Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(48)
Forma i typ
Muzyka
(43)
Książki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(1)
Placówka
Planeta 11
(46)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(2)
Filia nr 9
(2)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 16
(1)
Filia nr 18
(1)
Autor
Przybysz Natalia (1983- )
(4)
Brodka Monika (1987- )
(3)
Dudziak Urszula (1943- )
(3)
Kayah (1967- )
(3)
Novika (1974- )
(3)
Rogucki Piotr (1978- )
(3)
Smolik Andrzej (1970- )
(3)
Zagórski Jerzy (gitarzysta)
(3)
Bell Willy
(2)
Cieślak Paweł (1981- )
(2)
Ciosło Witold
(2)
Deręgowski Wojtek (1996- )
(2)
Karaś Kuba (1996- )
(2)
Kiljański Krzysztof (1967- )
(2)
Kora (1951-2018)
(2)
Kryszak Kamil
(2)
Nawrot Ewa
(2)
Nosowska Katarzyna (1971- )
(2)
Peszek Maria (1973- )
(2)
Rypień Michał
(2)
Smoleń Rafał
(2)
Spolsky Mery
(2)
Staruszkiewicz Kuba
(2)
Stawiński Patryk
(2)
Trzeszczyński Jacek
(2)
Waśkiewicz Mateusz (1983- )
(2)
Zalewski Krzysztof (1984- )
(2)
Zalewski-Brejdygant Krzysztof (1984- )
(2)
Adamus (1975- )
(1)
Antosik Jan
(1)
Aquarium (zespół muzyczny)
(1)
Asnyk Adam (1838-1897)
(1)
Białorucki Szymon
(1)
Bilewski Bogusz
(1)
Bisquit
(1)
Bunio
(1)
Coloriage (zespół instrumentalny)
(1)
Czarnecka Karolina (1989- )
(1)
Czyżykiewicz Mirosław
(1)
DJ Mistrz
(1)
Dominique
(1)
Dr.No
(1)
Drift
(1)
Duda Gracjan
(1)
Dyjak Marek (1975- )
(1)
Dziedzic Bartosz (1975- )
(1)
Dzikowski Krzysztof (1938- )
(1)
Dąbrowska Ania (1981- )
(1)
Emade (1981- )
(1)
Envee
(1)
Envee i Niewinni Czarodzieje
(1)
Flavio Tim
(1)
Fox Kevin
(1)
Galliano Richard (1950- )
(1)
Gephard
(1)
Goliński
(1)
Głębowicz Monika
(1)
Horn/Sick
(1)
Husky
(1)
Indios Bravos
(1)
Itoa
(1)
Jackowski Marek (1946-2013)
(1)
Kameral
(1)
Karaś Kuba (1996-)
(1)
Kasiukiewicz Tomasz
(1)
Kasprzycki Robert
(1)
Kilar Krzysztof
(1)
Klake
(1)
Kobiety
(1)
Kondrak Jan (1959- )
(1)
Korzyński Andrzej (1940- )
(1)
Krajewski Mikołaj "Miki" (1996- )
(1)
Krzyżanowski Aleksander (1991- )
(1)
Król Michał "Fox"
(1)
Król [Fox] Michał
(1)
Kubiak Tadeusz (1924-1979)
(1)
Kuczma Tomasz
(1)
Kur
(1)
Kurek Jakub
(1)
Lachmann Piotr (1935- )
(1)
Liber (1981- )
(1)
Loco Star
(1)
Mafia Mike
(1)
Malicki Rafał
(1)
Markowski Andrzej
(1)
Matecki Lesław
(1)
Mosqitoo
(1)
Musiatowicz Jacek (1970- )
(1)
Młynarski Jan
(1)
Namaste
(1)
Niemen Czesław (1939-2004)
(1)
Niemen-Wydrzycka Małgorzata (1955- )
(1)
Niewinni Czarodzieje
(1)
Noon
(1)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(1)
O.S.T.R. (1980- )
(1)
Okupnik Tatiana (1978- )
(1)
Original Groove Hustlaz
(1)
Papa Musta
(1)
Pełczyński Pablo
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(43)
angielski
(3)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(41)
Literatura polska
(4)
Temat
Piosenka
(6)
Dudziak, Urszula (1943- )
(3)
Muzyka klubowa
(2)
Piosenkarze polscy
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Inność
(1)
Jazz
(1)
Kobiecość
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka polska
(1)
Niemen, Czesław (1939-2004)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przekonania
(1)
Rhythm and blues
(1)
Rodzina
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(41)
Pieśń i piosenka
(24)
Nagranie studyjne
(8)
Pop (muzyka)
(8)
Muzyka elektroniczna
(7)
Muzyka alternatywna
(6)
Folk (muzyka)
(5)
Rock
(4)
Poezja śpiewana
(3)
Electropop
(2)
Hip-hop (muzyka)
(2)
Jazz
(2)
Muzyka instrumentalna
(2)
Nagranie na żywo
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Blues
(1)
Dub (muzyka)
(1)
Felieton
(1)
Hip-hop
(1)
Muzyka na akordeon
(1)
Muzyka polska
(1)
Piosenka angielska
(1)
Pop
(1)
Pop-rock
(1)
Rap
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
