Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(4)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(9)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(4)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(3)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(1)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Ahrens Frank (1963- )
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Barber Benjamin R. (1939- )
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czwojdrak Aleksandra
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dzierzgowski Jan
(1)
Espinoza Chip (1962- )
(1)
Fox Jason (1986 - )
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gregory Anne
(1)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(1)
Keefe Patrick Radden (1976- )
(1)
Kimla-Walenda Katarzyna
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Kisiel Przemysław
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Kostrzewa Agata
(1)
Krawczyk Dawid (1991- )
(1)
Maclachlan Colin (1974 - )
(1)
Majkut Robert
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Middleton Anthony (1981 - )
(1)
Oczkowska Renata
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Ollerton Matthew (1972 - )
(1)
Rostkowski Tomasz (ekonomia)
(1)
Rusińska-Giertych Halina
(1)
Ukleja Mick (1948- )
(1)
Wasilewski Jacek
(1)
Wasilewski Jacek (socjolog)
(1)
Werner Aleksander (ekonomia)
(1)
Wiesławiec deluxe (1985- )
(1)
Zając-Pałdyna Urszula
(1)
Łopatka Bartłomiej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Marketing
(6)
Controlling personalny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Menedżerowie
(2)
Pokolenie Y
(2)
Praca
(2)
Życie codzienne
(2)
Action Research
(1)
Ahrens, Frank (1963- )
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Ankieta
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Coaching
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Dziennikarze
(1)
E-konsumenci
(1)
Ekologia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Globalizacja
(1)
Głombiowski, Karol (1913-1986)
(1)
Innowacje
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kariera
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Koreańczycy
(1)
Korupcja
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Leki opioidowe
(1)
Ludzie bogaci
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Marketing polityczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Negocjacje
(1)
Odwaga
(1)
Organizacja pracy
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pokolenie X
(1)
Politycy
(1)
Polityka społeczna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Prawo pracy
(1)
Procesy sądowe
(1)
Projektowanie
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przestępczość farmaceutyczna
(1)
Przywództwo
(1)
Public relations
(1)
Purdue Pharma
(1)
Płaca
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rynek pracy
(1)
Sacklerowie (rodzina)
(1)
Samokontrola
(1)
Socjologia
(1)
Socjotechnika
(1)
Special Air Service
(1)
Społeczeństwo
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Współdziałanie
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zakupy
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Znaki towarowe
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Korea Południowa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Reportaż
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor ujawnia, w jaki sposób to, co wytwarzamy i kupujemy może skrycie wpływać na środowisko naturalne i pokazuje, w jaki sposób podmioty działające na nowoczesnym rynku mogą się stawać pionierami istotnych zmian niezbędnych do ratowania naszej planety. Chętnie wrzucamy butelki do pojemników na surowce wtórne, ale jednocześnie przemierzamy całe kilometry naszymi paliwożernymi samochodami, by zrobić zakupy. Do sklepu zabieramy ekologiczne torby, ale kupujemy owoce z Ameryki Południowej. David Goleman tłumaczy w swej książce dlaczego "zielone to miraż" i dowodzi, jacy jesteśmy niekonsekwentni w naszym podejściu do kryzysu ekologicznego. W oparciu o wyniki przełomowych badań Goleman wyjaśnia, dlaczego jako konsumenci nie potrafimy się rozeznać w tym, jak szkodliwe są nasze zakupy dla środowiska naturalnego i naszego zdrowia. Zbiorowo nie przyjmujemy do wiadomości, jak szkodliwe są rzeczy, które wytwarzamy i kupujemy. Problem dodatkowo pogłębia zjawisko zaciemniania informacji na temat szkodliwości dóbr, które produkujemy, importujemy, pakujemy, dystrybuujemy i wyrzucamy. Najnowsze technologie, które uwzględniają ekologiczne dane produktów, sprawią, że te istotne informacje staną się dostępne dla konsumentów wtedy, gdy będą najbardziej przydatne, czyli w chwili zakupu. Równowaga sił, dowodzi Coleman, przeniesie ciężar ze sprzedającego na kupującego. Owa "radykalna transparentność" pozwoli konsumentom dokonywać mądrzejszych decyzji zakupowych i sprawi, że producenci będą reformowali swoje praktyki biznesowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczne techniki PR / redakcja Anne Gregory ; przekład Liliana Okupniak. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. - 165 stron : ilustracje ; 21 cm.
Autorzy książki prezentują bogate przemyślenia na temat skutecznych technik PR. Dzięki nim dowiadujemy się, jak przeprowadzić kampanię reklamową, jak kreować opinię publiczną i jak efektywnie współpracować z klientami firmy. Co ważniejsze, przedstawiają też mało w Polsce znane narzędzia wewnętrznego PR oraz PR w zakresie finansów. [empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed zarządzaniem pojawiły się nowe wyzwania związane z postępującym zróżnicowaniem kulturowym wewnątrz firm. Jednym z aspektów różnorodności jest internacjonalizacja zarządzania kapitałem ludzkim, wywołana procesem globalizacji gospodarki, integracją europejską i otwieraniem rynków pracy. Proces ten dotyczy nie tylko korporacji globalnych. W firmach o zasięgu krajowym także coraz częściej współpracujemy z cudzoziemcami i reemigrantami. Powstaje zatem konieczność doskonalenia systemu zarządzania, by zapewniał skuteczne współdziałanie osób wywodzących się z różnych kultur. Źródłem nowych uwarunkowań kulturowych stają się także: zmiana generacyjna związana z wchodzącym na rynki pracy pokoleniem Y oraz nasilające się różnice międzypokoleniowe wewnątrz firm. Zagadnienia te zostały poruszone w niniejszej książce. Rozważania mają charakter interdyscyplinarny, łącząc perspektywę nauk zarządzania oraz psychologii i socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Swoje badania nad książką i biblioteką w procesie komunikacji społecznej prezentują pracownicy wrocławskiego Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa, a także innych ośrodków akademickich. W książce zgromadzono refleksje teoretyczne, terminologiczne i historyczne, ponadindywidualne – pokazujące szerszą perspektywę artykuły problemowe, oparte na materiale źródłowym wąskospecjalistyczne analizy wybranych wątków, bibliometryczne studia przypadków oraz szczegółowe opracowania odnoszące się do funkcjonowania poszczególnych instytucji bibliotecznych. Są to więc zarówno wypowiedzi bibliologów, jak i głosy czynnych zawodowo bibliotekarzy, którzy skupili się głównie na współczesnych formach komunikowania się z czytelnikami oraz na dostosowywaniu swojej działalności do ich potrzeb. Pierwszą część książki poświęcono myśli naukowej profesora Karola Głombiowskiego, twórcy wrocławskiej (polskiej) szkoły bibliologicznej. [notaw ydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Baśnie wolnego rynku / Jacek Wasilewski. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. - 243 strony : ilustracje ; 20 cm.
Gdy wieczorami czytamy dzieciom bajki, z reguły nie zdajemy sobie sprawy, że tuż pod powierzchnią opowieści kryją się kryzysy ekonomiczne, drenaże mózgów, operacje plastyczne, fetysze kulturowe oraz wyzysk w kolonialnej Afryce. Książka dokonuje błyskotliwej analizy dzisiejszych zjawisk społecznych przez pryzmat znanych baśni i bajek. To wyjątkowe podejście z jednej strony obnaża liczne utajone absurdy współczesności, a z drugiej pokazuje prawdziwą ponadczasowość klasycznych opowieści. Kto i dlaczego staje się wilkiem w bajce o trzech świnkach? Czy na zmywaku w Londynie pracują potomkowie niegdysiejszych rewolucjonistów? Czy nieświadomie wskazujemy marketingowym wilkom drogę do domku własnej babci? Kto rzeszom współczesnych Kopciuszków jawi się jako dobra wróżka? I dlaczego Święty Mikołaj, skoro ponoć żył w ciepłej Turcji, przybywa z bieguna północnego?[ksiegarniapwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty. Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. „Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniani i wynagrodzenia”. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. [Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Ponadto wśród kwestii, które wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorców i zarządzanie podmiotami gospodarczymi, omówiono: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy − zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii − jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach. Oprócz walorów poznawczych książka ma wartość praktyczną − wskazuje przedsiębiorcom możliwe do podjęcia działania w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. [cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyrk polski / Dawid Krawczyk. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2021. - 237, [3] strony ; 23 cm.
(Reportaż)
Od Stalowej Woli po Słupsk: Dawid Krawczyk podąża śladem trzech kampanii wyborczych, by odkryć, jak wygląda prawdziwa rozpolitykowana Polska. Zjada kilogramy grillowanej kiełbasy, zapija je słodkimi napojami sokopodobnymi, jednym uchem słucha polityków, a drugim chwyta, co mówią ludzie w kolejkach do grilla, na wiejskich dożynkach, w eleganckich salach konferencyjnych. Obserwuje też tych, których omijają światła reflektorów, a bez których nie byłoby kampanii – sztabowców, szefów biur prasowych, ochroniarzy. Rozmawia z dziennikarzami. Jednak sielska atmosfera festynu skrywa głęboki mrok. Aby wygrać wybory, trzeba wskazać wroga, trzeba kogoś napiętnować i kogoś upodlić. Cynizm polityków trafia na podatny grunt powszechnych uprzedzeń. To historia, która dzieje się na naszych oczach. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziesięć lat spędzonych w różnych zakładach pracy najemnej nauczyło go jednego: zakład pracy nie jest miejscem, w którym chcesz się znajdować. Rzeczywistość okazała się zupełnie inna od naiwnych wizji studenta socjologii, w których praca jawiła się jako celowa i rozumna działalność człowieka. Nic bardziej mylnego. W miejscach, w których się znajdował, widział tylko władzę, taśmową powtarzalność zadań, bezsens wąskiej specjalizacji, eksploatację i – przede wszystkim – różne formy rozkwitającego kretynizmu, który miał dostarczać znaczenia pozbawionym znaczenia czynnościom. Autor popularnego fanpage’a publikujący pod pseudonimem Wiesławiec Deluxe przeszedł przez wszystkie kręgi piekła: od sprzedaży na stoisku z okularami przeciwsłonecznymi, przez prowadzenie wykładów na katolickiej uczelni, pracę handlowca w fabryce zakrętek, aż po różne stanowiska w strukturach korporacji z zachodnim kapitałem... [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mundus : ludzie)
Opowieść o małym państwie i wielkich ambicjach. Pali-pali, czyli „szybko, szybko”, to podstawa kultury współczesnej Korei Południowej. Ścigając się z czasem i rozwijając olbrzymie koncerny, ten nieduży kraj przeobraził się w gospodarczą potęgę. Odpowiedzi na pytanie, jak można było osiągnąć taki sukces, udziela autor, Frank Ahrens - amerykański dziennikarz, który został wiceprezesem Hyundai Motor Company. Emigrant z Zachodu, przez pryzmat najlepszej koreańskiej firmy motoryzacyjnej, przedstawia czytelnikom azjatycki świat biznesu - bardzo oficjalny za dnia i więcej niż swawolny w nocy. Biznesowy strój wraz z klapkami pod prysznic, firmowe imprezy z jedenastoma szklaneczkami alkoholu na głowę i uzależnienie od karaoke to tylko niektóre osobliwości perfekcyjnie funkcjonującego konglomeratu. Koreańczycy, pełni trafnych i zabawnych spostrzeżeń, rzucają światło na kulturę znaną niewielu mieszkańcom Europy. „W tej uroczej i poruszającej książce Ahrens opowiada o tym, dlaczego ten nieduży, lecz prężny kraj tak nieustępliwie zabiega, aby być jeszcze lepszym. Jego portret Korei, »krewetki wciśniętej między dwa wieloryby« - Chiny i Japonię - jest pełen błyskotliwych spostrzeżeń, młodzieńczego entuzjazmu i zapału do odkrywania”. Tim Clissold, autor światowego bestsellera Mr China, czyli Amerykanin w Pekinie „Kryzys wieku średniego w życiu Franka Ahrensa zbiegł się z kryzysem Korei Południowej, a czytelnik na tym skorzystał. Inteligentna, zmyślna, przepyszna książka”. Gene Weingarten, felietonista „The Washington Post”, dwukrotny laureat Nagrody Pulitzera [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biografie. Reportaże (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rynek pracy podlega zmianom, a analiza zagadnień związanych z kapitałem ludzkim nabiera coraz większego znaczenia. Z tego powodu wzrasta zainteresowanie analizą sprawiedliwego wynagradzania z perspektywy zarówno pracowników, jak i zarządzających organizacją. Złożoność tego problemu wymaga jednak przeprowadzenia analizy z kilku perspektyw: jakościowych cech wynagrodzenia za pracę, skuteczności systemu wynagrodzeń w organizacji oraz percepcji indywidualnego pracownika. Książka "Sprawiedliwe wynagradzanie pracowników z perspektywy prawnej, społecznej i zarządczej" to jedna z pierwszych tak interdyscyplinarnych publikacji omawiających sprawiedliwość wynagradzania w różnych aspektach: z perspektywy zarówno zarządzania kapitałem ludzkim, prawa, polityki społecznej, jak i dyskursu medialnego. Jej celem jest eksploracja teoretyczna i empiryczna istoty sprawiedliwości wynagradzania oraz sprawiedliwości opodatkowania z uwzględnieniem szerokiej perspektywy badawczej. Monografia zawiera także ocenę różnych aspektów sprawiedliwego wynagradzania na podstawie opinii pracowników znajdujących się na różnych szczeblach kariery. Dzięki tak szerokiemu podejściu do problemu badawczego publikacja może stać się pozycją obowiązkową zarówno dla praktyków, jak i teoretyków prawa, zarządzania, polityki społecznej czy komunikacji wewnętrznej w firmach. W pracy poruszone zostały także aspekty związane z budowaniem sprawiedliwego systemu opodatkowania, w tym opodatkowania dochodów z wykonywanej pracy. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jesteśmy śmiali, zwyciężamy. Brytyjskie siły specjalne SAS to elitarna jednostka o niezrównanej reputacji, zrzeszająca żołnierzy wszechstronnych – wyszkolonych do walki, wykonujących ryzykowne zadania pod presją, ale też powstrzymujących konflikty za pomocą sprytu i dyplomacji. Najlepszych z najlepszych. Poradnik ten stanowi lekcję życia i przywództwa prosto od specjalistów zahartowanych w najbardziej wymagających środowiskach. Wiele technik ich działania z powodzeniem można jednak przenieść do codzienności, dlatego książka opisuje przede wszystkim sytuacje, z którymi styka się każdy z nas, i proponuje przemyślane rozwiązania zainspirowane szkoleniami i doświadczeniami bitewnymi SAS. Jak skutecznie negocjować i odpowiadać na pytania pod presją? W jaki sposób zarządzać zespołem? Jak pokonać strach przed porażką? Autorzy odpowiadają na te i inne pytania, posiłkując się przykładami bliskimi życia: rozmową o pracę, kupnem domu, prowadzeniem własnej firmy czy radzeniem sobie z wrednym współpracownikiem. "Czterej żołnierze: snajper, komandos biorący udział w morskich operacjach antyterrorystycznych, ekspert od materiałów wybuchowych oraz człowiek, który przeżył "Operację Pewna Śmierć" – gwiazdy programu "Odważni wygrywają" – prezentują przewodnik na temat przywództwa i rozwoju osobistego. Pokazują, co zrobić, żeby osiągać sukcesy na każdej płaszczyźnie: w rodzinie, w biznesie i na froncie. Swoją determinacją, inspirują mnie od lat trzy grupy. Pierwsza to zawodowi sportowcy, którzy potrafią podporządkować cztery lata życia, by zdobyć olimpijski medal. Drugą są astronauci, którzy potrafią cierpliwie znosić niewygody, nawet miesiącami. A trzecią są właśnie zawodowi wojskowi – tacy, jak autorzy tej książki. Ich pasja, determinacja, dokładność i szeroki ogląd sytuacji są dla mnie drogowskazami w efektywności biznesowej. A niniejsza książka to narzędzie, które będzie mi towarzyszyć w podejmowaniu decyzji. Gorąco polecam". Jakub B. Bączek, trener mentalny olimpijczyków "Odpowiednie przygotowanie i trening umiejętności pozwalają działać efektywnie nawet w ekstremalnych warunkach. Jak zachować spokój i radzić sobie w sytuacjach trudnych, stresowych i kryzysowych, w których ceną jest życie i przetrwanie? Każdy z nas ma swoje wyzwania w sferze prywatnej i zawodowej, dlatego polecam lekturę tej książki, ponieważ pomoże spojrzeć na nie z zupełnie innej i nowej perspektywy". Piotr Śliwiński, coach, konsultant biznesu, twórca bloga "Manager z Głową"[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ja (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Amerykańska)
Bracia Arthur, Raymond i Mortimer Sacklerowie w ciągu kilku dekad zbudowali imperium. Niczym Medyceusze obejmowali mecenatem artystów, a setki milionów dolarów przeznaczali na filantropię. Najstarszy stał za sukcesem Valium i komercjalizacją rynku farmaceutycznego. Braciom podarował firmę Purdue Frederick – zbili na niej fortunę, lecz na zawsze pogrzebali dobre imię Sacklerów. Majątek rodziny szacowano na miliardy dolarów, ale niepohamowana rządza bogactwa pchnęła ich dalej: do intratnego sektora leków opioidowych. Arthur i Mortimer chcieli, by ich produkt był czymś więcej niż tylko specjalistycznym środkiem stosowanym w opiece paliatywnej. Miał przynieść ulgę rzeszom zwykłych Amerykanów cierpiących na pospolite bóle. Swój lek – OxyContin – reklamowali jako bezpieczną alternatywę dla morfiny. W rzeczywistości jego główny składnik – oksykodon – był od niej dwa razy silniejszy, o czym doskonale wiedzieli. Agresywna strategia marketingowa w ciągu kilkunastu lat doprowadziła do tragedii – setki tysięcy Amerykanów uzależniło się od opioidów, a śmierć z powodu przedawkowania była jedną z głównych przyczyn zgonów w USA. Sacklerowie uparcie powtarzali, że problem nie leży w leku, tylko w jego użytkownikach. „Odchodząc, należy zostawić świat w lepszym stanie, niż ten, w jakim go zastaliśmy” – zwykł mówić Arthur Sackler. Wybitny reporter Patrick Radden Keefe przedstawia historię rodziny, która z rzekomej troski o pacjentów uczyniła listek figowy dla swojej zachłanności. Imperium bólu to porażająca opowieść o ambicji i filantropii, o zbrodniach i bezkarności. O korumpowaniu publicznych instytucji, o chciwości i władzy. To także historia stulecia amerykańskiego kapitalizmu i świata, w którym pieniądz i sława wygrywają z etyką i człowieczeństwem. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej