Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Poezja
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(3)
Placówka
Planeta 11
(6)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(5)
Filia nr 2
(3)
Filia nr 5
(4)
Filia nr 6
(5)
Filia nr 9
(4)
Filia nr 10
(11)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(2)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(2)
Autor
Fuks Agata
(5)
Szybist Joanna
(3)
Dawidziuk-Stach Magdalena
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Baranowska Wanda
(1)
Bielak Elżbieta
(1)
Bogudał-Borkowska Joanna (1982- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Chabior Agata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Fabiś Artur
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Grabowska Alicja (literatura dla dzieci)
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Niewola Dorota
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawlak Piotr (psychologia)
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Pióro Barbara
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Skrabacz Danuta
(1)
Szafrańska Anna
(1)
Szaga Hanna
(1)
Szerszeńska Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szybist Ksenia
(1)
Tomczak Joanna (nauczanie początkowe)
(1)
Wawrzyniak Joanna
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wiśniak Kazimierz (1931- )
(1)
Zachwatowicz-Jasieńska Katarzyna (1932- )
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Ziętara Renata
(1)
Ładyżyński Andrzej (1961- )
(1)
Łukowska Lidia
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Dzieci
(9)
6-8 lat
(7)
0-5 lat
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(3)
Szkoły wyższe
(3)
9-13 lat
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalne
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Bajkoterapia
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Rodzina
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zawód
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Emoji
(1)
Empatia
(1)
Gerontologia
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Korekcja mowy
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura fantastyczna polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Modernizm
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka
(1)
Ojcostwo
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Przedszkola
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice
(1)
Strach
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wymowa
(1)
Śmiech
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Singapur
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(6)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(3)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Partytura
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.[http://www.impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy przedszkole jest dobrym miejscem dla mojego dziecka? Jakie przedszkole wybrać? W co wyposażyć dziecko do przedszkola?Skąd czerpać informacje o przedszkolu? Trudne początki... Odpowiedzi i podpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w w wyjątkowej publikacji Elżbiety Bielak. [wydawca]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Małe dziecko (1 egz.)
Książka
W koszyku
Intencją, jaka przyświecała Autorce przy pisaniu książki było przybliżenie Czytelnikowi „niechcianych” uczuć, takich jak: smutek, złość, wstyd, lęk. Bohaterowie pięciu baśni zaprezentowanych w publikacji, których nazwała Czujątkami, mierzą się z trudnymi emocjami i odkrywają, jak bardzo są one potrzebne w życiu. Z czasem zrodził się w Autorce pomysł dołączenia do baśni propozycji zajęć psychoedukacyjnych, które miałyby uświadamiać dzieciom, że przykre emocje, które czasem odczuwają, nie są złe, ale stanowią wyraz nieuświadomionych i niezaspokojonych potrzeb. Dla dorosłego byłaby to okazja do refleksji nad tym, jak reaguje na przeżywane przez dziecko uczucia. Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej. W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym. Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco: Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła. Żyjemy w niej od dłuższego czasu, a jej częścią jest język, który odhumanizowuje ludzi i zmienia ich w przedmioty. Do każdej baśni Autorka opracowała propozycję scenariusza zajęć, który może być modyfikowany przez prowadzącego w zależności od czasu trwania warsztatu oraz specyficznych potrzeb danego dziecka czy grupy dzieci, a także wykorzystywany do indywidualnej pracy terapeutycznej. Książka może być także narzędziem dla rodziców do budowania z dzieckiem dialogu dotyczącego przeżywanych emocji i odkrywania oraz nazywania ukrytych w nich potrzeb. W ćwiczeniach znajdujących się w części dydaktycznej wykorzystała model czterech części Porozumienia bez Przemocy, który służy zarówno refleksji nad własnym doświadczeniem, jak i empatycznemu wczuciu się w doświadczenie innej osoby. Następnie jest on werbalizowany przez uczestników komunikacji. Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów… [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. - Wydanie V poprawione i uzupełnione. - Kraków : Impuls, 2019. - 172 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka "Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów" Marii Bystrzanowskiej w przystępny sposób przybliża czytelnikom problem tytułowego zagadnienia. W kolejnych rozdziałów autorka szczegółowo i wnikliwie omawia istotę tego zaburzenia, proces diagnostyczny i terapeutyczny, opierając się na własnych doświadczeniach, licznych wypowiedziach pacjentów i ich rodziców, a także innych materiałach, choćby badaniach sondażowych. Mutyzm to zaburzenie polegające na niemożności posługiwania się mową przy jednoczesnym zachowaniu rozumienia mowy i możliwości komunikowania się w inny sposób, na przykład pismem. Zaburzenie ma podłoże psychologiczne i występuje u dzieci, które są fizycznie zdrowe - nie stwierdza się u nich uszkodzeń neurologicznych czy wad w budowie narządów mownych. Najczęściej ma ono związek z lękami, fobiami, stresem i problemami emocjonalnymi. [tantis.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.[www.lubimyczytac.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszowane zawody: artystka, bibliotekarka, dietetyk, doradca zawodowy, ekonomista, fryzjer, informatyk, ksiądz, kucharz, lekarz, nauczyciel, rolnik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zawody (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszowane zawody : dziennikarz, fotograf, instruktor jazdy konnej, mataloplastyk, muzyk, naukowiec, pielęgniarka, pilot, sekretarka, sportowiec, sprzedawca, strażak. Adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś - fotografem, jeszcze inny - naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki.
Kontynuacja w II tomiku zbioru dwunastu pięknie zilustrowanych przedstawionych wierszem zawodów. Adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś – fotografem, jeszcze inny – naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki. [...] Jednak wspomniany humor i ciepło powodują, że mogę małym czytelnikom polecić książeczkę. Nie doznają zawodu. [www.nieprzeczytane.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zawody (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Reforma Systemu Edukacji : Biblioteczka Nauczyciela)
Autorka książki interpretuje wnioski i postulaty o potrzebie scalonego nauczania na wszystkich szczeblach edukacji, aż po szkołę wyższą włącznie. W rozdziale ┬Całościowość procesu edukacji├ opisuje całościowości dotyczące nauk pedagogicznych, dydaktyki i teorii wychowania oraz całościowości kompleksowej a systemowej w pedagogice przedszkolnej. W przeciwieństwie do najnowszego Programu nauczania dla klas 1 ─ 3 z podtytułem ┬Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna├ w niniejszej książce zamieszczono projekt integrowania i szerszy w liczbie aspektów oraz oparty na przesłankach metodologicznych i teoretycznych, a nie tylko metodycznych. W podrozdziale ┬Całościowość w naukach pedagogicznych├, autorka poddaje analizie całość i część w poznaniu naukowym. Omawia, czym jest i na czym polega systemologia, ┬paradygmat├, ┬system├. Opisana jest tu także całościowość systemowa w pedagogice i jej rodzaje. Przedstawiono teorię systemów i jej założeń badawczych, a w podrozdziale ┬Całościowość w dydaktyce i teorii wychowania├, zapoznajemy się z całościami treściowymi w nauczaniu, doświadczeniami i teoriami pedagogicznymi. Książka przybliża kryteria doboru i układu treści kształcenia oraz istotę systemu wychowania i systemowej metodyki zajęć w przedszkolu. Autorka opisuje, jak powinny wyglądać przygotowania nauczycielki do pracy z dziećmi, czego powinno się wymagać od nauczycielki. Omawia i wypisuje przykładową formę konspektu zajęcia. Bardzo szczegółowo wymienia i omawia wszystkie metody nauczania oraz idee tematów systemowych. Materiały zawarte w tym opracowaniu ilustrują rozwiązania inspirowane ideą edukacji całościowej, której współautorami są nauczycielki klas I ─ III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej. Umieszczając te rozważania i dociekania w paradygmacie aktywnego starzenia się, nie tylko uwypuklamy zalety, możliwości i potencjalności okresu starości, lecz także nie uciekamy od pokazywania opresyjności starzenia się i starości, ograniczeń i niemożności charakterystycznych dla tego okresu w życiu, a wszystko to w kontekście szeroko i wielopłaszczyznowo ujmowanych uwarunkowań jednostkowych, społecznych, rodzinnych, ekonomicznych, gospodarczych, zdrowotnych, często zawierających się w przedmiocie polityki społecznej.[aros].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy można przełamać strach przed mówieniem, ciemnością lub burzą? Czy złość mieszka za szafą? Czy dorośli są empatyczni? Jak znaleźć sposób na coś, czego się nie lubi? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez bohaterów bajek Klaudii Giese-Szczap – psychologa z wieloletnim doświadczeniem w terapii dzieci i młodzieży. „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/Biblioterapia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moja siostra ma supermoce / Alicja Grabowska ; [ilustracje: Lidia Łukowska]. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020. - 69, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Nie jest to publikacja naukowa ani też bajka. Trzymacie w dłoniach książkę, która powstała z potrzeby pokazania codzienności osób z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną. Niewielu z nas wie, jak wygląda życie rodziny, gdy w domu pojawia się dziecko z problemami. Mam nadzieję, że ta lektura pomoże dowiedzieć się więcej i zrozumieć zamiast oceniać. - Dla wszystkich o otwartych oczach, sercach i umysłach. - Dla chcących wiedzieć więcej i więcej rozumieć. - Dla tych, którzy być może mają sąsiada z supermocami, a nie zawsze je rozumieją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Biblioterapia (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
"Doktor klaun! Terapia śmiechem, wolontariat, edukacja międzykulturowa" to pierwsza w Polsce bogato ilustrowana monografia na temat terapii śmiechem i działalności doktorów klaunów - wspaniałych ludzi z czerwonymi nosami, znanych miłośnikom filmu Patch Adams. Została w niej ukazana rola śmiechu w życiu chorych, cierpiących i umierających, a także ich bliskich, troszczącego się o nich personelu placówek medycznych i opiekuńczych oraz wolontariuszy. Śmiech został przedstawiony jako czynnik poprawiający jakość życia i środek przekraczania granic między ludźmi, dzięki czemu możliwe są wzajemne poznanie, dialog, przyjaźń itp. Czytelnik znajdzie tu podstawy teoretyczne, historię, liczne przykłady zastosowań terapii śmiechem oraz charakterystykę działań doktorów klaunów w perspektywie międzynarodowej. Książka zawiera obszerny poradnik metodyczny (m.in. zestawy gier i zabaw); przewodniki bibliograficzne, filmowe, internetowe odsyłające do kilku tysięcy źródeł; a także wybór wzorów dokumentów niezbędnych wolontariuszom. Wyjątkowym dodatkiem jest płyta DVD z filmami i fotografiami dotyczącymi pracy doktorów klaunów z Argentyny, Danii, Peru i Polski. Opracowanie to przeznaczone jest dla osób, które chciałyby poprawiać jakość życia innych ludzi i własną - zwłaszcza za pomocą śmiechu. Z pewnością zainteresuje lekarzy, pielęgniarki, terapeutów, nauczycieli, pracowników socjalnych, studentów medycyny i nauk o zdrowiu, psychologii, pedagogiki, animatorów świetlic i kół zainteresowań, członków organizacji pozarządowych, wolontariuszy itp. Stanowi niezbędną pomoc dla osób piszących prace dyplomowe na temat terapii śmiechem i wolontariatu oraz zainteresowanych problemami edukacji międzykulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Powstaje podstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym? Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytania poświęcona jest niniejsza publikacja, która składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań, drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań oraz płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieci z ADHD.[http://impulsoficyna.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka oddawana do rąk Czytelnika stanowi próbę ukazania rodziny jako systemu społecznego, który znajduje się w nieustannym rozwoju. W związku z kryzysami rozwojowymi oraz losowymi niekiedy napotyka on jednak trudności. Rodzina, na ogół, ma potencjał samodzielnego radzenia sobie z tymi problemami. Występują jednak przypadki, gdy kłopoty systemu rodzinnego są możliwe do pokonania pod warunkiem udzielenia tej podstawowej wspólnocie wsparcia oraz pomocy w trakcie dotykającego ją kryzysu. Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania współczesnej rodziny oraz poradnictwa kierowanego do poszczególnych typów współczesnych wspólnot: narzeczeństw, małżeństw, par adoptujących dzieci. Inną kategorię pomocy omawianej w monografii stanowi psychoterapia przeznaczona dla rodzin. Wychodząc od prób systemowego określenia małżeństwa oraz rodziny, publikacja ukazuje różne aspekty współczesnego poradnictwa. Nieco uwagi poświęcono umiejętnościom oraz warunkom niezbędnym do prowadzenia efektywnej pracy terapeutycznej, takim jak sztuka uważności (mindfulness) czy odpowiednie wykorzystanie przestrzeni... [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W treści : Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna ; Pojęcie wychowania i jego cechy ; Wychowanie w swietle koncepcji psychologicznych i pedagogicznych ; Wartości źródłem wychowania ; Cele wychowania ; Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania ; Metody wychowania ; techniki oddziaływań wychowawczych ; Dziedziny wychowania ; Podstawowe środowiska wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Omówione zagadnienia: niepełnosprawność i wychowanie do integracji w świetle wyzwań współczesności, rodzina w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego w okresie przemian, problemy diagnozy i terapii dzieci niepełnosprawnych o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i możliwościach rozwoju, metody i techniki we wspomaganiu rozwoju dzieci niepełnosprawnych. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Udział w przedstawieniach teatralnych stwarza dziecku możliwość twórczego, aktywnego działania. Mam nadzieję, że proponowane scenariusze umożliwią nauczycielom rozwijanie u wychowanków zainteresowań teatrem, wykształcą nawyk uczestnictwa w życiu teatralnym, rozwiną wrażliwość estetyczną i zachęcą do twórczej ekspresji. Zamieszczone w książce scenariusze były zrealizowane - sprawdzone w toku pracy z dziećmi. Pozwoliły na rozwój ich indywidualnych uzdolnień, wpłynęły na rozwój empatii, przyczyniły się do integracji zespołu, dostarczyły małym aktorom wielu doświadczeń i pozytywnie oddziaływały na ich emocje. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr (1 egz.)
Książka
W koszyku
Singapur - azjatycki tygrys edukacyjnych reform : fenomen makropolityki oświatowej / Inetta Nowosad. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 578 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Otrzymujemy znakomitą rozprawę z pedagogiki porównawczej, która wpisuje się w najlepsze tradycje polskiej myśli pedagogicznej i współczesną metodologię badań komparatystycznych na świecie. Ma to ogromne znaczenie dla dostrzeżenia przez badaczy zarówno nauk społecznych, jak i humanistycznych w naszym kraju, że nie wolno lekceważyć pedagogiki jako nauki. Wykorzystanie międzynarodowych badań pedagogicznych, w przypadku których ponad­czasowe oraz ponadpaństwowe możliwości implementowania pewnych prawidłowości znakomicie sprawdziły się w reformowaniu systemu szkolnego przez odpowiedzialnych   i   świetnie   wykształconych polityków   najwyżej   rozwiniętych   na   świecie państw, sprzyja zarazem nieprawdopodobnemu skokowi rozwojowemu społeczeństwa. Książka Inetty Nowosad mogła powstać dzięki niezwykle precyzyjnemu planowi badań autorki, ich logicznej konceptualizacji i strukturze oraz bogactwu źródeł naukowych, oświatowych i administracyjno-politycznych małego państwa, które stało się liderem edukacyjnych zmian na świecie. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Przedstawiono w niej interdyscyplinarne spojrzenie na istotę zaburzenia w odniesieniu do najnowszych koncepcji biologicznych, psychologicznych i pedagogicznych. Poruszono najważniejsze zagadnienia dotyczące etiologii, symptomatologii, a także wsparcia i terapii dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej. Rozważania na temat rodziny podjęto w ujęciu systemowym, zakładającym wzajemność wpływów wszystkich członków stanowiących system rodzinny. Na podstawie przeprowadzonych badań nakreślono warunki wychowawcze typowe dla rodzin z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją. Praca jest interesującym, opartym o badania autorskie źródłem do wykorzystania zarówno przez teoretyków i praktyków podejmujących działania mające na celu wspieranie procesu terapeutycznego dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej