Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(360)
IBUK Libra
(21)
Forma i typ
Książki
(328)
Proza
(256)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(27)
Audiobooki
(24)
E-booki
(21)
Komiksy i książki obrazkowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Filmy i seriale
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(698)
wypożyczone
(197)
nieokreślona
(10)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Planeta 11
(91)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(3)
Filia nr 2
(61)
Filia nr 4
(42)
Filia nr 5
(72)
Filia nr 6
(86)
Filia nr 9
(125)
Filia nr 10
(58)
Filia nr 12
(91)
Filia nr 13
(94)
Filia nr 15
(55)
Filia nr 16
(51)
Filia nr 18
(75)
Filia nr 6 - podr.
(1)
Filia nr 10 - podr.
(1)
Filia nr 18 - podr.
(1)
Multicentrum - podr.
(1)
Autor
Jax Joanna (1969- )
(14)
Fujisawa Toru (1967- )
(9)
Niziurski Edmund (1925-2013)
(9)
Watanuki Aleksandra
(9)
Łukasik Mateusz
(9)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(8)
Lipko Amelia
(7)
Reynard Sylvain
(6)
Horodyska Ewa (1964- )
(5)
King Stephen (1947- )
(5)
Strout Elizabeth (1956- )
(5)
Akina Sam
(4)
Brudnik Edyta
(4)
Grabarek Joanna
(4)
Jones Jules
(4)
Kamińska Anna Dorota
(4)
Kamler Mikołaj
(4)
Panasiuk Agnieszka Weronika
(4)
Przybyłek Agata
(4)
Szwaja Monika (1949-2015)
(4)
Antosiewicz Agnieszka
(3)
Bartosik Jolanta
(3)
Blake Quentin (1932- )
(3)
Chaciński Michał (1971- )
(3)
Cieślik Donata
(3)
Dahl Roald (1916-1990)
(3)
De Amicis Edmondo (1846-1908)
(3)
Hayden Torey L
(3)
Hoover Colleen (1979- )
(3)
Janiszewska Agnieszka
(3)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(3)
Markowska Ewa (pisarka)
(3)
Mink Joanna
(3)
Mirek Krystyna (filolog)
(3)
Musso Guillaume (1974- )
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Piekarska Małgorzata Karolina (1967- )
(3)
Rigall Grażyna (1970- )
(3)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(3)
Sakowicz Anna (1972- )
(3)
Sidorowicz Elżbieta
(3)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(3)
Sokołowski Krzysztof (1955- )
(3)
Stankiewicz-Prądzyńska Joanna
(3)
Stuhr Maciej (1975- )
(3)
Wilusz Tomasz
(3)
Zadura Janusz (1968- )
(3)
Zagnińska Maria
(3)
Zarawska Patrycja (1970- )
(3)
Światowiec Łukasz
(3)
Aciman André (1951- )
(2)
Allende Isabel (1942- )
(2)
Bieroń Tomasz (1963- )
(2)
Bleja-Sosna Barbara
(2)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(2)
Chłosta Jan (1938- )
(2)
Cichecka-Urbańska Martyna
(2)
Cielesz Ewa
(2)
Daniłowicz-Grudzińska Agnieszka (1948- )
(2)
Dare Tessa
(2)
Dębska Agnieszka (tłumacz)
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Ferrante Elena (1943- )
(2)
Filipkowski Tadeusz
(2)
Fiszer Ewa (1926-2000)
(2)
Fowles John (1926-2005)
(2)
Glaser Paul
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Houellebecq Michel (1956- )
(2)
Janicki Artur
(2)
Jankowski Piotr (tłumacz)
(2)
Kania Agnieszka
(2)
Kielecka Katarzyna
(2)
Kieres Tomasz
(2)
Kopczyńska-Rojek Karolina
(2)
Kozanecka Krystyna (1960-2013)
(2)
Krajewski Marek (1966- )
(2)
Krasińska Aneta
(2)
Kuna Iza (1970- )
(2)
Lingas-Łoniewska Agnieszka (1972- )
(2)
Lucas Charlotte (1972- )
(2)
Matusek Beata
(2)
Mikos Jarosław
(2)
Mojkowska Katarzyna
(2)
Morycińska-Dzius Ewa
(2)
Mróz Remigiusz (1987- )
(2)
Mutermilch Marcin
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Pietrzyk Michał
(2)
Pilkey Dav (1966- )
(2)
Pol Renata
(2)
Popławska Anna (filolog)
(2)
Powalisz Monika
(2)
Pruska Agnieszka
(2)
Radomski Norbert
(2)
Roberts Nora (1950- )
(2)
Rodziewicz-Doktór Lucyna
(2)
Rok-Szymańska Marta
(2)
Sawicka Hanna
(2)
Sawicka Inga
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(110)
2010 - 2019
(210)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(249)
1901-2000
(52)
1945-1989
(19)
1989-2000
(19)
1801-1900
(5)
1901-1914
(5)
1918-1939
(4)
Kraj wydania
Polska
(381)
Język
polski
(375)
angielski
(5)
turecki
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(46)
Dzieci
(37)
14-17 lat
(34)
Młodzież
(34)
6-8 lat
(23)
0-5 lat
(7)
Rodzice
(7)
Szkoły podstawowe
(6)
18+
(5)
Nauczyciele
(3)
Gimnazja
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Niewidomi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(145)
Literatura amerykańska
(54)
Literatura angielska
(24)
Literatura kanadyjska
(16)
Literatura japońska
(9)
Literatura francuska
(8)
Literatura hiszpańska
(6)
Literatura włoska
(6)
Literatura niemiecka
(5)
Film polski
(4)
Literatura szwedzka
(4)
Film amerykański
(2)
Literatura australijska
(2)
Literatura chilijska
(2)
Literatura holenderska
(2)
Literatura norweska
(2)
Literatura rosyjska
(2)
Literatura żydowska
(2)
Film brazylijski
(1)
Film duński
(1)
Film francuski
(1)
Film włoski
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura katalońska
(1)
Literatura szwajcarska
(1)
Temat
Nauczyciele
(233)
Uczniowie
(64)
Nauczyciele akademiccy
(50)
Kobieta
(48)
Relacje międzyludzkie
(38)
Przyjaźń
(32)
Życie codzienne
(20)
Nastolatki
(19)
Tajemnica
(17)
Rodzina
(16)
Studenci
(14)
Niemcy (naród)
(13)
Oficerowie
(13)
Polacy
(13)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Szkoły
(11)
Zabójstwo
(10)
Historia (przedmiot szkolny)
(9)
Ludzie bogaci
(9)
Spryt
(9)
Ania Shirley (postać fikcyjna)
(8)
Dziewczęta
(8)
Małżeństwo
(8)
Relacja romantyczna
(8)
Sieroty
(8)
Single (socjologia)
(8)
Uczniowie szkół średnich
(8)
Zakochanie
(8)
Dojrzewanie
(7)
Gangi motocyklowe
(7)
SS
(7)
Samotne matki
(7)
Śledztwo i dochodzenie
(7)
Dante Alighieri (1265-1321)
(6)
II wojna światowa (1939-1945)
(6)
Magia
(6)
Miłość
(6)
Nauczyciele muzyki
(6)
Samotność
(6)
Trudne sytuacje życiowe
(6)
Uczucia
(6)
Uprowadzenie
(6)
Wybory życiowe
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Licea
(5)
Literatura polska
(5)
Narzeczeństwo
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(5)
Podróże
(5)
Policjanci
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Samokształcenie
(5)
Wakacje
(5)
Wsie
(5)
Śmierć bliskiej osoby
(5)
Dwory
(4)
Dyrektorzy
(4)
Dzieci
(4)
Dzienniki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pensje dla dziewcząt
(4)
Polacy za granicą
(4)
Przeprowadzka
(4)
Szkolnictwo
(4)
Telewizyjny program rozrywkowy
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Ziemiaństwo
(4)
Zientara-Malewska, Maria (1894-1984)
(4)
Życie towarzyskie
(4)
Żydzi
(4)
Agresywność
(3)
Aktorzy
(3)
Arystokracja
(3)
Beckowie (rodzina)
(3)
Biolodzy
(3)
Chorzy
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czytanie
(3)
Internet
(3)
Kapitan Majtas (postać fikcyjna)
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Matematycy
(3)
Matki i córki
(3)
Mieszkańcy wsi
(3)
Molestowanie seksualne
(3)
Mężczyzna
(3)
Młodzież szkolna
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele historii
(3)
Niziurski, Edmund (1925-2013)
(3)
Ojcowie i córki
(3)
Ojcowie i synowie
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Postawy
(3)
Poszukiwanie skarbów
(3)
Przyroda
(3)
Psy
(3)
Różnica wieku w związku
(3)
Samobójstwo
(3)
Temat: dzieło
Sposób na Alcybiadesa
(3)
Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela
(3)
Jamioł
(2)
Janko Muzykant
(2)
Latarnik
(2)
Sachem
(2)
Szkice węglem
(2)
Za chlebem
(2)
Ania zf Avonlea
(1)
Kapitan Majtas : pierwszy wielki film (film)
(1)
Lion's mane
(1)
Marry me
(1)
Matilda
(1)
Nicholas Nickleby
(1)
Planeta singli (film)
(1)
Planeta singli 2 (film)
(1)
Planeta singli 3 (film)
(1)
Tamte dni, tamte noce
(1)
Temat: czas
1901-2000
(61)
2001-
(46)
1945-1989
(25)
1989-2000
(21)
1939-1945
(16)
1801-1900
(13)
1918-1939
(7)
1901-
(3)
1901-1914
(2)
1801-
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(22)
Europa
(13)
Stany Zjednoczone (USA)
(9)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(8)
Kanada
(7)
Włochy
(6)
Avonlea (Kanada ; miasto fikcyjne)
(5)
Francja
(5)
Niemcy
(5)
Podlasie
(5)
Warmia
(5)
Maine (Stany Zjednoczone ; stan)
(4)
Nowa Anglia (Stany Zjednoczone ; region)
(4)
Wielka Brytania
(4)
Łódź (woj. łódzkie)
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(3)
Hiszpania
(3)
Michigan (Stany Zjednoczone ; stan)
(3)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(3)
Starogard Gdański (woj. pomorskie)
(3)
Turyn (Włochy)
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Boston (Stany Zjednoczone)
(2)
Dolny Śląsk
(2)
Doruchów (woj. wielkopolskie, pow. ostrzeszowski, gm. Doruchów)
(2)
Filadelfia (Stany Zjednoczone)
(2)
Frombork (woj. warmińsko-mazurskie, pow. braniewski, gm. Frombork)
(2)
Grecja
(2)
Irlandia
(2)
Lansing (Stany Zjednoczone)
(2)
Massachusetts (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Mazury
(2)
Norwegia
(2)
Oklahoma (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(2)
Paryż (Francja)
(2)
Singapur
(2)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
ZSRR
(2)
Aix-en-Provence (Francja)
(1)
Barczewo (woj. warmińsko-mazurskie, pow. olsztyński, gm. Barczewo ; okolice)
(1)
Bath (Wielka Brytania)
(1)
Bliski Wschód
(1)
Bretania (Francja)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Cetona (Włochy)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie)
(1)
Fjällbacka (Szwecja)
(1)
Florencja (Włochy)
(1)
Galicja (Hiszpania ; wspólnota autonomiczna)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hongkong (Chiny)
(1)
Jaktorów (woj. mazowieckie, pow. grodziski, gm. Jaktorów)
(1)
Kenia
(1)
Korea Północna
(1)
Kornwalia (Wielka Brytania ; hrabstwo)
(1)
Kortowo (Olsztyn ; część miasta)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Lazurowe Wybrzeże (Francja)
(1)
Legionowo (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Lizbona (Portugalia)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia ; okolice)
(1)
Maine (Stany Zjednoczone)
(1)
Meksyk
(1)
Missouri (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Mokotów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Nevada (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Nowy Orlean (Stany Zjednoczone)
(1)
Oksford (Wielka Brytania)
(1)
Oława (woj. dolnośląskie)
(1)
Palm Springs (Stany Zjednoczone)
(1)
Pensylwania (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Pleszew (woj. wielkopolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Połczyn-Zdrój (woj. zachodniopomorskie, pow. świdwiński, gm. Połczyn-Zdrój)
(1)
Prusy Wschodnie
(1)
Pułtusk (woj. mazowieckie)
(1)
Rosja
(1)
Serengeti
(1)
Sierpc (woj. mazowieckie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Sussex (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Waszyngton (Stany Zjednoczone, DC)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Wierchowina (Ukraina, obw. iwanofrankiwski, rej. wierchowiński)
(1)
Wisconsin (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Wyspa Księcia Edwarda (Kanada ; prowincja)
(1)
Zimbabwe
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(150)
Powieść
(71)
Poradniki dla nauczycieli
(27)
Kryminał
(26)
Romans
(23)
Pamiętniki i wspomnienia
(20)
Saga rodzinna
(16)
Thriller
(14)
Poradnik
(13)
Opowiadania i nowele
(11)
Manga
(9)
Sequel
(9)
Literatura o regionie
(8)
Biografia
(7)
Lektura z opracowaniem
(7)
Powieść erotyczna
(7)
Powieść psychologiczna
(7)
Antologia
(6)
Horror
(6)
Broszura
(5)
Film fabularny
(5)
Fantastyka
(4)
Opracowanie
(4)
Powieść przygodowa
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Fantasy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Książki dla małych dzieci
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Powieść historyczna
(3)
Romans historyczny
(3)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(3)
Adaptacja filmowa
(2)
Adaptacja literacka
(2)
Film obyczajowy
(2)
Komedia romantyczna
(2)
Komiks
(2)
Powieść autobiograficzna
(2)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(2)
Serial filmowy
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Wywiad-rzeka
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film muzyczny
(1)
Melodramat filmowy
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Opowiadanie polskie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż niemiecki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Historia
(10)
Literaturoznawstwo
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Kulinaria
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
381 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nie-Fikcja)
Skąd się biorą księża? Jak i przez kogo są formowani? Czego oprócz ślepego posłuszeństwa i liczenia pieniędzy można się nauczyć w seminarium? Ile kosztuje dobre proboszczostwo w bogatej parafii, ile w gorszej, biedniejszej? Ile zarabia ksiądz i na czym? Jak manipuluje wiernymi? Korporacja Kościół. Wyznania księdza, książka oparta na osobistych doświadczeniach byłego księdza Piotra Babińskiego, nie pozostawia wielu złudzeń. Tej potężnej i odwiecznej korporacji , w której nie Bóg rządzi, a nienasycona żądza władzy nad ludzkością i światem, nie da się naprawić. Można się tylko wyzwolić spod jej potężnych wpływów. Powyższy opis pochodzi od wydawcy. Reporterskie śledztwa, historie z zimowych wypraw i egzotycznych podróży a także książki opisujące kultury, społeczeństwa i zwyczaje dziesiątek krajów Świata [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W opracowaniu celowo wymieniono dużą liczbę osób, w tym takich, których aktywność w ramach ZPNG była niekiedy tylko incydentalna, objawiała się sprawowaniem jakiejś funkcji w lokalnym Kole ZPNG, wygłoszeniem referatu, poprowadzeniem lekcji pokazowej albo wycieczki, a nawet jedynie zabraniem głosu w dyskusji. Przez struktury ZPNG przewinęło się zapewne znacznie ponad tysiąc nauczycieli geografii, większość z nich nie zostawiła utrwalonego drukiem śladu swojej działalności, ale wszystkich tych, o których możemy się dowiedzieć z dokumentów, chcieliśmy przypomnieć. W ten sposób pragniemy oddać hołd polskim nauczycielom geografii, którzy w okresie odbudowy państwa po zaborach, podjęli trud edukacji geograficznej, podnoszenia jej poziomu i metodyki nauczania, szkolenia kadry nauczycielskiej i patriotycznego wychowania młodzieży, a gdy we wrześniu 1939 r. stanęli w obliczu najazdu wrogich sąsiadów, niejednokrotnie za swój trud zapłacili życiem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta skierowana jest do studentów kierunków pedagogicznych oraz wszelkich specjalności nauczycielskich, którzy w planie studiów realizują zajęcia „Emisja głosu”. Pozyskanie przez nich kompetencji, czyli wiedzy, umiejętności i postaw związanych z prawidłowym posługiwaniem się aparatem mowy, jest warunkiem koniecznym w życiu zawodowym, w świadomym i higienicznym posługiwaniu się głosem, a także profilaktyce zapobiegania chorobom głosu. Sądzę, że jest to bardzo wartościowa pozycja dla wszystkich chcących świadomie i odpowiedzialnie traktować narzędzie mowy. (Z recenzji dr hab. Zofii Bernatowicz)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Lektura z Opracowaniem)
Wydanie Wyboru nowel Henryka Sienkiewicza kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika – „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Jednym z celów pisarzy – pozytywistów była użyteczność. H. Sienkiewicz pisał, by wskazać sprawy tragiczne, wydarzenia dramatyczne, to, co trzeba zmienić, zlikwidować, czemu trzeba zapobiegać. Apelował o zajęcie się uzdolnionymi dziećmi z ubogich rodzin, pokazywał los emigrantów, opisywał tragiczny los młodych Polaków poddawanych w szkołach procesowi wynarodowienia, prezentował sylwetki emigrantów politycznych – wygnańców. Jego nowele to świadectwo problemów, z jakimi borykali się Polacy w trudnych czasach zaborów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Lektura z Opracowaniem)
Wydanie Wyboru nowel Henryka Sienkiewicza kompletne bez skrótów i cięć w treści. W tym wydaniu znajdziesz odpowiedzi na pytania z podręcznika – „pewniak na teście”, czyli wskazanie zagadnień, które zwykle pojawiają się w pytaniach z danej lektury we wszelkich testach sprawdzających wiedzę, a także w podręcznikach i na klasówkach. Zawiera bardzo szczegółowe streszczenie oraz drugie skrócone, ułatwiające szybkie przygotowanie się przed lekcją. Opracowanie zawiera plan wydarzeń, wnikliwie wyjaśnioną problematykę oraz szerokie charakterystyki bohaterów. Jednym z celów pisarzy – pozytywistów była użyteczność. H. Sienkiewicz pisał, by wskazać sprawy tragiczne, wydarzenia dramatyczne, to, co trzeba zmienić, zlikwidować, czemu trzeba zapobiegać. Apelował o zajęcie się uzdolnionymi dziećmi z ubogich rodzin, pokazywał los emigrantów, opisywał tragiczny los młodych Polaków poddawanych w szkołach procesowi wynarodowienia, prezentował sylwetki emigrantów politycznych – wygnańców. Jego nowele to świadectwo problemów, z jakimi borykali się Polacy w trudnych czasach zaborów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (3 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Daniel Bar-Tal: Podstawy kulturowe i dynamika nierozwiązywalnych konfliktów: podejście socjopsychologiczne [Cultural foundations and dynamics of intractable conflicts: A socio-psychological approach], s. 7–22; Jan Cieciuch: Pomiar wartości w zmodyfikowanym modelu Shaloma Schwartza [The measurement of values in the refined Schwartz’s theory], s. 22–41; Aleksandra Cisłak, Aleksandra Szymków: Lepsi martwi niż żywi: spostrzeganie heroizmu uczestników wydarzeń historycznych [Better dead than alive: Heroism perception of participants in historical events], s. 42–52; Monika Wróbel: Praca emocjonalna a wypalenie zawodowe u nauczycieli: moderująca rola inteligencji emocjonalnej [Emotional labor and burnout in teachers: The moderating role of emotional intelligence]; s. 53–66; Aleksandra Jerzmanowska: Empatia oraz decentracja interpersonalna a radykalność postaw społecznych [Empathy and interpersonal decentration and the radicalism of social attitudes], s. 67–79; Oleg Gorbaniuk: Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych [he macro-correlates of dispositional country image: Aggregated data analysis], s. 80–95; Antoni Wontorczyk, Maria Brudnik: Cechy temperamentu jako predyktory wypalenia zawodowego u nauczycieli wychowania fizycznego [Temparamental traits as predictors of professional burnout among physical training teachers], s. 96–110.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej