Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(3)
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(1)
DGiOZ
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 18
(2)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Autor
Papuzińska Joanna (1939- )
(3)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(2)
Antczak Mariola
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Binio Justyna
(1)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Zając Michał
(1)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Przedszkola
(1)
Temat
Czytelnictwo dziecięce
(5)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Biblioteki publiczne
(1)
Dzieci
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Papuzińska, Joanna ((1939- )
(1)
Postać literacka
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Płock (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Gatunek
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 160)
Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części: pierwszej, zatytułowanej Dziecięce przestrzenie literatury oraz drugiej - poświęconej wspieraniu czytelnictwa najmłodszych. Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce, pracując w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności naukowej. Ze względu na poruszony w książce aspekt teoretyczny i praktyczny publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu najmłodszego pokolenia, ale również do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, literaturoznawców, rodziców, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i literatury dziecięcej. [sbp.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poradnika Bibliotekarza ; nr 19)
Miś to zabawka, którą znają dzieci na całym świecie. Kiedyś bez ukochanego misia nie można było zasnąć, towarzyszył on niejednemu maluchowi wszędzie - czasem ciągnięty za ucho, czasem dźwigany pod pachą, ale zawsze obok. Książka Justyny Binio to kompendium wiedzy na temat najsłynniejszego pluszaka. Z lektury możemy się dowiedzieć, w jakich opowieściach pojawia się miś i jaki wpływ na dziecko mają historie z udziałem bajkowych postaci. Ponadto autorka podsuwa ciekawe pomysły do wykorzystania w pobudzaniu dziecięcej wyobraźni i radzeniu sobie w trudniejszych sytuacjach, a także propozycje zabaw przy wykorzystaniu postaci misia. To niezwykle interesująca pozycja dla wszystkich osób pracujących z dziećmi, rodziców, opiekunów, jak również miłośników pluszowego bohatera. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pozycji można znaleźć sporo interesujących informacji na temat książek czytanych (czy może raczej przeznaczonych do czytania) przez najmłodsze pokolenie, a przy okazji spojrzeć z pewnej perspektywy na poruszane w nich tematy. Kilka innych poświęconych jest głównie twórczości określonych autorów (Dahl, Musierowicz, Rowling), wąskim dziedzinom rynku wydawniczego (czasopisma dla graczy komputerowych) albo nawet pojedynczym tytułom ("Ziele na kraterze" Wańkowicza, "Podróż Teo" Clement). Kolejne dwa artykuły przedstawiają dzieci nie jako czytelników, lecz jako twórców, prezentując plony konkursów literackich czy poetyckich. To wszystko razem stanowić może przedmiot zainteresowania szerszej grupy odbiorców, w tym maturzystów poszukujących literatury przedmiotu do tematów obejmujących literaturę dziecięcą i młodzieżową, rodziców pragnących być na bieżąco z lekturami swoich dzieci, czy też osób wracających po latach do czytanych w dzieciństwie książek. Pozostałych kilka tekstów adresowanych jest raczej - ze względu na ściśle naukowe ujęcie tematu czy też na specyficzną tematykę - do osób zawodowo zajmujących się literaturą dziecięcą i krzewieniem czytelnictwa: krytyków, polonistów, bibliotekarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Autorami publikacji są naukowcy Uniwersytetu Warszawskiego i specjaliści w dziedzinie twórczej edukacji dzieci i młodzieży z Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie oraz bibliotekarze z Książnicy Płockiej i z placówek samorządowych powiatu płockiego. Książkę recenzowali prof. Anna Przecławska i prof. Marcin Drzewiecki Wydawnictwo zawiera opis doświadczeń i obserwacji w pracy z małymi dziećmi /od 2 do 6 lat/ i podzielona jest na trzy części: Cz.I - zawiera teoretyczny kontekst do działań animacyjnych autorstwa Joanny Papuzińskiej, Grażyny Walczewskiej-Klimczak, Marii Parczewskiej i Janusza Byszewskiego Cz.II - relacje bibliotekarzy z prowadzonego projektu animacji czytelnictwa dziecięcego w latach 2000-2004 Cz.III - podsumowanie prowadzonych działań animacyjnych, wyniki obserwacji - jaki wpływ ma książka na rozwój psychiczny, intelektualno-emocjonalny dziecka. Książka zawiera przykładowe scenariusze zajęć, dokumentację fotograficzną oraz płytę CD z prowadzonych w bibliotekach form pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Biblioteka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej