Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(252)
IBUK Libra
(32)
Forma i typ
Książki
(247)
Proza
(91)
Publikacje popularnonaukowe
(34)
Poradniki i przewodniki
(33)
E-booki
(32)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje naukowe
(12)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Audiobooki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dla niewidomych
(3)
Dostępność
dostępne
(368)
wypożyczone
(121)
nieokreślona
(4)
Placówka
Planeta 11
(52)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(21)
Filia nr 2
(26)
Filia nr 4
(16)
Filia nr 5
(31)
Filia nr 6
(45)
Filia nr 9
(68)
Filia nr 10
(78)
Filia nr 12
(53)
Filia nr 13
(39)
Filia nr 15
(16)
Filia nr 16
(23)
Filia nr 18
(24)
Multicentrum - podr.
(1)
Autor
Gruca Magdalena (pedagog)
(16)
Zontek Ewa (ilustrator)
(16)
Morris Desmond (1928- )
(7)
John Jory
(6)
Láng Anna (ilustratorka)
(6)
Olejarczyk Joanna (tłumaczka)
(6)
Oswald Pete
(5)
Prończuk Dorota
(5)
Skabek Izabela
(5)
Bauman Sabina
(4)
Chmiel Krystyna
(4)
Lewicka Maria
(4)
Ross Tony (1938- )
(4)
Walliams David (1971- )
(4)
Zaremba Karolina (tłumaczka)
(4)
Brodacki Michał
(3)
Bunting Philip
(3)
Dröscher Vitus B. (1925-2010)
(3)
Duhigg Charles (1974- )
(3)
Gałka Dominika (pisarka)
(3)
Gladwell Malcolm (1963- )
(3)
Godula Patrycja
(3)
Guzowska Małgorzata
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kruszewicz Andrzej (1959- )
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(3)
Porter Jen
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Saunders Katie
(3)
Tarnowska Ewa
(3)
Żulczyk Jakub (1983- )
(3)
Antczak Katarzyna
(2)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(2)
Casters Pauline (1947- )
(2)
Cheeseman Polly
(2)
Deppe Iris
(2)
Dunphy Heather
(2)
Fiłonowicz Beata
(2)
Fryza Kasia
(2)
Górska Grażyna
(2)
Heymans Adrienne
(2)
Huzar-Czub Katarzyna
(2)
Janczy Iwona
(2)
Jaszecka Karolina
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(2)
Kucharski Adam
(2)
Lamża Łukasz (1985- )
(2)
Losantos Cristina (1960- )
(2)
Majgier Katarzyna (1973- )
(2)
Maxwell Ruth (1933- )
(2)
Miller Robert M
(2)
Pretkiel Paweł
(2)
Pucek Robert (1959- )
(2)
Roca Elisenda (1963- )
(2)
Rozwadowski Jerzy
(2)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(2)
Schlessinger Laura
(2)
Sigler Scott (1969- )
(2)
Sikorski Czesław (1943- )
(2)
Socha Aleksandra
(2)
Stodulski Sławomir
(2)
Sumińska Dorota (1957- )
(2)
Supeł Barbara
(2)
Szymeczko Kazimierz (1965- )
(2)
Taylor Barbara (1954- )
(2)
Terechowicz Katarzyna (1962- )
(2)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(2)
Waal F. B. M. de (1948- )
(2)
Wyszomirski Karol (dietetyk)
(2)
Węgrodzka Jadwiga
(2)
Zommer Yuval
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Addai Patrick (1969- )
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Antas Jolanta (1954- )
(1)
Apoleika Maria (1986- )
(1)
Ariely Dan (1968- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Baker Jed
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Barciś Artur (1956- )
(1)
Barrie David
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartos Jacek
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bateson Patrick
(1)
Becker Marty (1954- )
(1)
Becker Mikkel
(1)
Bekoff Marc (1945- )
(1)
Bergström Gunilla (1942-2021)
(1)
Betlej Magdalena (graficzka)
(1)
Beullier Gaël
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białoskurski Sebastian
(1)
Białowąs Sylwester
(1)
Biernacki Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(111)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(184)
1901-2000
(9)
1989-2000
(5)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(281)
Język
polski
(282)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(88)
6-8 lat
(66)
0-5 lat
(60)
9-13 lat
(17)
Rodzice
(11)
Szkoły wyższe
(7)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Niewidomi
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Ekonomiści
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Mężczyźni
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Technolodzy żywności
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(53)
Literatura angielska
(15)
Literatura amerykańska
(14)
Literatura australijska
(4)
Literatura belgijska
(3)
Literatura katalońska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura piękna
(1)
Literatura południowoafrykańska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Zachowanie
(146)
Zachowanie się zwierząt
(43)
Relacje międzyludzkie
(21)
Zwierzęta
(21)
Ludzie a zwierzęta
(20)
Dzieci
(18)
Fenek (postać fikcyjna)
(16)
Psy
(16)
Psychologia zwierząt
(16)
Zachowania prozdrowotne
(16)
Uczucia
(15)
Zachowania ryzykowne
(14)
Rodzina
(11)
Koty
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zachowania samobójcze
(9)
Postawy
(8)
Etologia
(7)
Przyjaźń
(7)
Decyzje
(6)
Koń
(6)
Nastolatki
(6)
Ptaki
(6)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Dziewczęta
(5)
Empatia
(5)
Etykieta językowa
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Osobowość
(5)
Psychoterapia
(5)
Charakter
(4)
Dojrzewanie
(4)
Epidemie
(4)
Kobieta
(4)
Młodzież
(4)
Nawyki
(4)
Opieka nad zwierzętami
(4)
Organizacje
(4)
Pieniądz
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samopoznanie
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zachowania konsumentów
(4)
Życie seksualne
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Fizjologia zwierząt
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Jajka
(3)
Jakość życia
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Mózg
(3)
Mężczyzna
(3)
Młodzież z depresją
(3)
Place zabaw
(3)
Przedszkolaki
(3)
Przyroda
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Samobójstwo
(3)
Samorealizacja
(3)
Stomatolodzy
(3)
Szczęście
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Zachowanie obsesyjne
(3)
Zdrowe odżywianie
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Zdrowy styl życia
(3)
Zespoły muzyczne
(3)
Zęby
(3)
Życie codzienne
(3)
Życzliwość
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(2)
Asertywność
(2)
Autodestruktywność
(2)
Bajkoterapia
(2)
Biologia molekularna
(2)
Bohaterstwo
(2)
COVID-19
(2)
Choroby zakaźne ludzi
(2)
Cierpliwość
(2)
Dew Phillips (postać fikcyjna)
(2)
Dezinformacja
(2)
Dobro
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dzielenie się
(2)
Epidemiolodzy
(2)
Fake news
(2)
Farmakoterapia
(2)
Genetyka
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Internet
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kruk
(2)
Temat: czas
2001-
(16)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Kanada
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Antarktyda
(1)
Finlandia
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone ; okolice)
(1)
Norwegia
(1)
Szwecja
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(68)
Publikacja bogato ilustrowana
(59)
Poradnik
(41)
Broszura
(29)
Opracowanie
(26)
Książki dla małych dzieci
(22)
Wydawnictwa popularne
(21)
Publikacje dla dzieci
(13)
Powieść
(11)
Powieść obyczajowa
(9)
Thriller
(7)
Książka obrazkowa
(6)
Monografia
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Esej
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Reportaż
(3)
Horror
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Raport z badań
(2)
Science fiction
(2)
Antologia
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kryminał
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje brajlowskie
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Romans
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Biologia
(31)
Psychologia
(26)
Medycyna i zdrowie
(21)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(19)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Historia
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Religia i duchowość
(1)
284 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje nową ekonomię gospodarstwa domowego przez analizę alokacji czasu z użyciem narządzi statystycznych. Autor przeprowadził badania, których głównym celem było wyjaśnienie sposobów alokacji łącznego zasobu czasu w polskich gospodarstwach domowych w procesie maksymalizowania użyteczności z konsumpcji. Chcąc zidentyfikować czynniki, które determinują alokację czasu, odwołano się do cech społeczno-demograficznych i ekonomicznych osób i gospodarstw domowych, szczególnie zwrócono uwagę na sposoby gospodarowania czasem w zależności od płci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia obejmuje aktualne zagadnienia z zakresu polskiego, unijnego i międzynarodowego prawa podatkowego. W pierwszej części książki rozważania koncentrują się na procedurach, instytucjach i instrumentach podatkowych już zaimplementowanych. Druga część dotyczy niedawno wprowadzonych rozwiązań podatkowych lub parapodatkowych, których skutki dla gospodarki lub społeczeństwa dopiero w przyszłości będą odczuwalne, bądź propozycji rozwiązań podatkowych. Niektóre z poruszanych tematów są obecne w dyskursie naukowym od wielu lat, jednak nie zostały wyczerpane ani nie osiągnięto w ich zakresie konsensusu (np. podatek katastralny czy opodatkowanie ekologiczne) lub dane rozwiązanie ma charakter koncepcyjny w Polsce, podczas gdy w innych państwach zostało już wdrożone (np. podatek od transakcji finansowych). Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych aktualnymi wyzwaniami i trendami w opodatkowaniu na poziomie krajowym, europejskim i światowym, w tym studentów kierunków prawnych i ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W literaturze przedmiotu podkreśla się, że jedną z największych słabości rynku nieruchomości, przynajmniej polskiego, jest brak kompleksowych i wiarygodnych informacji na temat jego stanu i rozwoju. Dane, którymi dysponuje przeciętny inwestor, są zwykle ograniczone zarówno jeśli chodzi o zakres przedmiotowy, jak i przestrzenny. Działalność na rynku nieruchomości, w tym deweloperska, wymaga systematycznych badań tego rynku, bowiem proces deweloperski jest długotrwały, wieloetapowy i skutkuje przekształceniem przestrzeni w aspekcie fizycznym, materialnym, społecznym oraz ekonomicznym. Naukowe badania rynku nieruchomości mieszkaniowych powinny być w związku z tym możliwie jak najbardziej kompleksowe, tzn. dotyczyć sfery podaży, popytu oraz cen mieszkań, uwzględniać perspektywę różnych (również słabszych) interesariuszy, dane historyczne i prognozy rozwojowe, zjawiska lokalne i globalne, wskaźniki ekonomiczne i opinie uczestników rynku. Celem prezentowanej monografii jest przedstawienie sytuacji na rynku mieszkaniowym w kontekście preferencji i potrzeb klientów nabywających mieszkania, wpływu pandemii COVID-19 na rynek nieruchomości, a także określenie czynników mogących oddziaływać na wartość nieruchomości. Problematyka została omówiona z uwzględnieniem istoty współczesnego miasta i procesów w nim zachodzących. Przeprowadzone w poszczególnych rozdziałach przedmiotowe analizy pozwoliły na wskazanie różnych niedopasowań ofert do oczekiwań nabywców na rynku nieruchomości. W wyniku postępowania badawczego autorzy sformułowali wnioski oraz rekomendacje dotyczące kierunków rozwoju rynku nieruchomości mieszkaniowych. Monografia może być źródłem wiedzy dla teoretyków i praktyków gospodarczych, a także stać się inspiracją do dyskusji i dalszych badań dotyczących kierunków rozwoju rynku nieruchomości. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy do rąk Państwa kolejny numer naszego czasopisma. Tym razem prezentujemy artykuły mocno zróżnicowane tematycznie, reprezentujące bardzo różne dziedziny współczesnych nauk o zarządzaniu. Poszczególne opracowania różnią się nie tylko tematyką badawczą, ale i zastosowaną koncepcją badań. W pierwszym rzędzie zwracamy uwagę na publikacje oparte na badaniach empirycznych, które dominują w tym numerze naszego periodyku. Obejmują one rozpoznanie tak różnych zagadnień, jak wpływ klastrów na rozwój przedsiębiorczości w województwie lubelskim (M. Ginter), sposób wyboru miejsc zakupów przez konsumentów (S. Urban, M. Michałowska), wpływ kryzysu na hotelarstwo w Europie i w Polsce (K. Szydłowska), analiza czynników wpływających na realizację funkcji personalnej (W. Szumowski) oraz sposób wypełniania funkcji właściciela w spółkach Skarbu Państwa (I. Postuła). Ważne z punktu widzenia polityki redakcji są artykuły poświęcone kwestiom metodycznym. Wobec generalnego deficytu tego typu opracowań w krajowych naukach o zarządzaniu publikacje rozwijające koncepcje i metody badawcze uważamy za cenne. Do tego nurtu wśród prezentowanych w czasopiśmie należą artykuły dotyczące metod badania wpływu nazw marek na zachowania nabywców (A. Krycia-Chomińska), sposobów pomiaru kultury organizacyjnej na potrzeby zarządzania talentami (T. Ingram) oraz metod statystycznej analizy dystrybucji dochodów (I. Blagun, L. Dmytryshyn). Za wartościowe uważamy też artykuły poglądowe, rozwijające i porządkujące wiedzę na temat możliwości implementowania tak ważnych koncepcji dla współczesnego zarządzania, jak monitoring i coaching (J. Mróz), zarządzanie projektami (A. Marciszewska) czy programy ograniczania stresu pracowników (D. Molek-Winiarska).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Szczucka: Nieco danych świadczących o tym, że Dutton i Aron 40 lat temu wykazali niekoniecznie to, co zamierzali [Some evidence that Dutton and Aron 40 years ago had shown not necessarily what they intended to show], doi 10.7366/1896180020153201, s. 8–24; Magdalena Poraj-Weder, Dominika Maison: Poszukiwania uniwersalnego modelu motywacji konsumenckich [In search of a universal model of consumer motivation], 10.7366/1896180020153202, s. 24–35; Marcin Moroń: Poznawczo-emocjonalne predyktory agresywności relacyjnej. Rola zdolności rozumienia emocji, afektywnych reakcji empatycznych i wrogości. Doniesienie wstępne [Cognitive and emotional predictors of relational aggression: The role of the ability to understand emotions, emotional empathy and hostility. Preliminary report], 10.7366/1896180020153203, s. 36–54; Dorota Kanafa-Chmielewska: Wybrane ujęcia zaangażowania społecznego o charakterze politycznym [Selected approaches to political social involvement], 10.7366/1896180020153204, s. 55–67; Ryszard Klamut: Kwestionariusz aktywności obywatelskiej (KAO) – narzędzie do badania różnych rodzajów aktywności obywatelskiej [Civic Activity Questionnaire – Instrument diagnostic of four types of active citizenship], 10.7366/1896180020153205, s. 68–83; Wacław Bąk, Mariola Łaguna, Ewelina Bondyra-Łuczka: Kwestionariuszowe metody pomiaru ukierunkowań regulacyjnych. Polskie adaptacje kwestionariuszy RFQ i RFS [Questionnaires for measuring dispositional regulatory focus. Polish adaptations of RFQ and RFS], 10.7366/1896180020153206, s. 84–99; Anna Maria Zawadzka, Joanna Duda, Rafał Rymkiewicz, Blanka Kondratowicz-Nowak: Siedmiowymiarowy model aspiracji życiowych Kassera i Ryana. Analiza trafności i rzetelności narzędzia [Seven-dimensional model of life aspirations by Kasser and Ryan: Analysis of validity and reliability of the instrument], 10.7366/1896180020153207, s. 100–111.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Business tendency surveys provide information which is valuable to the respondents themselves as well as to economic policy makers and analysts. This is an area of special interest for economists working in governments, national banks, statistical offices and for scientists. CIRET international conferences are the meeting place for top scientists of these areas from worldwide, and they successfully integrate the academic and business communities involved in business surveys and business cycles. The book contains a selection of topics that have been discussed at 35th CIRET Conference titled Economic Tendency Surveys And Economic Policy: Measuring Output Gaps and Growth Potentials, which took place from 15 to 17 September 2021 in Poznań, Poland. See more on the global and local CIRET Conference websites. The selection is driven around two goals. In the first part, the articles are related to the research methods, as well as the use regarding a broad range of methods applied in assessing the market economic situation. The second part of the book is focused on the use of methods and situation assessment. In the presented papers, the variety within the scientific area of business tendency is shown. The work allows to prove the strong position of Polish science in this area as well.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie. W szczególności poruszone zostały kwestie kształtowania fizycznych cech pracy, zarządzania czasem dojazdów do pracy i zmęczeniem pracowników, rozwojem świadomości ergonomicznej pracowników i pracodawców, kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono również interesujące modele zarządzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcję systemu zarządzania absencją w przedsiębiorstwie czy metodę oceny koincydencji zadań wywołujących efekt synergii negatywnej w obszarze bezpieczeństwa pracy. Zawartość Zeszytu obejmuje także tematy ogólniejszej natury, jakimi są: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obsługi klienta w kontekście rozwoju marki i jakości wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarządzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowiące źródło stresu pracowników oraz coraz większa skala tego zjawiska są przykładem, jak słabość teorii i praktyki zarządzania (jak również teorii ekonomii) nie pozwala zapobiegać destrukcyjnym działaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie siły roboczej, a więc głównego czynnika sprawczego postępu i korzystnych zmian. Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsiębiorstwa pozostaje zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii, której jednak brakuje w odniesieniu do zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarządzania nią.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu siebie i innych; Komentarze : Dariusz Doliński: W obronie roli przekonań o własnej moralności; Andrzej Falkowski: Poznawcze, praktyczne i metodologiczne implikacje perspektywy sprawcy i biorcy; Mirosław Kofta: Perspektywa sprawcy i biorcy: poza dychotomią; Alina Kolańczyk: Obiecujący funkcjonalizm; Małgorzata Kossowska, Sławomir Śpiewak: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu społecznym: dwutreściowa czy dwuprocesowa teoria umysłu?; Kinga Lachowicz-Tabaczek: Sprawca i biorca a moralność i sprawność w spostrzeganiu siebie i innych – perspektywa czy rola perspektyw?; Maria Lewicka: Opowieść niedokończona, czyli co tajemniczy świat przymiotników może nam powiedzieć o naturze świata społecznego; Wiesław Łukaszewski: Psychologia papierowych aktorów; Kinga Piber, Grzegorz Sędek: Z perspektywy symbiotycznej: o koncepcji Bogdana Wojciszke i Wiesława Baryły dotyczącej procesów społecznego spostrzegania; Odpowiedź Autorów : Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa i treść a działanie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej