Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(92)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(18)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(15)
Dostępność
dostępne
(115)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(8)
Placówka
Planeta 11
(49)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(22)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(5)
Filia nr 6
(12)
Filia nr 9
(6)
Filia nr 10
(12)
Filia nr 12
(5)
Filia nr 13
(4)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(5)
Biblioteka Astronomiczna
(3)
Autor
Cieślak Piotr
(3)
Alexander Michael (1972- )
(2)
Chavez Conrad
(2)
Dickins Rosie
(2)
Faulkner Andrew
(2)
Irzykowski Jarosław
(2)
Kasprowicz Tomasz
(2)
Kietzman Krzysztof
(2)
Kowalewski Marian
(2)
Nielsen Shaw
(2)
Orliński Wojciech (1969- )
(2)
Siara Olga
(2)
Sternik Michał
(2)
Taleb Nassim (1960- )
(2)
Walkenbach John (1952- )
(2)
Watrak Andrzej
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Abagnale Frank W. (1948- )
(1)
Adamaszek Zasław
(1)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Airey David (1979- )
(1)
Anderson George W
(1)
Anger Anna
(1)
Austin Tricia (1954- )
(1)
Balicevic Didier
(1)
Barbeka Jadwiga
(1)
Biolik Leszek (1965- )
(1)
Blevins Tyler
(1)
Blot Grégory
(1)
Bone Buster
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowski Paweł (informatyk)
(1)
Born Günter (1955- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Boyce Jim (1958- )
(1)
Broma Paulina
(1)
Broniak Marcin
(1)
Bąk Adam
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Cain Geoffrey (1986- )
(1)
Calvert Sheena
(1)
Case Steve (1958- )
(1)
Casey Anoki
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Dabner David
(1)
Davis Stephen R. (1956- )
(1)
Doust Richard
(1)
Dubrawski Albert
(1)
Dubrawski Andrzej
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Duszczyk Krzysztof
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Fazzini Kate
(1)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(1)
Foroohar Rana
(1)
Forysiak Joanna
(1)
Frier Sarah
(1)
Fry Hannah (1984- )
(1)
Gadzała Agnieszka
(1)
Gallagher Billy (1992- )
(1)
Galloway Scott
(1)
Garbiński Aleksander
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Gerner Jason (1978- )
(1)
Glass Michael K
(1)
Godyń Filip
(1)
Godyń Mieczysław (1952- )
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Greengard Mig
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Górka Marek (politolog)
(1)
Górnowicz Ryszard
(1)
Gądek Mariusz (1982- )
(1)
Hatter Clyde
(1)
Houser Sophie
(1)
Hunt Andrew (1964- )
(1)
Hutt Sarah
(1)
Isaacson Walter (1952- )
(1)
Jabłoński Artur
(1)
Jagaciak Konrad
(1)
Jakubiak Marek (1977- )
(1)
Janiszewski Boguś
(1)
Jankowiak Karolina
(1)
Jaskulski Andrzej
(1)
Jastrzębski Jerzy
(1)
Jazzi
(1)
Jońca Rafał
(1)
Kacprzyk Zbigniew
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kamińska Anna (tłumacz)
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kasparov Garri Kimovič (1963- )
(1)
Kearney Kirsten
(1)
Kernighan Brian W
(1)
Kester Walt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(89)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
Odbiorca
Dzieci
(10)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(5)
Programiści
(5)
14-17 lat
(4)
Młodzież
(4)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Hotelarze
(1)
Informatycy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(6)
Literatura polska
(2)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Internet
(15)
Programowanie (informatyka)
(14)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(8)
Cyberprzestępczość
(8)
Rzeczywistość wirtualna
(8)
Gry komputerowe
(7)
Sztuczna inteligencja
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Bezpieczeństwo informacyjne
(4)
Komputery
(4)
Programy graficzne
(4)
Arkusz kalkulacyjny
(3)
Big data
(3)
Cyberterroryzm
(3)
Excel
(3)
Facebook
(3)
Kryptowaluta
(3)
Media społecznościowe
(3)
Młodzież
(3)
Pieniądz elektroniczny
(3)
Postęp techniczny
(3)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(3)
Apple Inc
(2)
AutoCAD
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Bitcoin
(2)
Building Information Modeling (BIM)
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dzieci
(2)
Futurologia
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Informatycy
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Informatyzacja
(2)
Innowacje
(2)
Instagram
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Minecraft
(2)
Nauka
(2)
Niepewność
(2)
Obrót bezgotówkowy
(2)
Obsługa i eksploatacja
(2)
Photoshop
(2)
Portal społecznościowy
(2)
Prawo komputerowe
(2)
Prognozy
(2)
Programiści
(2)
Projektowanie stron WWW
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przemysł komputerowy
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
Przypadek
(2)
Rachunek prawdopodobieństwa
(2)
Reklama internetowa
(2)
Ryzyko
(2)
Scratch (język programowania)
(2)
Start-up
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Teoria informacji
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Visual Basic
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zarządzanie
(2)
Administracja elektroniczna
(1)
Algorytmy
(1)
Amazon.com
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza systemowa
(1)
Apache (serwer HTTP)
(1)
Autoprezentacja
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baltie
(1)
Baran, Paul (1926-2011)
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Biblioteki
(1)
Blockchain
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budownictwo
(1)
Budownictwo inteligentne
(1)
Business Intelligence
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Case, Steve (1958- )
(1)
Cenzura
(1)
Cook, Timothy D. (1960- )
(1)
CorelDRAW
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberseks
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Digitalizacja
(1)
Dobra informacyjne
(1)
Dyktatura (ustrój)
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Polska
(3)
Chiny
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Korea Południowa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Poradnik
(20)
Opracowanie
(19)
Publicystyka
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Esej
(4)
Monografia
(4)
Pamiętniki i wspomnienia
(4)
Reportaż
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Biografia
(2)
Antologia
(1)
Broszura
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(92)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Inżynieria i technika
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Historia
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Fizyka i astronomia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Od ambitnego do najlepszego - czyli jak stać się programistą wydajnym, dociekliwym i gotowym do wszelkich zawodowych wyzwań! Poznaj najlepsze praktyki i najczęstsze pułapki procesu wytwarzania oprogramowania Naucz się pisać elastyczny, dynamiczny i łatwy w dostosowywaniu kod Opanuj sprawdzone techniki efektywnego testowania oprogramowania Twórcy rozmaitych narzędzi programistycznych nieustannie próbują nas przekonać o niewiarygodnych możliwościach swoich produktów, a specjaliści od metodyk obiecują, że to właśnie ich techniki zagwarantują nam największą wydajność. Każdy oczywiście twierdzi, że jego język programowania jest najlepszy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze linie kodu powstawały w połowie ubiegłego wieku. Komputery, na które tworzono te programy, w bardzo niewielkim stopniu przypominały współczesne maszyny. Niezależnie od upływu lat, postępu technologii i powstawania wymyślnych narzędzi, języków programowania czy frameworków pewne zasady tworzenia kodu pozostają niezmienne. Są takie same jak w czasie, gdy Alan Turing pisał pierwszy kod maszynowy w 1946 roku. Respektowanie tych zasad to warunek, że uzyska się oprogramowanie o czystej architekturze, czyli poprawne strukturalnie, łatwe w utrzymaniu i rozwijaniu, a przede wszystkim działające zgodnie z oczekiwaniami. W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów. Szczególnie cenne są uwagi dotyczące zapobiegania częstemu problemowi, jakim jest stopniowa utrata jakości kodu w miarę postępu projektu. Ta książka obowiązkowo powinna się znaleźć w podręcznej biblioteczce każdego architekta oprogramowania, analityka systemowego, projektanta i menedżera! Z książki dowiesz się: Do czego muszą dążyć architekci oprogramowania i w jaki sposób mogą osiągać te cele Jak brzmią najważniejsze zasady projektowania oprogramowania związane z adresowaniem funkcji, separacją komponentów i zarządzaniem danymi W jaki sposób paradygmaty oprogramowania wzmagają dyscyplinę pracy Co podczas tworzenia oprogramowania jest więcej, a co jest mniej ważne W jaki sposób implementować optymalne struktury dla sieci WWW, baz danych, konsoli i aplikacji osadzonych Czysta architektura - doskonały kod! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii o zgranej grupie dziewczyn (Dziewczyny kodują. Kod przyjaźni), które prócz tego, że mają zwykłe „dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych - tak ważnych dla nastolatek. Książka szczególnie poszukiwana przez rodziców, którym zależyna wszechstronnej edukacji dzieci. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet jest dla każdego! Na co dzień korzysta z niego ogromna liczba osób, które nie wyobrażają sobie już życia bez tego fantastycznego medium. Czym innym jest jednak świadomość, że ktoś korzysta z udogodnień cyfrowego świata, a czym innym obawa przed osobistym kontaktem z globalną siecią. Początkujący użytkownik czuje się niczym zbłąkany turysta w dżungli - nigdy nie wie, skąd wyskoczy tygrys. W takich warunkach dobrze jest mieć przy sobie jakąś broń, a także mapę. Sięgnij po tę książkę i wyrusz na wyprawę po sieci! W tym niezwykłym poradniku znajdziesz odpowiedzi na pytania związane z poruszaniem się w internecie oraz z bezpieczeństwem korzystania z sieci. Dowiesz się, co to jest przeglądarka i jak ją ujarzmić. Odkryjesz, jak wyszukiwać potrzebne Ci informacje, otwierać strony ulubionych gazet, sprawdzać trasy przejazdu i tłumaczyć artykuły napisane w obcym języku. Dokładnie sprawdzisz, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo: czego nie robić i co robić, by nie dać się oszukać i skutecznie chronić się przed wirusami. Nauczysz się robić zakupy w sklepach internetowych i obsługiwać Twoje konto w banku. Zobaczysz też, jak sprawdzić informacje o lekach, podróżach i innych ważnych kwestiach. Ba, może nawet założysz sobie profil zaufany! [helion.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzyć gry / Patryk Polewiak. - Kraków : Insignis, copyright 2020. - 240 stron : ilustracje ; 21 cm.
Game development jest jedną z najprężniej rozwijających się współcześnie branż. Dzięki sukcesom naszych rodzimych twórców wielu pasjonatów zainteresowało się pracą w gamedevie i wiąże z nią nadzieje na karierę i świetlaną przyszłość. Patryk Polewiak to menedżer, producent i projektant gier wideo z niemalże dekadą doświadczenia. Współpracował między innymi z Bloober Team i One More Level. Jako współzałożyciel studia Polyslash ma na swoim koncie produkcję ciepło przyjętej przez graczy i krytyków gry We. The Revolution. Tworzyć gry to wyjątkowa książka, jakiej na naszym rynku wydawniczym jeszcze nie było. Na jej stronach Patryk oraz inni przedstawiciele branży - graficy, programiści, scenarzyści, twórcy studiów, a także specjaliści od marketingu i bussines developerzy - dzielą się swoją wiedzą na temat gemedevu, udzielają zarówno praktycznych porad, od czego zacząć, czego się nauczyć, a czego unikać, jak i komentują zjawiska, np. crunch. Od zalet i wad branży, przez pierwsze kroki i wybór specjalizacji, szukanie pracy, tworzenie portfolio, aplikowanie i rozmowy kwalifikacyjne, po branżowe anegdoty - Tworzyć gry to potężna dawka wiedzy przekazana w lekki i przyjemny sposób, z solidną dawką motywacji. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odslona / David Airey ; [tłumaczenie Bartosz Sałbut]. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 224 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami? Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami. Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny. Proces tworzenia logo - od ołówka do PDF-a. Zasady wyceniania projektów. Sztuka prowadzenia rozmów z klientami. Rozwiązywanie problemów z brakiem oryginalności. Analiza kultowych projektów. Unikanie zagrożeń związanych z rebrandingiem. Pomiary zwrotu z inwestycji w projekt. Tworzenie trwałych wizerunków marki w 31 praktycznych wskazówkach. Zrób logo, które stanie się kultowe! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika komputerowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Szkoła projektowania graficznego” to podstawowy kurs z tej dziedziny, przeznaczony dla projektantów graficznych pracujących w wydawnictwach, w filmie i zajmujących się mediami cyfrowymi. Praktyczne porady obejmują wszystkie aspekty projektowania graficznego – od zagadnień fundamentalnych do opracowywania oryginalnych pomysłów i tworzenia gotowych projektów graficznych. Przykłady zaczerpnięte zostały z różnorodnych mediów – mediów cyfrowych, witryn internetowych, czasopism, książek i zbioru form identyfikacji wizualnej firm. Zawiera liczne ćwiczenia, instrukcje dla studentów i pokazuje pracę nad rzeczywiście zrealizowanymi projektami. Szóste, poprawione wydanie prezentuje konkretne porady, w jaki sposób przystosowywać prace do różnych form projektowych, w tym także informacje o cyfrowych technikach. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet rzeczy / Marcin Sikorski ; redakcja naukowa Adam Roman. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2020. - 103 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Real IT World ; 1/2020)
Real IT World to cykl publikacji przygotowanych przez specjalistów dla specjalistów, omawiający aktualne i ważne zagadnienia, hot tematy, nowe trendy, praktyczne case study, najważniejsze problemy i innowacje w świecie IT. Jest to odpowiedź na szybko zmieniający się rynek. Każdy numer tworzony jest przez wybitnych ekspertów-praktyków, którzy szybko reagują na te zmiany i dzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Poruszane są najważniejsze tematy z obszaru bezpieczeństwa, testowania, programowania, data science oraz te związane z nowymi technologiami. Pierwszy numer autorstwa Marcina Sikorskiego i pod redakcją naukową Adama Romana, skierowany do wszystkich pasjonatów nowych technologii, poświęcony jest najważniejszym zagadnieniom związanym z Internetem Rzeczy (IoT). Jest to najbardziej gorący temat IT od ostatnich kilku lat, który w Polsce nabiera coraz większego tempa.
W numerze omówiono: - Szybki rozwój Internetu Rzeczy połączony z konsumenckim sceptycyzmem i niewielką o nim wiedzą - z czego wynika ten paradoks? - Regulacje prawne, które stanowią nieodłączny elementem wytwarzania produktów IT, jednak w przypadku IoT są one często przestarzałe. Czy da się temu zaradzić? Dlaczego tak trudne jest wdrożenie spójnych rozwiązań? - Przypadki, jak ta, w której nawet prosta smart żarówka może być potencjalnym źródłem problemów dotyczących bezpieczeństwa. Jakie są metody i sposoby na bezpieczną implementację rozwiązań IoT? Jak sobie radzić z problemami? - Rozwój Internetu Rzeczy na świecie i w Polsce - jak będzie wyglądała "smart dekada" w najbliższej przyszłości? [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Książka z Okienkami)
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Książka zabawka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy życie programisty przypomina to z serialu Mr Robot? Czy koder może napisać aplikację, która znajdzie mu idealną partnerkę? Dlaczego twórcy przycisku „lubię to” go nie lubią i unikają Fejsa? Jedno jest pewne: koderzy, siedząc za ekranami komputerów, właśnie programują naszą przyszłość. Ale czy mają pod kontrolą to, co tworzą? Dlaczego więc sztuczna inteligencja tak samo szybko, jak uczy się rozpoznawać zdjęcia kotów, zaczyna wspierać neonazistów, rasistów i seksistów? Jak wymknęły się spod kontroli algorytmy mediów społecznościowych, które przyniosły popularność antyszczepionkowcom i wybrały Donalda Trumpa na prezydenta? [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Adobe Photoshop CC/CC PL / Andrew Faulkner, Conrad Chavez ; [tłumaczenie Zbigniew Waśko]. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2018. - 392 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
(Oficjalny Podręcznik)
Adobe Photoshop CC jest bez wątpienia klasykiem w dziedzinie fotografii i grafiki cyfrowej. W ciągu trzydziestu lat swojej historii oprogramowanie to stało się potężnym, bardzo rozbudowanym i złożonym środowiskiem pracy grafika, oferującym ogromną liczbę funkcji i narzędzi. Liczba profesjonalistów, dla których ów sztandarowy produkt Adobe jest podstawowym narzędziem pracy, systematycznie rośnie. Złożoność Photoshopa wydaje się początkującym użytkownikom sporą barierą, jednak wysiłek, jaki należy włożyć w celu nauczenia się należytego wykorzystywania jego fantastycznych możliwości, bardzo się opłaca! Książka należy do serii Oficjalny Podręcznik. Pozycje z tej serii uważa się za najlepszy materiał szkoleniowy na rynku. Książka składa się z 15 lekcji, a ich układ bardzo ułatwia opanowanie podstaw pracy z oprogramowaniem. Poszczególne funkcje programu zostały przystępnie wyjaśnione, ponadto zaprezentowano tu szereg użytecznych wskazówek i mnóstwo przydatnych technik. Poszczególne ćwiczenia są omawiane w szczegółowy sposób, a ich wykonanie jest łatwiejsze dzięki udostępnionym plikom z materiałami. Podręcznik jest szczególnie przydatny dla początkujących użytkowników, ale docenią go również osoby chcące zapoznać się z nowościami w wersji Photoshopa CC 2018.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika komputerowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drogi Czytelniku, właśnie trzymasz w rękach nowe wydanie książki zaliczanej do klasyki literatury informatycznej. Napisana przez autorów języka ANSI C w najlepszy możliwy sposób przedstawia arkana tego języka. A co można powiedzieć o samym języku? To też klasyka. To język wymagający systematyczności i skupienia, ale dający w zamian wiele możliwości i świetne wyniki. To najczęściej nauczany język programowania - jego znajomość stanowi znakomity fundament do poznania kolejnych, bardziej złożonych języków. Mimo swojego zaawansowanego wieku jest on ceniony i w wielu dziedzinach wciąż niezastąpiony. Dzięki tej książce zdobędziesz kompletną wiedzę na temat języka C. Poznasz wszystkie dostępne typy, operatory i wyrażenia. Nauczysz się sterować wykonywaniem programu oraz wykorzystywać funkcje. Ponadto dogłębnie poznasz coś, co sprawia początkującym programistom najwięcej problemów - wskaźniki. Następnie zapoznasz się także z funkcjami wejścia i wyjścia. Dowiesz się, jak uzyskać dostęp do plików, formatować dane wyjściowe oraz obsługiwać błędy. Książka ta jest bogata w przykłady, a każdy z nich został przetestowany przez autorów. Język ANSI C. Programowanie. Wydanie II to niezastąpiona pozycja na półce każdego studenta informatyki, pasjonata programowania i zawodowca. Wraz z książką został wydany zeszyt zawierający rozwiązania do wszystkich zawartych w niej ćwiczeń. Zmienne i wyrażenia arytmetyczne w języku C Kompilowanie kodu Wykorzystanie preprocesora języka C Typy i operatory Metody sterowania wykonywaniem programu Wykorzystanie funkcji Struktura programu Zasada działania wskaźników Struktury danych Operacje wejścia i wyjścia Zastosowanie rekurencji Poznaj tajniki języka C! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Microsoft PowerPoint 2016 : krok po kroku / Joan Lambert ; przekład Leszek Biolik. - Warszawa : APN Promise, 2016. - XII, 449, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Szybka nauka programu PowerPoint. Nauka nigdy nie była tak łatwa. Osiągnij produktywność przy pracy z PowerPoint 2016 i znajdź odpowiedzi na wszystkie pytania. Ćwiczenia praktyczne i zrzuty ekranów pokazują dokładnie, co należy zrobić, krok po kroku. Prosta nauka podstawowych zadań, duże demonstracje, pliki ćwiczeń do budowy umiejętności, twórz atrakcyjne prezentacje, dostosowuj szablony i wzory, projektuj profesjonalnie wyglądające wykresy i schematy dla swoich slajdów, pracuj z PowerPoint na komputerze PC lub urządzeniu dotykowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika komputerowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet : czas się bać / Wojciech Orliński. - Warszawa : Agora, 2013. - 286, [2] strony ; 22 cm.
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Koniec niewinności! Koniec bezkrytycznego zapatrzenia w dobrodziejstwa sieci! Jeśli myślicie, że dla was internet nie jest groźny, mylicie się. Czas się bać! Nawet mieszkańcy NRD nie byli inwigilowani przez Stasi tak skutecznie, jak my jesteśmy codziennie inwigilowani w sieci. Nigdy w historii ludzkości nie pojawiła się sytuacja, w której wolność słowa, tajemnica korespondencji czy przepływy pieniędzy zależały od kilku korporacji. Politycy bawią się Twitterem z gorliwością gimnazjalisty obdarowanego smartfonem na urodziny. Dziennikarze technologiczni ekscytują się kolejnymi wodotryskami w kolejnych wersjach gadżetów. Większość pieje z zachwytu, mało kto pyta o zagrożenia. A ja uważam, że najwyższy czas zacząć pytać: Jak to się stało, że internet, obiecując nam wolność wyboru, tę wolność nam odebrał? A obiecując absolutną wolność słowa, zrealizował koszmar doskonałej cenzury? Dlaczego na własne życzenie zrezygnowaliśmy w sieci z naszej prywatności i czy było warto? Czy sieć tworzy nowe miejsca pracy, czy je zabiera? Jaka jest prawda o rewolucjach, które wybuchają w serwisach społecznościowych, a zwyciężają na ulicach? Jak świat pogrążył się w tym szaleństwie i czy da się to jeszcze naprawić?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj przyjemność pracy z językiem Ruby! Jak manipulować łańcuchami znaków? Jak edytować zbiory zdjęć i wydobywać informacje z fotografii? Jak zmieniać uprawnienia i modyfikować konta użytkowników? Ruby to obiektowy język programowania, przeznaczony do użytku ogólnego, udostępniający bogaty zestaw narzędzi służących do pisania skryptów. Jedną z największych zalet tego języka jest fakt, że wyjątkowo dobrze nadaje się on do tworzenia efektywnych programów proceduralnych. Dzięki tej książce nauczysz się wykorzystywać niezwykłe właściwości języka Ruby, aby zautomatyzować większość zadań i wykonywać swoją pracę bez trudu i z przyjemnością. Książka "Ruby. Praktyczne skrypty, które rozwiążą trudne problemy" zawiera 58 niezwykle przydatnych skryptów, które pozwalają szybko rozwiązać często spotykane problemy, między innymi z administrowaniem systemem, manipulowaniem rysunkami i zarządzaniem witryną. Przy każdym skrypcie znajdziesz kod, omówienie jego działania i wskazówki opisujące, jak dostosować rozwiązanie do własnych potrzeb. Z podręcznika dowiesz się, jak posługiwać się skryptami do automatyzacji zadań (takich jak archiwizowanie czy wypakowywanie plików), a także na czym polega szyfrowanie plików oraz przetwarzanie wiadomości RSS. Nauczysz się tworzyć zaawansowane roboty sieciowe, skrypty z obszaru zabezpieczeń oraz kompletne biblioteki i aplikacje. Skrypty do zarządzania witrynami Pisanie skryptów sieciowych Administrowanie systemami Linux i Unix Walidacja rozwiązań symbolicznych Narzędzia do manipulowania zdjęciami Tworzenie galerii fotografii Narzędzia do przetwarzania łańcuchów znaków Serwery i wydobywanie danych Argumenty i dokumentacja Algorytmy sortowania Skorzystaj z praktycznych skryptów w języku Ruby i oszczędzaj czas, aby pracować szybko i wydajnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Programowanie
Książka
W koszyku
CorelDRAW X7 PL / Roland Zimek. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2015. - 188 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Ćwiczenia Praktyczne)
Praca z CorelDRAW od wielu lat jest źródłem satysfakcji i sukcesów całej rzeszy użytkowników: projektantów, grafików, hobbystów i zawodowców. Już od ćwierćwiecza program ten wykorzystywany jest do tworzenia reklam, szyldów i skomplikowanych rysunków technicznych. Ponieważ jednak CorelDRAW działa na zasadach zupełnie innych niż popularny Paint czy Photoshop, wiele osób omija go szerokim łukiem. Niesłusznie! Niektóre obrazy, zwłaszcza te wymagające precyzji oraz skalowalności, da się przygotować wyłącznie w Corelu. Sprawdź, jak działa najnowsza wersja programu, CorelDRAW X7 PL. W tej książce znajdziesz praktyczne informacje, które pozwolą Ci od razu rozpocząć pracę z programem. Dowiesz się, jakie reguły rządzą obiektami i jak wykorzystać je do swoich celów. Odkryjesz, jak narysować i wstawić kształt geometryczny, wypełnić go kolorem i uzupełnić o tekst. Nauczysz się zmieniać wielkość elementów oraz wygląd czcionek, pracować z tabelami, używać linijki i siatki. Zrozumiesz sens grupowania obiektów i stosowania prowadnic. A wszystko to w serii przemyślanych ćwiczeń, których wykonanie pozwoli Ci mistrzowsko opanować CorelDRAW!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika komputerowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
Adobe Photoshop jest rozbudowanym programem, udostępniającym mnóstwo narzędzi, filtrów i opcji. W pełni zasłużył na opinię kultowego. Korzystają z niego najlepsi, najsłynniejsi i najbardziej kreatywni artyści. Jednak nawet oni nierzadko muszą się zastanawiać nad sposobem uzyskania dostępu do potrzebnego im właśnie modułu czy filtra. A przy tym Photoshop jest cały czas rozwijany i każde wydanie przynosi nowe możliwości i nowe funkcje. Aby uzyskiwać profesjonalne efekty, trzeba więc wciąż aktualizować wiedzę i na bieżąco zapoznawać się z nowościami w Photoshopie. Oto kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe, od lat uznawanego za najlepszą pomoc do nauki Photoshopa. Książka składa się z 15 lekcji, w ramach których omówiono zarówno podstawy, jak i zaawansowane techniki edycji obrazów. Zamieszczono tu setki przydatnych wskazówek, instrukcji i wyjaśnień, dzięki którym praca z Photoshopem stanie się efektywniejsza i o wiele bardziej satysfakcjonująca. Pokazano, jak korygować cyfrowe obrazy, w tym usuwać bez śladu niepotrzebne obiekty ze zdjęć. Wyjaśniono zasady pracy na wersjach projektów za pomocą obszarów roboczych. Zaprezentowano zaawansowane funkcje typograficzne. Opisano też techniki automatyzacji zadań i korzystania z Adobe Document Cloud. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika komputerowa (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++ / Stephen R. Davis ; przekład: Michał Sternik. - Wydanie VII. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 460 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Bez względu na to, czy jesteś początkującym czy średnio zaawansowanym programistą, który chce doszlifować swoje umiejętności, dzięki C++ dla bystrzaków możesz zostać sprawnym programistą. Ten podręcznik, zaktualizowany, uwzględniający zmiany z rozszerzenia do języka C++ z 2014 roku, pomoże Ci zrozumieć klasy, dziedziczenie, pokaże, jak sprawić, by Twój program wykonywał się w sposób bezpieczny - i wiele więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programowanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblia : wiedza obiecana)
Jednym z ważniejszych wydarzeń w branży IT w 2012 roku była premiera nowego systemu operacyjnego giganta z Redmond. Od tego czasu Windows 8 na dobre zagościł na sprzęcie użytkowników na całym świecie i wyznaczył nowe trendy w projektowaniu oprogramowania. System, oprócz wielu wewnętrznych ulepszeń, wprowadził znaczącą zmianę — nowy interfejs. Wzbudził on wiele emocji, ponieważ liczne grono użytkowników zażądało powrotu przycisku Start i starego znanego porządku. Microsoft wyszedł im naprzeciw i wprowadził na rynek wersję systemu oznaczoną 8.1, która spełniła te oczekiwania i wprowadziła wiele usprawnień. Jeśli już poznałeś ten system, koniecznie zajrzyj do kolejnego wydania profesjonalnej serii „Biblia”, poświęconej systemowi Windows 8.1. To wyczerpujący poradnik, w którym znajdziesz szczegółowe informacje na temat możliwości systemu oraz najlepsze porady dotyczące rozwiązywania typowych problemów. Dzięki tej książce nauczysz się sprawnie poruszać po nowym interfejsie użytkownika oraz dostosujesz go do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Ponadto dowiesz się, jak zabezpieczyć swój system oraz jak postępować w przypadku awarii. To obowiązkowa lektura dla każdego użytkownika Windows 8.1! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Programy (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej