Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(6)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Banaszczyk Izabela
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Ludwiczak Agata
(1)
Machowska-Wądołowska Anna
(1)
Matysiak Ilona
(1)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(1)
Poszewiecki Andrzej
(1)
Woźniak Robert B. (1931- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kształcenie
(4)
Rodzina
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Aspiracje
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Grupy społeczne
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kapitał kulturowy
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobieta
(1)
Krytyka społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Mieszkańcy wsi
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Młodzież
(1)
Partycypacja polityczna
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Praca
(1)
Przesądy
(1)
Religia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Status społeczny
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Wsie
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wykształcenie
(1)
Zainteresowania
(1)
Zdolności
(1)
Zdrada małżeńska
(1)
Zdrowie fizyczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Euroregion Bałtyk (obszar)
(1)
Oman
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Treść : Rozdział I Powstanie i rozwój socjologii ; Rozdział II Przedmiot i wybrane problemy socjologii edukacji ; Rozdział III Działania i zachowania młodzieży ; Rozdział IV Kształtowanie osobowości społecznej (Elementy składowe osobowości, Typy osobowości , Rozwój osobowości dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego, Kształtowanie się osobowości w okresie dorastania , Strukturalne uwarunkowania osobowości, Działania aspołeczne i jego przejawy ) ; Rozdział V Socjologiczne aspekty interakcji i socjalizacja młodzieży ; Rozdział VI System edukacji - jego tworzenie i wdrażanie (Pojęcie systemu wychowania, Typologia systemów edukacyjnych, Struktura systemu edukacji, Socjotechnika edukacji w systemie szkoły, Fazy wdrażania systemu , Zasady wdrażania systemu wychowawczego - prakseologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, socjotechniczne) ; Rozdział VII Szanse i problemy mikroedukacji w szkole (Rozumienie i odmiany organizacji, Szkoła w systemie organizacji edukacji, Mikrosystemy edukacyjne w szkole, Koncepcje mikrosystemu, Koncepcja mikrosystemu edukacji, Funkcje szkoły, Niepowodzenia szkolne) ; Rozdział VIII Grupa społeczna (Pojęcie grupy, Klasyfikacja grup, Stosunki społeczne w grupie, Interakcje w grupie , Cechy grupy społecznej, Struktura grupy , Przynależność do grupy , Role społeczne a zachowanie jednostki w grupie, Pozycja społeczna w grupie , Przywódcy i podwładni ) ; Rozdział IX Rodzina jako grupa społeczna (Definicja rodziny , Funkcje rodziny, Cykle życia małżeńsko-rodzinnego, Struktura rodziny i wewnątrzrodzinne stosunki społeczne, Typologia małżeństwa i rodziny, Dezorganizacja rodziny) ; Rozdział X Nauczyciel i klasa szkolna jako grupa społeczna (Definicja klasy szkolnej jako grupy społecznej, Struktura klasy szkolnej, Stosunki społeczne i normy funkcjonujące w klasie szkolnej, Osobowość i role zawodowe nauczyciela w szkole, Autorytet nauczyciela w szkole) ; Rozdział XI Stosunki społeczne w grupach rówieśniczych (Istota tworzenia się grup rówieśniczych, Struktura i funkcje grupy rówieśniczej, Typologia grup rówieśniczych, Patologia społeczna i ruchy młodzieżowe) ; Rozdział XII Wybrane zagadnienia badawcze w socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasina ma sprecyzowany plan na życie, z kuzynem w roli męża – byle nie jako druga żona! Naiema co prawda nigdy nie poczuła motyli w brzuchu, ale wie, że one czekają w niebie. Lea, do niedawna walcząca feministka, z zapałem neofitki studiuje od kilku miesięcy w szkole koranicznej. Amira jest nowoczesną, wyzwoloną kobietą, nie bagatelizuje jednak nigdy zagrożeń ze strony złych duchów… Autorka „Kraju najszczęśliwszych kobiet” spędziła w Omanie dwa lata. W swojej książce bez oceniania obserwuje sytuację mieszkanek tego regionu i z uwagą wsłuchuje się nie tylko w to, o czym się głośno mówi, lecz także w to, co pada między wierszami. Jej przewodniczkami jest sześć kobiet, ale rozmawia też z wieloma innymi. Jedne urodziły się w Omanie, dla pozostałych stał się on drugim domem. Jest wśród nich córka wodza dużego omańskiego plemienia, jest wnuczka arabskiej niewolnicy, są służące, biznesmenki, wolontariuszki z Wielkiego Meczetu oraz uczennice szkoły szariatu. Ich odmienne doświadczenia... [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Losy kobiet (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pisane przez życie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Wielkie zatrzymanie : co stało się z ludźmi? / Aleksander Nalaskowski. - Wydanie I. - Kraków : Biały Kruk, 2020. - 287, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Książka ta jest fascynującą analizą ludzkiego ducha nadszarpniętego przez wydarzenia pierwszego półrocza 2020 r., aczkolwiek wygląda na to, że upadek owego ducha zaczął się już wcześniej. Co stało się z ludźmi? Co stało się z nami, że nasze wiano na przyszłość jest takie marne? Człowiekowi wydaje się, że dziś na wszystko można znaleźć odpowiedź. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie – tylko garstka osób rozumie to, czego nie rozumieją pozostałe miliardy ludzi. Jeden gram wiedzy generuje paradoksalnie tony niewiedzy.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy niezwykle ważnej kwestii, jaką jest miejsce młodzieży w polityce rozwojowej Regionu Morza Bałtyckiego. Europa Bałtycka to obszar zróżnicowany, obejmujący zarówno znaczące metropolie, jak i obszary peryferyjne o dużych problemach gospodarczych, z których najważniejszym jes t pos tępujące wyludnienie, prowadzące do dezaktywizacji ekonomicznej i społecznej, a także marginalizacji przestrzennej regionu. Publikacja Kwestia młodzieży w polityce rozwoju regionu Morza Bałtyckiego jest efektem ponad dwuletnich badań, które realizowano w ramach projektu CASYPOT (Capacity Building for Strategic Youth Policy and Transnational Cooperation) w wybranych gminach Szwecji, Polski, Rosji i Litwy. W ramach projektu, w wymienionych powyżej państwach, przeprowadzono między innymi badania młodzieży oraz analizy dokumentów strategicznych, sporządzonych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym. Rezultatem końcowym prowadzonych prac są opracowane dwa podejścia dotyczące rozwiązywania problemów młodzieży: autonomiczna polityka młodzieżowa oraz polityka młodzieżowa stanowiąca element polityki regionalnej. Wypracowanie dwóch modeli daje większe możliwości planistom społecznym i przestrzennym w zakresie wyboru narzędzi do interwencji publicznych. Analiza wspomnianych sposobów realizacji polityki młodzieżowej na poziomie regionalnym i lokalnym wskazuje, że oba modele są wartościowe i pozwalają na stworzenie strategii zintegrowanej – łączącej oba wcześniej wymienione podejścia. Jednym z ważniejszych wniosków płynących z przeprowadzonych badań jest sugestia zobowiązania władz regionalnych do uwzględnienia czynnika demografi cznego w planach regionalnych oraz w strategiach rozwoju.[kiw.ug.edu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka koncentruje się na specyficznej i dotychczas w niewielkim stopniu badanej grupie mieszkańców wsi - młodych ludziach z wyższym wykształceniem. Poszukuje odpowiedzi na pytanie, jaką rolę odgrywają oni w społecznościach, w których żyją. Sprawdza, kim są, dlaczego zdecydowali się na życie na wsi i co z tego wynika. Podjęta problematyka ma istotne znaczenie dla przyszłości polskiej wsi. Książka została oparta na różnorodnym, ilościowym i jakościowym materiale empirycznym, zebranym przez autorkę. Jej ramy teoretyczne wyznacza teoria kapitału kulturowego Pierre’a Bourdieu oraz obszerna analiza dynamicznych przemian, jakie współcześnie przechodzi polska wieś. [znak.com.pl]
Spis treści: Charakterystyka współczesnych przemian obszarów wiejskich w Polsce a kapitał kulturowy mieszkańcółw wsi ; Metodologia badań własnych ; Społeczno-demograficzna charakterystyka badanych ; Wybory edukacyjne młodych mieszkańców wsi ; Motywacje badanych do życia na wsi ; Praca zawodowa młodych mieszkańców wsi ; Zaangażowanie badanych na rzecz społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
"Kim jest Ryś?" to pięknie ilustrowane opowiadanie, którego bohaterem jest chłopiec z zespołem Aspergera (ZA). Powstało z myślą o tym, by mogło zostać wykorzystane jako materiał służący integracji klasy czy grupy, do której uczęszcza uczeń z ZA. Jednak by rówieśnicy mogli zrozumieć swojego kolegę z ZA, muszą z jednej strony poznać jego odmienność, z drugiej zaś dostrzec jego potencjał, mocne strony i pozytywne cechy. Opowiadanie skonstruowane jest w zatem w ten sposób, by pokazać kolegom z klasy charakterystyczne cechy dziecka z zespołem Aspergera – właśnie te, które mogą się wydawać dziwne czy denerwować innych. Książkę tę można wykorzystać zarówno do pracy z klasą czy z grupą, na przykład socjoterapeutyczną, jak i w trakcie indywidualnych rozmów psychologa, pedagoga, nauczyciela z dzieckiem.[empik].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/Autyzm (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej