Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(966)
IBUK Libra
(41)
Forma i typ
Książki
(950)
Poradniki i przewodniki
(269)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(44)
E-booki
(41)
Proza
(37)
Publikacje popularnonaukowe
(16)
Publikacje naukowe
(13)
Audiobooki
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(5)
Poezja
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje dla niewidomych
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(1682)
wypożyczone
(162)
nieokreślona
(21)
tylko na miejscu
(14)
Placówka
Planeta 11
(210)
DGiOZ
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(33)
Filia nr 2
(85)
Filia nr 4
(24)
Filia nr 5
(162)
Filia nr 6
(148)
Filia nr 9
(212)
Filia nr 10
(409)
Filia nr 12
(113)
Filia nr 13
(202)
Filia nr 15
(82)
Filia nr 16
(56)
Filia nr 18
(127)
Filia nr 9 - podr.
(2)
Filia nr 10 - podr.
(4)
Filia nr 13 - podr.
(3)
Filia nr 18 - podr.
(1)
Multicentrum - podr.
(4)
Autor
Faber Adele
(24)
Mazlish Elaine (1925- )
(24)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(23)
Gordon Thomas (1918-2002)
(13)
Horosiewicz Beata
(13)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(12)
Panek Edyta
(11)
Juul Jesper (1948-2019)
(10)
Syska Dariusz
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(9)
Zawadzka Dorota (1962- )
(9)
Brett Doris (1950- )
(8)
Eisenberg Arlene
(8)
Hathaway Sandee Eisenberg
(8)
Krawczyński Marian (1934- )
(8)
Murkoff Heidi Eisenberg
(8)
Rumatowska Beata
(8)
Więznowska Mariola
(8)
Śpiewak Zofia
(8)
Baum Heike (1963- )
(7)
Blau Melinda (1943- )
(7)
Czekański Marek (1948- )
(7)
Czyżowska Małgorzata
(7)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(7)
Hogg Tracy (1960-2004)
(7)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(7)
Makowska Alicja
(7)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(7)
Czubak Marzena
(6)
Eichelberger Wojciech (1944- )
(6)
Filliozat Isabelle (1957- )
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Pająk Zofia
(6)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(6)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Ames Louise Bates
(5)
Ellison Sheila
(5)
Horała Małgorzata
(5)
Laniado Nessia
(5)
Marcela Mikołaj (1985- )
(5)
Miller Alice (1923-2010)
(5)
Nyberg Lisa
(5)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(5)
Talko Leszek K
(5)
Templeton Rosalyn Anstine
(5)
Trzebiatowska Małgorzata
(5)
Watson Casey
(5)
Andrzejewska Joanna
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Burch Noel
(4)
Cioch Agnieszka
(4)
Czechowska Anna
(4)
Dankiewicz Hanna
(4)
Faber Joanna
(4)
Grażyński Ryszard
(4)
Górniewicz Józef (1956- )
(4)
Herbert Martin
(4)
Jankowska Anna (pedagog)
(4)
Kościuk Zbigniew
(4)
Leszczyński Piotr
(4)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(4)
Makowski Aleksander (pedagog)
(4)
Minge Krzysztof
(4)
Minge Natalia
(4)
Ortner Gerlinde (1945- )
(4)
Partyka Jacek (tłumacz)
(4)
Porter Jen
(4)
Prekop Jirina (1929- )
(4)
Przylipiak Mirosław. (1955- )
(4)
Rozwarzewska Monika
(4)
Samson Andrzej (1947-2009)
(4)
Saunders Katie
(4)
Skwara Agnieszka
(4)
Snarski Tomasz (1985- )
(4)
Spock Benjamin (1903-1998)
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Tarnowska Ewa
(4)
Unell Barbara C. (1951- )
(4)
Waliś Robert
(4)
Wolna-Nocoń Anna
(4)
Wyckoff Jerry (1935- )
(4)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(4)
Ziembińska Ewa
(4)
Baker Sidney M
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(3)
Biddulph Steve
(3)
Budziszewska Izabella
(3)
Chapman Weston Denise
(3)
Coe Kimberly Ann
(3)
Costantino Elisabetta
(3)
Czachowska Kinga
(3)
Czarniecka-Rodzik Zofia
(3)
DiGeronimo Theresa Foy
(3)
Fita Aneta
(3)
Forward Susan
(3)
Gaul Dorota
(3)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(3)
Grandin Temple (1947- )
(3)
Guzowska Beata
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(107)
2010 - 2019
(319)
2000 - 2009
(463)
1990 - 1999
(100)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(1)
200 - 209
(1)
10 - 19
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(262)
1901-2000
(26)
1989-2000
(15)
1945-1989
(6)
1701-1800
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(1005)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(995)
angielski
(2)
Odbiorca
Rodzice
(211)
Dzieci
(45)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(23)
Szkoły wyższe
(19)
Nauczyciele
(11)
9-13 lat
(10)
Przedszkola
(8)
Szkoły ponadgimnazjalne
(8)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(4)
Niewidomi
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Niedowidzący
(1)
Proza
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(53)
Literatura amerykańska
(12)
Literatura niemiecka
(5)
Literatura francuska
(4)
Film polski
(3)
Literatura angielska
(3)
Literatura australijska
(3)
Muzyka polska
(2)
Literatura belgijska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Literatura słoweńska
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(591)
Dzieci
(285)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(119)
Wychowanie przedszkolne
(111)
Wychowanie
(101)
Rodzina
(57)
Młodzież
(48)
Gry edukacyjne
(35)
Relacje międzyludzkie
(35)
Psychologia dziecka
(34)
Rodzicielstwo
(34)
Gry i zabawy
(33)
Wychowanie obywatelskie
(33)
Wychowanie seksualne
(28)
Dziecko trudne
(25)
Ojcostwo
(23)
Rodzice
(23)
Niemowlę
(22)
Macierzyństwo
(16)
Nastolatki
(16)
Zespół ADHD
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Stres
(15)
Chłopcy
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Młodzież szkolna
(14)
Pedagogika
(14)
Gry i zabawy ruchowe
(13)
Matura
(13)
Metody wychowawcze
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Rodzeństwo
(13)
Rozmowa
(13)
Uczniowie
(13)
Uczucia
(13)
Psychologia wychowawcza
(12)
Gniew
(11)
Chorzy w rodzinie
(10)
Więź rodzinna
(10)
Biblioterapia
(9)
Dziewczęta
(9)
Miłość
(9)
Narkomania
(9)
Noworodek
(9)
Psychoterapia
(9)
Regulacja emocji
(9)
Uczenie się
(9)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Radzenie sobie ze stresem
(8)
Wychowanie komunikacyjne
(8)
Agresywność
(7)
Autyzm
(7)
Dojrzewanie
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(7)
Mowa
(7)
Narkotyki
(7)
Nauczanie
(7)
Przyroda
(7)
Rozwój osobowości
(7)
Wychowanie do wartości
(7)
Życie codzienne
(7)
Życie seksualne
(7)
Dzieciństwo
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Ojcowie i synowie
(6)
Rozwiązywanie konfliktów
(6)
Samokontrola
(6)
Szczęście
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie pozaszkolne
(6)
Zmysły
(6)
Dom dziecka
(5)
Dziadkowie i wnuki
(5)
Dziecko chore
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kobieta
(5)
Konflikt
(5)
Lęk
(5)
Media społecznościowe
(5)
Metoda Montessori
(5)
Nauczyciele
(5)
Patologia społeczna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Rytmika
(5)
Techniki relaksacyjne
(5)
Trudności wychowawcze
(5)
Wrażliwość
(5)
Wychowanie patriotyczne
(5)
Wychowanie plastyczne
(5)
Wychowanie religijne
(5)
Alkoholizm
(4)
Asertywność
(4)
Bajkoterapia
(4)
Choroby dziecięce
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dyscyplina (socjologia)
(4)
Dziecko maltretowane
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Elementarze polskie
(4)
Temat: dzieło
Nephelai
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1901-2000
(16)
1945-1989
(6)
1801-1900
(4)
1939-1945
(4)
1918-1939
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1945-
(2)
1989-
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001-0
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(21)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Ateny (Grecja)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Mazury
(1)
Niemcy
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Olecko (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Szwecja
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie, pow. chrzanowski, gm. Trzebinia)
(1)
Warmia
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
Wenezuela
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(341)
Wydawnictwa popularne
(136)
Podręcznik
(29)
Opowiadania i nowele
(20)
Pamiętniki i wspomnienia
(20)
Materiały pomocnicze
(18)
Publikacje dla dzieci
(16)
Praca zbiorowa
(13)
Scenariusz zajęć
(13)
Opracowanie
(12)
Publicystyka
(11)
Powieść obyczajowa
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Broszura
(5)
Książki dla małych dzieci
(5)
Książka do wypełniania
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Antologia
(3)
Felieton
(3)
Film edukacyjny
(3)
Książka obrazkowa
(3)
Literatura polska
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Powieść autobiograficzna
(3)
Reportaż
(3)
Wiersze
(3)
Wycinanka
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Elementarz
(2)
Encyklopedie
(2)
Komiks
(2)
Książka-zabawka
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Piosenka
(2)
Powieść
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Reportaż problemowy
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wywiady
(2)
Aforyzmy
(1)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Encyklopedia
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karaoke
(1)
Komedia
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Poezja
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(1)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Społeczenstwo obywatelskie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
melodia z tekstem podłożonym
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Śpiewniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(160)
Psychologia
(100)
Edukacja i pedagogika
(66)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Medycyna i zdrowie
(16)
Historia
(10)
Biologia
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Dom i ogród
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
1007 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej różnych wymiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej. Złożoną i zróżnicowaną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów. Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej”. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w różnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak wielki potencjał da się przez to wyzwolić. W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...]. Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zgromadzone teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości. Z pewnością problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych”. Z recenzji dr hab. prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią. Szczegółowej analizie poddane zostały poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako "antropologia" i jako "etyka", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy ontologicznej, filozofia i nauka jako różnica. Książka ta jest ważnym i oryginalnym głosem, który może stać się przyczynkiem do debaty nad filozofią edukacji, jej relacją do pedagogiki, a co więcej, aktualnym stanem kultury, edukacji i wychowania wynikłym z obowiązującej matrycy bycia jako techniki. Znajdujemy w niej trzy warstwy. Pierwsza z nich to warstwa analityczna. Autorka poddaje w niej analizie i interpretacji podstawowe kategorie bycia i czasu Martina Heideggera. Druga z nich dotyczy możliwości zastosowania Heideggerowskich pojęć, w tym szczególnie różnicy ontologicznej, do filozofii wychowania. Najważniejsza jest jednak, jak sądzę, trzecia. Jest to, zainspirowana różnicą ontologiczną Heideggera, własna, autorska koncepcja filozofii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamojskie Studia i Materiały – Seria Pedagogika jest poświęcona zagadnieniom szeroko rozumianej pedagogiki. Zwraca uwagę na problemy pedagogiczne związane z wychowaniem i kształceniem młodzieży w Polsce i Europie. W kręgu zainteresowań wydawnictwa znajdują się standardy edukacyjne, rozwiązania programowe i organizacyjne obecnego systemu edukacji w Polsce i krajach sąsiedzkich oraz zagadnienia związane z kształceniem przyszłych pedagogów. Mając na uwadze istotną problematykę społeczną oraz rozwój innych dziedzin wiedzy współpracujących z pedagogiką, w Serii Pedagogika zamieszane są także prace z zakresu socjologii lub filozofii '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej