Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Autor
Adamik Anna (1970- )
(3)
Grabowska Sandra
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Studenci
(1)
Temat
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Innowacje
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura
(1)
Model biznesowy
(1)
Organizacja
(1)
Polityka regionalna
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Specjalna strefa ekonomiczna
(1)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Nauka o organizacji : ujęcie dynamiczne / redakcja naukowa Anna Adamik. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, 2021. - 525 stron : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik jest wynikiem wieloletnich doświadczeń pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Jego treść i struktura odpowiadają wymaganiom standardów kształcenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla przedmiotu „nauka o organizacji". Podstawowe zagadnienia z tego obszaru zostały tu zaprezentowane z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków zarządzania, inżynierii zarządzania i administracji, jak i praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za kreowanie rozwoju organizacji komercyjnych, publicznych i społecznych, a także przedstawicieli władz lokalnych, generujących swymi działaniami rozwój partnerstwa publiczno-prywatnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Region i uwarunkowania jego rozwoju oraz konkurencyjności (Region i polityka regionalna, Czynniki rozwoju regionalnego, Konkurencyjność regionu. Tworzenie przewag konkurencyjnych, Czynniki konkurencyjności regionu, Wymogi właściwej polityki regionalnej) ; 2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów (Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w systemie gospodarczym i społecznym regionu, Stan, struktura i rola sektora MSP w regionie łódzkim oraz świętokrzyskim, Znaczenie przedsiębiorczości technologicznej i małych firm akademickich dla rozwoju regionalnego) ; 3. Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu (Rodzaje kultur organizacyjnych i sposoby ich tworzenia, Specyfika kultury organizacyjnej MSP, Wpływ kultury organizacyjnej MSP na region ich funkcjonowania) ; 4. Regionalne instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (Kierunki i instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspomaganiu rozwoju firm sektora MSP, Regionalne instytucje pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, Przykład systemu wspomagania firm sektora MSP - studium empiryczne regionu łódzkiego) ; 5. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 6. Współpraca przedsiębiorstw jako instrument konkurencyjnego rozwoju regionalnego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ; 7. Współpraca technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw jako szansa rozwoju regionu ; 8. Podstawy metodyczne badania roli współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 9. Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 10. Partnerzy, formy i obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie i ich efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej