Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 13
(1)
Autor
Gitkiewicz Olga (1977- )
(2)
Bonaszewski Mariusz (1964- )
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Goliszek Sławomir
(1)
Komornicki Tomasz (1963- )
(1)
Kowalczyk Karol
(1)
Pomianowski Wojciech
(1)
Rosik Piotr
(1)
Szarata Andrzej
(1)
Szejgiec-Kolenda Barbara
(1)
Śleszyński Przemysław (1973- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dostępność komunikacyjna
(3)
Transport pasażerski
(3)
Komunikacja drogowa
(1)
Modele
(1)
Podróże
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Reportaż problemowy
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Reporterska)
Można streścić tę książkę za pomocą liczb: Prawie czternaście milionów ludzi w Polsce jest wykluczonych komunikacyjnie. Średni wiek polskich wagonów to dwadzieścia pięć lat. Do więcej niż jednej piątej sołectw nie dociera żaden transport publiczny. W 1989 roku polską koleją podróżowało miliard pasażerów rocznie. Dziś - o siedemset milionów mniej. Można też spróbować w taki sposób: Halina nie ma prawa jazdy, więc rzadko wychodzi z domu. Grażyna jechała pociągiem, który się palił. Mieszkańcy Raszówki ukradli pociąg prezydentowi Lubina. W Łubkach bus nie przyjechał, bo kierowca musiał obejrzeć mecz. Bilans tej książki: 21 miesięcy. 34 000 km pociągiem. 3 400 km samochodem osobowym. 3 100 km na piechotę. 2 200 km busem. W 1989 roku Polska zaciągnęła hamulec awaryjny i wysiadła z pociągu. Potem zaczęła zwijać tory. Parę lat później odstawiła Autosany H9 na zakrzaczony placyk za dworcem PKS. Ludziom powiedziała: radźcie sobie sami. Gdyby Maria Antonina żyła w Polsce w pierwszej dekadzie XXI wieku, doradziłaby: „Nie mają transportu publicznego? Niech jeżdżą samochodami”. Witamy w centrum Europy. Tu trzynaście milionów Polaków ma wszędzie daleko. Nie zdążę - nowa książka Olgi Gitkiewicz, której debiut Nie hańbi zdobył nominacje do Nagrody Literackiej „NIKE ”, nagrody za najlepszy reportaż literacki im. Ryszarda Kapuścińskiego i nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej. Nie zdążę - reportaże z przystanku i z dworca, z chodnika i z pobocza. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Reportaż (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Nie zdążę / Olga Gitkiewicz. - [Warszawa] : Audioteka ; [Piaseczno] : Storybox.pl, [2020]. - 1 CD (7 godz. 4 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Można streścić ten audiobook za pomocą liczb: Prawie czternaście milionów ludzi w Polsce jest wykluczonych komunikacyjnie. Średni wiek polskich wagonów to dwadzieścia pięć lat. Do więcej niż jednej piątej sołectw nie dociera żaden transport publiczny. W 1989 roku polską koleją podróżowało miliard pasażerów rocznie. Dziś – o siedemset milionów mniej. Można też spróbować w taki sposób: Halina nie ma prawa jazdy, więc rzadko wychodzi z domu. Grażyna jechała pociągiem, który się palił. Mieszkańcy Raszówki ukradli pociąg prezydentowi Lubina. W Łubkach bus nie przyjechał, bo kierowca musiał obejrzeć mecz. W 1989 roku Polska zaciągnęła hamulec awaryjny i wysiadła z pociągu. Potem zaczęła zwijać tory. Parę lat później odstawiła Autosany H9 na zakrzaczony placyk za dworcem PKS. Ludziom powiedziała: radźcie sobie sami. Witamy w centrum Europy. Tu trzynaście milionów Polaków ma wszędzie daleko. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Geograficzne = Geographical Studies / Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. Stanisława Leszczyckiego. Polska Akademia Nauk, ISSN 0373-6547 ; nr 267)
Monografia przedstawia końcowe rezultaty projektu "Kompleksowe modelowanie osobowego ruchu drogowego w Polsce wraz z identyfikacją jego lokalnych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych" (DEC-2012/05/B/HS4/04147). W opracowaniu pokazano wyniki modelowania ruchu samochodów osobowych na sieci zamiejskich dróg krajowych i wojewódzkich w Polsce w 2010 r., w szczegółowej skali przestrzennej (rejony transportowe na poziomie gminnym), z wykorzystaniem danych wtórnych dla sześciu motywacji podróży (dojazdy do pracy, wyjazdy na zakupy, dojazdy do szkoły wyższej, podróże służbowe, odwiedziny krewnych i znajomych oraz podróże turystyczne). W obliczeniach wykorzystano autorski model prędkości ruchu uwzględniający szereg czynników mających wpływ na prędkość pojazdów. Identyfikacja czynników mających wpływ na rozkład i natężenie ruchu pojazdów osobowych pozwoliła na wydzielenie tych odcinków sieci lub obszarów kraju, dla których lokalne uwarunkowania społeczno-ekonomiczne, a także specyficzne połączenia funkcjonalne decydują o odmiennym, od obliczonego i możliwie najbardziej dopasowanego do rzeczywistego, rozkładu ruchu. Wykazano, że modelowanie ruchu na drogach krajowych jest dużo łatwiejsze niż na drogach wojewódzkich, a klasyczny christallerowski układ sieci osadniczej (Polska zachodnia), ze względu na równomierny rozkład ludności, miejsc pracy itd., lepiej poddaje się modelowaniu ruchu, niż obszar Polski wschodniej i centralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252.1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W najbliższych latach model rozwojowy polskiej gospodarki musi się radykalnie zmienić. Zmiany demograficzne, niestabilna sytuacja w otoczeniu międzynarodowym oraz zmiany w gospodarce (przemysł 4.0) sprawiają, że czynniki decydujące o przewadze konkurencyjnej polskich samorządów także będą się zmieniać. Spadek finansowania z funduszy unijnych będzie miał niebagatelny wpływ na budżety i strategie polskich samorządów. Rola szeroko rozumianych czynników niematerialnych, określanych w niniejszej pracy jako "kapitał intelektualny" jest nie do przecenienia. W literaturze przedmiotu dotychczas niewiele miejsca poświęcano analizowaniu i pomiarowi kapitału intelektualnego na poziomie powiatu (w tym miasta). Większość opracowań koncentrowała się na obszarach większych niż powiat (na regionie, kraju) lub mniejszych (na organizacji, przedsiębiorstwie, instytucji). Niniejsza praca ma na celu wypełnienie tej luki. W sposób kompleksowy bierze pod uwagę czynniki niematerialne jako determinanty wzrostu w ujęciu regionalnym. Dostarczono w niej czytelnikowi kompleksowej wiedzy o tym, czym jest kapitał intelektualny powiatu (w tym miasta), jakie są jego składniki, jak go mierzyć itp. Zawarto też wyniki wielu badań własnych dotyczących kapitału intelektualnego polskich powiatów. Praca powinna zainteresować nie tylko naukowców, ale także samorządowców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej