Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(3)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 10
(5)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(1)
Autor
Hołub Jacek (1972- )
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Kamińska Magdalena (psycholog)
(1)
Kossakowska Karolina
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Miller Kelly
(1)
Misiak Agnieszka (psycholog)
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Skotnicka Magdalena
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Rodzice
(6)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko z ADHD
(9)
Zespół ADHD
(6)
Autyzm
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Macierzyństwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Życie codzienne
(2)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczanie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(5)
Reportaż problemowy
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.[http://www.impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niby nadpobudliwy, ale nie ADHD - to co z nim ribić? Czy takie dziecko powinno traktować się inaczej? Nasz poradnik jest próbą odpowiedzi właśnie na to pytanie, bo nie skupia się wyłącznie na problemach dzieci, którym postawiono diagnozę ADHD. Rozwiązanie i diagnozę ADHD. Rozwiązania i metody zawarte w publikacji przeznaczone są dla rodziców dzieci czekających na zakonczenie procesu diagnostycznego, ale także tych, które są po prostu nadpobudliwe...." [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć dziecko z ADHD i pomóc mu / Magdalena Kamińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010. - 121, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
ADHD jest zaburzeniem wciąż słabo zbadanym. W książce tej Autorka przedstawia aktualny stan wiedzy psychologów, psychoterapeutów i pedagogów na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, wiedzy dotyczącej między innymi jego przyczyn i diagnozy. Pokazuje, z jakimi problemami zmagają się osoby z ADHD. Są to trudności nie tylko wynikające z dotyczącej ich dysharmonii, ale także będące efektem krzywdzącej opinii na temat tych osób. W książce szczegółowo omówione są objawy ADHD, metody diagnostyczne, przyczyny, zaburzenia współwystępujące oraz funkcjonowanie dzieci z tym zaburzeniem w szkole i w domu. Autorka pokazuje także, że osoby z ADHD mogą być poddane skutecznej terapii. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka napisana przez znakomity zespół, który od dawna zajmuje się dziećmi z ADHD i prowadzi właściwie jedyną specjalistyczną poradnię w Polsce, ma dużą szansę dostarczyć tej niezbędnej wiedzy. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Autorka proponuje 60 rozmaitych ćwiczeń, gier i zabaw służących pracy nad różnymi aspektami ADHD, od samokontroli i organizacji po wyrażanie własnych potrzeb i budowanie wiary w siebie. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest ADHD; • pozna swoje mocne i słabe strony; • dowie się, jak radzić sobie z trudnymi emocjami; • pozna sposoby na skupienie uwagi, samokontrolę i podejmowanie dobrych decyzji; • nauczy się planowania, komunikowania i wyrażania swoich potrzeb; • uwierzy w siebie i w to, że może osiągnąć sukces. Dzieci z ADHD potrzebują leczenia, terapii i wsparcia przez kilkanaście lat. Ta ważna i niestety trudna do wprowadzenia w życie zasada nie tylko daje im szansę na wejście w dorosłość bez powikłań w postaci zaburzeń zachowania, depresji czy uzależnień, ale także pozwala na wykorzystanie posiadanych zdolności i uzyskanie dobrego wykształcenia. Jak w leczeniu każdego przewlekłego problemu zdrowotnego, tak samo w przypadku ADHD istotna jest kompleksowość oddziaływań. W leczeniu cukrzycy obok zażywania leków i stosowania diety ważny jest styl życia czy uprawianie sportu. W przypadku ADHD oprócz leków, terapii, pracy rodziców w domu i nauczycieli w szkole konieczne jest pokazywanie dzieciom ich mocnych stron i uczenie ich przezwyciężania trudności, a także wzmacnianie samooceny. Książka Kelli Miller pomoże zarówno rodzicom, jak i terapeutom rozmawiać z dzieckiem o ADHD i wspierać je. Jest niczym zbiór przepisów terapeutycznych, który można potraktować jako całościowy program, ale także jako źródło, do którego wraca się wielokrotnie w razie potrzeby. Autorka opisuje wiele pomysłów do pracy nad samooceną, nad lubieniem i akceptowaniem siebie. Nad dostrzeżeniem, że każdy z nas jest wyjątkowy, wiele potrafi, ma umiejętności, które warto rozwijać. Nad rozpoznaniem swoich problemów z koncentracją, nadruchliwością czy nadmierną impulsywnością. Podpowiada też, jak sobie radzić z tymi problemami. Uczy rozpoznawać i oswajać emocje. Są to ważne i pomocne umiejętności, które warto ćwiczyć. dr n. med. Artur Kołakowski specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta ... [czytam.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy. Dzięki tej książce: – zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, – nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, – poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zaburzenia rozwojowe dzieci (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zaburzenia rozwojowe dziecka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Reportaż (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reportaż)
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów.
Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje. [Jacek Hołub]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej