Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(274)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(274)
Publikacje dydaktyczne
(79)
E-booki
(10)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(272)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(6)
Placówka
Planeta 11
(22)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(244)
Filia nr 2
(1)
Filia nr 5
(8)
Filia nr 6
(6)
Filia nr 9
(4)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(5)
Filia nr 15
(1)
Filia nr 18
(2)
Autor
Penc Józef (1939- )
(7)
Komosa Andrzej
(5)
Blaik Piotr (1942- )
(4)
Chudy Stanisław
(4)
Dębski Damian
(4)
Pietraszewski Marian
(4)
Potocki Arkadiusz
(4)
Antoszkiewicz Jan D. (1937- )
(3)
Egeman Marian (1940- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krzakiewicz Kazimierz
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Rzychoń Tomasz
(3)
Szołtysek Katarzyna
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Ładoński Wiesław
(3)
Beech Nic
(2)
Buszko Andrzej
(2)
Błaszczyk Wanda
(2)
Chaciński Józef
(2)
Ciesielski Marek (1949- )
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(2)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(2)
Ignasiak Edmund (1940-2003)
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Janik Beata
(2)
Jędrzejewski Zygmunt
(2)
Kabat Franciszek
(2)
Kornak Aleksander Stefan
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Lachiewicz Stefan
(2)
Lundén Björn (1944- )
(2)
McKenna Eugene F
(2)
Mikuła Bogusz (1966- )
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Müller Uwe Renald
(2)
Młodzikowska Danuta
(2)
Nowakowski Marcin Konstanty
(2)
Olszewska Krystyna
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(2)
Sikorski Piotr M. (1960- )
(2)
Skowronek Czesław
(2)
Sokół Aneta
(2)
Stanulewicz Danuta
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Suszyński Cezary (1953- )
(2)
Wach Krzysztof (1976- )
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Żurek Janusz (1940- )
(2)
Abramowska Magdalena
(1)
Abt Stefan (1937-2002)
(1)
Abłamowicz Elżbieta
(1)
Ackoff Russell Lincoln (1919- )
(1)
Adair-Heeley Charlene B
(1)
Adamczuk Franciszek
(1)
Adamczyk Jadwiga Krystyna
(1)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Adamkiewicz Hanna G
(1)
Albigowski Marek
(1)
Ansary Adel I
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Assaraf John
(1)
Bachorz Piotr
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Baranowski Maciej (tłumacz)
(1)
Barowicz Marek
(1)
Bartkiewicz Przemysław
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Battelle John (1965- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Becker Brian E
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bernaziuk Anna
(1)
Beyer Karolina
(1)
Bielawa Anna
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Biliński Witold
(1)
Bilton Nick
(1)
Blankenship Albert Breneman (1914-)
(1)
Bomba Jarosław
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borusiak Barbara
(1)
Brache Alan P. (1950- )
(1)
Breen George Edward (1911-)
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Broniewska Grażyna
(1)
Buczyńska Barbara
(1)
Bugdol Marek
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(169)
1990 - 1999
(71)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(284)
Język
polski
(281)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(79)
Menedżerowie
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(211)
Zarządzanie
(92)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(19)
Logistyka gospodarcza
(15)
Zarządzanie strategiczne
(14)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(14)
Innowacje
(12)
Zarządzanie jakością
(11)
Przedsiębiorstwo handlowe
(10)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(10)
Marketing
(9)
Jakość produktu
(8)
Prawo gospodarcze
(8)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(7)
Motywacja pracy
(7)
Przedsiębiorczość (postawa)
(7)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Transport
(6)
Usługi
(6)
Certyfikacja zgodności
(5)
Otoczenie firmy
(5)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(5)
Kadry
(4)
Konkurencja
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Decyzje
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Handel
(3)
Magazyn
(3)
Menedżerowie
(3)
Obsługa klienta
(3)
Oceny pracowników
(3)
Organizacja
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Organizacje
(3)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(3)
Przedsiębiorstwo prywatne
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Przemysł
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Ryzyko gospodarcze
(3)
Siła robocza
(3)
Transport samochodowy
(3)
Biznesplan
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka materiałowa
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Kultura
(2)
Normy ISO 9000
(2)
Organizacja pracy
(2)
Outsourcing
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Podatek
(2)
Praca zespołowa
(2)
Produkcja
(2)
Promocja handlowa
(2)
Prywatyzacja
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Remont
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Unia Europejska
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zielona gospodarka
(2)
Ładunki
(2)
Zarządzanie
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Archiwa zakładowe
(1)
Archiwistyka
(1)
Badania operacyjne
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Biura podróży
(1)
Biurowość
(1)
Controlling
(1)
Controlling personalny
(1)
Czas parcy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomika produkcji
(1)
Ekoturystyka
(1)
Finanse
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Geometria fraktalna
(1)
Google
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Temat: czas
1989-
(26)
2001-
(4)
2001-0
(4)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Dolny Śląsk
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(126)
Poradnik
(30)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż amerykański
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
284 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rachunkowość fundacji i stowarzyszeń : (z suplementem elektronicznym) / Rafał Nawrocki. - Stan prawny: kwiecień 2018 - Gdańsk : ODDK, 2018. - 415 stron ; 24 cm.
Spis treści: Polityka rachunkowości w organizacji pozarządowej Wzór zarządzenia w sprawie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości - wersja skrócona Wzór zarządzenia w sprawie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości - wersja rozbudowana Polityka rachunkowości w organizacji pozarządowej prowadzącej działalność gospodarczą Wzór zarządzenia w sprawie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości Polityka rachunkowości w spółdzielni socjalnej Wzór zarządzenia w sprawie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Region i uwarunkowania jego rozwoju oraz konkurencyjności (Region i polityka regionalna, Czynniki rozwoju regionalnego, Konkurencyjność regionu. Tworzenie przewag konkurencyjnych, Czynniki konkurencyjności regionu, Wymogi właściwej polityki regionalnej) ; 2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów (Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w systemie gospodarczym i społecznym regionu, Stan, struktura i rola sektora MSP w regionie łódzkim oraz świętokrzyskim, Znaczenie przedsiębiorczości technologicznej i małych firm akademickich dla rozwoju regionalnego) ; 3. Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu (Rodzaje kultur organizacyjnych i sposoby ich tworzenia, Specyfika kultury organizacyjnej MSP, Wpływ kultury organizacyjnej MSP na region ich funkcjonowania) ; 4. Regionalne instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (Kierunki i instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspomaganiu rozwoju firm sektora MSP, Regionalne instytucje pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, Przykład systemu wspomagania firm sektora MSP - studium empiryczne regionu łódzkiego) ; 5. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 6. Współpraca przedsiębiorstw jako instrument konkurencyjnego rozwoju regionalnego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ; 7. Współpraca technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw jako szansa rozwoju regionu ; 8. Podstawy metodyczne badania roli współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 9. Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 10. Partnerzy, formy i obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie i ich efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wdrożenie Office 365 w małej organizacji krok po kroku / Marcin Pytlik. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 152 strony : ilustracje ; 21 cm.
Biuro w chmurze. Office 365 to pakiet usług oferowanych w ramach Microsoft Cloud, czyli w chmurze. Dostępna w 181 krajach na całym świecie Microsoft Cloud w czerwcu 2019 roku obsługiwała miliard użytkowników, w tym dwadzieścia milionów firm. Skąd taka popularność pakietu Office 365? Zapewne wynika ona z kompleksowości oferowanych usług i wygody korzystania. Umieszczenie zasobów w chmurze pozwala nie martwić się o moc i stan własnych serwerów. Wszystko, co najistotniejsze, jak Exchange Server, SharePoint Server czy Lync Server, jest dostarczane i osiągalne przez internet. W skład Office 365 wchodzi oczywiście pakiet Microsoft Office. Słowem, korzystający z tego produktu mają dostęp do wszelkich programów i usług umożliwiających sprawną pracę firmy w XXI wieku. Co najważniejsze, Office 365 można dostosowywać do swoich potrzeb. Oznacza to, że nie trzeba wykupywać abonamentu na korzystanie ze wszystkich możliwości, jakie dostarcza producent. Z szerokiego pakietu usług klient wybiera te, które sprawdzą się w jego firmie, i tylko za dostęp do nich płaci. Skąd jednak początkujący użytkownik ma wiedzieć, która usługa Office 365 sprawdzi się w jego firmie, a która okaże się zbędnym wydatkiem? Firma Microsoft umożliwia skonfigurowanie wersji próbnej Office 365 i testowanie jej przez maksymalnie miesiąc bez opłat. Dzięki temu poszczególni pracownicy będą w stanie wybrać z pakietu to, co najbardziej przyda się w ich pracy, a administrator sieci firmowej zdąży przyzwyczaić się do zarządzania dzierżawą usług dostępnych w Microsoft Cloud. Z tego poradnika, będącego swego rodzaju instrukcją obsługi Office 365, dowiesz się między innymi: Jak skonfigurować dzierżawę Office 365 W jaki sposób zarządzać użytkownikami pakietu Jak planować i konfigurować poszczególne usługi w pakiecie oraz nimi administrować Jak wygląda zarządzanie Office 365 za pomocą PowerShell [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Programy
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Celem tej książki jest przedstawienie problematyki Przemysłu 4.0 z perspektywy działalności gospodarczej przedsiębiorstw. W tym celu powołaliśmy zróżnicowany zespół autorów będących przedstawicielami trzech dyscyplin: ekonomii, zarządzania i inżynierii produkcji. Postanowiliśmy odejść od technologicznego spojrzenia na Przemysł 4.0 i zwrócić uwagę na relację między funkcjonowaniem przedsiębiorstwa a wymaganiami nowej rewolucji przemysłowej. Opracowując tekst tej książki dążyliśmy do równowagi między zagadnieniami teoretycznymi, wyjaśniającymi ukryte zależności, a problemami praktycznymi, wyjaśniającymi przyczyny zróżnicowanych efektów podejmowanych przez przedsiębiorstwa inicjatyw. Korzystaliśmy więc z najnowszej literatury naukowej oraz przykładów z życia gospodarczego. Dla wygody czytelnika opracowaliśmy słowniczek najważniejszych pojęć, jakie mogłyby sprawiać trudności oraz indeks tematyczny. Mamy nadzieję, że w połączeniu z pozostałymi pozycjami z tej serii, książka ta ułatwi czytelnikom odnalezienie własnej drogi ku Przemysłowi 4.0. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy do rąk Czytelników kolejny zeszyt Prac Naukowych z serii Nauki o Zarządzaniu pt. Zarządzanie w praktyce. W numerze tym znajduje się 17 artykułów o różnorodnej tematyce, w których można zaleźć wiele interesujących informacji. Wszystkie artykuły, zgodnie z tytułem zeszytu, opierają się na badaniach własnych autorów lub dostępnych danych i konkretnych informacjach pochodzących z przedsiębiorstw i instytucji. Dzięki temu omawiane problemy opierają się na realiach gospodarczych, a przez to są ciekawsze i wiarygodniejsze w odbiorze. Mamy nadzieję, że zainteresują one Czytelników. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kreatywność, leżąca podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej