Form of Work
Muzyka
(12)
Książki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Status
available
(27)
unknown
(1)
Branch
Planeta 11
(14)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(1)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Author
Przybysz Natalia (1983- )
(3)
Dudziak Urszula (1943- )
(2)
Trzeszczyński Jacek
(2)
Zagórski Jerzy (gitarzysta)
(2)
Zalewski Krzysztof (1984- )
(2)
Zalewski-Brejdygant Krzysztof (1984- )
(2)
Antosik Jan
(1)
Asnyk Adam (1838-1897)
(1)
Białorucki Szymon
(1)
Brodka Monika (1987- )
(1)
Cieślak Paweł (1981- )
(1)
Czarnecka Karolina (1989- )
(1)
Deręgowski Wojtek (1996- )
(1)
Dziedzic Bartosz (1975- )
(1)
Dzikowski Krzysztof (1938- )
(1)
Jackowski Marek (1946-2013)
(1)
Karaś Kuba (1996- )
(1)
Kasiukiewicz Tomasz
(1)
Kilar Krzysztof
(1)
Kora (1951-2018)
(1)
Korzyński Andrzej (1940- )
(1)
Kryszak Kamil
(1)
Krzyżanowski Aleksander (1991- )
(1)
Kubiak Tadeusz (1924-1979)
(1)
Kuczma Tomasz
(1)
Kurek Jakub
(1)
Markowski Andrzej
(1)
Matecki Lesław
(1)
Niemen Czesław (1939-2004)
(1)
Niemen-Wydrzycka Małgorzata (1955- )
(1)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
Nosowska Katarzyna (1971- )
(1)
Papa Musta
(1)
Poduszyński Szymon
(1)
Przedbora Piotr (1994- )
(1)
Przybysz Paulina (1985- )
(1)
Pędziwiatr Marek
(1)
Pękala Miłosz (1981- )
(1)
Rat One
(1)
Rogucki Piotr (1978- )
(1)
Rojek Artur (1972- )
(1)
Rypień Michał
(1)
Smoleń Rafał
(1)
Spolsky Mery
(1)
Staruszkiewicz Kuba
(1)
Stawiński Patryk
(1)
Tylczyński Andrzej (1925-2009)
(1)
Waśkiewicz Mateusz (1983- )
(1)
Wilczek Bolesław
(1)
Węgier Olaf (1987- )
(1)
Łukasiewicz Radek (1981- )
(1)
Święcicki Mateusz (1933-1985)
(1)
Year
2020 - 2022
(7)
2010 - 2019
(8)
Time Period of Creation
2001-
(14)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(13)
English
(1)
Demographic Group
Muzyka polska
(12)
Literatura polska
(3)
Subject
Dudziak, Urszula
(2)
Piosenkarze polscy
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Inność
(1)
Jazz
(1)
Kobiecość
(1)
Niemen, Czesław
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przekonania
(1)
Rodzina
(1)
Życie codzienne
(1)
Genre/Form
Muzyka rozrywkowa
(12)
Pieśń i piosenka
(11)
Pop (muzyka)
(6)
Nagranie studyjne
(5)
Muzyka alternatywna
(3)
Hip-hop (muzyka)
(2)
Muzyka elektroniczna
(2)
Nagranie na żywo
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Rock
(2)
Blues
(1)
Dub (muzyka)
(1)
Electropop
(1)
Felieton
(1)
Folk (muzyka)
(1)
Jazz
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Poezja śpiewana
(1)
Pop-rock
(1)
Rap
(1)
Domain
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
15 results Filter
Music
CD
In basket
Brut / Brodka. - [Warszawa] : Kayax Production & Publishing : na licencji PIAS Recordings, ℗ & © 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
„Brut” to piąty studyjny album Brodki - wokalistki, kompozytorki, autorki tekstów, reżyserki klipów, artystki wszechstronnej, która tyle samo uwagi poświęca warstwie muzycznej, tekstowej, jak i wizualnej - wszystkiemu, co tworzy. „Brut”, to coś wytrawnego, surowego, bez lukru. To także odwołanie do brutalizmu, stylu w architekturze, który zakłada, że najważniejsze są przestrzeń, forma, uwrażliwienie na właściwości stosowanych materiałów i nadawanie im nowych znaczeń. Brodka na „Brut” sięga po materiały dobrze jej znane, ludowe okaryny, piszczałki, dudy, które tym razem sampluje, tworząc z nich nowe instrumenty o niekończącej się skali. Zamienia organiczne w syntetyczne. Podczas pracy w londyńskim Flesh and Bone Studios, pod okiem producenta Oli’ego Baystona, powstał bezkompromisowy materiał, napędzany klasyczną sekcją rytmiczną, w którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy grunge’u. Płyta „Brut” przepełniona jest powidokami z przeszłości i tęsknotą do lat 90tych, w odważnym i nowoczesnym wydaniu. Brodka w warstwie tekstowej „Brut” otwiera między innymi dyskusję na temat roli płci. Odważnie mierzy się ze stereotypami narzuconymi przez społeczeństwo, wyraża potrzebę wyjścia z utartych konwenansów, tworzy figurę łączącą elementy kobiecości i męskości. Na okładce albumu Brodka umieściła swoją archiwalną fotografię, ponieważ jak sama mówi, wiąże się ona z wieloma treściami na płycie i dopełnia całą opowieść: „Widzicie mnie w wieku lat 5, kiedy fakt bycia kobietą nie miał jeszcze żadnego znaczenia. Był to czas niewinności i beztroski, ale także nieświadomości przyszłych oczekiwań, które społeczeństwo nakłada na kobiety. Wąż, który mnie oplata symbolizuje pokusy, grzechy, czy tak jak na tym zdjęciu, wszystko to, co może czekać na tę dziewczynkę w przyszłości. I właśnie to zderzenie wydało mi się szczególnie ciekawe…”. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Pop (1 egz.)
Music
CD
In basket
Cud / Karolina Czarnecka. - Warszawa : Kayax Production & Publishing sp. z o.o., ℗ & © 2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Płyta „Cud”, to trzeci album Karoliny Czarneckiej, artystki interdyscyplinarnej, która tym razem ruszyła w zmaskulinizowany świat hip-hopu. Swoją opowieść snuje na tle bitów, w które zgrabnie zostały wplecione wątki folkowe. Wynikiem tego mariażu jest jedyny w swoim rodzaju folkorap. To estetyczne, ale i kulturowe, za sprawa tekstów, zderzenie Zachodu ze Wschodem, sacrum z profanum, emocji z rozsądkiem. Artystka zestawia ze sobą konserwatyzm i magię rodzinnego Podlasia z liberalną bańką, którą współtworzy Warszawa, w której mieszka. Ważnym akcentem jest również cezura, którą wyznaczają 30. urodziny Czarneckiej i III RP, ten trop odnajdziemy m.in. w utworze „Trzydzieści”. Płyta jest podzielona na trzy części, a każdą z nich otwiera podlaska pieśń. Ale ten podział jest raczej umowny i nie odnosi się ściśle do tematyki tekstów. Obok siebie pojawiają się tak różne kwestie, jak wołanie o (samo)akceptację i tolerancję w „Módl się za nami”, krytyka konsumpcjonizmu w „Nachapaczach”, manifest niezależności w „Pielgrzymce”, czy odwołanie się do pierwotnych sił i instynktów w „Duszewności”. Dużo wątków, ale wszystko z tzw. totalną szczerością, energetycznie, ale i nostalgicznie, z uszlachetniającymi całość partiami klarnetu, akordeonu czy skrzypiec. Swoistym credo tej płyty jest tytuł i jednocześnie refren ostatniej piosenki - „Polska musi uwierzyć w miłość”. I może wtedy stanie się cud? [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Rap/Hip-hop (1 egz.)
Book
In basket
Wyśpiewam wam wszystko / Urszula Dudziak. - Wydanie I. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, copyright 2011. - 285 stron : ilustracje ; 23 cm.
Niesamowite historie spisane dzięki pamiętnikom z wczesnych lat młodości. Opowieści, w których pojawiają się niezwykłe osobowości takie jak Jerzy Kosiński, Miles Davis, Sting, Herbie Hencock i wielu, wielu innych. Są zabawne, poruszające i pełne emocji. Dzięki nim poznajemy artystkę zakochaną w świecie, ludziach i życiu. Poznajemy Urszulę Dudziak. [nota wydawcy]
This item is available in 10 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. Muzyka - biografie (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 78 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 78 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 78 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. Muzyka (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
Book
In basket
Wyśpiewam wam wszystko / Urszula Dudziak. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, 2011. - 285 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
Książka ze wspomnieniami artystki. Niesamowite historie spisane dzięki pamiętnikom pisanym od wczesnych lat młodości. Opowieści przez które przetaczają się niezwykłe osobowości takie jak Jerzy Kosiński, Miles Davis, Sting, Herbie Hencock i wielu, wielu innych. Historia życia, podróży Artystki, jej życie w Polsce a potem przez 20 lat w Nowym Jorku. Zabawna, poruszająca i pełna emocji opowieść. Biografia, dzięki której poznajemy historie współczesnego jazzu, ale także poznajemy wspaniałą kobietę, która mimo wielu trudności tak bliskich każdemu z nas potrafi z humorem i ufnością patrzeć na świat. Poznajemy człowieka zakochanego w świecie, ludziach i życiu. Poznajemy Urszulę Dudziak. [lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Biografie (1 egz.)
Music
CD
In basket
Ostatni bastion romantyzmu / Karaś / Rogucki. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © & ℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
KARAŚ/ROGUCKI to duet, który pojawił się na polskim rynku po ogłoszeniu zawieszenia działalności zespołów The Dumplings i Coma. Kuba Karaś odpowiada w tym tandemie za produkcję, Piotr Rogucki zajmuje się tekstami, a obaj dopieszczają muzykę. Z pozoru karkołomne połączenie dwóch odmiennych wrażliwości i metryk, dało harmonijny efekt w postaci „Ostatni bastion romantyzmu”. „Ostatni bastion romantyzmu” czyli 11 opowieści o miłości w czasach cybernetycznej zarazy. Album duetu KARAŚ/ROGUCKI ukazuje się 14 lutego w Walentynki i jak się zapewne domyślacie, nie usłyszycie tu zwykłych piosenek o miłości. Na płycie znajdują się utwory, które artyści opisują jako erotyki motoryzacyjno-katastroficzne, opowiadające o uczuciach w epoce końca cywilizacji. Całość przybrała formę mroczną, gęstą i duszną, zainspirowaną muzyką lat 80., zimną falą oraz new romantic. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Pop (1 egz.)
Music
CD
In basket
Jak malować ogień / Natalia Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © 2019. - 1 CD (42 min 05 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 10 luźnych kart.
Jak Malować Ogień” to piąta solowa, autorska płyta Natalii Przybysz. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień i kompozycji, które ukazały się na poprzednich wydawnictwach „Prąd” i „Światło nocne”. Znajdziemy tutaj ciepło brzmiącego bluesa, soul i jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe i mądre teksty. Uwagę zwraca fakt, że Natalia postawiła zarówno na treść, jak i formę – CD oraz winyl wykonane są z odpadów pochodzących z recyklingu. [sklepzmuzyka.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Pop (1 egz.)
Music
CD
In basket
MTV Unplugged / Natalia Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Natalia Przybysz to jeden z najważniejszych kobiecych głosów na polskiej scenie muzycznej. Ta niezwykle utalentowana wokalistka jest również kompozytorką, a także autorką tekstów. Na swoim koncie ma kilka albumów studyjnych oraz jest laureatką wielu nagród muzycznych – w tym m. in. najważniejszych w Polsce - Fryderyków. Od wielu lat jest także znana z umiłowania do ekologicznego, zrównoważonego podejścia do życia, promując właśnie taki styl życia. Teraz artystka dołączyła do wyjątkowego grona wykonawców, którzy interpretują swoją twórczość w ramach formatu MTV Unplugged. Dotychczas, na kultowej scenie „bez prądu” wystąpili m.in. Kayah, zespoły Hey i Wilki, Brodka czy Kasia Kowalska. Koncert MTV Unplugged Natalia Przybysz miał miejsce 19 grudnia 2020 roku w warszawskiej Scenie Relax, gdzie również został zarejestrowany w fomacie audio-video. Podczas koncertu, artystka wykonała akustyczne wersje największych przebojów ze swoich ostatnich trzech albumów „Prąd”, „Światło nocne” oraz „Jak malować ogień”. Zgodnie z tradycją, na scenie MTV Unplugged pojawili się także goście – m.in. Hania Rani, która wraz z Natalią wykonała utwory „Vardo” i „Królowa śniegu” czy Ralph Kamiński, który przyczynił się do zupełnie nowej interpretacji piosenki „Sto lat”.[empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Music
CD
In basket
Chodź tu / Paulina Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, p2017. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Prawie dwie dekady zachwycała głosem w takich składach jak Sistars, Pinnawela, Rita Pax czy Archeo, z którymi wydała w sumie 7 długogrających albumów. Laureatka licznych nagród i wyróżnień - m.in. Fryderyków i SuperJedynek. Otwartość na muzykę doprowadziła ją do niezliczonej liczby kolaboracji studyjnych i koncertowych, a pracowała między innymi ze Stanisławem Sojką, Tomaszem Stańko, Night Marks Electric Trio czy Envee. Przez wiele lat zasilała najróżniejsze projekty, żeby w końcu powiedzieć coś zdecydowanym głosem w solowym materiale. Po raz pierwszy występuje pod swoim pełnym imieniem i nazwiskiem, bo jak sama mówi: "ma coś konkretnego do powiedzenia". Wydawnictwo zaplanowane na jesień 2017 pod szyldem Kayaxu jest promowane singlem "Dzielne Kobiety". Można śmiało powiedzieć, że Paulina szykuje płytę z wyjątkową muzyką i mocnym przekazem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Music
CD
In basket
Kundel / Artur Rojek. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © ℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Prawie 6 lat po premierze solowego debiutu, Artur Rojek wraca z albumem zatytułowanym „Kundel”. „Dlaczego kundel? Kundel to dla mnie ktoś pozornie mało ciekawy z ukrytym skarbem wewnątrz. Często wydaje się jakby prowadził szare i mało interesujące życie. Specjalnie nie błyszczy i ma widoczne wady, ale wcale się tego nie wstydzi. Woli to, niż być dla siebie obcym. Kundel budzi tęsknotę za prostym życiem, docenianiem tego, co się ma i akceptację siebie takim, jakim się jest – bezwstydnie i odważnie” – mówi Artur Rojek. Współtwórca i lider Myslovitz, a także założyciel i lider grupy Lenny Valentino. Współpracował dotychczas z Katarzyną Nosowską, Smolikiem, czy zespołem PRO8L3M. Mimo pracy nad OFF Festivalem, którego jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym, kilkanaście ostatnich miesięcy poświęcił na pracę nad drugą solową płytą. Artur Rojek postawił na współpracę z tymi sami twórcami, co przy albumie „Składam się z ciągłych powtórzeń”, ale w zupełnie nowej odsłonie. Za brzmienie odpowiada producent i kompozytor Bartosz Dziedzic (nagrodzony m.in. w 2019 roku Fryderykiem za album Dawida Podsiadło), natomiast w warstwie lirycznej Rojka ponownie wsparł Radek Łukasiewicz (ex-Pustki, Bisz/Radex). [empik.com]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. Pop (1 egz.)
Egzemplarze w opracowaniu: sygn. Pop
Music
CD
In basket
MTV Unplugged / Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗ 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Format instytucja. Format ikona. Pod szyldem MTV Unplugged zarejestrowano wiele co najmniej legendarnych koncertów – ze słynnym występem Nirvany na czele. Ale to także format poligon, najtrudniejszy test, jakiemu może zostać poddana piosenka – bo musi się obronić bez prądu, bez nadmiaru, właściwie naga. Do grona artystów zaproszonych, by wziąć udział w prestiżowej serii, został niedawno zaproszony Krzysztof Zalewski. I zdał ten najtrudniejszy z testów celująco. MTV Unplugged Zalewskiego to występ w stu procentach akustyczny, bo muzyk podszedł do zadania tak rzetelnie jak Paul McCartney w 1991 r. I w jego przypadku brak prądu też nie przekłada się na niedostatki w aranżacjach. Brzmienie dopełnia nieobecna wcześniej na koncertach Zalewskiego bardzo efektowna sekcja dęta. Wysoki poziom napięcia pomagają utrzymać świetni goście: Paulina i Natalia Przybysz śpiewające w piosence „Jednego serca” i coverze „Romanca Cherubina” (w oryginale wykonywane przez Wandę Warską i Czesława Niemena), Justyna Święs i Kuba Karaś z zespołu The Dumplings czy wreszcie Miłosz Pękala, wirtuoz wibrafonu. To koncert bez prądu, ale pełen mocy, w każdej sekundzie, od „Her Majesty” z płyty „Zelig”, którą Zalewski zaczyna swój występ unplugged, przez piosenki z najnowszego albumu „Zabawa”, po „Miłość Miłość” na finał. Jest i premiera: napisany specjalnie na potrzeby koncertu MTV Unplugged utwór „Ptaki”, piosenka apel, by wznieść się ponad podziały. Nie ma prądu? Są inne źródła energii. Najważniejszym elementem scenografii stworzonej przez Annę Szczęsny jest słońce. Koncert startuje jeszcze o zmroku, kończy się na chwilę przed kolejnym świtem. Wygląda na to, że jesteśmy w Arizonie. Jest gorąco. Piotr Onopa reżyseruje ten romantycznie amerykański obrazek tak, że Jim Jarmusch może być z niego dumny. I dumny może być z siebie również Krzysztof Zalewski. Ten chłopak lubi ambitne wyzwania – wystarczy wspomnieć chociażby jego solo act, koncerty, które grał bez wsparcia zespołu, samodzielnie obsługując wszystkie instrumenty. Trzeba porównywalnej odwagi, by zmierzyć się z formatem MTV Unplugged. Trzeba wyobraźni, by z tego starcia wyjść jako zwycięzca. Zalewski zmierzył się i wygrał. Znowu. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Rock (1 egz.)
Music
CD
In basket
Zabawa / Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗&© 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + Broszura.
Ta "Zabawa" nie jest dla dziewczynek. Dla chłopczyków też nie. Bo "Zabawa" jest płytą dorosłą. To przemyślenia 35-letniego mężczyzny, nad którego głową zawisł cień. Który mimo to – a może właśnie dlatego – gra, śpiewa i tańczy. Bawi się. Na przekór czasom, ale nie ludziom wbrew. "Życie to nie zabawa, tylko zawody" – konstatuje Zalewski w otwierającym album utworze tytułowym. Jeśli z tej perspektywy spojrzeć na jego twórczość, łatwo zauważyć, że wymyślił sobie dyscyplinę, w której ściga się tylko sam ze sobą, zgarniając kolejne mistrzowskie tytuły. Zaczął od hołdu dla hard rocka i grunge'u ("Pistolet"), później gwałtownie skręcił w progrockowe labirynty ("Zelig"), by za chwilę pokazać, że potrafi porwać tłumy dobrą poprockową piosenką, najczęściej z drugim dnem ("Złoto"). Od kogo – między innymi – się tej sztuki uczył, przyznał nagrywając "Zalewski śpiewa Niemena". Cztery świetne płyty, każda inna, więc warto kontynuować tę chlubną tradycję i nagrać coś znowu porywającego i jak zawsze zaskakującego. Znowu się udało. "Płyta jest taneczna i nieco mroczna, acz bardziej taneczna niż mroczna. Nocna. To taniec na koniec świata. Nieco apokaliptyczne przemyślenia 35-letniego mężczyzny" – tak "Zabawę" widzi jej twórca. "Znaki na niebie zwiastują kłopoty / Doszły na świecie do głosu złe głosy / Idzie trzęsienie ziemi i wielka woda" – straszy w jednym z tekstów Zalewski, choć sam się swoim czarnym wizjom nie poddaje. "A ja się czuję dziwnie lekko" – zapewnia. "Co prawda teksty pisałem przed koronawirusem, albo na samym początku, gdzie dochodziły tylko jakieś memy o Chinach, ale przebijają się momentami apokaliptyczne wizje" – przyznaje. – "Trochę też rozprawiam się ze swoimi demonami, piszę do syna, ale głównie, jak zwykle, piszę o sobie". Urodził się rockmanem, więc nawet tym razem nie zrezygnował całkiem z gitary elektrycznej, rockowym duchem przesycona jest większość utworów. Na pierwszy plan wypłynęły jednak syntezatory, najważniejszy jest rytm. Zalewski śmiało urozmaica go zapożyczeniami z odległych światów – to brzmi jak biały soul, za chwilę pulsuje disco noir, następnie Krzysztof rapuje, albo zmiękcza serca i zwilża oczy wzruszającą balladą. Wszystkie partie instrumentalne – i wokale do piosenki "Szpieg" – nagrane zostały w łódzkim Tonn Studio, wypróbowanym już przy "Złocie", ze sprawdzonymi wtedy współpracownikami: Maciejem Stanieckim i Krzysztofem Tonnem. Pozostałe partie wokalne Zalewski nagrał na swojej sali prób, a pomógł mu z tym Jurek Zagórski, który produkował płytę z piosenkami Niemena. Słusznie, nie zmienia się zwycięskiej drużyny. Za mix i mastering albumu odpowiada Rafał Smoleń, z wyjątkiem miksu piosenki „Wszystko będzie dobrze”, autorstwa Andrzeja Smolika. Ta "Zabawa" nie zrodziła się ze smarkatej beztroski. Wręcz przeciwnie: ona bierze się z niepokoju, ale i przekory. "Trzeba tańczyć za wszelką cenę, nawet wbrew sobie, wbrew nastrojowi" – twierdzi Krzysztof Zalewski i po wysłuchaniu tego słodko-gorzkiego albumu trudno nie przyznać mu racji. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Rock (1 egz.)
Music
CD
In basket
Zalewski śpiewa Niemena. - Warszawa : Kayax Production, [2018]. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Znacie Czesława Niemena? Na pewno? Czy tylko wiecie, że - parafrazując Gombrowicza - Niemen wielkim śpiewakiem był? Bo był, ponad wszelką wątpliwość. Był również wybitnym kompozytorem, aranżerem z wyobraźnią, znakomitym instrumentalistą i śmiałym eksperymentatorem. Nie wystarczy jednak tego wszystkiego wiedzieć, trzeba również Niemena słuchać. I śpiewać - jeśli ktoś potrafi i ma odwagę. Zaczęło się w Jarocinie. Organizatorzy kultowego festiwalu postanowili godnie uczcić dwie piękne rocznice - pół wieku od premiery płyty "Dziwny jest ten świat" i 30 lat od pierwszego występu Czesława Niemena na jarocińskiej imprezie - i zaproponowali Krzysztofowi Zalewskiemu przygotowanie koncertu z repertuarem Mistrza. Autor "Złota" zgodził się, bo lubi wyzwania, ale zrobił to również po to, by lepiej poznać swojego idola. - Wydawało mi się, że jestem wielbicielem i znawcą Niemena, ale kiedy zacząłem się przygotowywać do koncertu okazało się, że nie znam nawet połowy jego twórczości - przyznaje dzisiaj. - Na pewno duża część jego dorobku pozostaje nieodkryta. Pod koniec życia zachwycił się nowinkami technicznymi, co miało ogromny wpływ na brzmienie. Choć jego utwory były harmonicznie, aranżacyjnie bogate, trudno jest przebrnąć przez nagrania naszpikowane brzmieniami Synclaviera, wówczas uchodzącymi za nowoczesne. Dlatego pomyślałem, że dobrym pomysłem będzie nagranie tzw. trudnych piosenek w współczesnych aranżacjach. Wyciągnięcie z nich tego, co najważniejsze: tekstów i melodii. Udało się, Zalewski podszedł do zadania z szacunkiem, ale nie na kolanach. Nie wywrócił tych utworów do góry nogami, nie wymyślał interpretacji na siłę odmiennych od oryginałów - raczej ujednolicił repertuar pochodzący z różnych okresów twórczych Niemena, po czym włożył w to wszystkie swoje umiejętności, całą energię. Jarocińska publiczność przyjęła koncert entuzjastycznie, więc trzeba było rzecz utrwalić dla potomnych. Powstała aktualna, świeżo brzmiąca płyta, gatunkowo rozpięta pomiędzy hard rockiem a białym soulem, z niezbyt głęboko ukrytymi pokładami słowiańskiej melancholii. Trudno więc dziś orzec, czy "Zalewski śpiewa Niemena" jest bardziej płytą Zalewskiego czy Niemena, ale ponad wszelką wątpliwość nie udałoby się dokonać niemożliwego, gdyby nie znakomity zespół ... [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Rock (1 egz.)
Music
CD
In basket
Złoto [Dokument dźwiękowy] / Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, p2016. - 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Potrzeba matką wynalazków. Oraz - jak się okazuje - najlepszą muzą. Bo w pewnym sensie nowy album Krzysztofa Zalewskiego zrodził się z potrzeby: jak najczęstszego kontaktu z publicznością. Promując swój poprzedni album - „Zelig” - wokalista chciał grać jak najczęściej, wszędzie, dla wszystkich. Jedna trasa z zespołem, druga... szło świetnie, ale okazało się, że koledzy nie zawsze mogą, albo że nie w każdym miejscu da się zmieścić pełny skład. Zaczął więc koncertować solo i publiczność entuzjastycznie przyjęła ten one man show, nawet uproszczone, obnażone wersje skomplikowanych numerów z „Zeliga”.
„Złoto” jest konsekwencją tych koncertów. Tej szkoły grania muzyki, która mówi, że mniej znaczy lepiej, że to, co ciche i subtelne, często wybrzmiewa głośniej od huku przesterowanych gitar.
Nie myślcie jednak, że na „Złoto” złożyły się same ballady, śpiewane do wtóru łkającej cicho gitary – choć i dla poszukujących takich wrażeń coś się znajdzie („Miłość, Miłość”, „Otu”). Na płycie dominują jednak numery dynamiczne („Chłopiec”, „Na drugi brzeg”), czy wręcz drapieżne („Głowa”). Jest puls („Uchodźca”), jest groove („Luka”), jest riff („Polsko”). Jest też porywający „Jak dobrze”, w którym gościnnie udziela się jak zawsze znakomita Natalia Przybysz. W porównaniu z poprzednią płytą uproszczone jednak zostały aranżacje, bardziej organiczne jest brzmienie, bardziej bezpośredni przekaz. [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Rock (1 egz.)
Book
In basket
Jestem Marysia i chyba się zabiję dzisiaj / Mery Spolsky ; ilustrował Tomek Kuczma. - Warszawa : Kayax : Wielka Litera, copyright 2021. - 277, [6] stron : ilustracje ; 22 cm.
"Jestem Marysia i chyba się zabiję dzisiaj" to niepokorny debiut literacki Mery Spolsky, który na długo zapadnie Wam w pamięć. Przygotujcie się na nieposkromioną zabawę słowami i dzikie fikołki z wyobraźnią. Marysia jest dwudziestokilkulatką i właśnie układa sobie życie. A raczej: porządkuje chaos w głowie. Narratorka zabiera nas na kolejne randki, poznajemy jej punkt widzenia na sprawy damsko-męskie. Podglądamy podstarzałą kobietę w barze, która ewidentnie szuka czegoś więcej niż jednonocnej przygody. Wspólnie zastanawiamy się, ile jeszcze czeka nas spokojnych dni wypełnionych filmami z Netflixa, pochłanianiem lodów i drapaniem zwierzaków po brzuchach. Wkurzamy się na absurdy codzienności, Instagram i zniekształcone życie zamknięte w kwadratach. Autorka pisze o chłopcach, których kiedyś kochała. Dziewczynach, które były jej przyjaciółkami. Rodzicach, którzy byli i są jeszcze kimś więcej. Oraz o tej najważniejszej relacji – z samą sobą, bo to przede wszystkim opowieści o świadomym wyznaczaniu własnych granic. O naginaniu zasad. W szerszej perspektywie to też arcyciekawy (auto)portret całego pokolenia współczesnych młodych kobiet. [empik.com]
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. Publicystyka (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 82-92 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 82-92 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 82-92 (1 egz.)
Music
CD
In basket
Rok szczura / Rat Kru. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © & ℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Rat Kru to poznański duet poruszający się w granicach szeroko pojętej muzyki elektronicznej. Związani z przeszłością z wieloma zespołami (Papa Musta, The Men Else, Hellow Dog, HDYA). Sami komponują i wykonują swoje utwory, śpiewając napisane przez Papę Mustę teksty. Teksty, które pobudzają wyobraźnię i opisują fragmenty rzeczywistości. Sami swoją muzykę określają betonową sambą, porywając do tańca tłumy na koncertach. Muzycznie album „Rok szczura” jest charakterystyczną mieszanką muzyczną nawiązującą do lat 90-tych. Nie są im obce gatunki takie, jak techno, rap czy pop. Coraz ważniejszą rolę w ich muzycznej przygodzie odgrywa wizerunek sceniczny. Luźne sportowe stroje, maska szczura, oprawa świetlna mają dodatkowo uwalniać energię podczas występów zachęcając publikę do wspólnej zabawy. Rat Kru o płycie: „Płyta „Rok Szczura” muzycznie nawiązuje do lat 90-tych. House, rave, dance i pop przeplatają się idealnie, zabierając słuchacza wprost do pulsujących klubów. Muzyka idealnie podkreśla teksty dając słuchaczowi brawurową i energetyczna mieszankę, która nie pozwoli ustać w miejscu. Niech chłosta będzie z wami! Nazwa płyty „Rok Szczura” też nie wzięła się znikąd. Według horoskopu chińskiego, rok 2020 to rok białego, metalowego szczura. Milutko i błogo nie będzie. Album lirycznie dzieli się na dwie części. Jedna z nich jest o niczym, druga to wycieczka do czeluści osobistego piekła, trochę żartów z ogniem zaśpiewanych na cztery głosy. Ryba zjada rybę, pies zjada psa, beton zjada zieleń a tydzień soboty i niedziele. Podmiot liryczny płynie po mieście i nieproszony rozchyla Twoje zasłony.” [empik.com]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Electro/Club (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again