48 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Degrengolada / Nosowska. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ©&℗ 2023. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Nosowska wydaje płytę wtedy, kiedy ma coś do powiedzenia - za każdym razem redefiniując swoją muzyczną tożsamość. Po pięciu latach od „Basty” wraca z albumem „Degrengolada”. Artystka znowu na przekór trendom - nie stara się o poklask i nie łasi do szerokiego odbiorcy. To są piosenki dla ludzi, którzy lubią, kiedy muzyka coś znaczy. - „Degrengolada” w założeniu mogłaby stanowić inspirację do podjęcia (niemałego, lecz wybitnie korzystnego) indywidualnego wysiłku, by zejść do fundamentu istnienia i metodycznie sprawdzić każdą z wielu warstw, które ponoć składają się na nasz obraz. Po to, by zostawić jedynie prawdę oraz esencję, które (wiem to na pewno) dowodzą naszej niezwykłości. Właściwie to, co chciałabym przekazać słuchaczowi zawiera się w jednym zdaniu: Jesteś gigantem, nie pochylaj głowy, nie dawaj się prowadzić, czuj, żyj i obudź się do prawdy. Już czas. - mówi o nowym materiale Nosowska. Album ponownie powstał we współpracy z producentem Michałem Foxem Królem. W nagraniach udział wzięli Michał Malina Maliński i Michał Bunio Skrok. Na płycie pojawiał się rapujący Miki Krajewski oraz goście - Natalia Szroeder i Jakub Józef Orliński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Rok szczura / Rat Kru. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © & ℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Rat Kru to poznański duet poruszający się w granicach szeroko pojętej muzyki elektronicznej. Związani z przeszłością z wieloma zespołami (Papa Musta, The Men Else, Hellow Dog, HDYA). Sami komponują i wykonują swoje utwory, śpiewając napisane przez Papę Mustę teksty. Teksty, które pobudzają wyobraźnię i opisują fragmenty rzeczywistości. Sami swoją muzykę określają betonową sambą, porywając do tańca tłumy na koncertach. Muzycznie album „Rok szczura” jest charakterystyczną mieszanką muzyczną nawiązującą do lat 90-tych. Nie są im obce gatunki takie, jak techno, rap czy pop. Coraz ważniejszą rolę w ich muzycznej przygodzie odgrywa wizerunek sceniczny. Luźne sportowe stroje, maska szczura, oprawa świetlna mają dodatkowo uwalniać energię podczas występów zachęcając publikę do wspólnej zabawy. Rat Kru o płycie: „Płyta „Rok Szczura” muzycznie nawiązuje do lat 90-tych. House, rave, dance i pop przeplatają się idealnie, zabierając słuchacza wprost do pulsujących klubów. Muzyka idealnie podkreśla teksty dając słuchaczowi brawurową i energetyczna mieszankę, która nie pozwoli ustać w miejscu. Niech chłosta będzie z wami! Nazwa płyty „Rok Szczura” też nie wzięła się znikąd. Według horoskopu chińskiego, rok 2020 to rok białego, metalowego szczura. Milutko i błogo nie będzie. Album lirycznie dzieli się na dwie części. Jedna z nich jest o niczym, druga to wycieczka do czeluści osobistego piekła, trochę żartów z ogniem zaśpiewanych na cztery głosy. Ryba zjada rybę, pies zjada psa, beton zjada zieleń a tydzień soboty i niedziele. Podmiot liryczny płynie po mieście i nieproszony rozchyla Twoje zasłony.” [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Electro/Club (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bezwstydnik / Maria Peszek. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, cop. 2008. - [78] s. : il. ; 22 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Poezja (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Jak malować ogień / Natalia Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © 2019. - 1 CD (42 min 05 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 10 luźnych kart.
Jak Malować Ogień” to piąta solowa, autorska płyta Natalii Przybysz. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień i kompozycji, które ukazały się na poprzednich wydawnictwach „Prąd” i „Światło nocne”. Znajdziemy tutaj ciepło brzmiącego bluesa, soul i jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe i mądre teksty. Uwagę zwraca fakt, że Natalia postawiła zarówno na treść, jak i formę – CD oraz winyl wykonane są z odpadów pochodzących z recyklingu. [sklepzmuzyka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
MTV Unplugged / Natalia Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Natalia Przybysz to jeden z najważniejszych kobiecych głosów na polskiej scenie muzycznej. Ta niezwykle utalentowana wokalistka jest również kompozytorką, a także autorką tekstów. Na swoim koncie ma kilka albumów studyjnych oraz jest laureatką wielu nagród muzycznych – w tym m. in. najważniejszych w Polsce - Fryderyków. Od wielu lat jest także znana z umiłowania do ekologicznego, zrównoważonego podejścia do życia, promując właśnie taki styl życia. Teraz artystka dołączyła do wyjątkowego grona wykonawców, którzy interpretują swoją twórczość w ramach formatu MTV Unplugged. Dotychczas, na kultowej scenie „bez prądu” wystąpili m.in. Kayah, zespoły Hey i Wilki, Brodka czy Kasia Kowalska. Koncert MTV Unplugged Natalia Przybysz miał miejsce 19 grudnia 2020 roku w warszawskiej Scenie Relax, gdzie również został zarejestrowany w fomacie audio-video. Podczas koncertu, artystka wykonała akustyczne wersje największych przebojów ze swoich ostatnich trzech albumów „Prąd”, „Światło nocne” oraz „Jak malować ogień”. Zgodnie z tradycją, na scenie MTV Unplugged pojawili się także goście – m.in. Hania Rani, która wraz z Natalią wykonała utwory „Vardo” i „Królowa śniegu” czy Ralph Kamiński, który przyczynił się do zupełnie nowej interpretacji piosenki „Sto lat”.[empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Zaczynam się od Miłości / Natalia Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ©&℗ 2022. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Album zawiera 7 niezaśpiewanych wcześniej tekstów Kory z muzyką skomponowaną i wykonaną przez Natalię Przybysz oraz jej zespół - Jurka Zagórskiego, Mateusza Waśkiewicza, Pata Stawińskiego i Kubę Staruszkiewicza. Tytuł „Zaczynam się od miłości” stanowi parafrazę zbioru tekstów Kory wydanych w formie książki pt.„Miłość zaczyna się od Miłości”. Pomysł na album zrodził się podczas spotkania Natalii Przybysz i Kamila Sipowicza. Spadkobierca dorobku Kory powierzył Natalii zebrane i niewydane dotąd w formie piosenek zapiski legendy polskiej sceny muzycznej. To wielka odpowiedzialność wziąć na warsztat teksty Kory. Słowa traktowałam jak perły z dna morza. Starałam się nie brać więcej niż było konieczne. Poezja Kory z precyzją akupunktury dotykała często rdzenia mojej emocjonalnej konstrukcji. Wiem, że nie jestem jedyną jej pacjentką, mam nadzieję, że moje melodie pomogą mocniej działać tej medycynie. - mówi Natalia Przybysz. Obok ośmiu tekstów Kory na płycie znajdują się dwie autorskie piosenki Natalii - „Zew” o terapeutycznych działaniach przyrody podczas pandemii oraz „Jest Miłość” o obcowaniu z twórczą energią drugiej kobiety. Do współpracy przy wizualnej stronie projektu zaproszona została Silvia Pogoda - autorka wszystkich zdjęć oraz teledysków. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Chodź tu / Paulina Przybysz. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, p2017. - 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Prawie dwie dekady zachwycała głosem w takich składach jak Sistars, Pinnawela, Rita Pax czy Archeo, z którymi wydała w sumie 7 długogrających albumów. Laureatka licznych nagród i wyróżnień - m.in. Fryderyków i SuperJedynek. Otwartość na muzykę doprowadziła ją do niezliczonej liczby kolaboracji studyjnych i koncertowych, a pracowała między innymi ze Stanisławem Sojką, Tomaszem Stańko, Night Marks Electric Trio czy Envee. Przez wiele lat zasilała najróżniejsze projekty, żeby w końcu powiedzieć coś zdecydowanym głosem w solowym materiale. Po raz pierwszy występuje pod swoim pełnym imieniem i nazwiskiem, bo jak sama mówi: "ma coś konkretnego do powiedzenia". Wydawnictwo zaplanowane na jesień 2017 pod szyldem Kayaxu jest promowane singlem "Dzielne Kobiety". Można śmiało powiedzieć, że Paulina szykuje płytę z wyjątkową muzyką i mocnym przekazem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R&B/Soul (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Kundel / Artur Rojek. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, © ℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Prawie 6 lat po premierze solowego debiutu, Artur Rojek wraca z albumem zatytułowanym „Kundel”. „Dlaczego kundel? Kundel to dla mnie ktoś pozornie mało ciekawy z ukrytym skarbem wewnątrz. Często wydaje się jakby prowadził szare i mało interesujące życie. Specjalnie nie błyszczy i ma widoczne wady, ale wcale się tego nie wstydzi. Woli to, niż być dla siebie obcym. Kundel budzi tęsknotę za prostym życiem, docenianiem tego, co się ma i akceptację siebie takim, jakim się jest – bezwstydnie i odważnie” – mówi Artur Rojek. Współtwórca i lider Myslovitz, a także założyciel i lider grupy Lenny Valentino. Współpracował dotychczas z Katarzyną Nosowską, Smolikiem, czy zespołem PRO8L3M. Mimo pracy nad OFF Festivalem, którego jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym, kilkanaście ostatnich miesięcy poświęcił na pracę nad drugą solową płytą. Artur Rojek postawił na współpracę z tymi sami twórcami, co przy albumie „Składam się z ciągłych powtórzeń”, ale w zupełnie nowej odsłonie. Za brzmienie odpowiada producent i kompozytor Bartosz Dziedzic (nagrodzony m.in. w 2019 roku Fryderykiem za album Dawida Podsiadło), natomiast w warstwie lirycznej Rojka ponownie wsparł Radek Łukasiewicz (ex-Pustki, Bisz/Radex). [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Erotik Era / Mery Spolsky. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗&© 2023. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Trzecia płyta Mery Spolsky to „Erotik Era” - opowieść o niezależności, miłości do siebie i oda do własnego ciała. To elektroniczny soundtrack do wytańczenia wstydu, tabu i presji, jakie nakłada na nas społeczeństwo. Rozpoczynając trzydziesty rok swojego życia, artystka do albumu „Etorik Era” dołącza także ten manifest: - Chce mi się wszystkiego! Będę tańczyć nago na kanapie do szybkiego techno. Będę uśmiechać się do nieznajomych ludzi. Od uśmiechania pojawią mi się pierwsze zmarszczki, które zacznę w sobie lubić. Niedługo skończę trzydzieści lat i wyprowadzę swoje ciało na miasto. Wierzę, że znajdę tam swoją miłość. Przede wszystkim do samej siebie. Chcę dotykać, tańczyć, śpiewać, krzyczeć, płakać i być! A chęć do bycia jest najważniejsza. Więc jeśli mi się zachcę, to będę kujonką, wariatką, suką, dewiantką, gosposią, furiatką, heterą i matką, złośnicą, księżniczką, modliszką, mimozą, punkówą, hotuwą, brzydalą i lalką, idiotką, megierą, cnotką, palantką, okularnicą, pijaczką, diablicą, żoną fatalną, femme idealną, królową, słabą i silną. Niech nikt mi tego nie zabiera! Jestem in my Etorik Era i chce mi się wszystkiego! A Tobie? Album powstał ponownie we współpracy z producentem No Echoes. Artyści podczas pracy inspirowali się brzmieniami Moderat, Justice, Kraftwerk czy Daft Punk. Na płycie w wersji fizycznej artystka zamieściła kilka słów komentarza do każdego z utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jestem Marysia i chyba się zabiję dzisiaj / Mery Spolsky ; ilustrował Tomek Kuczma. - Warszawa : Kayax : Wielka Litera, copyright 2021. - 277, [6] stron : ilustracje ; 22 cm.
"Jestem Marysia i chyba się zabiję dzisiaj" to niepokorny debiut literacki Mery Spolsky, który na długo zapadnie Wam w pamięć. Przygotujcie się na nieposkromioną zabawę słowami i dzikie fikołki z wyobraźnią. Marysia jest dwudziestokilkulatką i właśnie układa sobie życie. A raczej: porządkuje chaos w głowie. Narratorka zabiera nas na kolejne randki, poznajemy jej punkt widzenia na sprawy damsko-męskie. Podglądamy podstarzałą kobietę w barze, która ewidentnie szuka czegoś więcej niż jednonocnej przygody. Wspólnie zastanawiamy się, ile jeszcze czeka nas spokojnych dni wypełnionych filmami z Netflixa, pochłanianiem lodów i drapaniem zwierzaków po brzuchach. Wkurzamy się na absurdy codzienności, Instagram i zniekształcone życie zamknięte w kwadratach. Autorka pisze o chłopcach, których kiedyś kochała. Dziewczynach, które były jej przyjaciółkami. Rodzicach, którzy byli i są jeszcze kimś więcej. Oraz o tej najważniejszej relacji – z samą sobą, bo to przede wszystkim opowieści o świadomym wyznaczaniu własnych granic. O naginaniu zasad. W szerszej perspektywie to też arcyciekawy (auto)portret całego pokolenia współczesnych młodych kobiet. [empik.com]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Nowy projekt fenomenalnego akordeonisty Marcina Wyrostka i jego zespołu Coloriage. Muzycy opracowali najsłynniejsze kompozycje klasyczne i standardy jazzowe. Inspiracją była dla nich także muzyka ludowa. Płyta zabiera słuchacza w muzyczną podróż po rejonach bałkańskich, węgierskich, cygańskich, żydowskich i latynoamerykańskich. Oprócz znanych utworów takich jak "Libertango" czy "Besame Mucho" na płycie znalazły się również autorskie kompozycje Coloriage.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rozmaitości (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
MTV Unplugged / Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗ 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Format instytucja. Format ikona. Pod szyldem MTV Unplugged zarejestrowano wiele co najmniej legendarnych koncertów – ze słynnym występem Nirvany na czele. Ale to także format poligon, najtrudniejszy test, jakiemu może zostać poddana piosenka – bo musi się obronić bez prądu, bez nadmiaru, właściwie naga. Do grona artystów zaproszonych, by wziąć udział w prestiżowej serii, został niedawno zaproszony Krzysztof Zalewski. I zdał ten najtrudniejszy z testów celująco. MTV Unplugged Zalewskiego to występ w stu procentach akustyczny, bo muzyk podszedł do zadania tak rzetelnie jak Paul McCartney w 1991 r. I w jego przypadku brak prądu też nie przekłada się na niedostatki w aranżacjach. Brzmienie dopełnia nieobecna wcześniej na koncertach Zalewskiego bardzo efektowna sekcja dęta. Wysoki poziom napięcia pomagają utrzymać świetni goście: Paulina i Natalia Przybysz śpiewające w piosence „Jednego serca” i coverze „Romanca Cherubina” (w oryginale wykonywane przez Wandę Warską i Czesława Niemena), Justyna Święs i Kuba Karaś z zespołu The Dumplings czy wreszcie Miłosz Pękala, wirtuoz wibrafonu. To koncert bez prądu, ale pełen mocy, w każdej sekundzie, od „Her Majesty” z płyty „Zelig”, którą Zalewski zaczyna swój występ unplugged, przez piosenki z najnowszego albumu „Zabawa”, po „Miłość Miłość” na finał. Jest i premiera: napisany specjalnie na potrzeby koncertu MTV Unplugged utwór „Ptaki”, piosenka apel, by wznieść się ponad podziały. Nie ma prądu? Są inne źródła energii. Najważniejszym elementem scenografii stworzonej przez Annę Szczęsny jest słońce. Koncert startuje jeszcze o zmroku, kończy się na chwilę przed kolejnym świtem. Wygląda na to, że jesteśmy w Arizonie. Jest gorąco. Piotr Onopa reżyseruje ten romantycznie amerykański obrazek tak, że Jim Jarmusch może być z niego dumny. I dumny może być z siebie również Krzysztof Zalewski. Ten chłopak lubi ambitne wyzwania – wystarczy wspomnieć chociażby jego solo act, koncerty, które grał bez wsparcia zespołu, samodzielnie obsługując wszystkie instrumenty. Trzeba porównywalnej odwagi, by zmierzyć się z formatem MTV Unplugged. Trzeba wyobraźni, by z tego starcia wyjść jako zwycięzca. Zalewski zmierzył się i wygrał. Znowu. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rock (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Zabawa / Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ℗&© 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + Broszura.
Ta "Zabawa" nie jest dla dziewczynek. Dla chłopczyków też nie. Bo "Zabawa" jest płytą dorosłą. To przemyślenia 35-letniego mężczyzny, nad którego głową zawisł cień. Który mimo to – a może właśnie dlatego – gra, śpiewa i tańczy. Bawi się. Na przekór czasom, ale nie ludziom wbrew. "Życie to nie zabawa, tylko zawody" – konstatuje Zalewski w otwierającym album utworze tytułowym. Jeśli z tej perspektywy spojrzeć na jego twórczość, łatwo zauważyć, że wymyślił sobie dyscyplinę, w której ściga się tylko sam ze sobą, zgarniając kolejne mistrzowskie tytuły. Zaczął od hołdu dla hard rocka i grunge'u ("Pistolet"), później gwałtownie skręcił w progrockowe labirynty ("Zelig"), by za chwilę pokazać, że potrafi porwać tłumy dobrą poprockową piosenką, najczęściej z drugim dnem ("Złoto"). Od kogo – między innymi – się tej sztuki uczył, przyznał nagrywając "Zalewski śpiewa Niemena". Cztery świetne płyty, każda inna, więc warto kontynuować tę chlubną tradycję i nagrać coś znowu porywającego i jak zawsze zaskakującego. Znowu się udało. "Płyta jest taneczna i nieco mroczna, acz bardziej taneczna niż mroczna. Nocna. To taniec na koniec świata. Nieco apokaliptyczne przemyślenia 35-letniego mężczyzny" – tak "Zabawę" widzi jej twórca. "Znaki na niebie zwiastują kłopoty / Doszły na świecie do głosu złe głosy / Idzie trzęsienie ziemi i wielka woda" – straszy w jednym z tekstów Zalewski, choć sam się swoim czarnym wizjom nie poddaje. "A ja się czuję dziwnie lekko" – zapewnia. "Co prawda teksty pisałem przed koronawirusem, albo na samym początku, gdzie dochodziły tylko jakieś memy o Chinach, ale przebijają się momentami apokaliptyczne wizje" – przyznaje. – "Trochę też rozprawiam się ze swoimi demonami, piszę do syna, ale głównie, jak zwykle, piszę o sobie". Urodził się rockmanem, więc nawet tym razem nie zrezygnował całkiem z gitary elektrycznej, rockowym duchem przesycona jest większość utworów. Na pierwszy plan wypłynęły jednak syntezatory, najważniejszy jest rytm. Zalewski śmiało urozmaica go zapożyczeniami z odległych światów – to brzmi jak biały soul, za chwilę pulsuje disco noir, następnie Krzysztof rapuje, albo zmiękcza serca i zwilża oczy wzruszającą balladą. Wszystkie partie instrumentalne – i wokale do piosenki "Szpieg" – nagrane zostały w łódzkim Tonn Studio, wypróbowanym już przy "Złocie", ze sprawdzonymi wtedy współpracownikami: Maciejem Stanieckim i Krzysztofem Tonnem. Pozostałe partie wokalne Zalewski nagrał na swojej sali prób, a pomógł mu z tym Jurek Zagórski, który produkował płytę z piosenkami Niemena. Słusznie, nie zmienia się zwycięskiej drużyny. Za mix i mastering albumu odpowiada Rafał Smoleń, z wyjątkiem miksu piosenki „Wszystko będzie dobrze”, autorstwa Andrzeja Smolika. Ta "Zabawa" nie zrodziła się ze smarkatej beztroski. Wręcz przeciwnie: ona bierze się z niepokoju, ale i przekory. "Trzeba tańczyć za wszelką cenę, nawet wbrew sobie, wbrew nastrojowi" – twierdzi Krzysztof Zalewski i po wysłuchaniu tego słodko-gorzkiego albumu trudno nie przyznać mu racji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rock (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Złoto [Dokument dźwiękowy]/ Zalewski. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, p2016. - 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Potrzeba matką wynalazków. Oraz - jak się okazuje - najlepszą muzą. Bo w pewnym sensie nowy album Krzysztofa Zalewskiego zrodził się z potrzeby: jak najczęstszego kontaktu z publicznością. Promując swój poprzedni album - „Zelig” - wokalista chciał grać jak najczęściej, wszędzie, dla wszystkich. Jedna trasa z zespołem, druga... szło świetnie, ale okazało się, że koledzy nie zawsze mogą, albo że nie w każdym miejscu da się zmieścić pełny skład. Zaczął więc koncertować solo i publiczność entuzjastycznie przyjęła ten one man show, nawet uproszczone, obnażone wersje skomplikowanych numerów z „Zeliga”.
„Złoto” jest konsekwencją tych koncertów. Tej szkoły grania muzyki, która mówi, że mniej znaczy lepiej, że to, co ciche i subtelne, często wybrzmiewa głośniej od huku przesterowanych gitar.
Nie myślcie jednak, że na „Złoto” złożyły się same ballady, śpiewane do wtóru łkającej cicho gitary – choć i dla poszukujących takich wrażeń coś się znajdzie („Miłość, Miłość”, „Otu”). Na płycie dominują jednak numery dynamiczne („Chłopiec”, „Na drugi brzeg”), czy wręcz drapieżne („Głowa”). Jest puls („Uchodźca”), jest groove („Luka”), jest riff („Polsko”). Jest też porywający „Jak dobrze”, w którym gościnnie udziela się jak zawsze znakomita Natalia Przybysz. W porównaniu z poprzednią płytą uproszczone jednak zostały aranżacje, bardziej organiczne jest brzmienie, bardziej bezpośredni przekaz. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rock (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Boso / Zakopower. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, cop. 2011. - 1 płyta dźwiękowa (CD) : digital, stereo ; 12 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
"Boso" to przebojowe kompozycje w nieco bardziej rockowej stylistyce, niż dwa poprzednie albumy. Teksty pisane są zarówno w języku literackim, jak i gwarze podhalańskiej. Tematem piosenek jest refleksja nad przemijaniem, wędrówką człowieka, czy prozaicznych problemach gdy "gadka się nie klei". [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Folk/Muzyka ludowa (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Drugie pół / Zakopower. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, cop. 2015. - 1 płyta dźwiękowa (CD) : digital, stereo ; 12 cm.
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Czwarty studyjny album Zakopower i czwarty nagrany wspólnie z producentem i kompozytorem Mateuszem Pospieszalskim. Zawsze u podstaw twórczości zespołu były ich góralskie korzenie. Tym razem oprócz podhalańskiej kultury dużą inspiracją dla muzyków była także bogata tradycja polskiej piosenki. W utworach takich jak "Drugie Pół", "Rejna", czy "Pomnik Nieznanego" słychać echa przebojów sprzed lat, evergreenów, które królowały na festiwalach w Opolu czy w Sopocie latach 60. I 70. Ta płyta to hołd dla tych, nie tak znowu odległych, czasów, gdy Artystom na scenie towarzyszyła orkiestra, kompozycje oparte były na pięknych melodiach a aranżacje miały rzadko spotykany dzisiaj rozmach. Muzyka Podhala miała ogromny wpływ zarówno na twórców muzyki poważnej (Henryk Mikołaj Górecki, Wojciech Kilar) jak i artystów popowych (bracia Zielińscy), piosenki Zakopower to dowód na to, że ta inspiracja jest wciąż żywa¬ [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Folk/Muzyka ludowa (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Szaroróżowe / Muchy. - Warszawa : Kayax Production & Publishing, ©&℗ 2020. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + [11] kart.
„Szaroróżowe” to jedenaście przebojowych, czasem refleksyjnych, albo po prostu ujmujących piosenek, zawsze z przekazem i zdecydowanie unikających przerostu formy nad treścią. To historie o szaroróżowym życiu, miłości - tej naiwnej i tej dojrzałej, samotności dużych miast, rozczarowaniu i nadziei. To także nieoczywisty komentarz do rzeczywistości i kojące dźwięki na dzisiejsze niepokoje. Odnajdą się w nich zarówno ci, którzy z zespołem są od początku i ci, którzy nigdy o nim nie słyszeli. Na pewno wszyscy, którzy codzienność przeżywają bardziej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rock (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Smolik / Kev Fox - Warszawa : Kayax Production & Publishing : Agora, 2015. - 1 płyta dźwiękowa (CD) : digital, stereo; 12 cm.
"Dwie indywidualności, które łączy niesamowita pasja do pokonywania granic i odkrywania nowych przestrzeni artystycznych. Poznali się pięć lat temu na koncercie w Warszawie i natychmiast zamknęli się na klika dni w studiu, żeby dać upust wzajemnym fascynacjom muzycznym. W efekcie powstał utwór L.O.O.T., który znalazł się na „4” Smolika.
Postać Keva Foxa jest wciąż otoczona aurą tajemniczości, co ma swoje źródło w charakterystyce komponowanej przez niego muzyki. Zważywszy na częstotliwość z jaką Kev Fox występuje w naszym kraju, nietrudno o stwierdzenie, iż Brytyjczyk upodobał sobie polską publiczność. Współpraca ze Smolikiem przy nagrywaniu utworu “L.O.O.T." tylko pomogła mu w kreowaniu własnej przestrzeni na naszym rodzimym rynku muzycznym. Pierwszy singiel to utwór „Run”. Misternie skonstruowane, pełne melancholii melodie, niepowtarzalny, hipnotyzujący, silny wokal Foxa przeciwstawiony minimalistycznemu brzmieniu gitary, i tak charakterystycznemu brzmieniu instrumentów wszelkich, za które odpowiada Smolik z pewnością zabierze słuchaczy w niezwykłą podróż...[empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Electro/Club (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Cud / Karolina Czarnecka. - Warszawa : Kayax Production & Publishing sp. z o.o., ℗ & © 2019. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Płyta „Cud”, to trzeci album Karoliny Czarneckiej, artystki interdyscyplinarnej, która tym razem ruszyła w zmaskulinizowany świat hip-hopu. Swoją opowieść snuje na tle bitów, w które zgrabnie zostały wplecione wątki folkowe. Wynikiem tego mariażu jest jedyny w swoim rodzaju folkorap. To estetyczne, ale i kulturowe, za sprawa tekstów, zderzenie Zachodu ze Wschodem, sacrum z profanum, emocji z rozsądkiem. Artystka zestawia ze sobą konserwatyzm i magię rodzinnego Podlasia z liberalną bańką, którą współtworzy Warszawa, w której mieszka. Ważnym akcentem jest również cezura, którą wyznaczają 30. urodziny Czarneckiej i III RP, ten trop odnajdziemy m.in. w utworze „Trzydzieści”. Płyta jest podzielona na trzy części, a każdą z nich otwiera podlaska pieśń. Ale ten podział jest raczej umowny i nie odnosi się ściśle do tematyki tekstów. Obok siebie pojawiają się tak różne kwestie, jak wołanie o (samo)akceptację i tolerancję w „Módl się za nami”, krytyka konsumpcjonizmu w „Nachapaczach”, manifest niezależności w „Pielgrzymce”, czy odwołanie się do pierwotnych sił i instynktów w „Duszewności”. Dużo wątków, ale wszystko z tzw. totalną szczerością, energetycznie, ale i nostalgicznie, z uszlachetniającymi całość partiami klarnetu, akordeonu czy skrzypiec. Swoistym credo tej płyty jest tytuł i jednocześnie refren ostatniej piosenki - „Polska musi uwierzyć w miłość”. I może wtedy stanie się cud? [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rap/Hip-hop (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Brut / Brodka. - [Warszawa] : Kayax Production & Publishing : na licencji PIAS Recordings, ℗ & © 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
„Brut” to piąty studyjny album Brodki - wokalistki, kompozytorki, autorki tekstów, reżyserki klipów, artystki wszechstronnej, która tyle samo uwagi poświęca warstwie muzycznej, tekstowej, jak i wizualnej - wszystkiemu, co tworzy. „Brut”, to coś wytrawnego, surowego, bez lukru. To także odwołanie do brutalizmu, stylu w architekturze, który zakłada, że najważniejsze są przestrzeń, forma, uwrażliwienie na właściwości stosowanych materiałów i nadawanie im nowych znaczeń. Brodka na „Brut” sięga po materiały dobrze jej znane, ludowe okaryny, piszczałki, dudy, które tym razem sampluje, tworząc z nich nowe instrumenty o niekończącej się skali. Zamienia organiczne w syntetyczne. Podczas pracy w londyńskim Flesh and Bone Studios, pod okiem producenta Oli’ego Baystona, powstał bezkompromisowy materiał, napędzany klasyczną sekcją rytmiczną, w którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy grunge’u. Płyta „Brut” przepełniona jest powidokami z przeszłości i tęsknotą do lat 90tych, w odważnym i nowoczesnym wydaniu. Brodka w warstwie tekstowej „Brut” otwiera między innymi dyskusję na temat roli płci. Odważnie mierzy się ze stereotypami narzuconymi przez społeczeństwo, wyraża potrzebę wyjścia z utartych konwenansów, tworzy figurę łączącą elementy kobiecości i męskości. Na okładce albumu Brodka umieściła swoją archiwalną fotografię, ponieważ jak sama mówi, wiąże się ona z wieloma treściami na płycie i dopełnia całą opowieść: „Widzicie mnie w wieku lat 5, kiedy fakt bycia kobietą nie miał jeszcze żadnego znaczenia. Był to czas niewinności i beztroski, ale także nieświadomości przyszłych oczekiwań, które społeczeństwo nakłada na kobiety. Wąż, który mnie oplata symbolizuje pokusy, grzechy, czy tak jak na tym zdjęciu, wszystko to, co może czekać na tę dziewczynkę w przyszłości. I właśnie to zderzenie wydało mi się szczególnie ciekawe…”. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pop (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej