Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Planeta 11
(3)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(4)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Autor
Mincer Weronika
(2)
Bebłacz Danuta
(1)
Colville-Andersen Mikael (1968- )
(1)
Gajda Tomasz
(1)
Gniewiński Czesław
(1)
Horodecka Renata
(1)
Kornalewski Leszek
(1)
Kołodziejczyk J
(1)
Kraszewski Cezary
(1)
Krzysztofowicz Jacek (budownictwo)
(1)
Lipiński Dariusz (1955- )
(1)
Rymsza Barbara (1954- )
(1)
Sadik-Khan Janette (1961- )
(1)
Solomonow Seth (1971- )
(1)
Wlaź E
(1)
Żakowska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(6)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura duńska
(1)
Temat
Drogi rowerowe
(6)
Miasta
(2)
Ulice
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Droga św. Jakuba
(1)
Drogi
(1)
Ekologiczny styl życia
(1)
Infrastruktura techniczna
(1)
Jakość życia
(1)
Jazda na rowerze
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja rowerowa
(1)
Lipiński, Dariusz (1955- )
(1)
Parkingi
(1)
Place
(1)
Planowanie terenowe
(1)
Rower
(1)
Rowerzyści
(1)
Szlaki pielgrzymkowe
(1)
Transport
(1)
Transport rowerowy
(1)
Turystyka rowerowa
(1)
Urbanistyka
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kopenhaga (Dania)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Santiago de Compostela (Hiszpania)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Relacja z podróży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały ; z. 73)
Z inicjatywy Pana Prezydenta Bronisława Komorowskiego w maju 2014 r. została znowelizowana ustawa ─ Prawo wodne oraz niektóre inne ustawy. Wprowadzono możliwość przeznaczania korony wału przeciwpowodziowego na drogę rowerową lub turystyczny szlak rowerowy. Wprowadzono nowe pojęcie ─ drogi rowerowej, która jest zlokalizowana poza pasem drogowym i nie jest drogą publiczną, lecz drogą wewnętrzną. Włączono ją do katalogu tzw. celów publicznych, co powinno ułatwić budowę dróg i szlaków rowerowych. Instytut Badawczy Dróg i Mostów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom samorządów terytorialnych oraz organizacji społecznych zainteresowanych rozwojem ruchu rowerowego, wsparł inicjatywę Pana Prezydenta Bronisława Komorowskiego i opracował niniejsze wytyczne pt. ┬Projektowanie i budowa dróg i szlaków rowerowych├. Autorom zależało na popularyzacji idei wyprowadzenia rowerzystów z poboczy dróg publicznych na przeznaczone dla nich bezpieczne drogi rowerowe. Budowa drogi rowerowej lub wyznaczanie turystycznego szlaku rowerowego będzie łatwiejsze z wykorzystaniem informacji zawartych w niniejszych wytycznych, bowiem Instytut Badawczy Dróg i Mostów specjalizuje się m.in. w zagadnieniach dotyczących technologii drogowych i podpowiada, jak budować drogi, aby były bezpieczne i trwałe... [fragm. streszczenia]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały / Instytut Badawczy Dróg i Mostów, ISSN 0239-8575 ; z. 86)
Monografia została podzielona na dwie części. W pierwszej części zatytułowanej BEZPIECZEŃSTWO ROWERZYSTÓW omówiono zagadnienia prawne i statystyki policyjne dotyczące wypadków drogowych z udziałem rowerzystów. Określenia „ścieżka rowerowa”, „droga dla rowerów”, „szlak rowerowy” w języku potocznym są błędnie utożsamiane. „Droga dla rowerów” jest zdefiniowana w polskich przepisach dotyczących ruchu drogowego i dlatego w niniejszej pracy starano się stosować właśnie to określenie. Istotne jest także to, że właśnie w odniesieniu do drogi dla rowerów w aktach prawnych są zawarte przepisy określające wymagania techniczne, jakie powinny być spełnione, aby droga była trwała oraz bezpieczna dla jej użytkowników. W tej części publikacji omówiono także kryteria kreowania drogi dla rowerów, wskazując na różnorodność funkcji, jakie pełni taka droga oraz zwracając uwagę na oczekiwania użytkowników różnorakich tras rowerowych. Opisano ogólne zasady projektowania dróg dla rowerów (lokalizację, przekrój poprzeczny i podłużny) oraz zagadnienia związane z infrastrukturą towarzyszącą trasom rowerowym. W drugiej części pt. TRWAŁE I KOMFORTOWE NAWIERZCHNIE skoncentrowano się na prezentacji rozwiązań technicznych dotyczących różnych rodzajów nawierzchni, przede wszystkim nawierzchni asfaltowych i z betonu cementowego. Nie pominięto także nawierzchni gruntowych, z kostki brukowej i mieszanek kruszywowo-żywicznych. Jeden z rozdziałów poświęcono tematowi nawierzchni sytuowanej na obiekcie mostowym. Wskazując wady i zalety poszczególnych rozwiązań, pokuszono się także o szacunkowe określenie kosztów poszczególnych rozwiązań. Zespół autorów liczy na to, że oddawana czytelnikom monografia przyczyni się do budowania bezpiecznych i trwałych dróg dla rowerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Walka o ulice : jak odzyskać miasto dla ludzi / Janette Sadik-Khan i Seth Solomonow ; przekład Weronika Mincer ; wstęp Marta Żakowska. - Kraków : Wydawnictwo Wysoki Zamek, copyright 2017. - 361, [6] stron, [32] strony tablic : ilustracje (w tym kolorowe), fotografie ; 22 cm.
Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007-2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla rowerów, uruchomienie szybkich linii autobusowych SBS i roweru publicznego. Zmagania o miasto dla ludzi opisała wraz ze swoim współpracownikiem Sethem Solomonowem w prezentowanej książce. Ostatecznie, dzięki determinacji Janette Sadik-Khan i jej zespołu, Nowy Jork stał się miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej, a jednocześnie pełnym zieleni i mniej zakorkowanym. Niewątpliwy sukces zespołu Janette Sadik-Khan jest ogromną inspiracją dla wszystkich, którym bliska jest idea „miasta szczęśliwego”. We wstępie i na zakończenie autorka trawestuje słowa Franka Sinatry: „Jeśli coś można zrobić w Nowym Jorku, to da się to zrobić wszędzie” - to wystarczająca zachęta także dla polskiego czytelnika. Książka stanowi kontynuację wątków poruszonych przez Charlesa Montgomery’ego w Mieście szczęśliwym. Autorzy Walki o ulice pokazują od strony praktycznej, jak wcielić w życie opisane przez niego idee.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Miasto Szczęśliwe)
Jak wygląda miasto skrojone na ludzką miarę? To takie, w którym wszyscy mieszkańcy - dzieci, dorośli i seniorzy, bogaci i biedni, niezależnie od ich stanu zdrowia, będą czuli się jak u siebie - przede wszystkim bezpiecznie. Jak sprawić by miasta zbliżyły się przynajmniej do tego ideału? Zdaniem autora "Być jak Kopenhaga", Mikaela Colville-Andersena, to rower może znów uczynić nasze miasta przyjaznymi do życia: "Fakt, że dziewiętnastowieczny wynalazek może rozwiązać skomplikowane problemy XXI w. to czysta poezja". I właśnie Kopenhaga, w której mieszka i której zmiany obserwuje i wspiera autor, wydaje się być wzorcem miasta przyjaznego - m.in. dzięki swej rowerowej infrastrukturze, która stała się marką duńskiej stolicy.
"Być jak Kopenhaga" to książka o rowerach, ale też pochwała życia miejskiego. Jak wskazuje autor, opowiada ona o tym, "jak w mieście przemieszczać dużo ludzi z miejsca na miejsce i jak skutecznie przywrócić rowerom status szanowanego, akceptowanego i dostępnego środka transportu, a do tego jeszcze na tej inwestycji zarobić". Colville-Andersen nie jest akademickim teoretykiem. Jak sam podkreśla, jeździł rowerem służbowo po 65 miastach, pedałując bez wysiłku i często zmagając się z dramatycznie złym asfaltem. Dziś swoim doświadczeniem dzieli się z włodarzami miast całego świata i z ich mieszkańcami. Przekonuje, że komfortowe dla wszystkich i zielone miasto to żadna utopia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wbrew temu, co mógłby sugerować podtytuł, książka nie jest jedynie relacją z rowerowej wyprawy z Paryża do Santiago de Compostela, choć - oczywiście - jest nią również. Nie jest przewodnikiem turystycznym po trasie pielgrzymkowej, choć zawiera jego elementy. Jest - pisaną z nietypowej perspektywy siodełka rowerowego - próbą publicystycznej analizy niektórych problemów współczesnej Europy (tożsamość Europy, chrześcijaństwo, islam, średniowiecze, źródła i mechanizm działania współczesnej poprawności politycznej itd.), którymi w innych formach autor zajmował się wcześniej jako poseł na Sejm RP i wiceprzewodniczący Zgromadzenia Parlamentarnego Rady Europy. Oprócz tego: trochę rozważań religijnych i filozoficznych, a także garść napisanych w lekkim stylu osobistych wspomnień, jak to z tą Europą dawno temu (a przecież tak niedawno) bywało. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Podróże (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Podróże (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej