Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(2)
Autor
Smyła Joanna
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2)
Rynek pracy
(2)
Gender
(1)
Praca
(1)
Rodzina
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków humanistycznych i społecznych, szczególnie takich jak pedagogika rodziny, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, socjologia, psychologia. W kręgu jej odbiorców znajdą się również nauczyciele akademiccy, głownie zajmujący się pedagogiką pracy, pedagogiką rodziny i pedagogiką szkolną oraz pracownicy urzędów pracy, doradcy zawodowi, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucje kształcące i dokształcające nauczycieli oraz sami nauczyciele zaangażowani w proces wychowania i kształcenia młodych pokoleń w perspektywie zmian społeczno-kulturowych, ekonomicznych i edukacyjnych, przygotowujący młodzież do sprawnego i odpowiedzialnego funkcjonowania w społeczeństwie uczącym się.
W książce zostały przedstawione analizy uwzględniające poglądy i podejście młodych kobiet do różnorodnych problemów związanych z ich życiem rodzinnym i społeczno-zawodowym. Dały one podstawę do formułowania ogólnych podsumowań i porównań odnoszących się do dwóch kategorii kobiet: pracujących i bezrobotnych. Analizy dokonywane w ramach prowadzonych badań ukazują zróżnicowaną sytuację rodzinną i zawodową kobiet oraz mężczyzn. W książce ukazano szereg czynników warunkujących taki stan rzeczy. W ramach przyczyn trudniejszej sytuacji zawodowej kobiet i większego obciążenia obowiązkami rodzinnymi wyodrębniono uwarunkowania społeczno-kulturowe, edukacyjne i środowiskowe. W monografii w ramach uwarunkowań społeczno-kulturowych funkcjonowania kobiet podjęta została analiza ich optymizmu i pesymizmu wobec zagrożeń globalnych życia, cywilizacji i kultury, wpływ sytuacji rodzinnej na funkcjonowanie zawodowe kobiet oraz obciążenie obowiązkami społecznymi, zawodowymi i rodzinnymi ze względu na płeć. Uwarunkowania edukacyjne funkcjonowania młodych kobiet obejmują... [ujk.edu.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęta problematyka badawcza koncentruje się wokół sytuacji młodych kobiet na rynku pracy. Praca składa się z czterech rozdziałów, w których analizowane są problemy związane z funkcjonowaniem kobiet w obszarze zawodowym. Rozdział pierwszy zawiera podstawy teoretyczne badań nad sytuacją młodych kobiet na rynku pracy w kontekście przemian społeczno-kulturowych. Uwagę skupiono w nim na barierach, które mogą napotkać kobiety w związku z wykonywaniem pracy zawodowej. Zawarto wyjaśnienie głównych pojęć dotyczących rynku pracy. Prześledzono również najważniejsze obszary dyskryminacji kobiet na rynku pracy, dotyczące m.in. wyższej stopy bezrobocia wśród kobiet, ich wieku, poziomu wykształcenia, dysproporcji w zarobkach, zjawiska ubóstwa, czasu wolnego, a także mobbingu. W dalszej części rozdziału przeanalizowano możliwości zrównania szans obu płci na rynku pracy. W rozdziale drugim przedstawiono metodologiczne założenia badań. Szczegółową analizę wyników badań przeprowadzonych wśród kobiet pracujących, bezrobotnych, pracodawców i pracowników urzędów pracy zamieszczono w kolejnych dwóch rozdziałach. Scharakteryzowano podkarpacki rynek pracy, wyniki badań dotyczące przejawów dyskryminacji w zatrudnianiu kobiet, zjawisko mobbingu oraz oczekiwania kobiet i oferty urzędów pracy w zakresie przeciwdziałania bezrobociu (rozdział trzeci). Analizą objęto również podmiotowe warunki sytuacji młodych kobiet na rynku pracy, w szczególności poziom i kierunek wykształcenia badanych kobiet, motywację i chęć podjęcia zatrudnienia przez bezrobotne respondentki, oczekiwania kobiet wobec pracy oraz doświadczane przez nie sukcesy i niepowodzenia. Szczególną uwagę zwrócono na związek planów i aspiracji edukacyjno-zawodowych kobiet z ich sytuacją na rynku pracy. Sprawdzono też jak kobiety, pracodawcy i pracownicy urzędów pracy oceniają swoją wiedzę odnośnie do podstaw prawnych dotyczących równości szans (rozdział czwarty). [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80.2 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej