Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(14)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(5)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(12)
Filia nr 9
(1)
Autor
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bernal Arkadiusz
(1)
Białoskurski Sebastian
(1)
Bondos Ilona
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Czernyszewicz Eugenia
(1)
Dudzik Katarzyna
(1)
Goliszek Anna (socjolog)
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Komor Agnieszka
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Lipowski Marcin
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Noga Adam
(1)
Obirek Stanisław (1956- )
(1)
Odorzyńska-Kondek Jadwiga
(1)
Olejniczak Tomasz (zarządzanie)
(1)
Pawlak Joanna (ogrodnictwo)
(1)
Piekut Marlena
(1)
Piskiewicz Lucyna
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Smoluk-Sikorska Joanna
(1)
Sobczyk Genowefa
(1)
Sojkin Bogdan
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Stachura Ewa (ekonomia)
(1)
Szepieniec-Puchalska Dorota
(1)
Szymańska Anna (ekonomia)
(1)
Słowikowska Inga
(1)
Wallman James
(1)
Wardzała Joanna
(1)
Wielicka-Regulska Anna
(1)
Wróblewska Wioletta
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zrałek Jolanta
(1)
Łopaciński Karol
(1)
Żabiński Leszek (1947-2019)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Ekonomiści
(2)
Menedżerowie produkcji
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Technolodzy żywności
(1)
Temat
Konsumpcja (ekonomia)
(12)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Innowacje
(4)
Budżety rodzinne
(3)
Gospodarstwo domowe
(2)
Jakość życia
(2)
Konsumpcja zrównoważona
(2)
Postawy
(2)
Bezpieczeństwo żywności
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Ekonomika
(1)
Etyka
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Handel
(1)
Inwestycje
(1)
Konkurencyjność
(1)
Makroekonomia
(1)
Materializm
(1)
Minimalizm życiowy
(1)
Model biznesowy
(1)
Młodzież
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Polityka publiczna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca
(1)
Produkcja
(1)
Produkcja żywności
(1)
Prognoza demograficzna
(1)
Prosumpcja
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rolnictwo ekologiczne
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Ubóstwo
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Żywność ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Konsumpcja żywności jest jednym z najważniejszych czynników warunkujących zdrowie i życie człowieka, co wynika z potrzeby dostarczenia organizmowi niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania składników odżywczych i energii. Z tego też względu żywność uznaje się za produkt strategiczny z punktu widzenia społecznego i gospodarczego. Stąd też zapewnienie odpowiedniej ilości i jakości żywności jest przedmiotem troski rządów państw, organizacji międzynarodowych, środowisk naukowych i producentów żywności. Na przestrzeni lat obserwuje się zmiany w modelu konsumpcji żywności i zachowaniach konsumentów. Wynikają one z oddziaływania wielu czynników o charakterze społeczno-ekonomicznym, jak i środowiskowym. Problemem badawczym w niniejszym opracowaniu była próba odpowiedzi na pytanie: jakie zachowania konsumentów i producentów określają współczesną konsumpcję żywności, która powinna być wolna od zagrożeń dla zdrowia i życia człowieka i bezpieczna dla środowiska? Celem niniejszego opracowania monograficznego była identyfikacja i charakterystyka megatrendów i trendów w zachowaniach współczesnych konsumentów żywności, przy uwzględnieniu uwarunkowań społecznych związanych z paradygmatem szeroko pojmowanego zrównoważonego rozwoju. [inw-spatium.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy podjęli się bardzo ważnego i aktualnego tematu, który wpisuje się w problematykę konsumpcji i zachowań konsumentów. Zmiany, jakie zachodzą w konsumpcji i zachowaniach konsumentów, szczególnie w obecnych czasach, są interesujące poznawczo. Na przestrzeni lat zmieniły się uwarunkowania konsumpcji, co wpłynęło na powstanie wielu nowych trendów, takich, jak np. wirtualizacja konsumpcji czy konsumpcja kolaboratywna. Zgromadzony materiał teoretyczny i empiryczny jest interesujący i wzbogaca dotychczasowy dorobek z tej problematyki.Monografię uznaję za wartościowe studium poznawcze i aplikacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: Gospodarstwo domowe - kwestie terminologiczne i typologiczne Konsumpcja - istota, rodzaje i funkcje Metodyczne problemy badań konsumpcji Determinanty zachowań ekonomicznych gospodarstw domowych Zachowania ekonomiczne gospodarstw domowych - ważniejsze teorie i hipotezy Źródła informacji o sytuacji ekonomiczno-finansowej i konsumpcji gospodarstw domowych Analiza ekonomiczno-finansowa gospodarstw domowych Zarządzanie finansami gospodarstw domowych Konsumpcja w XXI wieku - nowe zjawiska i tendencje.
W niniejszym podręczniku przedstawiono problematykę funkcjonowania godpodarstwa domowego ze szczególnym uwzględnieniem realizacji jego finalnej funkcji, tj. zaspokajamia potrzeb członków godpodarstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19.4.1 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Książka jest poświęcona aktualnym problemom społeczno-gospodarczym, relatywnie mało zbadanym, koncentrującym się na obustronnych zależnościach pomiędzy rozwojem innowacyjnej gospodarki i konsumpcji. Jej treści tworzą: teoretyczne rozważania na temat innowacyjnej gospodarki konsumpcji (część pierwsza) oraz prezentacja, analiza i ocena wyników badania empirycznego (część druga). Książka jest skierowana do studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów, ale zainteresuje także praktyków menedżerów, specjalistów zajmujących się konsumpcją, rynkiem i marketingiem, a także dyrektorów firm oraz działaczy sfery społeczno-gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja – inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki. [www.poltex].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3902)
Treść monografii stanowi interdyscyplinarne ujęcie zjawisk związanych z funkcjonowaniem młodego pokolenia w społeczeństwie konsumpcyjnym, ale także z realizacją zachowań konsumenckich wśród młodych ludzi w aspektach prawnych. Podjęcie badań w powyżej perspektywie jest ważne ze względu na fakt, iż współcześnie świadomość prawna, podobnie jak zachowania konsumenckie młodego pokolenia, jest w znacznym stopniu kształtowana przez dostęp do internetu w ogóle, a w szczególności do mediów społecznościowych. Ponadto od 2012 roku Dziennik Ustaw, miejsce, gdzie odbywa się promulgacja najważniejszych aktów prawnych w państwie, publikowany jest wyłącznie w formie elektronicznej i udostępniany na specjalnie do tego przeznaczonej stronie internetowej. W internecie, obok sklepów i aukcji, powstają blogi prawnicze i porady prawne on-line. Dotyczą one różnych dziedzin życia, jak rodzina czy praca, ale także zachowań związanych z zakupami oraz szeroko rozumianą konsumpcją. Dotychczas nie podjęto zbyt wielu analiz tego zjawiska, a tym bardziej w powyżej wskazanym aspekcie. Zachowania konsumenckie to w przypadku młodego pokolenia także istotny element socjalizacji ekonomicznej obejmującej kwestie związane z nabywaniem wiedzy ekonomicznej czy sposobami funkcjonowania w rzeczywistości ekonomicznej. W rozdziale pierwszym przedstawiono uwarunkowania rozwoju młodego pokolenia w ramach społeczeństwa konsumpcyjnego. Następnie skoncentrowano się na przedstawieniu miejsca konsumpcji w życiu młodych ludzi. Rozdział trzeci stanowi próbę uporządkowania zagadnień związanych z wiedzą i opiniami młodego pokolenia o zachowaniach konsumenckich. Ostatnia część monografii zawiera wnioski z badań zarówno ilościowych, jak i jakościowych, przedstawiające kontekst prawny analizowanego zjawiska, a także pewne elementy świadomości ekonomicznej. [wuwr.com.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Niniejsza książka składa się z sześciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny. Celem rozdziału pierwszego jest wprowadzenie Czytelnika w tematykę zrównoważonego rozwoju. W rozdziale drugim scharakteryzowano główny przedmiot analiz, tj. zrównoważone zachowania konsumentów. W trzecim rozdziale scharakteryzowano wybrane grupy ZZK, a także opisano problem niezgodności postaw i zachowań. W poświęconym zagadnieniom metodycznym rozdziale czwartym wyjaśniono specyfikę badań zrównoważonych zachowań konsumenckich, ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się tu problemów i ograniczeń metodycznych. Rozdziały piąty oraz szósty mają charakter empiryczny i zawierają wyniki badań pierwotnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 27.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęty problem badawczy niniejszej publikacji dotyczy z jednej strony wzorców konsumpcji, a z drugiej autorskich typów gospodarstw domowych zlokalizowanych na wsi. Omówiono zagadnienia związane z sytuacją dochodową, warunkami mieszkaniowymi i zasobnością wiejskich gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku. Przedstawiono także komparację wzorców konsumpcji w wiejskich i miejskich gospodarstwach domowych.[ksiegarnia.difin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mamy więcej rzeczy, niż potrzebujemy: stosy ubrań, których nie nosimy, mnóstwo sprzętu, którego nie używamy, i dziesiątki innych przedmiotów, które nigdy się nam do niczego nie przydadzą. Nadmiar przedmiotów zagraca nasze domy. Męczy i stresuje. Naraża na niewygodę i zbędne koszty. Szkodzi zdrowiu, a w skrajnych przypadkach może nawet zabić. Jeśli kiedykolwiek poczuliście się przytłoczeni liczbą rzeczy, które posiadacie, to znaczy, że znacie jedną z najbardziej uciążliwych przypadłości naszych czasów: rzeczozmęczenie. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szanse i ograniczenia rozwoju rynku żywności ekologicznej w Polsce / Joanna Smoluk-Sikorska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 136 stron : ilustracje ; 23 cm.
Rolnictwo ekologiczne jest uznawane za jeden z podstawowych elementów zrównoważonego rozwoju i tym samym za jeden z głównych czynników poprawy warunków gospodarowania i życia na terenach wiejskich. Polska ma stosunkowo duży potencjał rozwoju tej metody produkcji, jednak warunkiem dalszego jego wzrostu jest efektywnie funkcjonujący rynek żywności ekologicznej. Niniejsza książka koncentruje się na trzech sferach tego rynku: przetwórstwie, dystrybucji (głównie poprzez kanał specjalistyczny) oraz zachowaniach konsumentów ekożywności. Książka ta stanowi diagnozę obecnego stanu rynku żywności ekologicznej i wskazuje na jego główne problemy, determinanty i perspektywy dalszego rozwoju. Monografia omawia również zmiany, jakie zaszły na rynku ekożywności w ostatnim czasie i prezentuje rekomendacje dla jego uczestników oraz instytucji publicznych odpowiedzialnych za rozwój rolnictwa ekologicznego. [profinfo.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja ma na celu uchwycenie procesu starzenia się populacji w ujęciu mikro- i makroekonomicznym. Jej aplikacyjnym walorem jest analiza ciekawych informacji uzyskanych od badanych seniorów będących słuchaczami Uniwersytetów Trzeciego Wieku (UTW) oraz uczestniczących we wspólnotach parafialnych. Badanie osób w wieku 65+ zrealizowane zostało przez autora monografii w ramach badań statutowych Konsumpcja i zachowania konsumenckie osób w starszym wieku w Polsce, cz. I (2014), cz. II (2015). Starość i proces starzenia się należą niewątpliwie do relatywnie dobrze rozpoznanego etapu życia człowieka, o czym świadczy bogate piśmiennictwo, referujące liczne i wieloaspektowe badania empiryczne, realizowane zarówno w kraju, jak i za granicą, a także teoretyczny namysł nad starzeniem się, jak na razie, jednak podejmowany przeważnie w literaturze zagranicznej. O starości i starzeniu się wiemy już dość dużo, szczególnie gdy zasobność tej wiedzy porównamy z wiedzą o innych etapach życia ludzkiego, a zwłaszcza z młodością, dzieciństwem i dorosłością. Niemniej w dalszym ciągu w polskiej literaturze przedmiotu powstało mało opracowań bądź raportów poświęconych problematyce konsumpcji i zachowaniom konsumenckim osób w wieku 65+. Z tego też względu niniejsza monografia, w pewnym stopniu, wypełnia lukę w tym obszarze.[ksiegarnia.pwn.pl].
Spis treści: Starzenie się społeczeństwa - aspekt teoretyczny ; Jakość życia a aktywność osób w starszym wieku i pomyślne starzenie się ;Dochody i wydatki konsumentów w wieku 65+ ; Metodyczne aspekty badania konsumpcji i zachowań konsumenckich osób w wieku 65+ Jakość życia, dochody i struktura wydatków osób w wieku 65+ w świetle wyników badań własnych ; Zachowania konsumenckie osób w wieku 65+ w świetle wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka omawia wybrane instrumenty polityki publicznej, których celem jest zmiana zachowań konsumentów oraz dystrybutorów żywności na bardziej zrównoważone, oraz implikacje ekonomiczne, społeczne oraz środowiskowe tych instrumentów. W części empirycznej omówiona została również akceptacja społeczna dla tych interwencji. Z publikacji można dowiedzieć się: • czym jest zrównoważona konsumpcja i jakie są jej zasady • dlaczego w szczególnych przypadkach wskazane jest zastosowanie instrumentów rynkowych i regulacyjnych zmieniających zachowania konsumentów i dystrybutorów dotyczące żywności • z jakim profilem społeczno-ekonomicznym konsumentów była powiązana większa akceptacja społeczna interwencji w konsumpcję i dystrybucję żywności w przeprowadzonych badaniach. Książka skierowana jest do osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję w celu uzyskania bardziej zrównoważonego sposobu gospodarowania żywnością w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.[cedewu].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105.4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem rozprawy jest ocena przydatności podatku od wartości dodanej, jako formy opodatkowania konsumpcji, do realizacji funkcji fiskalnych i pozafiskalnych oraz ustalenie, jak przerzucalność tego podatku wpływa na te funkcje. Celem części empirycznej jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, na kogo, w jakim zakresie i w którym momencie przerzucany jest ciężar podatku od towarów i usług. W rozprawie analizowane są trzy kierunki przerzucalności – na konsumentów, pracowników i dawców kapitału. Problem przerzucalności jest niezwykle aktualny i złożony, wymaga uwzględnienia międzydyscyplinarnych obszarów wiedzy. Autor porusza się po nich z łatwością, przystępnie przedstawiając je czytelnikowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej