.in. cele Strategii Lizbońskiej, których realizacja powinna przyczynić się do tego, że gospodarka europejska stanie się najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie. Jednym z obszarów, wskazanych w tym dokumencie, jest właśnie sektor MSP. Cel niniejszej pracy został zrealizowany przez podjęcie badań w najważniejszych - zdaniem autorów - obszarach, zaś jej struktura została podporządkowana zakresowi przedmiotowemu analizy. [poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Imperium Big Maca : dzieje korporacji McDonald's / John F. Love ; przekład Katarzyna Jopek. - Warszawa : Fijorr Publishing, 2018. - 441 stron, [16] stron tablic : ilustracje ; 23 cm.
460 stron praktyki biznesowej. Nauka przedsiębiorczości poprzez przyglądanie się działaniom słynnego Raya Kroca, który od podstaw stworzył jedną z największych firm świata. Czyta się, jak powieść przygodową! `O czym mówi `Imperium Big Maca`? John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonalds to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu - biznesu`.[gandalf].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziesięć lat spędzonych w różnych zakładach pracy najemnej nauczyło go jednego: zakład pracy nie jest miejscem, w którym chcesz się znajdować. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna od naiwnych wizji studenta socjologii, w których praca jawiła się jako celowa i rozumna działalność człowieka. Nic bardziej mylnego. W miejscach, w których się znajdował, widział tylko władzę, taśmową powtarzalność zadań, bezsens wąskiej specjalizacji, eksploatację i – przede wszystkim – różne formy rozkwitającego kretynizmu, który miał dostarczać znaczenia pozbawionym znaczenia czynnościom. Autor popularnego fanpage’a publikujący pod pseudonimem Wiesławiec Deluxe przeszedł przez wszystkie kręgi piekła: od sprzedaży na stoisku z okularami przeciwsłonecznymi, przez prowadzenie wykładów na katolickiej uczelni, pracę handlowca w fabryce zakrętek, aż po różne stanowiska w strukturach korporacji z zachodnim kapitałem... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej