Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(394)
IBUK Libra
(33)
Forma i typ
Książki
(380)
Publikacje dydaktyczne
(44)
E-booki
(33)
Poradniki i przewodniki
(19)
Proza
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(11)
Muzyka
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Audiobooki
(5)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Poezja
(3)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(504)
wypożyczone
(41)
tylko na miejscu
(19)
nieokreślona
(19)
Placówka
Planeta 11
(96)
DGiOZ
(2)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(19)
Filia nr 2
(22)
Filia nr 4
(9)
Filia nr 5
(54)
Filia nr 6
(35)
Filia nr 9
(54)
Filia nr 10
(112)
Filia nr 12
(27)
Filia nr 13
(52)
Filia nr 15
(23)
Filia nr 16
(18)
Filia nr 18
(39)
Biblioteka Astronomiczna
(1)
Filia nr 6 - podr.
(1)
Filia nr 10 - podr.
(4)
Filia nr 18 - podr.
(2)
Multicentrum - podr.
(13)
Autor
Pawlak Mirosław
(10)
Babula Joanna
(6)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(6)
Selby Claire
(6)
Brudnik Edyta
(5)
Rajch Artur
(5)
Wasserman Robin
(5)
Andrzejewski Błażej
(4)
Daniec Sławomir
(4)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Hayden Torey L
(3)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(3)
Jankowski Andrzej (filolog anglista)
(3)
Jąder Mariola
(3)
Klimowicz-Łabuda Beata
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(3)
Kłos Joanna (graficzka)
(3)
Marcela Mikołaj (1985- )
(3)
Panek Edyta
(3)
Patrzałek Tadeusz
(3)
Walter Gisela
(3)
Łubkowska Agnieszka
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(3)
Badowska Alicja
(2)
Bałszan Stanisław
(2)
Berowska Marta (1952- )
(2)
Bielińska Halina (1909-1989)
(2)
Chylińska Agnieszka (1976- )
(2)
Cichecka-Urbańska Martyna
(2)
Dryden Gordon (1931- )
(2)
Edwins Andy
(2)
Edwins Juliette
(2)
Erkert Andrea (1967- )
(2)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Frączek Agnieszka (1969- )
(2)
Galloway Jeff (1945- )
(2)
Gardner Howard
(2)
Gilner Jadwiga
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Heine Anna
(2)
Holas Jadwiga
(2)
Holland Tom (1969- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jabłońska Anna
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Jędrzejek Małgorzata
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kuziel-Kalina Anna
(2)
Lahninger Paul
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Loba-Wilgocka Urszula
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Matusek Beata
(2)
Misiaszek Wioletta
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Nowak Agata
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Pijarowska Renata
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Południak Marcin
(2)
Rabenstein Reinhold
(2)
Reichel Rene
(2)
Rok-Szymańska Marta
(2)
Romanek Michał (1969- )
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Rosłoń Marcin (1978- )
(2)
Sachajska Elżbieta
(2)
Seweryńska Anna Maria
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Siwek Jan Kazimierz (1945- )
(2)
Sowińska Halina
(2)
Sumpf Hans Dieter
(2)
Susłowa-Musielak Alena
(2)
Swędrowska Małgorzata
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Teml Hubert
(2)
Tempest Annabel
(2)
Thanhoffer Michael
(2)
Vos Jeannette (1943- )
(2)
Waliś Robert
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Wazner Emilia
(2)
Wysoczańska Barbara (1980- )
(2)
Wójcik Magdalena
(2)
Węglińska Maria (1936- )
(2)
Ściepko Dorota
(2)
Śpiewak Grzegorz
(2)
Żelewska Agnieszka (1964- )
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Adamski Marcin (tłumacz)
(1)
Albinson Clare
(1)
Amann Amber
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejczuk Beata (1966- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Andziak Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(193)
1990 - 1999
(48)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
200 - 209
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1901-2000
(9)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(426)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(411)
angielski
(13)
niemiecki
(1)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(55)
6-8 lat
(26)
0-5 lat
(23)
Rodzice
(17)
Szkoły podstawowe
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele
(6)
Przedszkola
(6)
Nauczanie początkowe
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Klasa 1
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(39)
Literatura amerykańska
(12)
Film angielski
(4)
Muzyka angielska
(4)
Muzyka polska
(2)
Film polski
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Nauczanie
(48)
Nauczanie początkowe
(48)
Język polski
(38)
Gry edukacyjne
(30)
Czytanie
(26)
Wychowanie przedszkolne
(26)
Język angielski
(25)
Nauczanie zintegrowane
(19)
Dzieci
(17)
Matematyka
(17)
Uczenie się
(16)
Szkolnictwo
(14)
Piłka nożna
(12)
Gry i zabawy ruchowe
(10)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(10)
Literatura polska
(10)
Metody nauczania
(10)
Nauczanie na odległość
(10)
Myślenie twórcze
(9)
Sztuka
(9)
Testy
(9)
Muzyka
(8)
Przyroda
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Rytmika
(8)
Literatura
(6)
Nauczyciele
(6)
Psychologia nauczania
(6)
Historia
(5)
Informatyka
(5)
Internet
(5)
Pisanie
(5)
Rodzina
(5)
Teoria nauczania
(5)
Wychowanie
(5)
Zdolności
(5)
Biegi
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Gry i zabawy
(4)
Jazda konna
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Języki
(4)
Mowa
(4)
Myślenie
(4)
Młodzież
(4)
Rysunek
(4)
Wymowa
(4)
Bieg maratoński
(3)
COVID-19
(3)
Czytanie sylabowe
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
Heurystyka
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Koń
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Multimedia
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Pływanie
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Życie codzienne
(3)
Antropologia teologiczna
(2)
Autyzm
(2)
Bajkoterapia
(2)
Chemia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Egzaminy
(2)
Eksperyment
(2)
Emancypacja kobiet
(2)
Fizyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Koronawirusy
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Manifestacja na Placu Grzybowskim (1904)
(2)
Masza i Niedźwiedź (postacie fikcyjne)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Pedagogika zabawy
(2)
Pismo
(2)
Polacy
(2)
Praca umysłowa
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(5)
1801-
(4)
1901-
(4)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1001-
(1)
1001-1100
(1)
1101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1301-1400
(1)
1401-
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
401-500
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(2)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Rhode Island (Stany Zjednoczone)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(36)
Książki dla małych dzieci
(26)
Podręcznik
(20)
Publikacje dla dzieci
(14)
Podręczniki dla dzieci
(13)
Poradniki dla nauczycieli
(13)
Materiały pomocnicze
(12)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Scenariusz zajęć
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Pamiętniki i wspomnienia
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Literatura dla dzieci
(7)
Opracowanie
(7)
Broszura
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(6)
Elementarz
(5)
Elementarze polskie
(5)
Muzyka dla dzieci
(5)
Pieśń i piosenka
(5)
Podręczniki do nauczania początkowego
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Film animowany
(4)
Programy nauczania
(4)
Słowniki dla dzieci polskie
(4)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Słownik ortograficzny
(3)
Piosenka
(2)
Powieść historyczna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka
(2)
Scenariusz zajęć do nauczania początkowego
(2)
Wiersze
(2)
Antologia
(1)
Dyktando
(1)
Encykliki
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Fiszki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka-zabawka
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięcea polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka poważna
(1)
Opowiadania i nowele autobiograficzne
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poezja polska
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Walc
(1)
Wycinanka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Językoznawstwo
(8)
Psychologia
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
427 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Le livre inaugure une nouvelle série « Pluralités européennes », continuation des « Cahiers de Varsovie » (n ° 1/27). Il rassemble les actes d’une journée d’étude polono-franco-allemande qui a eu lieu à l’Université de Varsovie en septembre 2017. Les contributions s’inscrivent dans la réflexion sur l’enseignement des littératures d’expression française au XXIe siècle dans les instituts d’études romanes. Douze textes rédigés par des spécialistes de la littérature et de la didactique montrent ce qu’il faut faire pour familiariser les étudiants avec des textes littéraires : quels livres lire pour rendre les cours littéraires intéressants, quels exercices proposer pour aider les étudiants à comprendre le texte et comment combiner la littérature avec l'enseignement de l’histoire et de la culture. Publikacja otwiera nową serię «Pluralités européennes» (kontynuacja «Les Cahiers de Varsovie ») no 1/27. Stanowi pokłosie polsko-francusko-niemieckiej sesji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Warszawskim we wrześniu 2017 roku. Wpisuje się w refleksję nad tym, jak w XXI wieku uczyć literatury francuskiej i francuskojęzycznej na studiach romanistycznych. Dwanaście tekstów autorstwa praktykujących nauczycieli akademickich (głównie literaturoznawców, ale również jednego glottodydaktyka) pokazuje, w jaki sposób zafascynować studentów tekstem literackim: po jakie lektury sięgać, żeby zajęcia literaturoznawcze były ciekawe, jakie ćwiczenia proponować, aby ułatwić studentom zrozumienie tekstu oraz jak łączyć literaturę z nauczaniem historii i kultury. Continuation of the series “Le Cahiers de Varsovie” (no 1/27), the book helps to answers the question of how to teach French and French-language literature in French Studies Departments in the 21st century: which books should be read to make literary classes interesting, what exercises should be proposed to help students to understand the text and how to combine literature with teaching history and culture.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Didactics of Mathematic” is a continuation of the „Dydaktyka Matematyki” edited by the Department of Mathematics of Wrocław University of Economics from 2000. The journal provides a forum for experience exchange to all those involved in teaching mathematics in higher education. Mathematics is the universal language of science. It underlies numerous methods used in various disciplines of scientific study. Our journal is intended to present views and thoughts on teaching mathematics and subjects that use quantitative methods to students of different academic disciplines. We collect both articles that present original education concepts as well as reviews and reports of conferences and meetings dealing with teaching mathematics and quantitative subjects. Papers submitted for publication should be written in English. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy. Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu. Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej