Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje naukowe
(37)
Publikacje fachowe
(17)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
wypożyczone
(18)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(61)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(1)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(2)
Filia nr 16
(1)
Autor
Czarny Bogusław (1957- )
(5)
Rapacki Ryszard (1949- )
(4)
Sawicki Jarosław
(4)
Begg David K. H
(3)
Mankiw N. Gregory
(3)
Taylor Mark P. (1958- )
(3)
Adamczuk Franciszek
(2)
Dornbusch Rudiger (1942-2002)
(2)
Fischer Stanley (1943- )
(2)
Grzelec Krzysztof
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Santarek Krzysztof
(2)
Tłoczyński Dariusz
(2)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(2)
Wyszomirski Olgierd (1951- )
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Bartkowiak Ryszard
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Bielińska Irena
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Bojar Waldemar L. (1959- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bożyk Paweł (1939- )
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Burnewicz Jerzy
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Chrzan Mariusz
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Dorosz Andrzej (1943- )
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Duda Jan
(1)
Duda Jan (inżynieria produkcji)
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Dąbrowska Anna (nauki ekonomiczne)
(1)
Dębski Maciej (architekt)
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Fijewski Piotr (1956- )
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gabriel Bartłomiej
(1)
Gabrusewicz Wiktor
(1)
Gawlik Józef
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Golec Anna (ekonomia)
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Górska Ewa
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Hajdul Marcin
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Hebel Katarzyna
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jankowiak Anna
(1)
Janowska Zdzisława (1940- )
(1)
Jardzioch Andrzej
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(1)
Juchnowicz Marta
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kalinowski Krzysztof
(1)
Kimla-Walenda Katarzyna
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Kinowska Hanna (ekonomia)
(1)
Klimczak Karol Marek
(1)
Klimek Hanna
(1)
Knosała Ryszard
(1)
Koralun-Bereźnicka Julia
(1)
Kordel Zdzisław (1950- )
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kostrzewa Agata
(1)
Kowalska Magdalena
(1)
Kołodziejski Hubert
(1)
Krajewska Anna (1942- )
(1)
Krawczyk Katarzyna (ekonomia)
(1)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(1)
Król-Fijewska Maria (1952- )
(1)
Kusińska Alicja (1934- )
(1)
Kuśmierczyk Krystyna
(1)
Kłos Sławomir (1966- )
(1)
Lewandowski Jerzy (organizacja i zarządzanie)
(1)
Maciąg Artur
(1)
Marks Stephen G
(1)
Martyniuk Olga
(1)
Matczak Maciej (nauki ekonomiczne)
(1)
Matkowski Zbigniew (1941- )
(1)
Matuszek Józef
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mazurek Szymon (ekonomia)
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(49)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(36)
Menedżerowie
(8)
Studenci
(6)
Ekonomiści
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Menedżerowie produkcji
(2)
Doktoranci
(1)
Księgowi
(1)
Politycy
(1)
Pracodawcy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Szkoły policealne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(6)
Zarządzanie
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(4)
Makroekonomia
(4)
Produkcja
(4)
Finanse przedsiębiorstwa
(3)
Innowacje
(3)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(3)
Organizacja
(3)
Wsie
(3)
Analiza finansowa
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Controlling personalny
(2)
Ekonomia
(2)
Finansowanie
(2)
Gastronomia
(2)
Gospodarka
(2)
Inżynieria produkcji
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumpcja (ekonomia)
(2)
Logistyka
(2)
Marketing
(2)
Mikroekonomia
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Transport
(2)
Ubezpieczenia
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Action Research
(1)
Agroturystyka
(1)
Analiza danych
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Asertywność
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Budżety powiatowe
(1)
COVID-19
(1)
Crowdfunding
(1)
Cykl życia produktu
(1)
Demografia
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomika produkcji
(1)
Epidemie
(1)
Finanse osobiste
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Kadry
(1)
Kalkulacja kosztów
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Kryzys gospodarczy (2020)
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Marketing partnerski
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Metody statystyczne
(1)
Model biznesowy
(1)
Napęd hybrydowy
(1)
Narodowy Fundusz Zdrowia
(1)
Negocjacje
(1)
Nieuczciwa reklama
(1)
Ogniwa paliwowe
(1)
Organizacja pracy
(1)
Oszczędności
(1)
Oszczędność
(1)
Otwarte fundusze emerytalne
(1)
Paliwo wodorowe
(1)
Papiery wartościowe
(1)
Place
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Pojazdy lądowe
(1)
Polityka
(1)
Polityka społeczna
(1)
Powiaty
(1)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(1)
Pożyczki społecznościowe
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo pracy
(1)
Procesy przemysłowe
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemysł
(1)
Płaca
(1)
Płaca minimalna
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(3)
Azja
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(32)
Monografia
(15)
Opracowanie
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Poradnik
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Zarządzanie i marketing
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Transport i logistyka
(4)
Inżynieria i technika
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Historia
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Kulinaria
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój obszarów wiejskich : wybrane zagadnienia / Jerzy Bański. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 159 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
W książce zostały omówione współczesne procesy i zjawiska społeczno-ekonomiczne zachodzące na obszarach wiejskich oraz ich wpływ na kierunki rozwoju tych obszarów. Przy tym opis zarówno teoretyczny, jak i praktyczny dotyczy różnych krajów europejskich. Autor przedstawił m.in.: czym są obszary wiejskie, strukturę funkcjonalną i przestrzenną wsi, procesy demograficzne i społeczne na wsi, rolę nowych technologii w zmianach zachodzących na wsi, rozwój turystyki i rekreacji na wsi, ochronę krajobrazu i środowiska przyrodniczego wsi, planowanie rozwoju i zarządzanie obszarami wiejskimi. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, ekonomii, geografii, gospodarki przestrzennej, turystyki, rolnictwa, socjologii; pracowników uczelni i placówek badawczych; pracowników instytucji związanych z wsią i rolnictwem (fundacji, agencji, ośrodków doradztwa, administracji rządowej i samorządowej). [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia myśli ekonomicznej / Ryszard Bartkowiak. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 224 strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Podręcznik prezentuje rozwój myśli ekonomicznej na tle zmieniającej się gospodarki - od XVIII do końca XX wieku. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz prawa, historii, dziennikarstwa, politologii w wyższych uczelniach róznych typów... [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Makroekonomia jest najczęściej używanym podręcznikiem na pierwszych latach studiów ekonomicznych w większości polskich uczelni. W obecnym, piątym wydaniu - dzięki rozszerzeniu grona autorów - dokonano kompleksowej aktualizacji całej książki. Zaprezentowano między innymi: - podstawową wiedzę z dziedziny ekonomii, szczegółowo opisując przede wszystkim produkcję i popyt globalny: politykę fiskalną, pieniądz i system bankowy, stopy procentowe, politykę pieniężną, podaż globalną, inflację, bezrobocie, kursy walutowe i bilans płatniczy, cykle koniunkturalne, handel międzynarodowy; - zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce, w tym obszerną analizę kryzysu finansowego - jego przyczyn i skutków; - nowe narzędzia dydaktyczne, takie jak ponadobowiązkowe rozszerzenie matematyczne. . Autorami podręcznika są wybitni uczeni i wykładowcy ekonomii, mający duże doświadczenie w doradztwie gospodarczym. Przekład na język polski jest zasługą pracowników naukowych Szkoły Głównej Handlowej. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to kolejne wydanie niezwykle popularnego podręcznika na pierwszych latach studiów ekonomicznych w większości polskich uczelni. Dzięki rozszerzeniu grona autorów dokonano kompleksowej aktualizacji całej książki, przedstawiając w przystępny sposób wiedzę z dziedziny ekonomii. Opisano szczegółowo między innymi narzędzia analizy ekonomicznej; popyt, podaż i rynek; decyzje konsumenta; konkurencję doskonałą i czysty monopol; konkurencję niedoskonałą. Zaprezentowano zmiany zachodzące we współczesnej gospodarce, w tym analizę kryzysu finansowego. Wprowadzono nowe narzędzia dydaktyczne, na przykład ponadobowiązkowe rozszerzenia matematyczne. [merlin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe stosunki ekonomiczne / Paweł Bożyk, Józef Misala, Mieczysław Puławski. - Wydanie 2 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2002. - 412,[1] strona : tablice, wykresy ; 24 cm.
Jest to drugie wydanie, zmienione wydanie podręcznika pozwalającego opanować i pogłębić wiedzę dotyczącą międzynarodowych stosunków ekonomicznych, których rola i znaczenie są coraz większe, a jakość i efektywność działania na rynkach międzynarodowych silnie oddziałowują na kondycję gospodarek.[okł.].
Spis treści : Pojęcie i zakres międzynarodowych stosunków ekonomicznych ; Międzynarodowy podział pracy ; Teorie rozwoju międzynarodowego podziału pracy ; Korzyści z międzynarodowego handlu towarami i usługami ; Korzyści z międzynarodowych przepływów czynników produkcji ; Ceny międzynarodowe ; Pieniądz międzynarodowy ; Kursy walutowe ; Bilans płatniczy ; Zagraniczna polityka ekonomiczna ; Międzynarodowa polityka zagraniczna ; Opcje zagranicznej i międzynarodowej polityki ekonomicznej ; Integracja gospodarcza w Europie i świecie ; Globalizacja gospodarki światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ekonomia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 524 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zakres tematyczny prezentowanego podręcznika obejmuje wszystkie podstawowe zagadnienia wchodzące w skład tradycyjnego kursu tego przedmiotu i nawiązuje do jednego z rozwiązań dominujących w literaturze światowej. Praca składa się z pięciu części podzielonych na 20 rozdziałów. Część I, wprowadzająca, kończy się próbą zdefiniowania pojęcia i zakresu ekonomii międzynarodowej i, zgodnie z zamierzeniem autora, powinna ułatwić Czytelnikowi przyswojenie dalszych części wykładu. Część II została poświęcona teorii handlu międzynarodowego, część III -- polityce handlowej, a część IV -- między narodowym stosunkom finansowym. Przedmiotem części V jest miejsce zajmowane w ekonomii międzynarodowej przez wybrane problemy globalne. Podział na części ma ułatwić Czytelnikowi orientację, a jednocześnie nawiązuje do tradycyjnego podziału ekonomii międzynarodowej na teorię handlu i finanse międzynarodowe. Podział bloków tematycznych na kolejno numerowane rozdziały pozwala na umieszczanie pytań po mniejszych fragmentach tekstu oraz nadaje całości pracy układ modułowy, umożliwiający także jej fragmentaryczne studiowanie. Książka może być także użyteczna jako podręcznik do wstępnego, wprowadzającego wykładu ekonomii międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest metodyczno-empirycznym studium zachowań konsumentów w warunkach pandemii COVID-19. Zawiera: rozważania na temat zmian zachowań konsumentów w kryzysie, dyskusje w kwestii podejść metodycznych do badań zachowań konsumentów w sytuacjach kryzysowych, przegląd i wyniki badań zmian zachowań konsumentów w czasach pandemii oraz próbę określenia przyszłych trendów. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19.4.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik zawiera bogaty zestaw ciekawych pytań, ćwiczeń i zadań odnoszących się do wykładu podstawowych problemów mikro- i makroekonomiii, opartego na realizach funkcjonowania polskiej gospodarki lat 90. Jest niezbędną pomocą dla studentów ekonomii, prawa i zarządzania.[okł.].
Spis treści:Co to jest ekonomia? ; Narzędzia ekonomisty ; Rynek ; Konsument ; Producent ; Państwo Formy na rynku ; Podział ; Ryzyko ; Mierzymy dochód narodowt ; Rynek dóbr ; Rynek pieniądza ; Rynek prcy ; Współdziałanie trzech rynków ; Inflacja ; Gospodarka otwarta ; Wzrost gospodarczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy pokrótce objaśnia genezę, istotę oraz społeczną i gospodarczą rolę marketingu. W szczególności zwrócono w nim uwagę na przesłanki ukształtowania się współczesnego marketingu, podstawowe zasady i cele marketingu oraz konieczność rozróżnienia strategicznego i operacyjnego poziomu kompozycji instrumentów marketingowych. Kolejny podrozdział traktuje o specyfice marketingu konsumenckiego (B2C) i tzw. marketingu przemysłowego, nakierowanego na odbiorców biznesowych (B2B). Rozdział kończy syntetyczne omówienie ewolucji koncepcji marketingowych, z uwzględnieniem zmieniających się zadań i roli marketingu w przedsiębiorstwie oraz technologicznych przesłanek rozwoju marketingu. Rozważania rozdziału drugiego stanowią rozwinięcie podstawowej dla koncepcji marketingowej reguły S-T-P (Segmenting-Targeting-Positioning). Omówiono w nim istotę i znaczenie segmentacji, kryteria segmentacji rynku dóbr konsumpcyjnych i przemysłowych, podstawowe procedury segmentacji. Wiele uwagi poświęcono czynnikom decydującym o poprawności wyodrębniania segmentów i ocenie ich atrakcyjności jako rynku docelowego przedsiębiorstwa. W rozdziale omówiono strategie marketingu masowego, zróżnicowanego, skoncentrowanego, zindywidualizowanego. Rozdział zamykają rozważania wyjaśniające istotę, cele, kryteria i strategie pozycjonowania produktów (marek) na rynku docelowym. W rozdziale trzecim omówiono politykę ofertową przedsiębiorstwa. Zdefiniowano w nim pojęcie produktu, jego kluczowe atrybuty, przedstawiono klasyfikacje produktów konsumpcyjnych i przemysłowych. W charakterystyce poszczególnych faz cyklu życia produktów uwzględniono wielkość sprzedaży, koszty, zysk, typ nabywców, konkurencję, cele promocji. W rozdziale zaprezentowano komponenty portfolio produktów i macierz BCG. Wiele uwagi poświęcono wyjaśnieniu znaczenia marki, opakowania i ceny jako elementów oferty produktowej oraz jej wyróżnienia na tle konkurencji. Całość rozważań kończy tematyka gwarancji i rękojmi. Rozdział czwarty poświęcono polityce dystrybucji przedsiębiorstwa rozumianej jako zbiór decyzji i czynności umożliwiających dotarcie z ofertą przedsiębiorstwa do finalnych nabywców w odpowiadającym im miejscu, czasie i warunkach. Przedmiotem szczegółowego opisu jest system dystrybucji przedsiębiorstwa, jego cele, struktura, czynniki decydujące o wyborze transakcyjnych i logistycznych kanałów dystrybucji. W charakterystyce kanałów zwrócono uwagę na istotę, znaczenie i determinanty rozwoju elektronicznych kanałów dystrybucji i nowoczesnych rozwiązań logistycznych. W ostatnim punkcie rozdziału omówiono czynniki decydujące o zmianach struktury i rozwoju strategii dystrybucji wielokanałowej. W rozdziale piątym przedstawiono cele i instrumenty rynkowej komunikacji przedsiębiorstwa. Przedmiotem szczegółowych rozważań jest reklama, promocja sprzedaży oraz PR. Omówiono główne zadania realizowane przez te instrumenty, klasyfikację reklam i działań z zakresu PR, zaprezentowano środki promocji sprzedaży. Z uwagi na rosnące znaczenie Internetu jako medium komunikacyjnego omówiono specyfikę komunikacji marketingowej w sieci będącej naturalną konsekwencją społeczeństwa informacyjnego. Ostatni rozdział książki zawiera omówienie podstawowych mierników użytecznych w analizach, planowaniu i kontroli działalności marketingowej w przedsiębiorstwie. Są to narzędzia szczególnie użyteczne w zarządzaniu operacyjnym. Pozwalają w sposób skwantyfikowany opisywać rynek odniesienia, stanowiący podstawę określania pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, jak również ilościowy i wartościowy udział w rynku w różnych użytecznych przekrojach analitycznych. Szczególnie ważnym, a zarazem obszernym i zróżnicowanym obszarem pomiarowym marketingu jest badanie skuteczności użycia poszczególnych instrumentów marketingowych. Prezentowane zestawienia tabelaryczne obejmują główne mierniki i z pewnością nie wyczerpują zagadnienia, tym bardziej że rozwój instrumentów marketingowych ciągle inspiruje poszukiwanie nowych miar skuteczności. Rozdział zakończono rozważaniami na temat badania efektywności marketingu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Finanse osobiste / Andrzej Dorosz. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2023. - 135, [2] strony ; 21 cm.
Postanowiłem napisać książkę o czymś, co każdego z nas dotyczy i czym każdy z nas się zajmuje – przynajmniej po osiągnięciu pewnego wieku – o świadomości, czym są pieniądze, jak je liczyć i jak się nimi zajmować. Tak naprawdę chodzi jednak o zarządzanie pieniędzmi w naszym życiu. Dla każdego z nas bardzo istotne jest to, jak zdobyć pieniądze na zaspokojenie potrzeb swoich i potrzeb swoich najbliższych oraz jak je rozsądnie wydawać. Większość kłopotów, jakie napotyka człowiek w trakcie swojego życia, łączy się bowiem z oszczędzaniem. Jak oszczędzać, gdy pieniądz traci siłę nabywczą? Co zrobić z oszczędnościami? W pracy proponuję w tym względzie kilka możliwości. Nie jest to więc książka o tym, jak dorobić się dużych pieniędzy, lecz o tym, jak nimi rozsądnie gospodarować. [Andrzej Dorosz].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19.4.1 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Finansowanie przedsiębiorstwa : strategie i instrumenty / Aleksandra Duliniec. - Wydanie 2 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011. - 179 stron : ilustracje ; 24 cm.
Powodzenie przedsiębiorstwa w dużej mierze jest uzależnione od właściwego doboru źródeł finansowania prowadzonej działalności. Dysponowanie przez przedsiębiorstwo odpowiednimi ľ co do wielkości i struktury ľ źródłami finansowania nie tylko umożliwia prowadzenie działalności operacyjnej i inwestycyjnej, ale także zapewnia bezpieczeństwo finansowe, tj. utrzymanie płynności w krótkim i długim okresie. Dostęp do instrumentów finansowania zaspokajających potrzeby przedsiębiorstwa w tym zakresie może stanowić również źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Ważnym kryterium wyboru strategii finansowania przedsiębiorstwa są koszty pozyskania kapitału finansującego aktywa przedsiębiorstwa. Aleksandra Duliniec postawiła sobie zaprezentowanie wszystkich istotnych czynników, wpływających na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie w zakresie wyboru źródeł finansowania. Książka przeznaczona jest dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, a także menedżerów podejmujących decyzje finansowe w przedsiębiorstwach. [pwe.com.pl]
Spis treści: Żródła finansowania przedsiębiorstwa ; Kapitał zainwestowany i jego rentowność m; Struktura kapitału w przedsiębiorstwie ; Finansowanie faz cyklu życia przedsiębiorstwa ; Strategie finansowe przedsiębiorstwa ; Integracja zarządzania kapitałem i zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie ; Finansowanie przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 654/659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Repetytorium z geografii gospodarczej : praca zbiorowa / pod redakcją Ireny Fierli. - Wydanie VI zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. - 312,[1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Treścią książki są zagadnienia ekonomiczno-geograficzne świata i Polski. Dobór informacji został podporzadkowany m.in. konieczności uwypuklenia różnic występujących między krajami czy wewnątrz nich w zakresie struktury i rozmieszczenia ludności, poziomu rozwoju przemysłu, rolnictwa, transportu, handlu zagranicznego.[nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Geografia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Asertywność to umiejętność wyrażania własnych uczuć, opinii, pragnień w różnych sytuacjach życia zawodowego, rodzinnego i towarzyskiego w sposób otwarty i pozbawiony lęku, a zarazem respektujący uczucia i postawy innych. Aby być asertywnym menedżerem, należy nauczyć się: wydawać polecenia i przekazywać swoje oczekiwania, chwalić innych i prezentować siebie, nie bać się krytyki i reagować na nią. [nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce podjęto temat kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Autorzy skupili się na czynnikach stanowiących źródła przewag konkurencyjnych oraz warunkach dalszego wzrostu konkurencyjności i umacniania pozycji rynkowej. W książce przedstawiono kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw, specyfikę konkurencyjności polskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw, wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw, czynniki osiągania sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów, spółki uczelniane jako mechanizm transferu wiedzy do gospodarki, instrumenty finansowego wsparcia z Unii Europejskiej, determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody analizy finansowej przedsiębiorstwa / Wiktor Gabrusewicz. - [Warszawa] : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, [copyright 2019]. - 305 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka zawiera syntetyczny opis poszczególnych zagadnień objętych analizą finansową w przedsiębiorstwie, a następnie ukazuje podstawowe metody analizy finansowej odnoszące się do rozpatrywanych zjawisk. Współczesna analiza finansowa musi być nie tylko analizą retrospektywną, ale także prospektywną, dostarczającą podstaw do podjęcia decyzji odnoszących się do przyszłości. Aby wykorzystać w pełni analizę finansową, należy dokładnie poznać złożoność zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz w jego otoczeniu, a także nabyć umiejętność posługiwania się metodami tej dyscypliny naukowej. Zawartość książki ujęto w kilku grupach problemowych: • teoretyczno-metodyczne aspekty analizy finansowej przedsiębiorstwa, • metody analizy zasobów majątkowych i kapitałowych przedsiębiorstwa, • metody analizy kategorii strumieniowych, tj. przychodów, kosztów i wyniku finansowego, • metody analizy wskaźnikowej, • syntetyczne podejście analizy finansowej do oceny zdolności przedsiębiorstwa do rozwoju. Książka znajdzie szerokie zastosowanie na studiach stacjonarnych wyższych szkół zawodowych i uczelni akademickich. Ze względu na przystępny sposób prezentowania zagadnień może być pomocna studentom studiów zaocznych w pogłębianiu wiedzy. Mogą z niej korzystać również praktycy, księgowi i finansiści uczestniczący w różnych formach szkolenia zawodowego albo samodzielnie podnoszący poziom swojej wiedzy. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ubezpieczenia / redakcja naukowa Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Wydanie 2., zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 414 stron : tabele, wykresy ; 24 cm.
Ubezpieczenia odgrywają coraz większą rolę funkcjonowaniu zarówno przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. W książce - przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową - przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w nim m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczenia emerytalne, zdrowotne, na całe życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ubezpieczenia / redakcja naukowa Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. - Wydanie 3 zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2024. - 495, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Ubezpieczenia odgrywają coraz większą rolę w funkcjonowaniu zarówno przedsiębiorstw, jak i gospodarstw domowych. W książce przygotowanej przez zespół autorów reprezentujących środowisko naukowe oraz praktykę ubezpieczeniową przedstawiono podstawowe zagadnienia dotyczące ubezpieczeń. Omówiono w niej m.in. historię ubezpieczeń, podstawową terminologię i klasyfikację ubezpieczeń, regulacje prawne dotyczące działalności ubezpieczeniowej, nadzór nad sektorem ubezpieczeń, systemy gwarancyjne, zarządzanie finansami i działalność inwestycyjną zakładu ubezpieczeń. Wiele miejsca poświęcono ubezpieczeniom oferowanym zarówno przez sektor publiczny, jak i prywatny, w tym ubezpieczeniom emerytalnym, zdrowotnym, na życie, mienia, odpowiedzialności cywilnej, a także scharakteryzowano działalność reasekuracyjną. Podczas omawiania poszczególnych zagadnień Autorzy oparli się na obecnie obowiązującym stanie prawnym oraz uwzględnili zmiany, które zaszły w ubezpieczeniach w ostatnich latach. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, a także praktyków gospodarczych. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej