Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(9)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(9)
Autor
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Barłożewski Krystian
(1)
Ciesielska-Maciągowska Dorota
(1)
Daszkiewicz Nelly (1968- )
(1)
Dorożyńska Agnieszka
(1)
Duda Joanna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Krawiec Wioletta
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wróblewski Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Menedżerowie
(2)
Pracownicy korporacji
(2)
Temat
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(9)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Gospodarka światowa
(2)
Innowacje
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Globalizacja
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Transformacja cyfrowa
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(4)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Zarządzanie i marketing
(3)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka została podzielona na siedem rozdziałów, zgodnie z zasadą od ogółu do szczegółu, przy czym autorzy dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić logiczność i konsekwentność poruszanych tematów szczegółowych. Celem książki jest szczegółowe omówienie zasad funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych w konwencji: kto?/co? (rozdz. 1), dlaczego? oraz jakimi sposobami? (rozdz. 2), jakie mechanizmy wykorzystując? (rozdz. 3-4), jak metodycznie należy to przeprowadzić? (rozdz. 5) oraz co jest tego efektem? (rozdz. 6), a w formie prologu - czy istnieje europejska specyfika omawianych Procesów? (rozdz. 7). [www.ksiegarnia-ue.p]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw, w tym głównie z sektora MŚP, jest jednym z najbardziej pożądanych sposobów ich rozwoju, a w konsekwencji podnoszenia stopnia ich konkurencyjności. Jest to jednak proces wielowymiarowy i skomplikowany, na co wskazują dane dotyczące zakresu i form internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno z tzw. starych państw członkowskich UE, jak i z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym także z Polski. Z tych właśnie powodów jest to proces, który powinien być permanentnie wspierany przez władze publiczne, zarówno szczebla europejskiego, jak i krajowego czy regionalnego. Jednym z elementów wsparcia procesu internacjonalizacji może być szeroka dyseminacja wiedzy o formach i zakresie wsparcia publicznego przedsiębiorstw w Polsce, które dążą do umiędzynarodowienia swojej działalności operacyjnej. Wychodząc właśnie z tej przesłanki, autorzy przystąpili do przygotowania niniejszej publikacji.[sklep.presscom.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu. Książka jest adresowana do pracowników naukowych i studentów zainteresowanych problematyką biznesu międzynarodowego oraz zarządzania strategicznego, a także do kadry kierowniczej polskich przedsiębiorstw, które prowadzą ekspansję zagraniczną lub rozważają jej podjęcie.[ksiegarnia.beck.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z niskim stopniem umiędzynarodowienia polskich mikro- i małych przedsiębiorstw, celem książki jest identyfikacja barier internacjonalizacji oraz aktualnie stosowanych strategii i modeli umiędzynarodowienia i wskazanie skutecznych strategii oraz form internacjonalizacji dedykowanych specjalnie dla polskich mikro- i małych przedsiębiorstw. Dodatkowym walorem publikacji jest prezentacja strategii stosowanych w innych krajach: Europy środkowowschodniej jak np. Czechy oraz w gospodarkach rozwiniętych (Niemcy, Finlandia, Austria i Wielka Brytania).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka monografii (...) dotyczy niezwykle ważnego aspektu, jakim jest problem ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Choć w literaturze przedmiotu można spotkać wiele tytułów dotyczących internacjonalizacji przedsiębiorstw, problem ten nie jest często omawiany w kontekście przedsiębiorczości międzynarodowej. Jest to element wyróżniający recenzowaną publikację na rynku wydawniczym. Stanowi o jej oryginalności, aktualności, a także aplikacyjności prowadzonych rozważań. Książka bowiem może być niezwykle użyteczna zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak i dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu. Odnosząc się do wszystkich rozdziałów monografii, należy podkreślić, że każdy jest bardzo interesującym opracowaniem prezentującym aktualne zjawiska i problemy dotyczące internacjonalizacji oraz przedsiębiorczości międzynarodowej. Razem tworzą oryginalne na rynku wydawniczym opracowanie na ten temat. Na podkreślenie zasługuje wysoki poziom merytoryczny poszczególnych rozdziałów i całości. Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.[ksiegarnia-ekonomiczna.com].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) są współcześnie jedną z podstawowych form ekspansji zagranicznej. Ich istnienie determinuje poziom i efektywność międzynarodowej współpracy i wymiany gospodarczej. Mogą one przyczyniać się do wielu pozytywnych zmian strukturalnych występujących na skutek wzrostu powiązań operacyjnych i finansowych wynikających ze zwiększenia stopnia międzynarodowej współpracy gospodarczej i wymiany kapitałowej (por. Gorynia 2018b). Wiąże się to z faktem, że BIZ są często komplementarne względem eksportu kraju pochodzenia i w wielu przypadkach powodują jego zwiększenie, co wpływa korzystnie na wzrost gospodarczy. W perspektywie mikroekonomicznej bezpośrednie inwestycje zagraniczne stanowią kluczowy element rozwoju przedsiębiorstw międzynarodowych, przyczyniając się do globalnej integracji zasobów tych podmiotów poprzez kształtowanie ich pozycji w ramach międzynarodowych łańcuchów wartości (Sauvant 2008; Poniatowska-Jaksch i Pakulska 2015; Szymański 2015). Przekłada się to na postępujący wzrost liczby i wartości inwestycji stanowiących przejaw zagranicznej ekspansji kapitałowej przedsiębiorstw. BIZ podejmowane są przede wszystkim przez przedsiębiorstwa z krajów wysokorozwiniętych (KWR). Dopiero na początku XXI wieku wzrósł udział wartości inwestycji z gospodarek wschodzących oraz krajów regionu Europy Środkowej i Wschodniej (EŚW)1 w globalnych długoterminowych przepływach kapitału. Wyniósł on na koniec 2017 roku około 23% globalnej wartości zasobów BIZ (UNCTAD 2018). Biorąc pod uwagę znaczenie gospodarek wschodzących oraz EŚW w kształtowaniu światowej produkcji i eksportu, należy uznać, że kraje te cechują się znacznym potencjałem rozwojowym w zakresie wychodzących BIZ. Jego wykorzystanie zależy od posiadanych źródeł przewag własnościowych i internalizacyjnych przedsiębiorstw wywodzących się z tych gospodarek i może wynikać np. z ograniczenia kosztów transakcyjnych wiążących się z kreowaniem przez nie swojej pozycji rynkowej jako korporacji transnarodowych.[wydawnictwo.sgh.waw.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym : aspekty ekonomiczne, finansowe i menedżerskie / Marian Gorynia. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2021. - 502, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(EEE - Ekonomia)
Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny procesu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co bardzo istotne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści. Pracę cechuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści zarówno w środowisku akademickim, jak również wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego. (…) stanowi doskonały materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw.[ksiegarnia.pwn].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny numer czasopisma „Ekonomia XXI Wieku”, na który składają się artykuły o zróżnicowanej tematyce ekonomicznej. Niektóre z nich prezentują wyniki badań empirycznych, inne zaś mają charakter analityczny bądź przeglądowy. Niniejszy zeszyt otwiera opracowanie Stanisława Urbana i Marioli Michałowskiej, w którym autorzy podjęli próbę identyfikacji relacji tworzonych przez małe i średnie przedsiębiorstwa z otoczeniem rynkowym, w którym działają. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych autorzy dochodzą do wniosku, że w działalności małych i średnich przedsiębiorstw istotnego znaczenia nabiera budowanie trwałych relacji z otoczeniem rynkowym. Można to interpretować jako przejaw strategii nastawionej na zwiększenie zysków w długim okresie. Do zagadnień związanych z działalnością przedsiębiorstw, ale w wymiarze międzynarodowym, nawiązuje artykuł Jarosława Bracha. Na podstawie przeglądu literatury autor wskazuje na zarówno korzyści, jak i wady wynikające z działalności korporacji transnarodowych, dochodząc do wniosku, że jednoznaczna ocena skutków działania tego typu przedsiębiorstw nie jest możliwa. Ocena procesów globalizacji jest przedmiotem rozważań w artykule Tadeusza Sporka. Autor formułuje pogląd o potrzebie koordynacji polityki gospodarczej w skali globalnej i powołania w tym celu ponadnarodowego podmiotu wyposażonego w taką władzę. Taki punkt widzenia stawia Tadeusza Sporka w opozycji do tych autorów, którzy w tworzeniu organizacji ponadnarodowych, wymykających się spod społecznej kontroli, widzą zagrożenie dla demokracji. Kontekst międzynarodowy został uwzględniony także w kolejnym artykule autorstwa Małgorzaty Wosiek, mającego na celu sprawdzenie hipotezy, że Polskę charakteryzuje słaba synergia w rozwoju kapitału ludzkiego i kapitału społecznego. Analiza ścieżek rozwoju obydwu rodzajów kapitału w Polsce w latach 1998-2012 oraz w porównaniu z innymi krajami pozwala autorce twierdzić, że: po pierwsze, sformułowana na wstępie hipoteza została zweryfikowana, po drugie, słaba synergia rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego ogranicza akumulację kapitału społecznego i jego efektywne wykorzystanie w procesie gospodarowania. Do zagadnień związanych z kapitałem ludzkim i społecznym pośrednio nawiązuje artykuł Grażyny Węgrzyn, w którym autorka podejmuje problem wykształcenia i kwalifikacji pracowników jako czynników innowacyjności gospodarki. Na podstawie analizy porównawczej struktury pracowników, pod względem poziomu wykształcenia i kwalifikacji w krajach Unii Europejskiej, autorka dochodzi do wniosku, że jakkolwiek z punktu widzenia innowacyjności gospodarki obydwa czynniki są istotne, większą wagę należy przypisać specjalizacji. Badanie działalności innowacyjnej i innowacji w przedsiębiorstwach świadczących usługi to przedmiot rozważań w artykule, którego autorką jest Joanna Wyszkowska- Kuna. Na podstawie krytycznej analizy wyników badań publikowanych jako Community Innovation Survey autorka podważa zasadność rozróżniania innowacji technologicznych w firmach przemysłowych i innowacji nietechnologicznych w przedsiębiorstwach usługowych. Diagnoza ta stanowi punkt wyjścia do twierdzenia, że w badaniach działalności innowacyjnej przedsiębiorstw należy zastosować podejście integracyjne, a także do wysunięcia propozycji zmian w jakości danych, za pomocą których badana jest działalność innowacyjna przedsiębiorstw świadczących usługi. O crowdsourcingu jako metodzie pozyskiwania dóbr za pomocą Internetu traktuje artykuł Szymona Mazurka. Autor omawia rodzaje crowdsourcingu, zasady działania platform crowdsourcingowych oraz podaje przykłady jego zastosowania do pozyskania różnych dóbr. Niniejszy zeszyt zamyka artykuł autorstwa Jana Muraka. Przedmiotem tego tekstu jest przegląd opracowań wskazujących na możliwości i ograniczenia zastosowania pojęć i narzędzi ekonomii do opisu i analizy funkcjonowania jednej z dyscyplin sportu, jaką jest gra w piłkę nożną. Takie ujęcie zagadnienia stało się możliwe nie tyle w wyniku „imperializmu ekonomicznego”, ile w związku z komercjalizacją różnych dziedzin życia społecznego, w tym sportu. Zachęcam do lektury niniejszej publikacji, wyrażając nadzieję, że ze względu na zróżnicowaną problematykę zawartych w niej opracowań zainteresuje ona wielu Czytelników. Bożena Borkowska '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej