Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(1)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Autor
Binet Laurent (1972- )
(1)
Dłuski Wiktor (1939- )
(1)
Mikuriya Junko Theresa
(1)
Nowakowski Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Derrida, Jacques (1930-2004)
(2)
Barthes, Roland (1915-1980)
(1)
Cixous, Hélène (1937- )
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Eco, Umberto (1932-2016)
(1)
Ficino, Marsilio (1433-1499)
(1)
Filozofia języka
(1)
Fotografie
(1)
Foucault, Michel (1926-1984)
(1)
Giscard d'Estaing, Valéry (1926-2020)
(1)
Intelektualiści
(1)
Jakobson, Roman (1896-1982)
(1)
Jamblich (ok. 250-ok. 330)
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kristeva, Julia (1941- )
(1)
Lévy, Bernard-Henri (1948- )
(1)
Metafizyka
(1)
Mistyka
(1)
Mitterauer, Michael (1937- )
(1)
Neoplatonizm
(1)
Paglia, Camille (1947- )
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Platonizm
(1)
Policjanci
(1)
Searle, John R. (1932- )
(1)
Semiotyka
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Sollers, Philippe (1936- )
(1)
Tajne organizacje
(1)
Teoria fotografii
(1)
Wywiad bułgarski
(1)
Wywiad francuski
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Światło
(1)
Temat: dzieło
Demeure, Athènes
(1)
Politeia
(1)
Timaios
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Bolonia (Włochy)
(1)
Ithaca (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork)
(1)
Neapol (Włochy)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Filozoficzna bomba, semiologiczna petarda, językowy majstersztyk. Po prostu thriller intelektualny. Powieść spiskowa z wielkimi filozofami i semiologami w rolach głównych. 25 lutego 1980 roku Roland Barthes, czołowy francuski intelektualista i teoretyk semiologii, zostaje potrącony przez furgonetkę niedaleko paryskiego Collège de France. Miesiąc później umiera w szpitalu. Banalny wypadek drogowy? Przypadkowa śmierć? A może zakamuflowane zabójstwo? Może komuś przeszkadzało, że Barthes odkrył klucz do siódmej funkcji języka – magicznej mocy, pozwalającej przejmować kontrolę nad myślami i działaniami drugiego człowieka? Komisarz Jacques Bayard, z pomocą Simona, młodego doktoranta, podejmuje śledztwo, które całkowicie odmieni ich życie. Paryż lat 80. XX wieku. Wielcy filozofowie i semiolodzy, od Michela Foucaulta i Gilles’a Deleuze’a, przez Jacques’a Derridę i Julię Kristevą, po Johna Searle’a i Umberta Eco, wplątani w grę francuskich i bułgarskich służb specjalnych, sycylijskiej mafii, lewicowych i prawicowych organizacji terrorystycznych. A wszystko w dyskretnym cieniu prezydenckiej kampanii wyborczej roku 1981, w której naprzeciw siebie stają Giscard d'Estaing i Mitterrand. [wydawnictwo]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. S
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza historia nie jest w zamierzeniu alternatywą wobec innych narracji przedstawiających dzieje fotografii; stanowi natomiast przyczynek do ponownego przemyślenia charakterystycznej niestabilności fotografii na gruncie ontologicznym. Zdumiewający wkład w historię fotografii, w kwestię zwiazków między filozofią a światłem oraz w annały historii techniki. Mikuriya ukazuje platońskie korzenie sztuki fotograficznej, przytaczając na dowód swoich tez przekonujące argumenty. Układ jaskini Platona zostaje przez autorkę przyrównany do projektu camera obscura; platońska koncepcja chôra – do samej fotografii; mistyczny związek z Bogiem, który może zaowocować ślepotą – do prześwietlenia zdjęcia, zaś przedstawiony przez Ficino paradoks dążenia ku światłu oraz pragnienia, by boski blask spłynął na świat – do światłoczułości. Narzędzia te składają się na misterny instrument badawczy, za pomocą którego możliwa jest reinterpretacja historii światła. Dzieło autorki stanowi twórcze rozwinięcie sławnej tezy Derridy – „Każda fotografia przedstawia słońce”. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej