Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Planeta 11
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(1)
Autor
Broom Sarah M. (1979- )
(1)
Błaszczyk Łukasz (anglista)
(1)
Diamond Jared M. (1937- )
(1)
Ehrlich Stanisław (1907-1997)
(1)
Konarzewski Marek (1961- )
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Turowski Jan (1917-2006)
(1)
Woźniak Robert B. (1931- )
(1)
Ziółkowski Robert (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(7)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Grupy społeczne
(6)
Afroamerykanie
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Broom, Sarah M. (1979- )
(1)
Cywilizacja
(1)
Dom (antropologia)
(1)
Dziennikarze
(1)
Ewolucjonizm kulturowy
(1)
Geografia
(1)
Grupy etniczne
(1)
Karamojong (lud)
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Myśliwi
(1)
Nauczyciele
(1)
Norma społeczna
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Partie polityczne
(1)
Pasterze
(1)
Państwo
(1)
Podróżnictwo
(1)
Prawo
(1)
Rodzina
(1)
Socjobiologia
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Stosunki rasowe
(1)
Struktura społeczna
(1)
Subkultura
(1)
Wojownicy
(1)
Wychowanie
(1)
Zawód
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Nowy Orlean (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Uganda
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Historia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Socjologia : małe struktury społeczne / Jan Turowski. - Lublin : TNKUL, cop. 2001. - 159,[4] s. ; 24 cm.
(Źródła i Monografie ; 141)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść : Rozdział I Powstanie i rozwój socjologii ; Rozdział II Przedmiot i wybrane problemy socjologii edukacji ; Rozdział III Działania i zachowania młodzieży ; Rozdział IV Kształtowanie osobowości społecznej (Elementy składowe osobowości, Typy osobowości , Rozwój osobowości dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i szkolnego, Kształtowanie się osobowości w okresie dorastania , Strukturalne uwarunkowania osobowości, Działania aspołeczne i jego przejawy ) ; Rozdział V Socjologiczne aspekty interakcji i socjalizacja młodzieży ; Rozdział VI System edukacji - jego tworzenie i wdrażanie (Pojęcie systemu wychowania, Typologia systemów edukacyjnych, Struktura systemu edukacji, Socjotechnika edukacji w systemie szkoły, Fazy wdrażania systemu , Zasady wdrażania systemu wychowawczego - prakseologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, socjotechniczne) ; Rozdział VII Szanse i problemy mikroedukacji w szkole (Rozumienie i odmiany organizacji, Szkoła w systemie organizacji edukacji, Mikrosystemy edukacyjne w szkole, Koncepcje mikrosystemu, Koncepcja mikrosystemu edukacji, Funkcje szkoły, Niepowodzenia szkolne) ; Rozdział VIII Grupa społeczna (Pojęcie grupy, Klasyfikacja grup, Stosunki społeczne w grupie, Interakcje w grupie , Cechy grupy społecznej, Struktura grupy , Przynależność do grupy , Role społeczne a zachowanie jednostki w grupie, Pozycja społeczna w grupie , Przywódcy i podwładni ) ; Rozdział IX Rodzina jako grupa społeczna (Definicja rodziny , Funkcje rodziny, Cykle życia małżeńsko-rodzinnego, Struktura rodziny i wewnątrzrodzinne stosunki społeczne, Typologia małżeństwa i rodziny, Dezorganizacja rodziny) ; Rozdział X Nauczyciel i klasa szkolna jako grupa społeczna (Definicja klasy szkolnej jako grupy społecznej, Struktura klasy szkolnej, Stosunki społeczne i normy funkcjonujące w klasie szkolnej, Osobowość i role zawodowe nauczyciela w szkole, Autorytet nauczyciela w szkole) ; Rozdział XI Stosunki społeczne w grupach rówieśniczych (Istota tworzenia się grup rówieśniczych, Struktura i funkcje grupy rówieśniczej, Typologia grup rówieśniczych, Patologia społeczna i ruchy młodzieżowe) ; Rozdział XII Wybrane zagadnienia badawcze w socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana "w lustrze mediów" jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI w., ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych. Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych. [z recencji]
Spis treści: Wizerunek medialny - od teorii do praktyki ; Medialne wizerunki subkultur ; Wizerunki wybranych grup zawodowych w mediach ; Odrzuceni, zapomniani, kłopotliwi? ; Wizerunek nauczyciela w opinii uczniów a telewizyjny obraz pedagoga w serialu "Duża przerwa" w reżyserii Mirosława Borka (analiza ilościowa) ; Wizerunek nauczyciela w serialu telewizyjnym "Duża przerwa" w reżyserii Miroslawa Borka (analiza jakościowa).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wiedza o społeczeństwie (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ścieżkach Nauki)
Jak to się stało, że pewne ludy uzyskały przewagę nad innymia Dlaczego strzelby, zarazki i maszyny pomogły właśnie Europejczykom w podboju świata, a inne cywilizacje zginęły bezpotomniea zagadki te próbuje rozwiązać Jared Diamond - biolog, z zamiłowania lingwista i podróżnik zafascynowany odmiennością kultur. Autor łączy dokonania biologów, archeologów, historyków, językoznawców i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych. Czyni to w sposób przystępny i barwny, opowiadając o egzotycznych światach, wciąga nas niezauważenie do magicznego kręgu nauki. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1961 roku Ivory Mae Broom kupiła dom we wschodniej części Nowego Orleanu. Miała dziewiętnaście lat i jako pierwsza w swojej najbliższej rodzinie została właścicielką domu - zgrzebnego, parterowego, z pokojami ułożonymi na przestrzał, ale własnego. W tym domu wychowała dwanaścioro dzieci, swoich i przybranych. A potem wraz z huraganem Katrina w 2005 roku nadeszła wielka woda i Żółty Dom zniknął. Jakby tam nigdy nic nie było. Sarah M. Broom, najmłodsza córka Ivory Mae, w nagrodzonych National Book Award wspomnieniach odtwarza historię swojej rodziny, tworząc uniwersalną opowieść o Afroamerykańskim losie. Zadaje w niej pytania o relację osobistej i zbiorowej tożsamości z miejscem oraz ukazuje rodzinny dom jako wstydliwe piętno i zarazem najdroższe dziedzictwo. "Owszem chciałam, by Żółty Dom zniknął, ale głównie z mojej głowy, chciałam uwolnić się z okowów pamięci o nim, ale nie przewidziałam, nie mogłam przewidzieć, że powali go woda. Wciąż wyobrażałam sobie, gdy tam stałam, że któregoś dnia zostanie odbudowany". Ostatecznie historia domu, to jedyne co nam pozostaje. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karamoja : ostatni wojownicy / Robert Ziółkowski. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2018. - 460 stron : fotografie, mapy ; 21 cm.
„Ostatni Wojownicy” są powrotem do korzeni męskości, odkrywaniem przez białego, cywilizowanego człowieka pierwotnych wartości, które czerpie od żyjących na poziomie neolitu Wojowników niezależnego plemienia Karamojong w północnej Ugandzie. To tęsknota człowieka uwikłanego w skomplikowaną cywilizację za prostymi emocjami i jasnym kodeksem postępowania. Książka podróżnicza, awanturnicza i refleksyjna w jednym. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Podróże (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej