Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(56)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje dydaktyczne
(10)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(56)
Autor
Gorynia Marian (1956- )
(3)
Adamik Anna (1970- )
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(2)
Hejduk Irena K. (1949-2018)
(2)
Jankowska Barbara (ekonomia)
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wojnicka Elżbieta
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Adamkiewicz Hanna G
(1)
Alińska Agnieszka
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Biliński Witold
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brodzicki Tomasz
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Dzikowska Marlena
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fechner Ireneusz
(1)
Frąszczak Maciej
(1)
Gemra Kamil
(1)
Glabiszewski Waldemar (1974- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kalafut Pam Cohen
(1)
Kaleta Andrzej (1952- )
(1)
Karaszewski Włodzimierz (1949- )
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kuciński Kazimierz (1950- )
(1)
Kuczewska Joanna
(1)
Kwarciński Tomasz
(1)
Kwieciński Leszek
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lisiecka Krystyna
(1)
Low Jonathan
(1)
Macinkiewicz Henryk
(1)
Makarski Sylwester (1942- )
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Nehring Anna
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Pawłowicz Leszek (ekonomia)
(1)
Perenc Józef (1945- )
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Rokita Jerzy
(1)
Saniuk Sebastian
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Siudyka Ewa
(1)
Skawińska Eulalia (1943- )
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Sokołowski Jerzy
(1)
Sowa Krzysztof
(1)
Spałek Paulina
(1)
Stankiewicz Marek Jacek (1948- )
(1)
Starzyńska Dorota
(1)
Strużycki Marian (1930- )
(1)
Szultka Stanisław
(1)
Tamowicz Piotr
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Wojtkowiak Marcin
(1)
Woźniak Leszek (rolnictwo)
(1)
Woźniak Maciej
(1)
Wróblewski Marek
(1)
Węgrzyn Grażyna
(1)
Zalewski Romuald I
(1)
Zawiślińska Izabela
(1)
Załoga Elżbieta (1950- )
(1)
Łunarski Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(63)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Menedżerowie produkcji
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(40)
Innowacje
(14)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Konkurencyjność
(7)
Inwestycje zagraniczne
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Klastry (ekon.)
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Unia Europejska
(3)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Konkurencja
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Motywacja pracy
(2)
Postęp techniczny
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Analiza strategiczna
(1)
Benchmarking
(1)
Budżety terenowe
(1)
Controlling
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dane statystyczne
(1)
Etyka biznesu
(1)
Faktoring
(1)
Finanse
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Internet
(1)
Jakość produktu
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kultura
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Model biznesowy
(1)
Monopole
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Nowy produkt
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Parki technologiczne
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka regionalna
(1)
Portale internetowe
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo żywnościowe
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorczość akademicka
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przejęcie przedsiębiorstwa
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Specjalna strefa ekonomiczna
(1)
Spółki
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Służba zdrowia
(1)
Technogia
(1)
Technologia
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia majątkowe
(1)
Zakłady ubezpieczeniowe
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Temat: czas
1989-
(15)
2001-
(5)
2001-0
(5)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych
(1)
Ukraina
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zwięzłym źródłem wskazówek, jak kształtować przewagi konkurencyjne w warunkach nowoczesnego zarządzania ryzykiem oraz stosowania współczesnych form finansowania procesów innowacyjnych. Książka łączy w sobie zatem trzy podstawowe kategorie ważne w rozwoju współczesnych podmiotów gospodarczych: ryzyko, finansowanie działalności, innowacje. Rozważania zawarte w monografii odnoszą się przede wszystkim do rozwijających się sektorów innowacyjnych (głównie na gruncie polskim), m.in. sektorów kreatywnych oraz sektorów wysokich technologii. Książka zawiera wyniki badań empirycznych (jakościowych i ilościowych), a także opisuje przykłady (studia przypadków) rzeczywiście działających na rynku przedsiębiorstw innowacyjnych – pokazując, jak zarządzanie ryzykiem i finansami w procesach innowacyjnych może wpływać na kreowanie przewag konkurencyjnych. [ksiegarnia.difin.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy opracowania przywiązują dużą wagę do rosnącej roli instytucji na wszystkich poziomach procesu gospodarowania. Instytucje mogą i powinny stanowić czynnik sprzyjający wzrostowi potencjału rynkowego przedsiębiorstw. Problematyka ta przenika, w różnym stopniu, poszczególne rozdziały niniejszego opracowania. Na uznanie zasługuje obecna w większości prac charakterystyka gospodarki cyfrowej i analiza społeczno-gospodarczych skutków jej funkcjonowania (...). Cyfryzacja gospodarki i przeobrażenia społeczne przyczyniają się do wzrostu roli zasad w kształtowaniu źródeł konkurencyjności firm, co znajduje odzwierciedlenie m.in. w rozwoju gospodarki współdzielenia i - szerzej - w instytucjonalnych uwarunkowaniach funkcjonowania rynków. (...) Relacje instytucji formalnych, nieformalnych i organizacji stanowię istotę równowagi instytucjonalnej jako jednego z warunków efektywności adaptacyjnej systemu instytucjonalnego. Podmioty gospodarcze coraz częściej poszukuję zaś nowych źródeł konkurencyjności w swoim otoczeniu instytucjonalnym. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Stańka, profesora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrócony spis treści : Część pierwsza. Współczesna gospodarka a innowacje - Rozdział 1. Rola Państwa i rządu w kształtowaniu innowacyjnej gospodarki ; Rozdział 2. Istota współczesnych innowacji - specyfika, kierunki, trendy (Szerokie i wąskie definicje innowacji, Procesy innowacyjnego uczenia się przedsiębiorstw, Modele zamknięte i otwarte procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie, Ewolucja paradygmatu innowacji technicznej) ; Rozdział 3. Innowacje w przepisach prawnych Rozdział 4. Finansowanie innowacji (Formy i rodzaje finansowania innowacji, Fundusze kapitału zalążkowego, Fundusze pożyczkowe i doręczeniowe, Kapitał wysokiego ryzyka - anioły biznesu, fundusze venture capital, Fundusze uenture capital, Mezzanine, Pozostałe źródła finansowania innowacji) ; Rozdział 5. Problemy w finansowaniu nauki i innowacji w Polsce. Część druga. Innowacje w obszarze marketingu, logistyki i obsługi klienta w procesie budowania przewagi konkurencyjnej - Rozdział 6. Przewaga konkurencyjna gospodarki jutra ; Rozdział 7. Kreatywność usług ; Rozdział 8. Marketing innowacji i innowacje w marketingu ; Rozdział 9. Jakość produktu jako element przewagi konkurencyjnej w marketingu ; Rozdział 10. Innowacje w obsłudze logistycznej klienta (Klient: suweren, wasal czy współdecydent, Klient w koncepcji logistyki, Obsługa logistyczna, Koncepcje zorientowane na klienta) ; Rozdział 11. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w sektorze MSP w Polsce. Część trzecia. Wspomaganie rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw - Rozdział 12. Organizacyjne uwarunkowania innowacji w przedsiębiorstwie ; Rozdział 13. Instytucje wsparcia biznesu i innowacji w Polsce ; Rozdział 14. Parki technologiczne (Zasoby i potencjał parków technologicznych, Parki technologiczne głównym beneficjentem "Dyfuzji innowacji" w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG) -przykład dobrej praktyki) ; Rozdział 15. Partnerstwo publiczno-prywatne ; Rozdział 16. Klastry jako forma integracji przedsiębiorstw ; Rozdział 17. Utrzymanie klienta dzięki zastosowaniu interakcyjności na przykładzie rozgłośni radiowej (Marketing interakcyjny rozgłośni radiowej, Model hipermedialnej komunikacji ze słuchaczem) ; Rozdział 18. E-biznes - główne obszary innowacji ; Rozdział 19. Innowacyjne działania marketingowe w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przez promocję marek miast i regionów (Marketing terytorialny, Marka miejsca jako centrum uwagi, Branding - pojęcie i znaczenie w nadawaniu marek i promocji miejsc) ; Rozdział 20. Założenia tworzenia prywatnych zakładów klinicznych oraz innowacje w obsłudze pacjentów (doświadczenia niemieckie) ; Rozdział 21. Ramowy program finansowania innowacji transportowych w województwie zachodniopomorskim do 2015 r. (Infrastruktura portowa bazy kontenerowej na Ostrowie Grabowskim jako innowacja w porcie Szczecin-Swinoujście).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Niniejsza monografia w części teoretycznej przybliża czytelnikom problematykę sektora MŚP w Polsce. Prezentuje stan tego sektora, jego kondycję ekonomiczną, źródła i możliwości finansowania oraz rozwoju, a także uwarunkowania i specyfikę konkurencyjności. Podkreślono szczególną rolę innowacji jako istotnego czynnika rozwoju małych i średnich firm, przedstawiając programy wspierające działalność innowacyjną MŚP w Polsce. Scharakteryzowane zostały także różne praktyki wspomagania rozwoju MŚP stosowane w innych krajach europejskich. W części empirycznej, opartej na badaniach małych i średnich przedsiębiorstw województwie śląskim, zaprezentowano programy wspierające ich rozwój oraz przeprowadzono ocenę efektów wykorzystania Regionalnego Programu Operacyjnego wpływających na funkcjonowanie tych firm.[ekonomiczna.24].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na początku lat 90. XX wieku w Unii Europejskiej zintensyfi kowano działania na rzecz rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wówczas też po raz pierwszy podjęto próby skoordynowania prac, które miały na celu poprawę sytuacji ekonomicznej najmniejszych firm. W dość szybkim czasie rozwiązano wiele istotnych kwestii prawnych, takich jak m.in. przepisy regulujące systemy podatkowe, a także opracowano formy wsparcia sektora MSP, w głównej mierze w zakresie inwestycji - w tym zagranicznych oraz eksportu. W 1994 r. opracowany został w UE "Zintegrowany Program na rzecz MSP". Był to wyraz podejścia łączącego inicjatywy, które rozwijano na szczeblach wspólnotowych, regionalnych a także krajowych. Małe przedsiębiorstwa odgrywają bardzo ważną rolę w gospodarkach państw na całym świecie. Stanowią one około 99% z ponad 18 mln fi rm w Unii oraz 17 mln w Stanach Zjednoczonych. Podobne wskaźniki osiąga obecnie sektor MSP w Polsce. Efektem transformacji systemowej i gospodarczej w latach 90. XX w. w Polsce był bardzo dynamiczny rozwój przedsiębiorczości, mający swoje odbicie w powstaniu znaczącej liczby małych i średnich fi rm. Spowodowało to m.in. wzrost zatrudnienia w tym sektorze i było ważnym czynnikiem ograniczającym bezrobocie w kraju. MSP stanowią 99,8% ogólnej liczby przedsiębiorstw w Polsce i pełnią ważną funkcję w gospodarce, wpływając na takie kwestie, jak wzrost gospodarczy czy wielkość bezrobocia. W relatywnie krótkim czasie następował proces ich dostosowań do zmieniających się z roku na rok warunków. Małe i średnie przedsiębiorstwa są stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Podstawowym celem podjętych badań jest próba odpowiedzi na pytanie, jaką rolęodgrywa fi nansowanie przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem środków z funduszy strukturalnych, w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i w procesie zwiększania ich aktywności i konkurencyjności. Będąc członkiem UE, Polska powinna wypełniać m.in. cele Strategii Lizbońskiej, których realizacja powinna przyczynić się do tego, że gospodarka europejska stanie się najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie. Jednym z obszarów, wskazanych w tym dokumencie, jest właśnie sektor MSP. Cel niniejszej pracy został zrealizowany przez podjęcie badań w najważniejszych - zdaniem autorów - obszarach, zaś jej struktura została podporządkowana zakresowi przedmiotowemu analizy. [poczytaj.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Spis treści : 1. Geneza i warunki rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności (Przedsiębiorczość i innowacyjność regionalna, Cele przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Podmioty przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Uwarunkowania lokalne rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności , Innowacyjność a przedsiębiorczość regionalna, Interesariusze przedsiębiorczości i innowacyjności regionalnej, Przedsiębiorczość jako proces poszukiwania szans, Rodzaje współczesnej przedsiębiorczości) ; 2. Przedsiębiorczość i innowacyjność jako koncepcja pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych (Czynniki i źródła konkurencyjności regionalnej, Wartość i koszty czynników lokalizacji, Zmienność wartości czynników lokalizacji w czasie, Bariery lokalizacji w regionach, Czynniki rozwojowe miast i regionów) ; 3. Koncepcje rozwoju regionalnego (Koncepcje klasyczne, Koncepcja lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych, Koncepcja interwencjonizmu władz publicznych, Nowe koncepcje rozwoju regionalnego oparte na koncepcjach przedsiębiorczości i innowacyjności) ; 4. Uniwersytet jako koncepcja aktywizacji przedsiębiorczości i innowacyjności (Miejsce uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, Przesłanki tworzenia systemu innowacyjności i kształtowania postaw innowacyjnych, Przedsiębiorczość akademicka, Czynniki wzrostu i bariery rozwojowe przedsiębiorczości akademickiej, Instytucje i instrumenty wspierające przedsiębiorczość akademicką, Akademickie inkubatory przedsiębiorczości, Rola uniwersytetów w regionach opartych na wiedzy) ; 5. Przedsiębiorstwo jako koncepcja rozwoju przedsiębiorczości w przestrzeni regionalnej ; 6. Innowacyjność regionalna (Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Systemy innowacji jako mechanizm wdrażania wiedzy do gospodarki ) ; 7. Regiony wiedzy jako strategia rozwoju regionalnego (Regiony wiedzy - koncepcja innowacyjnej gospodarki, Rola ośrodka akademickiego w kształtowaniu się regionów wiedzy, Klastry w innowacyjnym regionie) ; 8. Miasto innowacyjne jako strategia rozwoju regionalnego (Uwarunkowania innowacyjności miast według kryteriów umiejscowienia, Rola wyższych uczelni oraz centrów badawczo-rozwojowych w procesie kształtowania się innowacyjnego miasta, Koncepcja miasta innowacyjnego, Metropolia - szczególny przypadek innowacyjnego, inteligentnego miasta (smart cities)) ; 9. Innowacyjne miasta i regiony - powiązania sieciowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0 : Ryszard Knosala poleca)
Smart World to specyficzne środowisko działania, które obejmuje swoimi wyrafinowanymi wymaganiami techniczno-technologicznymi, środowiskowymi, społecznymi i organizacyjnymi różne podmioty, systemy i rzeczy, w tym obiekty fizyczne, usługi cybernetyczne, świadomych społecznie i środowiskowo ludzi oraz sposób ich myślenia kognitywnego. Wiąże się ono z rosnącym zorientowaniem na tworzenie i wdrażanie takich proaktywnych i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które będą kształtowały coraz to lepsze jakościowo, a przy tym bardziej humanitarne i zrównoważone środowiskowo warunki funkcjonowania społecznego i gospodarczego. W Smart World hiperprzestrzeń ta staje się podstawową architekturą systemu skutecznych działań rynkowych. W związku z tym dynamiczny rozwój technologiczny oraz rozwiązania wdrażane w nowoczesnych przedsiębiorstwach skutkują zmianą paradygmatów zarządzania i potrzebą budowy nowych modeli biznesu. Nowoczesne modele biznesu powinny dążyć do zachowania równowagi między rozwojem inteligentnej technologii a poprawą jakości życia i uznawanymi wartościami w poszczególnych społeczeństwach. Celem książki jest podjęcie próby identyfikacji, charakterystyki i usystematyzowania elementów koncepcji Smart World, a także przedstawienie kluczowych dla współczesnych organizacji uwarunkowań skutecznego funkcjonowania w jej środowisku, które determinują architekturę nowoczesnych modeli biznesu. Opracowanie ma także służyć określeniu kierunków inteligentnego rozwoju środowisk biznesowych i okołobiznesowych dla potrzeb skuteczniejszego upowszechnienia wymagań współczesności i praktycznej realizacji towarzyszących temu procesowi zmian, w tym cyfryzacji, automatyzacji, usieciowania czy otwierania się współczesnego świata na szeroko pojętą współpracę oraz problemy środowiskowe i społeczne. Idea Smart World to bowiem nie tylko zastosowanie inteligentnych technologii w procesie projektowania, wytwarzania i dostarczania spersonalizowanych produktów i usług dla członków Społeczeństwa 5.0. To nie tylko realizacja inteligentnego usieciowania wszystkich ogniw łańcucha wartości i otwartość na komunikację, dzielenie się wiedzą i doświadczeniami zapisanymi w modelu biznesu 4.0. To także głębsze, inteligentnie ukierunkowane zaangażowanie organizacji w zrównoważenie środowiskowe i społeczne. Identyfikując megatrendy wynikające z środowiska Smart World w książce zaproponowano referencyjną architekturę modelu biznesu 4.0, której budowę oparto na filarach Przemysłu 4.0. Model biznesu 4.0 został zbudowany na architekturze technicznej i społecznej, które łączą odporne procesy w celu realizacji wartości dla klienta. Wysoce innowacyjna architektura modelu biznesu oparta jest na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Natomiast w architekturze społecznej uwypuklono aspekt zarządzania talentami, który jest silnie akcentowany w koncepcji Przemysłu 5.0. W opracowaniu szczególnie wiele uwagi poświęcono sektorowi MŚP i warunkom jego dostosowania do środowiska Smart World. Podjęte w opracowaniu rozważania wsparto praktycznymi przykładami z obszarów współczesnych smart organizacji, smart fabryk oraz cyber-fizycznych sieci przedsiębiorstw. Z uwagi na charakter i różnorodność przedstawionych rozważań książka może stanowić doskonałą pomoc dydaktyczną dla studentów, zwłaszcza kierunków: zarządzanie, inżynieria zarządzania, logistyka czy inżynieria produkcji oraz pokrewnych, a także służyć jako wsparcie procesów decyzyjnych i inwestycyjnych praktyków biznesu różnych branż. [www.pwe.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Region i uwarunkowania jego rozwoju oraz konkurencyjności (Region i polityka regionalna, Czynniki rozwoju regionalnego, Konkurencyjność regionu. Tworzenie przewag konkurencyjnych, Czynniki konkurencyjności regionu, Wymogi właściwej polityki regionalnej) ; 2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów (Funkcje małych i średnich przedsiębiorstw w systemie gospodarczym i społecznym regionu, Stan, struktura i rola sektora MSP w regionie łódzkim oraz świętokrzyskim, Znaczenie przedsiębiorczości technologicznej i małych firm akademickich dla rozwoju regionalnego) ; 3. Kultura organizacyjna MSP jako narzędzie kształtujące rozwój regionu (Rodzaje kultur organizacyjnych i sposoby ich tworzenia, Specyfika kultury organizacyjnej MSP, Wpływ kultury organizacyjnej MSP na region ich funkcjonowania) ; 4. Regionalne instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw (Kierunki i instrumenty wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, Rola jednostek samorządu terytorialnego we wspomaganiu rozwoju firm sektora MSP, Regionalne instytucje pomocowe dla małych i średnich przedsiębiorstw, Przykład systemu wspomagania firm sektora MSP - studium empiryczne regionu łódzkiego) ; 5. Strategie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 6. Współpraca przedsiębiorstw jako instrument konkurencyjnego rozwoju regionalnego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej ; 7. Współpraca technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw jako szansa rozwoju regionu ; 8. Podstawy metodyczne badania roli współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 9. Przygotowanie i planowanie więzi współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie ; 10. Partnerzy, formy i obszary współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w regionie i ich efektywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja zawiera oceny czynników determinujących konkurencyjność zgodnie z definicją OECD. W części o konkurencyjności przedsiębiorstw znajdujemy ocenę wpływu struktur rynkowych i otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw na ich zdolność do konkurowania na rynkach krajowych i zagranicznych. Relacja konkurencja – konkurencyjność jest opisywana przede wszystkim w kontekście implikacji procesów liberalizacji i deregulacji na poziom dobrobytu. Rynek kapitałowy jest dla każdej gospodarki swoistym zwierciadłem pokazującym konkurencyjność gospodarki narodowej jako miejsca lokowania kapitałów. Tendencje występujące na rynku kapitałowym stają się ważnym wskaźnikiem sytuacji gospodarczej kraju i barometrem nastrojów inwestorskich. Konkurencyjność gospodarki i regionów jest efektem konkurencyjności działających na ich obszarach przedsiębiorstw. Występuje interakcja wzajemnie powiązanych ze sobą czynników, które razem tworzą wielowymiarową przestrzeń. Konkurencyjność z perspektywy gospodarki narodowej oznacza zdolność gospodarki do osiągania najważniejszych celów makroekonomicznych, takich jak: utrzymanie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego, efektywnego wykorzystania zasobów czynników wytwórczych, w tym przede wszystkim pracy, niskiej inflacji i równowagi zewnętrznej – zrównoważonego bilansu obrotów bieżącego i stabilnego kursu walutowego. Decyduje o tym m.in. skuteczna polityka ekonomiczna prowadzona przy użyciu takich instrumentów, jak polityka monetarna i fiskalna.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87.7 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mamy przyjemność oddać w Państwa ręce publikację pt. „Ekonomia” wydaną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 86 artykułów, których Autorzy prezentują wyniki badań dotyczących szerokiego spektrum zagadnień związanych z funkcjonowaniem gospodarki. Podjęta w opracowaniu problematyka mieści się w trzech głównych obszarach problemowych analizowanych na poziomie mikro- i makroekonomicznym. Pierwszy obszar przedstawia rozważania dotyczące rynku pracy. Wśród poruszonych problemów warto wymienić m.in.: zmiany demograficzne, bariery wzrostu zatrudnienia, bezrobocie, efektywność działań na rynku pracy, elastyczność rynku pracy. Drugi obszar dotyczy wpływu innowacji na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw i gospodarek. Kolejny, trzeci obszar problemowy rozważań zawartych w publikacji dotyczy światowego kryzysu finansowego oraz jego przebiegu w poszczególnych gospodarkach. Ponadto w publikacji są również opracowania dotyczące fundamentu współczesnej ekonomii, mitów wokół liberalnego państwa dobrobytu oraz znaczenia ekonomii instytucjonalnej w badaniu zjawisk gospodarczych. Książka przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów zajmujących się w praktyce poruszaną tu problematyką, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana – podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, a także przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność przedsiębiorstw w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich samych, ale także gospodarki. W pierwszym artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach high-tech, które po¬kazały, że im bardziej zróżnicowany podmiotowo jest ich potencjał relacyjny oraz im bardziej korzystne są poszczególne relacje, tym silniej firmy współpracują z podmiotami zewnętrznymi w zakresie tworzenia nowych technologii oraz tym większa jest ich zdolność do tworzenia, wdrażania i komercjalizacji innowacji. Tematem kolejnego opracowania jest zmienność modelu biznesowego. Przedstawiono w nim propozycję – będącą efektem badań empirycznych – czynników ilościowych i jakościowych umożliwiających określenie zmienności modelu. Zaprezentowana w artykule koncepcja powinna ułatwić planowanie i wdrażanie zmian w modelu biznesowym innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedmiotem monografii są wyzwania dla ubezpieczycieli generowane przez zmiany otoczenia społeczno-gospodarczego. Sektor ubezpieczeń jest silnie eksponowany na takie zmiany. Jako część rynku finansowego gwałtownie reaguje na przemienność faz cyklu koniunkturalnego, co przekłada się m.in. na wyniki operacyjne ubezpieczycieli i rentowność ubezpieczeń o charakterze inwestycyjnym. Będąc jedną z najbardziej regulowanych gałęzi gospodarki, musi nieustannie odpowiadać na zmiany otoczenia prawnego. Działalność sektora ubezpieczeń opiera się na kreowaniu ochrony ubezpieczeniowej dla różnych rodzajów ryzyka, stąd przy zmieniającym się otoczeniu ryzyka sektor ten nieustannie identyfikuje nowe zagrożenia albo ewoluuje, odpowiadając na nowe atrybuty ryzyka już znanego. Autorami monografii są przedstawiciele ubezpieczeniowego środowiska naukowego reprezentujący najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkołę Główną Handlową, Uniwersytet Gdański, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie we współpracy z CREG-University of Grenoble Alpes, Politechnikę Rzeszowską, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Szczeciński i Wyższą Szkołę Handlową we Wrocławiu. Publikacja jest adresowana zarówno do przedstawicieli nauki o ubezpieczeniach, jak i praktyków ubezpieczeniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej