Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
E-booki
(4)
Autor
Orłowski Janusz
(4)
Szewczyk Roman
(4)
Łopka Rafał
(4)
Azembski Robert
(3)
Gostomski Dr H
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
4 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Co Państwo wiedzą o BLIK-u? Albo o Google Pay i Apple Pay? Za sprawą mobilnego przyspieszenia w Spółdzielczej Grupie Bankowej, te nazwy odmieniamy ostatnio przez wszystkie przypadki. Jak zatem łatwo przewidzieć, głównym tematem obecnego wydania magazynu „Bank Spółdzielczy” jest oczywiście mobilne przyspieszenie w Bankach Spółdzielczych SGB. Temu tematowi poświęcamy niemal w całości rozmowę z wiceprezesem zarządu SGB-Banku SA, Błażejem Mika. Ciekawe spostrzeżenia związane z mobilnym przyspieszeniem przynosi również rozmowa z Bartłomiejem Noconiem, ekspertem sektora finansowego, niezależnym doradcą. W jego opinii (...) banki, nie tylko komercyjne, ale i spółdzielcze, znalazły się dzisiaj w sytuacji, kiedy nadszedł ostatni moment na podjęcie decyzji i dokonanie istotnych zmian technologicznych. Dziś, przede wszystkim karta, a coraz częściej smartfon są wyjmowane z torebki, czy kieszeni, by kupić bilet w autobusie lub uregulować rachunek. W najnowszym wydaniu „BS” Robert Azembski opisuje jak biometria wpłynie na wygodę i bezpieczeństwo klienta, pokazując przykład „biometrii na kółkach” w Łącku. Chodzi o Mobilny Biometryczny Wpłatomat, umożliwiający szybkie i bezpieczne przekazywanie gotówki do Łąckiego Banku Spółdzielczego. Bez względu na to, jak technologia zmienia nasze życie – ważne są relacje między ludźmi, pasje, marzenia. O relacjach z klientami, budowanych zwłaszcza w mediach społecznościowych, mówiliśmy na II Forum Komunikacji i Marketingu, które odbyło się w Poznaniu.Gorąco polecam również podsumowanie Forum Technologii, opis koncepcji open banking i jej znaczenia dla banków (w kontekście PSD 2), a także materiały prawne poświęcone RODO.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nie ma dziś w bankach spółdzielczych SGB tematu ważniejszego i bardziej nośnego niż Mobilne przyspieszenie. Skala wdrożeń aplikacji mobilnych oznacza, że jesienią 2019 roku banki z grupy SGB wkroczą do awangardy polskiej bankowości. Niewiele jest banków, które mogą pochwalić się kompletnym zestawem płatności mobilnych. W Spółdzielczej Grupie Bankowej są to już BLIK, Google Pay i Apple Pay, a za chwilę dołączy do nich Garmin Pay oraz aplikacja Fitbit Pay. I to wszystko zaledwie w kilka miesięcy po ogłoszeniu strategii Mobilnego przyspieszenia! Do tego właśnie wątku odnosi się opinia Darii Pawędy z Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW, która w artykule pt. „Klient przyszłości banku spółdzielczego” zauważa, że w czasach dynamicznej digitalizacji sektora bankowego i usług finansowych, bankowość spółdzielcza musi wykorzystać swoje doświadczenia do poszukiwania pomysłów zwiększających konkurencyjność: „Współczesny klient banku, w tym oczywiście także banku spółdzielczego, diametralnie różni się od tego sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Błyskawicznie postępująca digitalizacja wielu dziedzin naszego życia, niezwykle szybkie tempo rozwoju technologicznego w usługach finansowych oraz wdrażanie kolejnych innowacji sprawiają, że klienci głośno mówią o tym, że oczekują wygody, szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa w korzystaniu z usług oferowanych przez banki. Chcąc się odnaleźć na wysoce konkurencyjnym rynku, również banki spółdzielcze wychodzą tym oczekiwaniom naprzeciw, oferując coraz częściej nowoczesne usługi z zakresu np. płatności mobilnych czy technologii biometrycznych”. Trzymając się wątku dynamicznego rozwoju bankowości spółdzielczej, nie można pominąć interesujących rozmów, które przeprowadziliśmy między innymi z profesorem Sławomirem Juszczykiem oraz Anastazją Truszkowską – prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Białymstoku. Kompetencje, wiedzę, umiejętności możemy zastąpić w różny sposób, człowieka ze swoją fascynującą naturą, emocjami i relacyjnością zastąpić jest trudno”. Wejście w życie Dyrektywy PSD 2 zmieniającej sposób płatności za zakupy internetowe i zwiększającej bezpieczeństwo transakcji, to z kolei temat podjęty przez Błażeja Mika, wiceprezesa SGB-Banku SA, odpowiadającego m.in. za obszar IT. Autor zauważa, że „cyfryzacja, komunikacyjne przyspieszenie, podobieństwo wielu bankowych ofert i łatwość zmiany banku wynikająca z zapisów dyrektywy PSD 2, to czynniki, które już teraz wywierają znaczący wpływ na sposób budowania przewagi na rynku usług finansowych. W rywalizacji wygrają te banki, które w umiejętny sposób, szybko i sprawnie stworzą sobie silne, bezpośrednie relacje z klientami. W tej grupie, dzięki półtorawiekowym związkom z lokalnymi społecznościami, ogromne szanse mają banki spółdzielcze”. Co ponadto? Polecam Państwu praktyczny przewodnik Mastercard i wywiad z Maciejem Kornatowskim, dyrektorem polskiego oddziału tej firmy, a także raporty KPMG, Deloitte i First Data.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jakie będą skutki unijnej dyrektywy PSD 2 dla bankowości spółdzielczej? Jakie są nadzieje klientów i obawy bankowców? To wiodący temat bieżącego wydania naszego magazynu. Wydania dla nas przełomowego, ponieważ po raz pierwszy w historii prezentujemy je w wersji PDF, a nie drukowanej na papierze! Mam nadzieję, że ta forma zyska Państwa aprobatę. Redaktor Janusz Orłowski zainteresował się ofertą banków spółdzielczych w świetle zbliżającej się daty 14 września 2019 r., kiedy to zaczną obowiązywać przepisy PSD 2. Na ten właśnie temat rozmawia z Robertem Tórzem, szefem bankowości mobilnej w SGB-Banku SA. W świecie PSD 2 – co może zaoferować swoim klientom bankowość spółdzielcza? Czy i jak jesteśmy przygotowani, aby sprostać wymaganiom dyrektywy, szczególnie w kontekście bezpieczeństwa informacyjnego? To zresztą jeden z głównych wątków wdrożenia PSD 2: silne uwierzytelnianie oraz wspólne i bezpieczne dla konsumentów otwarte standardy komunikacji. Piszą o tym Wojciech Kapica i Adrian Rycerski, eksperci z kancelarii prawnej SSM Legal, jednej z największych w Polsce. W przekornej kontrze wobec skutków wdrożenia postanowień unijnej dyrektywy postawił się Jacek Prześluga, autor felietonu „To rewolucja. Tutaj jeńców się nie bierze”. Swój tekst napisał z perspektywy klienta, zastanawiając się nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami nadchodzących zmian: „To może być rewolucja na rynku finansowym, jakiej do tej pory nie znaliśmy. Przeskok z płatności kartą na płatność smartfonem to pikuś przy możliwościach, które daje PSD 2. Bank przestanie być jedynym gwarantem bezpieczeństwa naszych operacji finansowych, a liczba operatorów i ofert zwiększy się po wielokroć.” A czego klienci poszukują dziś w bankach? Na powyższe pytanie odpowiada badanie, które przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie On Board. Wyniki zaskakują. W nowym numerze magazynu „Bank Spółdzielczy” pojawia się również druga część rozmowy z Mirosławem Skibą – prezesem Zarządu SGB-Banku SA, w której dzieli się on refleksjami po pierwszych miesiącach kierowania bankiem: Zaczęliśmy od przeglądu ekspozycji kredytowych, ponieważ nasz portfel kredytów nie pracował tak, jak zakładaliśmy. Musieliśmy stworzyć wiele rezerw, zmienić strategię na bardziej ostrożnościową po to, aby przygotować bank na wypadek gwałtownej zmiany koniunktury gospodarczej. Tak postępują najlepsi. Zwykle w czasie koniunktury przygotowujemy się na gorsze czasy. Musimy stać na twardych, mocnych fundamentach. Polecam także rozmowę z Beatą Wierzbicką-Skroś, nowo powołaną prezes Banku Spółdzielczego w Inowrocławiu, jednego z wyróżniających się banków polskiej spółdzielczości. Ciekawych wrażeń dostarczy również lektura tekstu o… związkach frazeologicznych (tak, tak, to ma znaczenie także w naszej branży!), autorstwa prof. Jarosława Liberka, oraz ciekawe rozważania na temat wyzwań i szans bankowości na świecie, które prezentuje Szczęsny Wielgosz. W numerze nie brakuje również tematu o cyberbezpieczeństwie (tekst Roberta Azembskiego), o rol szybkości decyzji w leasingu (w rozmowie z Waldemarem Kwiatkowskim, wiceprezesem SGB Leasing) oraz kolejnych rozważań na temat RODO w bankowości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W Bankach Spółdzielczych SGB mamy wszystkie rodzaje mobilnych płatności. W redakcji magazynu „Bank Spółdzielczy” nazywamy je „Zestawem na piątkę”. Mamy BLIK-a, Google Pay, Apple Paya, Garmin Pay i Fitbit Pay. Sukcesem było „Mobilne przyspieszenie”, któremu poświęciliśmy poprzedni numer „Banku Spółdzielczego”. O szczegółowych efektach kampanii napiszemy w następnym numerze. Dziś ocenia je przewodniczący Rady Nadzorczej SGB-Banku SA, Sławomir Flissikowski, odnosząc się do faktu, że staliśmy się liderami w płatnościach mobilnych: – To ogromny sukces Zarządu – mówi w rozmowie z magazynem przewodniczący Rady – ale również efekt ogromnego zaangażowania i pracy zespołów specjalistów SGB-Banku, którzy wykonali tytaniczną pracę w bardzo skondensowanej przestrzeni czasowej. Wynik tej pracy to skok technologiczny w nową digitalną rzeczywistość dla klientów banków spółdzielczych SGB (…). Takich rozwiązań nam potrzeba, aby bez jakichkolwiek kompleksów konkurować na dzisiejszym rynku finansowym. Do roli pracowników w zmianach zachodzących w bankowości spółdzielczej nawiązuje również Ewelina Pałubicka, członkini Rady Zrzeszenia i prezes Zarządu Żuławskiego Banku Spółdzielczego w Nowym Dworze Gdańskim. Jej zdaniem, personel banków spółdzielczych ma dziś kluczowe znaczenie w procesie przekształceń technologicznych i organizacyjnych. Wiele firm stosuje teraz przeróżne metody zwiększania efektywności i jednocześnie przyjemności z pracy. Pojawiają się pokoje drzemek i relaksu, strefy dla matek z dziećmi, nienormowany czas pracy rozłożony na roczne lub kilkuletnie cykle, jest wielkie oprzyrządowanie relacji firm z pracownikami – wszystko po to, by wykształcić nowy typ personelu, który będzie swoją pracę po prostu lubił, a razem z nią lubił swoich klientów. W tym kontekście warto też zwrócić uwagę na ciekawe wypowiedzi Aleksandry Szymankiewicz, dyrektor Departamentu Rachunkowo-Sprawozdawczego w SGB-Banku oraz Anny Jaszczak – szefowej HR w naszym Banku. Obie dotyczą akcji „Jestem dumna z pracy w Banku Spółdzielczym”, zainicjowanej przez portal BS.Net.pl. O kulturze organizacyjnej firmy oraz roli menagerów w inspirowaniu pracowników pisze Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku. Wśród wiodących tematów tego wydania „Banku Spółdzielczego” warto również polecić prognozy Tadeusza Woszczyńskiego z Hitachi Europe, który wprost zapowiada, że „FinTech-y nie zastąpią banków”. Polecam też artykuły Roberta Azembskiego o obronie przed hakerami i jego relację z konferencji w Jachrance
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej