Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(5)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(5)
Forma i typ
E-booki
(5)
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(5)
Autor
Gradkowski Krzysztof
(2)
Białek Jacek
(1)
Biedrońska Joanna
(1)
Firek Aleksandra Martyna
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grajewski Sylwester M
(1)
Howis Jerzy
(1)
Kowerski Mieczysław
(1)
Machelski Czesław
(1)
Rutkowski Jerzy
(1)
Tyc Tomasz Paweł
(1)
Wiśniewski Szymon
(1)
Wysokowski Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Studenci
(1)
Temat
Drogi
(2)
Infrastruktura drogowa
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Autostrady
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Budownictwo ekologiczne
(1)
Ekran akustyczny drogowy
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Garaże
(1)
Hałas komunikacyjny
(1)
Infrastruktura kolejowa
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Mosty
(1)
Parkingi
(1)
Polityka transportowa
(1)
Przejścia dla zwierząt
(1)
Rynek energii elektrycznej
(1)
Sieć telekomunikacyjna
(1)
Stacje benzynowe
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport lądowy
(1)
Wibroizolacja
(1)
Wydatki budżetowe
(1)
Znaki i sygnały drogowe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spis treści: 2. Inżynieria miejsc obsługi podróżnych, 2.1. Przegląd rodzajów i typów miejsc obsługi podróżnych, 2.2. Moduły urządzeń miejsc obsługi podróżnych, 2.3 Technologia budowy miejsc obsługi podróżnych, 3. Ekrany ochrony akustycznej, 3.1 Przegląd stosowanych ekranów, 3.2. Stateczność konstrukcji ekranów, 3.3. Bezpieczeństwo i wymagania ekologiczne, 3.4. Pochłanianie i izolacyjność dźwięku, 3.5. Skuteczność funkcjonalna ekranów , 4. Ekrany wibroizolacyjne, 4.1. Techniki wibroizolacji dróg, 4.2. Drgania podłoża gruntowego, 4.3. Ekrany w podłożu gruntowym, 5. Konstrukcje nośne sygnalizacji i oznakowań drogowych, 5.1 Bierne bezpieczeństwo urządzeń wyposażenia technicznego dróg, 5.2. Elementy oświetlenia dróg i węzłów drogowy , 5.3. Mocowane znaki pionowe, 6. Bariery drogowe, 6.1. Osłony i bariery energochłonne, 6.2. Bariery ochronne, 6.3. Linowe bariery ochronne, 7. Akcesoria urządzeń wyposażenia technicznego dróg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wrocławska Seria Wydawnicza Inżynierii Mostowej t. 15)
Budowa i przebudowa szlaków komunikacyjnych nie powinna wpływać negatywnie na środowisko naturalne, a przede wszystkim szkodzić mu. Zatem inwestycje komunikacyjne powinny w miarę możliwości być w zgodzie z otaczającym środowiskiem przyrodniczym, respektować prawa i potrzeby dzikich zwierząt, które w nim żyją. Planowanie rzebiegu szlaku drogowego czy też kolejowego powinno uwzględniać istniejące korytarze ekologiczne, w tym związane z obszarami sieci Natura 2000. To zadanie jest trudne do rozwiązania z uwagi na interdyscyplinarność i złożoność zagadnień. Problem zmniejszenia negatywnego wpływu infrastruktury transportowej (drogowej i kolejowej) na życie dzikich zwierząt analizowany był przez wielu krajowych specjalistów. W wielu przykładach przy planowaniu procesu inwestycyjnego wykazano możliwość osiągnięcia tego niezwykle ważnego konsensusu. Do jego osiągnięcia trzeba korzystać z rzetelnego zbioru danych uzyskanych z pomiarów, obserwacji, oraz studiów i analiz. Dotyczy to właściwego kształtowania, konstruowania, wykonywania i wyposażania obiektów infrastrukturalnych służących potrzebom ekologicznym. Ważny jest tu zarówno rodzaj użytych materiałów, technologii, jak i konstrukcji obiektów, tak aby spełnić ich założoną funkcjonalność. W odczuciu autorów podane wyżej kryteria dobrze spełniają ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe omówione w tej pozycji. Książka przeznaczona jest dla praktyków w dziedzinie inżynierii lądowej, w tym służb utrzymania dróg kołowych i linii kolejowych. Może także służyć jako podręcznik akademicki dla pracowników uczelni i studentów kierunku inżynierii lądowej i transportu. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : 1. Wstęp (Nawierzchnie szynowe w drogach i ulicach, Jednopoziomowe skrzyżowanie drogi szynowej i samochodowej, Budowle równi logistycznych i ich wyposażenie techniczne, Chodniki i ścieżki rowerowe) ; 2. Inżynieria miejsc obsługi podróżnych (Przegląd rodzajów i typów miejsc obsługi podróżnych, Moduły urządzeń miejsc obsługi podróżnych, Technologia budowy miejsc obsługi podróżnych) ; 3. Ekrany ochrony akustycznej(Przegląd stosowanych ekranów, Stateczność konstrukcji ekranów, Bezpieczeństwo i wymagania ekologiczne, Pochłanianie i izolacyjność dźwięku, Skuteczność funkcjonalna ekranów) ; 4. Ekrany wibroizolacyjne (Techniki wibroizolacji dróg, Drgania podłoża gruntowego, Ekrany w podłożu gruntowym, Redukowanie źródeł hałasów komunikacyjnych) ; 5. Konstrukcje nośne sygnalizacji i oznakowań drogowych (Bierne bezpieczeństwo urządzeń wyposażenia technicznego dróg, Elementy oświetlenia dróg i węzłów drogowych, Mocowane znaki pionowe) ; 6. Bariery drogowe (Osłony i bariery energochłonne, Bariery ochronne, Linowe bariery ochronne) ; 7. Akcesoria urządzeń wyposażenia technicznego dróg ; 7.1. Urządzenia przeciw pożarowego wyposażenia dróg.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia zawiera wyniki badań poświęconych określeniu wrażliwości osobowego transportu drogowego w Polsce poprzez identyfikację charakteru i skali zmian dostępności transportowej oraz zmian obciążenia sieci osobowym ruchem drogowym w sytuacji powodzi (o różnych prawdopodobieństwach wystąpienia), prowadzonych w ramach projektu o numerze 2018/29/B/HS4/01020, który został sfinansowany przez Narodowe Centrum Nauki. W toku realizacji tak sformułowanego celu głównego opracowania podjęto się osiągnięcia grupy celów szczegółowych o charakterze poznawczym, metodycznym oraz aplikacyjnym. Badania prowadzono głównie na podstawie wtórnych danych dotyczących zasięgów obszarów zagrożonych powodzią w Polsce i ich zagospodarowania oraz sieci drogowej wraz z zagospodarowaniem jej sąsiedztwa. Publikacja może zainteresować badaczy zajmujących się geografią transportu lub – szerzej – geografią społeczno-ekonomiczną i gospodarką przestrzenną. Może być również pomocnym materiałem dla studentów kierunków, które w swoim programie odnoszą się do geografii transportu, dostępności transportowej czy mobilności przestrzennej. Treść pracy obejmuje zagadnienia, które mogą zostać wykorzystane przez specjalistów zajmujących się zarządzaniem kryzysowym czy też zarządzaniem infrastrukturą drogową w sytuacjach kryzysowych związanych z wystąpieniem powodzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszego opracowania jest analiza systemowych uwarunkowań funkcjonowania partnerstwa publiczno-prywatnego i identyfikacja występujących w tym obszarze barier jego rozwoju. W warstwie empirycznej przedstawiono mechanizm zawierania partnerstwa, przebieg jego realizacji, a także, wykorzystując narzędzia analizy finansowej, oceniono efektywność ekonomiczną analizowanych przedsięwzięć. Część empiryczna pracy nie jest jednolita metodologicznie. Zróżnicowania wynikają z niejednakowej dostępności do szczegółowych danych liczbowych, obrazujących realizację partnerstwa. Analizą objęto tak wzorcowe przykłady realizowanych przedsięwzięć, jak i projekty mniej udane, a nawet nietrafione. Praca niniejsza składa się z części teoretycznej oraz z części badawczej. Syntezę przeprowadzonych badań oraz wnioski zaprezentowano w ostatnim rozdziale publikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; Jacek Poniedziałek: Kształtowanie się regionu na Warmii i Mazurach [Creating a region in Warmia and Masuria], s. 23–42; Marek W. Kozak: Turystyka: niewykorzystywana szansa rozwojowa regionów? [Tourism: A lost opportunity for regional development?], s. 43–59; Tomasz Grzegorz Grosse: Kierunki zmian w polityce spójności UE. Analiza wybranych nurtów dyskusji prowadzonej w latach 2008–2010 [The directions of future changes in the EU Cohesion Policy. Selected topics of the 2008–2010 debate], s. 60–82; Dominika Wojtowicz, Michał Wolański, Łukasz Widła-Domaradzki: Ocena rzeczywistych efektów projektów współfinansowanych z funduszy unijnych na przykładzie projektu przebudowy skrzyżowań [Impact evaluation of EU-co-financed projects – a case study of crossroads reconstruction], s. 83–104; Janina Kotlińska, Maciej J. Nowak: Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości a rozwój lokalny [Economy of district property and local governance], s. 105–122. Sprawozdania Dorota Celińska-Janowicz : Sprawozdanie z konferencji „Wieś jako przedmiot badań naukowych na początku XXI wieku”, s. 123–125. Recenzje Andrzej Miszczuk: Piotr Eberhardt, Migracje polityczne na ziemiach polskich (1939–1950), s. 126–127; Maciej J. Nowak: Jolanta Jakóbczyk-Gryszkiewicz, Tendencje przestrzenne w kształtowaniu cen ziemi w Polsce po 1990 roku, s. 128–130. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Od wprowadzenia obowiązku wyznaczania dojazdów pożarowych na terenach leśnych minęło blisko 20 lat. Dominacja w strukturze leśnych sieci drogowych, których zasadniczym elementem są dojazdy pożarowe, niskonośnych nawierzchni gruntowych była również przyczyną rozpoznania możliwości wskazania stosunkowo tanich, prostych i bezpiecznych dla środowiska technologii zwiększania nośności nawierzchni dojazdów pożarowych oraz szybkich, a jednocześnie wiarygodnych metod weryfikacji założeń projektowych. Pozwolić to może na racjonalizację wysiłków związanych z unowocześnianiem sieci dojazdów pożarowych – jednego z istotnych komponentów zabezpieczenia przeciwpożarowego obszarów leśnych w Polsce. Skuteczność prowadzenia akcji gaśniczych, pozwalających na ugaszenie pożarów w początkowej fazie rozwoju, jest efektem nie tylko wyszkolenia ludzi wyposażonych w nowoczesny sprzęt, ale również sprawności działania systemów prognozowania zagrożenia pożarowego i wczesnego wykrywania powstających pożarów oraz dysponowania odpowiednich sił i środków, bezbłędnie i w krótkim czasie docierających do miejsca pożaru. Lasy Państwowe muszą kontynuować trudne zadanie modernizowania swojej sieci drogowej. Trudność polega na tym, że należy pogodzić wymagania techniczne stawiane infrastrukturze drogowej z maksymalnym ograniczaniem negatywnego oddziaływania szlaków komunikacyjnych na środowisko oraz oczekiwaniami ekologów i społeczeństwa. Pomocne w tym względzie mogą okazać się wyniki dalszych badań naukowych prowadzonych w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tytuł poświęcony jest teoretycznym i empirycznym pracom z zakresu ilościowych badań regionalnych, a zwłaszcza analiz i prognoz rozwoju gospodarczego oraz ocen koniunktury gospodarczej, przedsiębiorczości, innowacji, kapitału intelektualnego, rynku pracy na poziomie regionalnym a także współpracy międzyregionalnej i transgranicznej. W kwartalniku prezentowane są artykuły i komunikaty z badań z zastosowaniem metod analizy statystycznej, opracowywania badań ankietowych, modelowania ekonometrycznego, taksonomii, klasyfikacji oraz pozyskiwania wiedzy. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej