Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(55)
IBUK Libra
(14)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(4)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(50)
Filia nr 5
(1)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 12
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Chyba Zbigniew
(2)
Francik Anna
(2)
Marciniak Stanisław (1948- )
(2)
Penc Józef (1939- )
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Łunarski Jerzy
(2)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Albigowski Marek
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Blażlak Robert
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Przemysław
(1)
Buczacki Aleksander
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Clarke Liz (1946- )
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czaja Izabela
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dziedzic Sylwia
(1)
Długosz Jan (zarządzanie)
(1)
Ejsmont Krzysztof
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gemra Kamil
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(1)
Gładysz Bartłomiej
(1)
Głodek Paweł (1964- )
(1)
Głodziński Eryk
(1)
Hadryjańska Barbara
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Isaac Mike (1984- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jurczyk-Bunkowska Magdalena
(1)
Kacprzak Justyna
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Kelley Tom (1955- )
(1)
Konieczniak Marek
(1)
Kopera Sebastian
(1)
Korkosz-Gębska Jolanta
(1)
Koźlak Aleksandra
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krawiec Frank
(1)
Krwawicz Małgorzata
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Kłos Zbigniew
(1)
Laloux Frédéric (1969- )
(1)
Lis Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Littman Jonathan (1958- )
(1)
Majkut Robert
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Mauborgne Renee A
(1)
Meyer Erin
(1)
Michałek Janusz
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nowak-Far Artur (1967- )
(1)
Pasternak Kazimierz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Pawlak Marek (1955- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Peters Thomas J. (1942- )
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Prystrom Joanna
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Sadowski Adam (ekonomia)
(1)
Salik Jan
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Skala Agnieszka
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Sosnowska Alicja
(1)
Strojny Jacek
(1)
Styś Aniela (1942- )
(1)
Szymański Grzegorz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Targalski Jan (1942- )
(1)
Voytovych Nataliya
(1)
Wasilczuk Julita (1965- )
(1)
Waściński Tadeusz (1952- )
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wirkus Marek
(1)
Wiszniewski Wojciech (1949- )
(1)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(1)
Woźniak Leszek (rolnictwo)
(1)
Zabłocka-Kluczka Anna
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zduńska-Leseux Edyta
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(67)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(14)
Menedżerowie
(4)
Przedsiębiorcy
(3)
Pracownicy korporacji
(2)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Innowacje
(48)
Przedsiębiorstwo
(17)
Zarządzanie
(16)
Przedsiębiorczość
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie innowacjami
(5)
Innowacje ekologiczne
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Finansowanie
(3)
Model biznesowy
(3)
Start-up
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zielona gospodarka
(3)
Gospodarka światowa
(2)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konkurencyjność
(2)
Nowy produkt
(2)
Postęp techniczny
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Agenda 30
(1)
Anioły biznesu
(1)
Badania rynku
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Branża informatyczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
COVID-19
(1)
Content marketing
(1)
Crowdfunding
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dyfuzja innowacji
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekorozwój
(1)
Ergonomia
(1)
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
(1)
Finanse
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gopodarka
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Hastings Reed (1960 - )
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informatyzacja
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komercjalizacja wyników badań naukowych
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing
(1)
Media strumieniowe
(1)
Miasta
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nanotechnologia
(1)
Netflix
(1)
Nieuczciwa konkurencja
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacje
(1)
Patenty
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polityka ochrony środowiska Unii Europejskiej
(1)
Polityka regionalna
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwo finanse
(1)
Przedsiębiorstwo internetowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Przemysł naftowy
(1)
Przewoźnicy osób
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rolnictwo
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Samofinansowanie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Spółki
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Technogia
(1)
Technologia
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Europa
(1)
Korea Południowa
(1)
Gatunek
Monografia
(17)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(2)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(31)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Ochrona środowiska
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wielokrotnie nagradzany korespondent technologiczny „New York Timesa” i reporter śledczy Mike Isaac przedstawia spektakularny rozwój i upadek jednej z największych i najbardziej kontrowersyjnych firm XXI wieku, Ubera. Przedsiębiorstwo, wspierane przez miliardy dolarów kapitału podwyższonego ryzyka i prowadzone przez zuchwałego, ambitnego założyciela Travisa Kalanicka, miało zrewolucjonizować sposób przewozu ludzi i towarów na świecie. Uber wydawał się gotowy do zajęcia miejsca obok Amazona, Apple’a i Google’a. To, co nastąpiło później, stało się jednak przestrogą dla młodych przedsiębiorstw i żywym dowodem na to, że wielki startupowy okręt może zatonąć. Bitwy Ubera ze związkami taksówkowymi i kierowcami, toksyczna atmosfera panująca w firmie, seksizm i skandale oraz bezwzględne zagrywki, do jakich można się posunąć, aby zdobyć władzę – wszystko to zogniskowało się w Uberze jak w soczewce i ostatecznie doprowadziło firmę na skraj przepaści. Brutalny rok dla giganta transportowego zakończył się wewnętrznym zamachem stanu w sali konferencyjnej, gdzie inwestorzy pozbawili Kalnicka stanowiska dyrektora generalnego i przejęli kontrolę nad startupem. Uber to opowieść o ambicjach i oszustwach, obscenicznych zachowaniach i nieprawdopodobnym bogactwie, która powstała na podstawie setek wywiadów z obecnymi i byłymi pracownikami Ubera, a także z wykorzystaniem niepublikowanych dotąd dokumentów. Dowiedz się, co się dzieje za kulisami jednej z najbardziej konkurencyjnych firm transportowych na świecie, zanim wygodnie umościsz się na kanapie tylnego siedzenia i wdasz w pogawędkę z kierowcą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 82-92
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowywana przez zespół pracowników i współpracowników Instytutu Organizacji Systemów Produkcyjnych Wydziału Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej monografia jest kolejną, trzecią już, z cyklu publikacji poświęconych zagadnieniom innowacji i zarządzania innowacjami. Tym razem autorzy pragną przyjrzeć się tworzeniu nowoczesnych rozwiązań na poziomie mezoekonomicznym, z perspektywy funkcjonowania sektorów i branż gospodarki. Cytując Faulknera: „proces określania granic sektora jest sam w sobie bardziej sztuką niż nauką ścisłą, jednak ma wielką wagę dla sprecyzowania atrakcyjności danego sektora. Jeżeli przyjmiemy zawężoną definicję sektora w kategoriach produktu, powstaje niebezpieczeństwo, że analizie naszej umkną krytyczne aspekty otoczenia konkurencyjnego”. W tradycyjnym ujęciu branża to zbiór podmiotów gospodarczych oferujących na sprzedaż podobne wyroby czy usługi, a sektor to grupa przedsiębiorstw wytwarzających wyroby będące substytutami. W innym ujęciu pojęcie sektora dotyczy rodzaju działalności, zaś branża – produktów. Często terminy branża i sektor stosowane są w praktyce zamiennie. Tematyka terminologii i definiowania branży i sektora stanowi zagadnienie samo w sobie i jest poza zakresem niniejszej monografii. Uzasadniając powstanie niniejszej, trzeciej z cyklu, monografii z dziedziny innowacji, należy podkreślić, że jej celem jest uchwycenie i zilustrowanie pewnych mechanizmów związanych z innowacjami na poziomie mezoekonomicznym i z tego punktu widzenia przyjęte zostanie podejście, w którym branża i sektor są synonimami i nie zawierają zawężenia znaczeniowego do podobnych produktów lub substytutów ani rodzaju działalności lub produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. "Gdy regułą jest brak reguł" to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Innovation is a complex, multi-aspect, global, regional and industry process. It is a consequence of the interaction of creativity, entrepreneurship, competitiveness, knowledge, management and economic growth. A competitive position of countries and companies is the outcome of their capacity and predisposition for innovations, shaped by their sizes, resources at their disposal (including human), system of management and relations with the environment. This volume, painting a diverse and versatile picture of innovation, co-existing together with creativity and entrepreneurship, is an effect of authors common interest in this subject matter.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna, Schumpeterowska „twórcza destrukcja” również współcześnie jest wy-znacznikiem tych aktywności podmiotów rynkowych, w które wpisane są działania innowacyjne. Skutkiem tej działalności są szeroko rozumiane zmiany organizacyjne, znajdujące się w centrum zainteresowania nauk o zarządzaniu. Nie jest jednak możliwe stworzenie pełnej listy czynników generujących przeobrażenia w organizacjach, tak jak nie jest realne określenie skończonego wykazu paradoksów, które im towarzyszą. Warto jednak podejmować próby usystematyzowania tych działań, gdyż są one niekwestionowanym sposobem rozwoju nauki i zbliżania jej do „doskonałości” – niezależnie od sposobu rozumienia tej kategorii. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie poglądów polskich badaczy na innowacyjność, zmiany organizacyjne, związane z nimi procesy uczenia się oraz próba usystematyzowania tych poglądów, a także określenie ich wpływu na wybrane kategorie, takie jak rozwój, adaptacja czy uelastycznienie organizacji. Poznawanie źródeł, barier i procesów związanych z innowacjami i zmianami prowadzi do systematycznej identyfikacji paradoksów i pozornego ich rozstrzygania. To fenomen nauk, w tym nauk społecznych, które wciąż jeszcze pozostawiają wiele miejsca na dywagacje, wątpliwości i wyjaśnienia o charakterze probabilistycznym i intencjonalnym. Mamy nadzieję, iż niniejsza publikacja będzie inspirować czytelników zarówno do eksploracji przedstawianych zagadnień, jak i do poszukiwania kolejnych luk badawczych. Ostatecznie celem nauki jest coraz lepsze wyjaśnianie zjawisk, a „poszukiwanie dobrych wyjaśnień prowadzi nas do idei stopniowego poprawienia wyjaśnień poprzez podnoszenie stopnia ich sprawdzalności, to znaczy poprzez przechodzenie do lepiej sprawdzalnych teorii, do teorii o większej treści, wyższym stopniu uniwersalności i wyższym stopniu dokładności” (K. Popper, Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, Warszawa 1992, PWN, s. 252). Katarzyna Piórkowska, Aleksandra Sus
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Proponujemy – zgodnie z przyjętą koncepcją – zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów na temat różnych koncepcji i aspektów zarządzania W pierwszym artykule zapoznacie się Państwo z japońskim systemem zarządzania przedsiębiorstwami i łańcuchami do¬staw w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz innych okolicznościach drastycznie zmieniających warunki ich funkcjonowania. Rozważania przedstawione w publikacji podzielone zostały na dwie zasadnicze części. W pierwszej przedstawiono makroekonomiczne i społeczne uwarunkowania, które w istotnym stopniu wpływają na zmiany w japońskim systemie zarządzania po 1989 roku, czyli od zakończenia okresu spektakularnego wzrostu, tzw. ekonomii bańki mydlanej (bubble economy). W drugiej części z kolei scharakteryzowano najistotniejsze zmiany w japońskim systemie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi i ryzykiem w łańcuchach dostaw. Kolejne opracowanie poświęcone jest funkcjonowaniu struktur piramidowych stosowanych przez spółki giełdowe kontrolowane lub cechujące się znacznym udziałem rodziny, bądź w szczególnym przypadku założyciela, we własności. Struktury piramidowe wykorzystywane są w tego typu spółkach w celu zwiększenia kontroli przy jednoczesnym obniżeniu zaangażowania kapitałowego. Przedmiotem zainteresowania prowadzonej dyskusji są zatem spółki obecne na rynku kapitałowym, których akcje pozostają w obrocie giełdowym. Artykuł ma charakter teoretyczny i oparty jest na przeglądzie literatury światowej. Ważnym tematem z punktu widzenia gospodarki jest problem identyfikacji sposobu budowania potencjału innowacyjnego systemu zarządzania przez spojrzenie na elementy systemu w powiązaniu z cechami relacji sieci organizacyjnych. Przed-stawiony artykuł wskazuje na fazy i czynniki innowacji w tworzeniu potencjału innowacyjnego organizacji. Bierze pod uwagę wiedzę jawną i ukrytą oraz uwarunkowania ich wymiany pomiędzy pracownikami w zakresie wzajemnego rozumienia się, angażowania i zaufania. Innym spojrzeniem na problem innowacji jest identyfikacja i analiza modeli zarządzania innowacjami. W artykule wykorzystano krytyczną analizę piśmiennictwa dotyczącą biznesowych modeli innowacji (business model innovation, innovation governance models) i ich klasyfikacji, zawierającą syntezę ba¬dań nad tymi modelami pochodzących z ostatnich kilku lat. Ciekawe ujęcie dążenia do doskonałości organizacyjnej zaprezentowano w artykule opisującym model doskonałości EFQM i systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001. Pytanie kluczowe, jakie jest postawione, to określenie, czy porównanie tych dwóch narzędzi jest zasadne i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, prowadząc takie analizy. Na koniec przedstawiono wyniki badań dotyczące realizacji celów projektów i organizacji przez kierowników projektu. Holistyczne spojrzenie na organizację pozwala na podnoszenie sprawności i skuteczności działań. Nie skupiamy się wtedy na maksymalizowaniu korzyści płynących z pojedynczych projektów, ale najważniejszy jest dla nas jak najlepszy wynik portfela projektów, a w konsekwencji całej organizacji. Mamy nadzieję, że przedstawiona tematyka okaże się dla Państwa interesującą i wartościową lekturą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W kolejnym, 33. numerze „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” publikujemy prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczególności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artykułów jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów strategicznych, ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywności kontraktów menedżerskich w sektorze przedsiębiorstw komunalnych; zarządzanie wiedzą i kooperacja zewnętrznych aliansów wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsiębiorstwie; kształtowanie nowych form pracy w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi; wpływ regulacji prawnych i audytu środowiskowego na poprawę jakości produktów; ocena efektywności działalności administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez nią polityki podatkowej w ostatnich miesiącach.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej