Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(43)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(43)
Poradniki i przewodniki
(21)
Proza
(18)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
wypożyczone
(54)
dostępne
(46)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(8)
Filia nr 2
(6)
Filia nr 4
(8)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(9)
Filia nr 9
(19)
Filia nr 10
(10)
Filia nr 12
(10)
Filia nr 13
(12)
Filia nr 15
(7)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(6)
Autor
Terlikowska Maria (1920-1990)
(10)
Olszewska Sara
(7)
Petitcollin Christel
(5)
Aron Elaine N
(4)
Arustowicz Krystyna
(4)
Mętrak-Ruda Natalia
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Uhma Katarzyna
(3)
Wilbik Teresa (1938- )
(3)
Biecki Józef
(2)
Kozaczewska Anna (tłumaczka)
(2)
Kucewicz Katarzyna
(2)
Moreno Marta (1977- )
(2)
Poland Janet
(2)
Rozwarzewska Monika
(2)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Bosco Federica (1971- )
(1)
Craig Judith E. (1940- )
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Ekier Jakub
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Filipczak Marzena
(1)
Granneman Jennifer
(1)
Höglund Anna (1958- )
(1)
Jacewicz Beata
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jędrusek-Golińska Anna
(1)
Klepacka-Gryz Ewa (1961- )
(1)
Kopenhagen Magdalena
(1)
Kozłowska Joanna
(1)
Kozłowska Joanna (psychologia)
(1)
Krzanowska Aleksandra
(1)
Majewska Agata (psychologia)
(1)
McAnulty Dara (2004- )
(1)
Myszkowska Agnieszka (1972- )
(1)
Nowak Ewa (1966- )
(1)
Orloff Judith (1951- )
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(1)
Ruszkowska Marta (1986- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Smoleń Dominika
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Tirado Míriam (1976- )
(1)
Tirado i Torras Míriam (1976- )
(1)
Walser Robert (1878-1956)
(1)
Wardetzki Barbel
(1)
Wiśniewska Natalia (tłumaczka)
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Łukasiewicz Małgorzata
(1)
Śliwińska Katarzyna (ilustrator)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(45)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(16)
6-8 lat
(15)
9-13 lat
(6)
0-5 lat
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
14-17 lat
(2)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura północnoirlandzka
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Wrażliwość
(41)
Drzewa
(10)
Dzieci
(10)
Miasta
(10)
Ochrona przyrody
(10)
Przyjaźń
(10)
Wyobraźnia
(10)
Osobowość
(8)
Chłopcy
(6)
Uczucia
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Higiena psychiczna
(4)
Myślenie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Samorealizacja
(4)
Literatura polska
(3)
Osoby wysoko wrażliwe
(3)
Psychoterapia
(3)
Samoakceptacja
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terlikowska, Maria (1920-1990)
(3)
Dojrzewanie
(2)
Inność
(2)
Kobieta
(2)
Lęk
(2)
Miłość
(2)
Nastolatki
(2)
Nieśmiałość
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Alkoholizm
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Cierpienie
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Ekscentryzm
(1)
Empatia
(1)
Fobia społeczna
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Klasy społeczne
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
McAnulty, Dara (2004- )
(1)
Muzyka
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież
(1)
Niepowodzenie
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podróże
(1)
Przyroda
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Refleksyjność
(1)
Rodzina
(1)
Smutek
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Turystyka
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Wstyd
(1)
Zakochanie
(1)
Zapobieganie
(1)
Temat: dzieło
Drzewo do samego nieba
(3)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Irlandia Północna (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Opowiadania i nowele
(14)
Lektura z opracowaniem
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Broszura
(1)
Dzienniki
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(12)
Psychologia
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(10)
Edukacja i pedagogika
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dara jest nastolatkiem z duszą przyrodnika i umysłem przyszłego naukowca. Jego imię w języku irlandzkim znaczy „dąb”. Spektrum autyzmu sprawiło, że od dziecka nie nadążał za światem pełnym hałasu i zmian. Choć kiedyś nauczyciel powiedział jego rodzicom, że syn nie napisze poprawnie nawet akapitu, Dara dokumentuje rok swojego życia. Opisuje zmiany zachodzące od wiosny do zimy – w domu, na dworze, we własnej głowie. Opowiada m.in. o gnębieniu w szkole i o wsparciu, jakim jest dla niego rodzina. Wolność odnajduje wśród drzew i ptaków, a natura przynosi mu ukojenie, jest jego ucieczką i azylem. Mimo młodego wieku Dara ma na koncie wiele osiągnięć i jest najmłodszą w historii osobą odznaczoną medalem Królewskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków (RSPB). Jego blog Young Fermanagh Naturalist oraz debiutancka książka zdobyły liczne nagrody oraz uznanie i rozgłos na całym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytułowe drzewo rośnie wśród starych brzydkich kamienic okalających jeszcze brzydsze podwórko. Lubi je wielu lokatorów, ale przede wszystkim lubią je dzieci, a zwłaszcza chłopcy, którzy spędzają na nim każą wolną chwilę. Z tej perspektywy - kolejnych konarów rosłego drzewa - poznają sąsiadów, zaprzyjaźniają z nimi, uczą się rozumienia ich problemów, które są czasami bardzo trudne (np. samotność bardzo sympatycznej i życzliwej dzieciakom starszej pani, która podczas wojny straciła własne dzieci). Stare kamienice są przeznaczone do rozbiórki, a drzewo do wycięcia. A jednak to ono właśnie przetrwa - dzięki dzieciom i niektórym dorosłym. Piękna, pełna poezji opowieść o wydźwięku ekologicznym. Bardzo pomysłowe, przemyślane ilustracje, obecnie w zbiorach Muzeum w Zamościu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Op (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. L1-4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura)
Lektura z opracowaniem.
Tytułowe drzewo rośnie wśród starych brzydkich kamienic okalających jeszcze brzydsze podwórko. Lubi je wielu lokatorów, ale przede wszystkim lubią je dzieci, a zwłaszcza chłopcy, którzy spędzają na nim każą wolną chwilę. Z tej perspektywy - kolejnych konarów rosłego drzewa - poznają sąsiadów, zaprzyjaźniają z nimi, uczą się rozumienia ich problemów, które są czasami bardzo trudne (np. samotność bardzo sympatycznej i życzliwej dzieciakom starszej pani, która podczas wojny straciła własne dzieci). Stare kamienice są przeznaczone do rozbiórki, a drzewo do wycięcia. A jednak to ono właśnie przetrwa - dzięki dzieciom i niektórym dorosłym. Piękna, pełna poezji opowieść o wydźwięku ekologicznym. Bardzo pomysłowe, przemyślane ilustracje, obecnie w zbiorach Muzeum w Zamościu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Lm (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. L/3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektury Grega)
Lektura z opracowaniem.
Tytułowe drzewo rośnie wśród starych brzydkich kamienic okalających jeszcze brzydsze podwórko. Lubi je wielu lokatorów, ale przede wszystkim lubią je dzieci, a zwłaszcza chłopcy, którzy spędzają na nim każą wolną chwilę. Z tej perspektywy - kolejnych konarów rosłego drzewa - poznają sąsiadów, zaprzyjaźniają z nimi, uczą się rozumienia ich problemów, które są czasami bardzo trudne (np. samotność bardzo sympatycznej i życzliwej dzieciakom starszej pani, która podczas wojny straciła własne dzieci). Stare kamienice są przeznaczone do rozbiórki, a drzewo do wycięcia. A jednak to ono właśnie przetrwa - dzięki dzieciom i niektórym dorosłym. Piękna, pełna poezji opowieść o wydźwięku ekologicznym. Bardzo pomysłowe, przemyślane ilustracje, obecnie w zbiorach Muzeum w Zamościu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Lm (1 egz.)
E-book
W koszyku
W związku ze starzeniem społeczeństw, zwłaszcza w krajach rozwiniętych, które obejmuje wzrost średniej długości życia oraz zwiększenie odsetka osób powyżej 60. r.ż. w populacji, szczególnego znaczenia nabiera wykorzystanie żywności funkcjonalnej jako potencjalnego źródła wartości korzystnych dla zdrowia i poprawy komfortu życia seniorów. Badanie czynników kształtujących postawy osób starszych wobec produktów funkcjonalnych jest tego naturalną konsekwencją. Celem pracy było poznanie wybranych elementów postawy starszych dorosłych w porównaniu z młodszymi względem żywności funkcjonalnej oraz ich związku z wrażliwością smakową, a także zbadanie wpływu wieku na pożądalność konsumencką produktów funkcjonalnych. Wiek stanowił najsilniejszy predyktor zmian wartości progów rozpoznania smaku słodkiego i słonego oraz drugi w kolejności dla smaku kwaśnego. Hierarchia ważności czynników branych pod uwagę przy zakupie żywności jest różna dla osób poniżej 60. r.ż. i starszych. Częstotliwość spożywania produktów funkcjonalnych była różna wśród osób poniżej 60. r.ż. i starszych. Osoby w wieku 60 lat i starsze wykazały bardziej zachowawczą postawę względem żywności funkcjonalnej niż młodsze. Osoby w wieku poniżej 60 lat i starsze wykazały podobną ogólną pożądalność konsumencką względem badanych produktów funkcjonalnych. W świetle uzyskanych wyników nie ma potrzeby intencjonalnego intensyfikowania smaku (zwłaszcza słonego i kwaśnego) w produktach funkcjonalnych przeznaczonych dla osób starszych. Opór wobec innowacji silniej determinował postawy osób w wieku 60 lat i starszych względem żywności funkcjonalnej niż naturalnie rozwijająca się z wiekiem potrzeba dbania o zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czasopismo naukowe „Prace Instytutu Elektrotechniki” jest wydawnictwem nieperiodycznym ukazującym się od 1951 r. Zawiera artykuły oryginalne, oparte na wykonanych w Instytucie Elektrotechniki badaniach tak teoretycznych jak i doświadczalnych, oraz prace habilitacyjne i skrócone prace doktorskie. Na łamach "PRAC IEL" goszczą również autorzy spoza Instytutu – z kraju i zagranicy. W ciągu roku ukazuje się od 4 do 6 zeszytów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej