Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(5)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
E-booki
(5)
Książki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(1)
Autor
Czapliński Władysław
(1)
Obirek Stanisław
(1)
Posner Patricia
(1)
Szymonik Michał
(1)
Wójcik Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(4)
angielski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Auschwitz-Birkenau (niemiecki obóz koncentracyjny)
(1)
Capesius, Victor (1907-1985)
(1)
Farmaceuci
(1)
Holocaust
(1)
Procesy przestępców wojennych
(1)
Przestępcy wojenni
(1)
Więźniowie obozów
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Biografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mundus : historie)
Przejmujący reportaż historyczny o Victorze Capesiusie, uprzejmym przedstawicielu farmaceutycznym, który po wcieleniu do SS z czasem stał się głównym aptekarzem w Auschwitz. To także historia człowieka, który z obojętnością przeprowadzał selekcje nowo przybyłych więźniów, odmawiał wydawania chorym potrzebnych im leków i rozdzielał cyklon B używany w komorach gazowych - gromadząc przy tym fortunę dzięki rabunkowi kosztowności osadzonych. Po wojnie konsekwentnie wypierał się swoich zbrodni, próbował manipulować świadkami w czasie procesów i śmiał się w twarz ofiarom. W więzieniu spędził jedynie niewielką część zasądzonego wyroku i dożył spokojnej starości otoczony szacunkiem sąsiadów… [okładka].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura obozowa (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II woj.św. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Lit. obozowa (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
On the densely and richly populated Polish intellectual scene, Stanisław Obirek is one of the most prominent and significant, indeed outstanding actors. He stands out from the rest of actors for the role he designed and scripted for himself and has been consistently, over many years, performing; (...) a role that follows no ready-made scripts and lines, a role that Obirek originated and developed (...) and which it have succeeded by now to make an indispensable part of the Polish intellectual life. One should be grateful to the publishers for collecting, (...) the manifold Obirek's writings on the subjects ranging from the general condition of religion in contemporary world, through the problems related to the Church's place and role in society (...). and up to the convoluted, intricate and puzzling case of the Polish-Jewish relation, which Stanisław Obirek is not the first Catholic tackling, but perhaps the first scholar attempting to approach it as a Catholic. One should be graleful to the publishers, as what they offer the readers is a genuine treasure-trove of fascinating findings, convincing interpretations and inspiring visions, which will most certainly earn a distinguished and durable place in the ongoing debates in Poland, but also all around our disunited yet struggling to unite planet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer o tematyce filozoficznej, w którym Czytelnik odnajdzie krytyczną analizę jednego z najnowszych opracowań starogreckich sentencji z sanktuarium Apollona w Delfach, studium poświęcone aporiom wczesnoromantycznej historiozofii obecnym w pismach Novalisa oraz zajmującą rekonstrukcję sporu między Wilhelmem Fließem a Zygmuntem Freudem, w którym Fließ zarzucał Freudowi nieopatrzne wyjawienie Hermannowi Swobodzie i Otto Weiningerowi istotnych elementów wypracowanej przez siebie teorii dwupłciowości. Dwa inne teksty dotykają zagadnień z dziedziny teorii informacji i komunikacji. W pierwszym namysłowi poddano pytanie o możliwość oraz sposób badania etyczności wypowiedzi w świetle teorii aktów mowy. W drugim przybliża się Czytelnikowi wypracowane przez Marka Postera pojęcie „sposobu komunikacji”, które w prezentowanej odmianie teorii krytycznej pozwalać ma na analizę różnego rodzaju typów komunikacji i pól społecznych. Nieco odmienny, bo filozoficzno-teologiczny charakter wyróżnia artykuł, w którym zestawiono myśl Paula van Burena oraz Richarda L. Rubensteina, wyrastającą z doświadczenia Holocaustu interpretowanego w świetle toposu Bożego milczenia, która każe zmierzyć się z zagadnieniem sekularyzacji współczesnych społeczeństw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
CONTENTS IN MEMORIAM Jan Kolasa: Karol Wolfke (1915–2015), doi: 10.7420/pyil2014a, pp. 11–16; Jerzy Kranz: Sapere auso (To One Who Dared to Be Wise): On the Fifth Anniversary of the Death of Krzysztof Skubiszewsk, doi: 10.7420/pyil2014b, pp. 17–36. LEGAL PERSPECTIVES ON THE UKRAINIAN-RUSSIAN CONFLICT Patrycja Grzebyk: Classification of the Conflict between Ukraine and Russia in International Law (Ius ad Bellum and Ius in Bello), doi: 10.7420/pyil2014c, pp. 39–60; Natalia Cwicinskaja: The Legality and Certain Legal Consequences of the “Accession” of Crimea to the Russian Federation, doi: 10.7420/pyil2014d, pp. 61–88; Thomas D. Grant: The Budapest Memorandum of 5 December 1994: Political Engagement or Legal Obligation?, doi: 10.7420/pyil2014e, pp. 89–114; René Värk: The Advisory Opinion on Kosovo’s Declaration of Independence: Hopes, Disappointments and Its Relevance to Crimea, doi: 10.7420/pyil2014f, pp. 115–132. GENERAL ARTICLES Koen Lenaerts: EU Values and Constitutional Pluralism: The EU System of Fundamental Rights Protection, doi: 10.7420/pyil2014g, pp. 135–160; Aleksandra Gliszczyńska-Grabias: Memory Laws or Memory Loss? Europe in Search of Its Historical Identity through the National and International Law, doi: 10.7420/pyil2014h, pp. 161–186; Hanna Kuczyńska: Selection of Defendants before the ICC: Between the Principle of Opportunism and Legalism, doi: 10.7420/pyil2014i, pp. 187–224; Magdalena Słok-Wódkowska: National Treatment Rules in EU Regional Trade Agreements, doi: 10.7420/pyil2014j, pp. 225–248; Magdalena Silska: Protection of Internally Displaced Persons: An International Legal Obligation?, doi: 10.7420/pyil2014k, pp. 249–272. POLISH PRACTICE OF INTERNATIONAL LAW The Opinion by the Legal Advisory Committee to the Minister of Foreign Affairs of the Republic of Poland on the Annexation of the Crimean Peninsula to the Russian Federation in Light of International Law, doi: 10.7420/pyil2014l, pp. 275–284; Szymon Zaręba: Treaty Interpretation by the Polish Administrative Courts: A Case Study of the Interpretation of the 1972 Prague Convention, doi: 10.7420/pyil2014m, pp. 285–302. BOOK REVIEWS Cezary Mik: Lukasz Gruszczynski, Wouter Werner (eds.), Deference in International Courts and Tribunals: Standard of Review and Margin of Appreciation, pp. 305–308; Bartłomiej Krzan: Vesselin Popovski, Trudy Fraser (eds.), The Security Council as Global Legislator, pp. 309–312; Bartłomiej Krzan: Robert Kolb, The International Court of Justice, pp. 313–317; Andrzej Jakubowski: Lilian Richieri Hanania (ed.), Cultural Diversity in International Law, pp. 318–322; Michał Balcerzak: Ryan Goodman, Derek Jinks, Socializing States: Promoting Human Rights through International Law, pp. 323–328. POLISH BIBLIOGRAPHY OF INTERNATIONAL AND EUROPEAN LAW 2014, pp. 329–376.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej