Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(68)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(63)
Proza
(45)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Filmy i seriale
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(25)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(11)
Filia nr 2
(2)
Filia nr 4
(4)
Filia nr 5
(11)
Filia nr 6
(8)
Filia nr 9
(11)
Filia nr 10
(7)
Filia nr 12
(5)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(2)
Autor
Machanienko Wasilij (1981- )
(9)
Sitkiewicz Gabriela (1983- )
(6)
Kazuhiro Hara
(5)
Touno Mamare (1973- )
(5)
Tuczapska Paulina
(5)
Warda Małgorzata (1978- )
(5)
Cline Ernest (1972- )
(3)
Darda-Gramatyka Joanna
(3)
Kopociński Dariusz
(3)
Kostick Conor (1964- )
(3)
Sitkiewicz Gabriela
(3)
Bargiel Nina G
(2)
Bednarek Józef
(2)
Bębas Sylwester (1981- )
(2)
Chojnowska Ilona (1982- )
(2)
Cieślik Marek
(2)
Cooke Olivia (1993- )
(2)
Dashner James (1972- )
(2)
De la Motte Anders (1971- )
(2)
Kamiński Janusz (1959- )
(2)
Mendelsohn Ben (1969- )
(2)
Penn Zak (1968- )
(2)
Sheridan Tye (1996- )
(2)
Silvestri Alan (1950- )
(2)
Skelly Jennifer
(2)
Spielberg Steven (1946- )
(2)
Urbanik Paweł (1984- )
(2)
Ziembińska Ewa
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Barney Darin David (1966- )
(1)
Bober Wojciech Jerzy
(1)
Brady Dustin (1986- )
(1)
Brady Jesse
(1)
Brooks Max (1972- )
(1)
Cajgner Wojtek (1987- )
(1)
Carr Adrian (1951- )
(1)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna
(1)
Dashner James
(1)
Datello Rachael
(1)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(1)
Droga Katarzyna (1965- )
(1)
Dukaj Jacek (1974- )
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Ferris Joshua (1974- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Frier Sarah
(1)
Fronia Marcin
(1)
Fry Jason (1969- )
(1)
Gajek Grzegorz (1987- )
(1)
Gawkowski Krzysztof (1980- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Helten Conrad
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Jakuszewski Michał (1958- )
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Jemisin N. K. (1972- )
(1)
Kalaga Wojciech
(1)
Kamińska-Nawrot Aneta
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Kemmerer Brigid
(1)
Konowrocka-Sawa Dorota
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Latham Roy
(1)
Legramandi Francesco
(1)
Leksy Karina
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Lockwood Patricia (1982- )
(1)
Maciejewski Robert (1969- )
(1)
Macios Karolina
(1)
Malinowski Jerzy (tłumacz)
(1)
Mather Matthew (1969- )
(1)
Melaranci Elisabetta
(1)
Nadana Katarzyna
(1)
Norton Zeke (1970- )
(1)
Nowikowska Katarzyna
(1)
Opiat-Bojarska Joanna
(1)
Pawlak Maciej (tłumacz)
(1)
Pelosi Giuseppe (1965- )
(1)
Pinker Steven (1954- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Pol Eric
(1)
Polak Jędrzej (1958-2020)
(1)
Reedy Trent
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Salfo Federica
(1)
Scollon Bill
(1)
Serata Sarah
(1)
Siwicki Maciej (prawo)
(1)
Skalski Dariusz
(1)
Sobczak Jacek
(1)
Stephens-Davidowitz Seth
(1)
Sweterlitsch Thomas
(1)
Szewczyk Sara
(1)
Słysz Magdalena
(1)
Tidhar Lavie (1976- )
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Whitty Monica T. (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(68)
angielski
(1)
Odbiorca
14-17 lat
(14)
Młodzież
(14)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Informatycy
(1)
Prawnicy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści bezpieczeństwa oprogramowania
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(15)
Literatura polska
(11)
Literatura rosyjska
(9)
Literatura japońska
(5)
Film amerykański
(3)
Literatura irlandzka
(3)
Literatura szwedzka
(2)
Literatura izraelska
(1)
Temat
Rzeczywistość wirtualna
(64)
Gry komputerowe
(14)
Internet
(12)
Gry fabularne
(9)
Nastolatki
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Cyberprzestępczość
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Przyjaźń
(4)
Awatar (rzeczywistość wirtualna)
(3)
Licea
(3)
Młodzież
(3)
Rodzina
(3)
Zakochanie
(3)
Barbie (lalka)
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Biurowce
(2)
Dzieci
(2)
Graficy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Minecraft
(2)
Policja
(2)
Prawo komputerowe
(2)
Programiści
(2)
Przestępstwo komputerowe
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Sekrety rodzinne
(2)
Sieroty
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Sztuka przetrwania
(2)
Terroryzm
(2)
Uzależnienie od Internetu
(2)
Uzależnienie od komputera
(2)
Walka dobra ze złem
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Adopcja
(1)
Archiwiści
(1)
Autoprezentacja
(1)
Awatary (rzeczywistość wirtualna)
(1)
Bankowość elektroniczna
(1)
Barbie (postać fikcyjna)
(1)
Bezludna wyspa
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Big data
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Bolek i Lolek (postacie fikcyjne)
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberkultura
(1)
Cybernetyka
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobra informacyjne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziennikarstwo śledcze
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Fryzjerzy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Influencerzy
(1)
Infrastruktura krytyczna
(1)
Instagram
(1)
Jurysdykcja
(1)
Karty płatnicze
(1)
Kobieta
(1)
Kolonizacja kosmosu
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kradzież tożsamości
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura minojska
(1)
Loty kosmiczne
(1)
Magia
(1)
Mitologia
(1)
Miłość
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niewidomi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Oszustwo
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Pisarze
(1)
Pismo
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Podróże
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Pranie pieniędzy
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo karne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(2)
Polska
(2)
Szwecja
(2)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Fajstos (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Izrael
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pittsburgh (Stany Zjednoczone, stan Pensylwania)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Powieść
(35)
Fantastyka
(16)
Opracowanie
(7)
Science fiction
(7)
Fantasy
(6)
Powieść obyczajowa
(6)
Dystopia
(4)
Film fabularny
(2)
Film przygodowy
(2)
Kryminał
(2)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Romans
(2)
Thriller
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Film 3D
(1)
Film animowany
(1)
Film familijny
(1)
Poradnik
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wyspa / Max Brooks ; przekład Ewa Ziembińska. - Wydanie I. - Warszawa : Muza Warszawskie Wydawnictwo Literackie, 2018. - 348, [4] strony ; 21 cm.
(Minecraft)
Pierwsza oficjalna powieść Minecrafta! Bohater, który niespodziewanie znalazł się w świecie Minecrafta, musi poznać reguły panujące na tajemniczej wyspie, żeby przetrwać. Wyrzucony na plażę rozbitek rozgląda się po okolicy. „Co to za dziwne miejsce? Kim jestem? Dlaczego wszystko wokół jest zrobione z sześciennych bloków?” Nie ma czasu, żeby się nad tym zastanawiać. Zapada zmrok, trzeba znaleźć schronienie i coś do jedzenia! A jednocześnie uważać, żeby samemu nie stać się pożywieniem dla groźnych zombi, które pojawiają się nocą na wyspie. Ucieczka przed uzbrojonymi szkieletami i falą rozżarzonej lawy? Jedynie prawdziwy śmiałek wyjdzie z takich przygód bez szwanku, gdy do dyspozycji ma tylko prymitywne narzędzia! W świecie Minecrafta liczą się odwaga i kreatywność. Tylko dzięki nim da się poznać liczne sekrety, które kryje wyspa. Można eksplorować lasy i pozyskiwać z nich różne surowce, w podziemnych tunelach czekają skarby. Czasem zjawiają się moby, które trzeba pokonać… Nowy niezwykły świat cały stworzony z bloków czeka na odkrycie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Mł (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Minecraft (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F/Minecraft (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Minecraft (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
"Gry sieciowe nie są nowotworem kulturowym, wprost przeciwnie: stanowią logiczny wytwór dawnych gier, używając przy tym najnowszych dostępnych technologii. Mamy do czynienia z książką o każdym z nas, czyli o człowieku funkcjonującym w świecie zdominowanym przez nowe media. Mniej ważna staje się odpowiedź na pytanie: grasz czy nie grasz. Szeregi niegrających, nie takie znowu liczne, topnieją bardzo szybko. Ale co więcej: gry stają się kontekstem dla wielu innych mediów i kontekstów rozmaitych kulturowych aktywności. Tak więc dylemat polega na tym, że nasze oglądanie filmów i czytanie książek staje się czynnością relatywną wobec wcielania się w postać gry. Ani lepszą, ani gorszą - po prostu równoważną". [z wstępu prof. dr hab. Wiesław Godzic]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Informatyka (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bolek i Lolek znowu wpadli w tarapaty! Zuch, pies chłopców, zjada wszystko - od szynki poprzez kąpielówki aż po klapki. Nowa koleżanka - Zuza - wprowadza Bolka i Lolka w świat Minecrafta i w trójkę muszą zmierzyć się z pułapkami wirtualnej rzeczywistości. Na dodatek sąsiad okazuje się wampirem, a w tajemniczych okolicznościach znika Święty Mikołaj (ostatnie widziały go renifery w sklepie na stacji benzynowej)… Będzie się działo! Dobra zabawa gwarantowana.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bolek i Lolek (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chodź za mną / Joanna Opiat-Bojarska. - Warszawa : Burda Książki, 2020. - 387, [1] strona ; 21 cm.
Pozory potrafią zastąpić prawdę. Zwłaszcza, gdy tak mocno starasz się, by twoje życie było idealne. Rzeczywistość zawsze upomni się o swoje, nieproszona. I wybierze najokrutniejszy sposób... To Ewa. Jej idealny profil na insta. Idealny facet. Idealny weekend. Żadna idylla nie trwa jednak wiecznie. Jedna sekunda burzy cały jej świat. Sekunda to dla niego wieczność. Zwłaszcza gdy stoi przy ruchliwym skrzyżowaniu. Artur nie cierpi białej laski i cudzej litości. Wzrok zastępują mu dotyk, słuch i węch. Ale widzi więcej niż inni. Czy znasz to uczucie, gdy w jednej chwili zmienia się całe życie? Ewa jest śmiertelnie przerażona. Artur chciałby jej pomóc, tak przynajmniej twierdzi. Ale zaufanie to luksus, na który nie zawsze można sobie pozwolić. Zwłaszcza gdy nie wiadomo, kto jest ofiarą… Idealne życie jest jak sen. Z czasem potrafi zamienić się w koszmar. [nota wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Thriller (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kp (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Thriller (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasze dzieci wykazują swobodę i niestety często brak rozwagi w surfowaniu po Internecie. My, rodzice, urodzeni w późnej epoce rozwoju prasy, jesteśmy ciągle na obrzeżach tej wiedzy. Martwi nas fakt, że nie nadążamy za postępem informatyki. Ale zrzucanie za to winy na Internet, to jak obwinianie lasu z baśni o Czerwonym Kapturku. Wrogiem jest wilk, a nie las. Zawsze istnieje jakieś ryzyko, godzące jednak tylko w tego, kto nie zdaje sobie z niego sprawy. Ta książka jest dobrze napisanym poradnikiem przeznaczonym dla rodziców, zawsze trochę spóźnionych w obsłudze narzędzi informatycznych nowej generacji. Pragną jednak uzupełnić swą wiedzę na temat nowych technologii i pomóc dzieciom bezpiecznie żeglować po tej podstępnej i zarazem cudownej "sieci". [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pomóż swojemu dziecku (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kocham Ten Film)
Wejdź do świata gry komputerowej razem z Barbie! Emotkowy Wirus atakuje kolejne poziomy i niszczy wszystko, co napotyka na swojej drodze. Ktoś musi go pokonać! To zadanie dla Barbie i jej przyjaciół. Przeczytaj tę niezwykłą historię i przekonaj się, kto zwycięży w tej grze![egmont].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Księżniczki (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fabryka Sensacji)
Choć minęło dziesięć lat od kiedy Pittsburgh obrócił się w popiół i na zawsze odeszło wielu jego mieszkańców, John Dominic Blaxton wciąż nie może pogodzić się ze stratą żony i ich nienarodzonego dziecka. By zagłuszyć ból, pogrąża się w Archiwum - cyfrowej rekonstrukcji zniszczonego miasta - gdzie prowadzi śledztwa w sprawie morderstw sprzed lat. Pewnego dnia, gdy analizuje miejsce zbrodni: błotnisty park, w którym porzucono ciało młodej kobiety; odkrywa manipulację w kodzie tworzącym ponurą scenerię miejsca. Podążając za tropem, Blaxton przenosi się z mrocznych zakątków Archiwum do ruin miasta, co prowadzi go w samo serce najgorszego koszmaru, jaki mógłby sobie wyobrazić… [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą. [www.wydawnictwo.wsh.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gracze lubią emocje / Katia Wolska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2017. - 287, [1] strona ; 18 cm.
(Seria pod Gruszę)
Poznań. Berta jest graficzką tworzącą gry komputerowe. Jej zespół pracuje teraz nad nową grą, która na pewno będzie hitem. Berta prowadzi postać księżniczki Weli, a charyzmatyczny Marcin – postać jej rycerza Twera. Na finiszu prac graficy, copywriter, programiści i szef postanawiają zamknąć się w firmie na dwunastym piętrze biurowca, by dzień i noc pracować nad grą. To sprawia, że przenikają się dwa światy – fikcyjny, gdzie pokonuje się demony, a odnajduje miłość i skarby, oraz realny, gdzie istnieje tylko seks i rywalizacja. Z toksycznej relacji z Marcinem ratuje Bertę ucieczka do realnego świata, w ramiona czekającego na nią ukochanego. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pm (1 egz.)
Książka
W koszyku
Eliza i jej potwory / Francesca Zappia ; przekład Marek Cieślik. - Łódź : Feeria Young - Wydawnictwo JK, copyright 2017. - 396, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Eliza ma 18 lat i jest prawdziwą ekscentryczką i nerdem, a do tego boryka się z chorobliwą nieśmiałością oraz brakiem jakichkolwiek znajomych. Drwiny, wyzwiska, przemykanie pod ścianami i nieustanne okupowanie swojego pokoju - tak wygląda jej życie w realu. W internecie za to jest LadyKonstelacją, ekstremalnie popularną na całym świecie autorką komiksu Morze potworne. Ma tam też swoją niewielką, ale wierną grupę wsparcia. Funkcjonuje więc właściwie tylko w sieci, rzeczywistości poświęcając tak mało uwagi, jak tylko się da. I wtedy do jej szkoły trafia Wallace, były futbolista, a obecnie fan Morza potwornego i twórca fanfików na jego temat, który sprawia, że Eliza zaczyna dopuszczać do siebie myśl o życiu poza siecią. Hm, może związki międzyludzkie mają jakiś sens? [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Po (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Przygotuj się na turbodoładowaną przygodę! Gdy Barbie zostaje w magiczny sposób wciągnięta w świat swojej ulubionej gry wideo, staje się jedną z pojawiających się w niej, ścigających się na wrotkach postaci. W grze poznaje nowych przyjaciół: uroczego Pana Chmurkę oraz Bellę, księżniczkę na rolkach. Razem dowiadują się, że pewien złośliwy Emotkowy Wirus chce przejąć kontrolę nad całą grą. Podczas wspólnej podróży z poziomu na poziom Barbie musi przemieniać się oraz wykazać się niespotykanymi umiejętnościami i nieszablonowym sposobem myślenia, aby ocalić zespół i wygrać grę! [filmweb.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film animowany (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy poszczególnych rozdziałów monografii nie tylko opisują różnorodne zagrożenia i niebezpieczeństwa cyfrowego świata, lecz starają się róznież odpowiedzieć na ważne pytania: Czy w cyfrowym świecie agresji, politycznych kłótni prowadzonych przez boty i trolle, sztucznych kont w mediach społecznościowych, baniek informacyjnych i innych działań z bogatego katalogu internetowej manipulacji, istnieje jeszcze miejsce dla wolności myśli i egzystencji, w której zwalcza się zagrożenia?.... [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto człowiek! Wszystko, czego wolelibyście nie wiedzieć o sobie i innych. Serum prawdy - niepotrzebne, konfesjonały - do lamusa, wykrywacze kłamstw - na śmietnik historii! Jest jedno miejsce, gdzie ludzie są - przynajmniej na ogół - absolutnie szczerzy: okno wyszukiwarki. Seth Stephens-Davidowitz, filozof i doktor ekonomii, były pracownik Google’a, przeanalizował dane z wyszukiwań internetowych dotyczących między innymi rasizmu, depresji, wykorzystywania nieletnich, poczucia humoru czy preferencji seksualnych. Owocem tych badań jest książka Wszyscy kłamią - bestseller „New York Timesa” i „Wall Street Journal”, Książka Roku według „The Economist” i „Business Insider”. Jak często ludzie NAPRAWDĘ uprawiają seks? Co należy mówić na pierwszej randce, żeby nie stracić szans na drugą? Ilu naprawdę jest rasistów w Ameryce? Czy Freud ściemniał? Czy rodzice inaczej traktują synów, a inaczej córki? Jaki procent mężczyzn to geje? Znaczna część z tego, co dotychczas myśleliśmy o ludziach, to fałsz, twierdzi Stephens-Davidowitz. Powód? Ludzie kłamią - w kwestionariuszach i rozmowach. Okłamują przyjaciół, kochanków, lekarzy i samych siebie. Dziś nie musimy już jednak opierać się wyłącznie na deklaracjach ankietowanych. Dane z Internetu - ślady informacji, które miliardy ludzi zostawiają w Google, mediach społecznościowych, serwisach randkowych, a nawet na stronach pornograficznych - wreszcie pokazują nagą prawdę. Możemy teraz dowiedzieć się, co ludzie naprawdę myślą i czego pragną. Wnioski? Mogą rozśmieszyć, zszokować albo głęboko zaniepokoić. Z całą pewnością jednak skłonią do refleksji nad tym, kim jest człowiek początku XXI wieku. [wydawnictwoliterackie.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wszyscy je widzieliśmy: dzieci hipnotycznie wpatrzone w jarzące się ekrany w restauracjach, na placach zabaw i w domach naszych przyjaciół - a ich liczba wciąż rośnie. Oświetlone przez jarzący się blask buzie - dzieci ekranu - mnożą się niczym wirtualna plaga. Lecz za jaką cenę? Czy jest to jedynie nieszkodliwa rozrywka lub chwilowy szał, coś jak cyfrowe hula-hop? Niektórzy twierdzą, że jarzące się ekrany mogą nawet być dobre dla dzieci - stanowiąc rodzaj interaktywnego narzędzia edukacyjnego. Nie wierz im. W tej książce, dr Nicholas Kardaras bada ogromny wpływ technologii - zwłaszcza technologii ekranowej, nieodpowiedniej dla młodego wieku, z całą tą jarzącą się wszechobecnością - na mózgi całego pokolenia. Badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania dowodzą, że stymulujące jarzące się ekrany są tak samo dopaminergiczne (aktywujące dopaminę) dla ośrodka przyjemności w mózgu jak seks. Rosnąca liczba badań klinicznych koreluje technologię ekranu z takimi zaburzeniami jak ADHD, uzależnienia, niepokoje, depresja, wzmożona agresja, a nawet psychoza. Co jednak szokuje najbardziej, najświeższe badania przeprowadzone metodą neuroobrazowania nie pozostawiają wątpliwości, że nadmierne obcowanie z ekranem może neurologicznie uszkodzić rozwijający się mózg młodej osoby tak samo jak uzależnienie od kokainy. Kardaras zanurza się w socjologiczne, psychologiczne, kulturowe i ekonomiczne czynniki związane z globalną epidemią technologiczną, mając na celu zbadanie wpływu całej naszej wspaniałej, lśniącej nowej technologii na dzieci. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gra o miłość : tajemnice Bereniki / Katarzyna Droga. - Wydanie II, zmienione. - Warszawa : Zwierciadło, 2023. - 317, [3] strony ; 21 cm.
(Seria uczuć / Katarzyna Droga)
Berta, zdolna graficzka, pracuje w Gamedavie i tworzy przestrzenie gier komputerowych. Trochę tęskni za klasycznym malarstwem, ale nowy projekt wciąga ją całkowicie: zespół tworzy grę osadzoną w przeszłości Słowian, wśród postaci z podań i legend. Świat, w którym można mieć kilka istnień, zdobywać skarby i pokonywać zło. Kraina Wenetów powstaje w warszawskim wieżowcu i wymaga od swoich twórców odcięcia się od realnego świata... Prawdziwe życie też stawia swoje wyzwania: Berta kocha i jest kochana, ma narzeczonego i wspaniałych rodziców, szykuje się do ślubu, ale dręczy ją niepokój. Coś nie pozwala jej ułożyć spokojnie spraw i emocji. Z kim innym mieszka, kto inny pojawia się w snach i ratuje ja z opresji. Akcja gry i życia toczą się równolegle. Różnią je realia, postacie, ale marzenia i uczucia są takie same. W obu światach trzeba dokonywać wyborów i gra zawsze toczy się o miłość. W obu odkrywają się kolejne tajemnice. Najważniejsza z nich dotyczy narodzin Berty i największą niespodzianką jest dla niej samej. Na ile echa przeszłości mogą kształtować przyszłość? Który z tych światów jest prawdziwszy? [lubimyczytac.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Ob (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więcej niż słowa / Brigid Kemmerer ; tłumaczenie Grażyna Woźniak. - Wydanie I. - Warszawa : YA!, copyright 2019. - 424, [6] stron ; 20 cm.
Rev każdego dnia pracuje nad tym, aby utrzymać swoje wewnętrzne demony w ryzach. Chce poukładać swoje życie i zapomnieć o czasie sprzed adopcji. Pewnego dnia, kiedy na osiemnaste urodziny dostaje list od ojca, traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa powracająz pełną siłą. Tymczasem Emma chowa się przed realnym światemw cyberprzestrzeni. Kodowanie jest prostsze, bardziej przewidywalne, a przez to bezpieczniejsze niż kontakt z toksycznymi rodzicami. Kiedy Rev i Emma spotykają się, połączy ich nie tylko miłość, lecz także sekrety. Choć ich problemy wydają się całkiem różne, postanawiają wspólnie stawić im czoła. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Feeria Young)
Dwunastoletni Rogan Webber jest mistrzem w Laser-Kobrze, swojej ulubionej grze wideo. Kiedy światowej sławy twórca gier zaprasza go, by wraz z czworgiem innych najlepszych pro graczy w kraju wziął udział w ekskluzywnym turnieju, jest megaszczęśliwy. Cała piątka ma zamieszkać w apartamentach i testować najnowocześniejszy sprzęt do gier wirtualnych – marzenie każdego gracza… i największe możliwe wyróżnienie! Teraz jako potężne roboty bojowe biorą udział w cyfrowej bitwie, jednak ich misje stają się coraz trudniejsze. Gracze po kolei odpadają, a pozostali zaczynają podejrzewać, że gra nie jest tym, czym wydawała się na początku… [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F(dz) (1 egz.)
Książka
W koszyku
W warunkach rozwoju nowych technologii szczególne znaczenie ma specjalny rodzaj własności, jaką jest własność intelektualna. Jej ochrona kryje w sobie niezwykle ważny aspekt rozwojowy związany nie tylko z cechami samej twórczości w wielu dziedzinach ludzkiej aktywności, ale także ze ściśle określoną korzyścią materialną oraz moralną przynależną uprawnionym podmiotom. Zmieniające się wręcz rewolucyjnie środowisko udostępniania treści cyfrowych wskazuje na kilka nowych zagadnień. Pojawia się pilna potrzeba stworzenia ram regulacyjnych dla środowiska cyfrowego, które określą nowe zasady odpowiedzialności za udostępniane treści cyfrowe. Umożliwi to również podmiotom własności intelektualnej uzyskanie świadomości potencjalnych zagrożeń dla ich własności podczas prowadzenia działalności cyfrowej, która co ważne, nie przyjmuje granic terytorialnych. Publikacja prezentuje najistotniejsze zagadnienia prawne związane z zagrożeniem praw autorskich w sieci. W opracowaniu omówiono m.in. następujące zagadnienia: cyberprzestrzeń jako miejsce cyberprzestępczości, prawnoautorska ochrona programów komputerowych, prawnokarne aspekty zwalczania piractwa w sieci, prawo autorskie a sztuczna inteligencja, dozwolony użytek osobisty a piractwo internetowe.[nota autora].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Imaginatio)
Młody student wysiada z metra na Manhattanie i nagle dociera do niego, że nie pamięta, kim jest i skąd pochodzi, ani nawet jak się nazywa. Ale wyczuwa bicie potężnego serca Nowego Jorku, widzi jego historię i czuje jego moc. Wywodząca się z rdzennego plemienia Lenape, dyrektorka galerii sztuki okrywa na Bronksie kolejne, osobliwe graffiti, tak piękne i wyraziste, że gotowa jest przysiąc, że woła do niej swoim własnym głosem. Jest ich więcej. Każde miasto ma swoją ciemną stronę, każde ma duszę... A Nowy Jork? On ma tych dusz aż sześć. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej