Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Autor
Rojek-Nowosielska Magdalena
(3)
Gilga Krystyna
(1)
Helbich-Syrek Aleksandra (1971-2009)
(1)
Jurek Łukasz
(1)
Kamiński Stanisław (ekonomia)
(1)
Kowalczyk Olga (1960- )
(1)
Kubów Adam (1951- )
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Pisz Zdzisław (1946- )
(1)
Sipurzyńska-Rudnicka Katarzyna
(1)
Szczepaniak-Sienniak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Polityka społeczna
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Changes in different aspects of our life that we witness do not omit the corporate social responsibility (CSR) area. Thus, it is impossible to omit a new approach to defining the above-mentioned concept, initiated by the European Commission. The new definition of corporate social responsibility does not underline the voluntary way of taking part in social initiatives (“companies integrate social and environmental concerns in their business operations and in their interaction with their stakeholders on a voluntary basis” – COM (2006) 136), but directly indicates “the responsibility of enterprises for their impacts on society” (COM (2011) 681). The change in defining the CSR concept can be related to Visser’s view of CSR. He defined CSR stages by applying IT nomenclature and using the 1.0 and 2.0 abbreviations (as CSR 1.0 and CSR 2.0) to determine the newer version of CSR and emphasizing a certain continuity with the previous one. He mentioned and described also the possible changes in the CSR area and defined five stages that are determined by the economic age of an enterprise. Obviously, although the stages that Visser proposed have their logical continuity (age of greed, philanthropy, marketing, management and finally responsibility), it will not be easy in economic everyday practice to unequivocally identify the current level of development of CSR on a global scale. There are visible large development disparities even on the Polish territory, not to mention a larger scale. Therefore, it is worth asking about the future directions of CSR development. The reference point (at least on the European scale) can be the renewed EU strategy 2011–14 for Corporate Social Responsibility. It mentions, among others, the need to enhance the visibility of CSR and disseminate good practices, improve and track levels of trust in business, improve company disclosure of social and environmental information, integrate CSR into education, training and research, emphasize the importance of national and sub-national CSR policies. In response to such a task (especially in relation to the need for integrating CSR into education and research), I present with pleasure the Research Papers of Wrocław University of Economics, which is a set of Polish perspective on selected current and future problems in the area of CSR. At this point I wish to address my thanks to the reviewers of the Research Papers, whose efforts in the form of comments and suggestions expressed in the reviews contribute also a special part to the CSR discussion held on the pages of the current volume.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Studenci nauk społecznych powinni uczyć się samodzielnie wnioskowania, formułowania ocen dotyczących wzajemnego uwarunkowania zjawisk oraz procesów związanych z potrzebami ludzi i funkcjonowaniem gospodarki. Naszym celem jest ułatwienie im tego zadania, dostarczenie niezbędnych informacji pomocnych w zrozumieniu zagadnień podstawowych dla polityki społecznej i występujących między nimi relacji". Fragment wstępu dr hab. Olgi Kowalczyk, prof. UE i dra Stanisława Kamińskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Dyskusje wokół problematyki społecznej odpowiedzialności organizacji (SOO) nie milkną. Bez większego ryzyka można stwierdzić, że systematycznie powiększa się zbiorowość podmiotów zainteresowanych zagadnieniami, które w całości lub w części mieszczą się w zakresie przedmiotowym społecznej odpowiedzialności. Jest to obszar nie tylko dociekań naukowych, ale także coraz powszechniejszych sporów w środowisku praktyków dostrzegających dodatkowe szanse rozwoju firm w kraju i na arenie, międzynarodowej. Procesy integracji i globalizacji likwidują wiele wcześniejszych barier ograniczających możliwy zakres współpracy. W prezentowanych artykułach omawiane są kwestie natury praktycznej, ukazujące sposoby realizacji idei społecznej odpowiedzialności w konkretnych warunkach zdeterminowanych politycznie, społecznie i ekonomicznie, a także rozważania teoretyczne, poszukujące lub identyfikujące najważniejsze racje sprzyjające pomyślnemu rozwojowi tej idei. Można tu wspomnieć choćby o podjęciu dyskusji wokół marketingu społecznego, reputacji przedsiębiorstwa, kwestii środowiskowych, raportowania, budowania strategii czy tworzenia społecznie odpowiedzialnych innowacji (SOI).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej