Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(110)
IBUK Libra
(19)
Forma i typ
Książki
(103)
Poradniki i przewodniki
(25)
Proza
(24)
E-booki
(19)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Audiobooki
(6)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(163)
wypożyczone
(43)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(35)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(8)
Filia nr 2
(9)
Filia nr 4
(5)
Filia nr 5
(14)
Filia nr 6
(24)
Filia nr 9
(21)
Filia nr 10
(20)
Filia nr 12
(19)
Filia nr 13
(21)
Filia nr 15
(10)
Filia nr 16
(8)
Filia nr 18
(13)
Autor
Petitcollin Christel
(4)
Szymczak Piotr
(4)
Arustowicz Krystyna
(3)
Chien Chow Chine Aurélie
(3)
De Bono Edward (1933- )
(3)
Galewska-Kustra Marta
(3)
Janiszewski Boguś
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kahneman Daniel (1934- )
(3)
Kłos Joanna (graficzka)
(3)
Skorwider Max (1980- )
(3)
Sęk Bożena
(3)
Witkowska Magda
(3)
Besom Mae
(2)
Bishop Gary John
(2)
Buzan Tony (1942-2019)
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Janowska-Michnowska Barbara
(2)
Jurga Paulina
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Markiewicz Kinga
(2)
Mazurek Maria (1987- )
(2)
Murphy Joseph (1898-1981)
(2)
Phillips Charles (1948- )
(2)
Rosa Sonia
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Schwartz David Joseph
(2)
Siara Olga
(2)
Stopa Marcin
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Vetulani Jerzy (1936-2017)
(2)
Wierzchowski Marcin (ilustrator)
(2)
Wiest Brianna
(2)
Yamada Kobi
(2)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Aramburu Fernando (1959- )
(1)
Aronica Lou (1958- )
(1)
Auður Ava Ólafsdóttir (1958- )
(1)
Barnes Julian (1946- )
(1)
Biel Konrad (1980- )
(1)
Bielecki Czesław (1948- )
(1)
Blachowski Wiktor
(1)
Bobroff Gary
(1)
Bradford Tim
(1)
Bragdon Allen D
(1)
Bryan Lara
(1)
Brzozowski Tomasz W
(1)
Bugajska Magda
(1)
Buzan Barry
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cleese John (1939- )
(1)
Congost Silvia
(1)
Conti Paul
(1)
Cooper Bradley (1975- )
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Davenport Barrie
(1)
De Niro Robert (1944- )
(1)
Ditfurth Hoimar von
(1)
Domański Czesław
(1)
Douglas Penelope (1977- )
(1)
Dubicki Andrzej
(1)
Edelman Gerald M. (1929-2014)
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gamon David
(1)
Godek Jacek
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grabarek Joanna
(1)
Grabka Robert Ireneusz
(1)
Grajkowska Wanda
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Green Andy
(1)
Grochowska Anna
(1)
Gross Ronald
(1)
Grzywna Paweł
(1)
Guerci Eric
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Haanel Charles F
(1)
Hall Rose
(1)
Handford Olga
(1)
Harrington Paul
(1)
Harrison Freya
(1)
Heller Michał (1936- )
(1)
Hussung Thomas
(1)
Iwanek Jan
(1)
Iłowiecki Maciej (1935- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Johnson Amy (psycholog)
(1)
Jomma Fuad
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Jędrzejczak Alina
(1)
Kabat Jan
(1)
Kalmanowicz Beata
(1)
Kapusta Janusz (1951- )
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(127)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(125)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(18)
6-8 lat
(11)
9-13 lat
(10)
0-5 lat
(8)
14-17 lat
(5)
Młodzież
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Pracownicy naukowi
(2)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(4)
Literatura francuska
(4)
Literatura angielska
(2)
Film amerykański
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Myślenie
(48)
Myślenie twórcze
(35)
Myśli natrętne
(16)
Mózg
(16)
Samorealizacja
(12)
Sukces
(9)
Uczucia
(6)
Umysł
(6)
Kobieta
(5)
Myśli samobójcze
(5)
Dzieci
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Higiena psychiczna
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Małżeństwo
(4)
Myślenie pozytywne
(4)
Pamięć
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Samopoznanie
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Twórczość
(4)
Wrażliwość
(4)
Autopsychoterapia
(3)
Decyzje
(3)
Intuicja
(3)
Jednorożec (stworzenie fantastyczne)
(3)
Korekcja mowy
(3)
Kreatywność
(3)
Logopedia
(3)
Muchy
(3)
Mężczyzna
(3)
Optymizm
(3)
Osoby po rozwodzie
(3)
Przyjaźń
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Samoakceptacja
(3)
Samowychowanie
(3)
Sen
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Świadomość
(3)
Arteterapia
(2)
Bogactwo
(2)
Chłopcy
(2)
Genom
(2)
Heurystyka
(2)
Hormony
(2)
Innowacje
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Miłość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pewność siebie
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przestępczość zorganizowana
(2)
Psychologia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozumowanie (log.)
(2)
Samobójstwo
(2)
Samotne matki
(2)
Sens życia
(2)
Szczęście
(2)
Tajemnica
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wynalazki
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zabójstwo
(2)
Cele życiowe
(1)
Ciąża
(1)
Dialog wewnętrzny (psychologia)
(1)
Działanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziewczęta
(1)
Egzystencjalizm
(1)
Eksperymenty
(1)
Erotomania
(1)
Gospodarka
(1)
Groteska
(1)
Hipnoza
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Humor
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jakość życia
(1)
Jobs, Steven (1955-2011)
(1)
Kosmologia
(1)
Koszmary senne
(1)
Koszykarze (sportowcy)
(1)
Lęk
(1)
Mania
(1)
Marketing
(1)
Martwienie się
(1)
Marzenia
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mowa
(1)
Temat: dzieło
Godzina myśli
(1)
Poradnik pozytywnego myślenia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Rosja
(2)
Chorwacja
(1)
Hiszpania
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Opracowanie
(15)
Opowiadania i nowele
(11)
Wydawnictwa popularne
(10)
Publikacja bogato ilustrowana
(9)
Powieść
(6)
Powieść obyczajowa
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Thriller
(5)
Podręcznik
(4)
Broszura
(3)
Dyskusja
(2)
Kryminał
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Romans
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Film fabularny
(1)
Film obyczajowy
(1)
Literatura w języku angielskim
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Programy nauczania
(1)
Reportaż
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Rozwój osobisty
(15)
Biologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
129 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zapobieganie samobójstwom : zachowania suicydalne osób starszych / redakcja naukowa Brunon Hołyst. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 277, [1] strona : tabele ; 24 cm.
(Biblioteka Suicydologiczna ; t. 2)
Tom 2 serii wydawniczej Biblioteka Suicydologiczna ma na celu wypełnienie luki w istniejącej literaturze dotyczącej zapobiegania samobójstwom osób starszych. Jej zadaniem jest analiza procesów motywacyjnych oraz promocja nowych metod zapobiegania przypadkom dobrowolnej śmierci seniorów. Dzięki tej publikacji czytelnicy będą mogli dowiedzieć się o samobójstwie jako zjawisku indywidualnym i społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka przybliża metakolaż, omawiając hybrydową koncepcję metafory oraz sposoby myślenia metaforycznego w filozofii, nauce czy ideologii. Wielowątkowy opis różnych metafor, pełniących funkcję modeli myślenia, ukazuje ich podobieństwo do szyby. Patrzymy przez nią, poznając świat, ale nie wiemy, czy jest ona całkiem przeźroczysta, porysowana, a może matowa lub mająca własne rysunki i barwy, które nakładają się na to, co usiłujemy przez nią zobaczyć. Metafory bowiem tworzą kategorie poznawcze, które stanowią źródło interpretacji napływających danych. Ta ich podwójna rola stawia nas wobec pytania o prawdziwość poznania opartego na tym mechanizmie oraz o zakres niepewności poznawczej, czyli tzw. manowców. Autorka podaje wiele przykładów dochodzenia do takich granic poznania i próbuje zgłębić zagadnienia dotyczące roli tego mechanizmu w myśleniu, również naukowym, jego wpływu na poznanie i ocenę jego wartości. Lektura publikacji pozwala nie tylko na teoretyczne zapoznanie się z metakolażem, lecz także, dzięki podjęciu własnych przemyśleń, może przyczynić się do udoskonalenia tego procesu poznawczego i do zwiększenia szans na lepszą interpretację zmiennej rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie. Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy. prof. dr hab. Stanisław Dylak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This book provides university administrators, professors, and career specialists with a comprehensive introduction to the BE(A)ST (BE Aware Student) approach. The BE(A)ST approach aims at enhancing students’ awareness of personalized career development, fostering a connection between their professional identity, beliefs, and actions to support career awareness. With the BE(A)ST approach, we provide a solution to improve the alignment between the career and the life of our students. The Personalized Career Development (PCD) course based on the BE(A)ST approach and described in this book is the result of three research programs focused on the development of the method and on its adaptation, scientific validation, and dissemination. This book is a must-read for anyone who is serious about career planning, life design or teaching about these ideas. It includes an extremely well researched and authoritative review of all the major books, methods and tools available and advances the state-of-the-art. With suggested improvements and refinements. It also packages these tools into several different university-level workshop and course formats and provides the authors' experiences with delivering these programs to students across different disciplines, cultures and countries. (Steven A. Gedeon, BSc, MSc, MBA, Peng, PE, PhD, Associate Professor, Entrepreneurship and Strategy Department Ted Rogers School of Management, Toronto Metropolitan University (formerly Ryerson University), Canada) The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ****** Książka – przeznaczona dla kadry zarządzającej wyższych uczelni, nauczycieli akademickich i doradców zawodowych z uczelnianych biur karier – zawiera kompleksowe wprowadzenie do metodyki BE(A)ST (BE Aware Student). Metodyka ta ma na celu podniesienie świadomości studentów w zakresie spersonalizowanego rozwoju kariery oraz wzmocnienie związku między ich profilem zawodowym, własnymi przekonaniami a podejmowanymi działaniami wspierającymi świadomy wybór ścieżki rozwoju zawodowej. BE(A)ST jest zatem rozwiązaniem umożliwiającym dopasowanie kariery i życia osobistego studentów. Kurs Spersonalizowanego Rozwoju Kariery (Personalized Career Development – PCD) oparty na metodyce BE(A)ST i opisany w prezentowanej książce to wynik trzech programów badawczych skupionych na rozwoju metody oraz na jej adaptacji, naukowej walidacji i upowszechnieniu. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem serii przewodników metodycznych Edukacja dla mądrości, jest wskazanie praktycznych i metodycznych wskazówek pozwalających nauczycie­lom, wychowawcom i rodzicom uczniów organizować warunki rozwijania mądrości oraz zdolności sprzyjających mądremu myśleniu i działaniu. W pierwszej części tej serii zostały przedstawione propozycje metodyczne służące rozwijaniu mądrości dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów w szkole podstawowej, natomiast w tej części autorka zaproponowała scenariusze ćwiczeń i zajęć na poziomie ponadpodstawowym. By jednak umożliwić czytelnikom jedynie tej książki poznanie podstaw teoretycznych edukacji dla mądrości, podobnie jak w części pierwszej z tej serii, zostały tu zaprezentowane najistotniejsze informacje dotyczące koncepcji rozwijania mądrości w szkole. Prezentowana publikacja stanowi praktyczny przewodnik metodyczny dla nauczycieli gimnazjów i liceów zakresie rozwijania mądrości dzieci. Kolejny tom po publikacji dla przedszkoli i szkół podstawowych. W książce zaprezentowano syntetycznie koncepcję edukacji dla mądrości oraz dostarczono nauczycielom konkretnych narzędzi do wykorzystania w pracy edukacyjnej i wychowawczej z młodzieżą w postaci ćwiczeń proponowanych w codziennych sytuacjach edukacyjnych oraz scenariuszy zajęć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka przekazana do rąk Czytelników obejmuje dorobek naukowy, dydaktyczny i organizacyjny statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego. Można ją traktować jako kontynuację monografii pt. Łódzka statystyka akademicka, wydanej w 2020 roku. Celem tej monografii jest przedstawienie dorobku statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego, w tym prekursorów, którzy wnieśli znaczący wkład w rozwój statystyki i demografii jako dyscyplin naukowych i ich szerokich zastosowań w wielu dziedzinach wiedzy. Okazją do wydania książki była 77 rocznica pierwszych wykładów ze statystyki, prowadzonych przez nauczycieli akademickich w Uniwersytecie Łódzkim i w Łódzkim Oddziale Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedstawiona twórczość naukowa obejmuje okres ponad stu lat i przyczyniła się ona do dynamicznego rozwoju statystyki i demografii w łódzkich uczelniach wyższych, w tym głównie w Uniwersytecie Łódzkim. Środowisko łódzkie wspierało także inne wyższe uczelnie w Polsce poprzez promocję doktorów i doktorów habilitowanych, kierowanie projektami naukowymi a także organizację międzynarodowych konferencji naukowych, w tym m.in. konferencji Wielowymiarowa Analiza Statystyczna, która w 2022 roku będzie miała 40 edycję. Książka ma charakter naukowy i popularno-naukowy. Wzbogaca ona informacje o dorobku naukowym i dydaktycznym statystyków i demografów Uniwersytetu Łódzkiego na tle statystyki i demografii polskiej, a częściowo również światowej, w dotychczasowym procesie historycznego rozwoju. Na podstawie dokumentów i danych źródłowych pokazano osiągnięcia naukowe statystyków i demografów łódzkich, a także ich wkład do dydaktyki. Osiągnięcia te pokazano na tle dorobku polskiej myśli statystycznej i demograficznej, a także dorobku światowego, poprzez informacje o udziałach w międzynarodowych kongresach statystycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Celem pracy jest próba ukazania wpływu podziałów religijnych, narodowych i etnicznych w społeczeństwie syryjskim na przemiany polityczne w państwie. W jego osiągnięciu istotne jest ustalenie przebiegu procesu przejęcia władzy przez mniejszość alawicką i przedstawienie wpływu ich rządów na procesy po­lityczne w Syrii. Kolejnym zamysłem poznawczym jest wskazanie przyczyn na­rodzin konfliktu zbrojnego w Syrii oraz przygotowanie prognoz dla powojen­nej Syrii, które mogą być inspiracją do zmian i tworzenia nowej rzeczywistości w państwie syryjskim. W pracy zrezygnowano z analizy zagadnień związanych z mozolnymi ne­gocjacjami pokojowymi w sprawie zakończenia konfliktu w Syrii trwającymi od 2012 roku. Jest to bardzo złożony problem, który zasługuje na osobną rozprawę i pod względem tematycznym odbiega od głównego problemu pracy. Ze wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (pod redakcją Jana Iwanka, Pawła Grzywny i Roberta Radka) w roku bieżącym (2018) przyjęły formułę kwartalnika recenzowanego, którego jedyną wersją jest wersja elektroniczna publikowana w dostępie otwartym w Central and Eastern European Online Library (www.ceeol.com) oraz w University of Silesia Press (www.journals.us.edu.pl). Tom 22 kwartalnika „Studia Politicae Universitatis Silesiensis” (2018) tradycyjnie gromadzi teksty w kilku tematycznych działach. Pierwszy „Teoria polityki i myśl polityczna” zawiera opracowanie autorstwa Macieja Guzego, dotyczące polskiego nacjonalizmu, którego przedstawicielem jest formacja Czarny Blok, oraz artykuł Bartosza Mazurkiewicza przybliżający sylwetkę współczesnego sołtysa-lidera lokalnego. W dziale „Polityka społeczna” kolejne dwa artykuły – pierwszy autorstwa Moniki Zawartki dotyczący polityki senioralnej, drugi – Damiana Mirczaka – przybliżający kwestię rządowych programów mieszkaniowych. W dziale ostatnim „Komunikowanie społeczne i polityczne” Dariusz Krawczyk przedstawia zagadnienie dotyczące pracy oficerów prasowych jednostek policji, z kolei Kinga Oliwia Zdrojewska skupia się na zmianach ustawodawczych w działalności radia w Polsce w związku z akcesją do UE.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia gromadzi studia poświęcone wyobrażeniom zbiorowym, mitom politycznym, wreszcie - pamięci zbiorowej. To problematyka, która budzi coraz większe zainteresowanie nie tylko historyków, którzy zwykle bywają bliżsi idiografii, lecz także politologów, socjologów, specjalistów od stosunków międzynarodowych i kulturoznawców. Jesteśmy zaskakiwani zarówno tym, co się dzieje w Europie i na innych obszarach globu ziemskiego, czyli rozpadem z pozoru stabilnego ładu, jak i szybkością oraz nieprzewidywalnością zmian, których nie są w stanie przewidzieć prospektywnie nastawieni ludzie nauki. Mamy do czynienia z obojętnością społeczeństw nawet wtedy, gdy zagrożenie staje się bezpośrednie. Poniekąd stajemy się zbiorowościami, jakich nie wymyśliłby George Orwell. Niewielkie grupy sterników zbiorowej świadomości ludzi „popychają” te społeczności w kierunkach, które sami znają. Wszystko to dzieje się za sprawą usilnego dążenia do kreowania wyobrażeń zbiorowych przez nowoczesne media. Refleksja nad problematyką wyobrażeń zbiorowych i tożsamości w jej dwóch wymiarach staje się zatem żywotnie potrzebna. W serii ukazały się m.in.: Migracje. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej, pod red. Tomasza Kamińskiego Stany Zjednoczone - Chiny. W stronę dwubiegunowości?, pod red. Joanny Ciesielskiej-Klikowskiej i Magdaleny Marczuk-Karbownik Political Players? Sovereign Wealth Funds’ lnvestments in Central and Eastern Europe, pod red. Tomasza Kamińskiego Francja i Niemcy w procesie integracji europejskiej w latach 1992-2007, Joanna Ciesielska-Klikowska Międzynarodowe oblicze terroryzmu. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Europa swoich, Europa obcych. Stereotypy, zderzenia kultur i dyskursy tożsamościowe, pod red. Magdaleny Żakowskiej, Agaty Dąbrowskiej, Jakuba Parnesa Międzynarodowa pozycja Kanady (2006–2018), Marcin Gabryś, Magdalena Marczuk-Karbownik, Tomasz Soroka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Krople mądrości‟ to kolekcja inspirujących myśli i sentencji, które mogą pomóc Ci spojrzeć na świat, życie i wyzwania codzienności w nowy, świeży sposób. Mogą zmotywować Cię do działania, mogą sprawić, że na nowo przemyślisz priorytety, mogą zmienić Twoje myślenie. Autorami prezentowanych w książce sentencji są myśliciele, reformatorzy, wynalazcy oraz wybitni przywódcy, którzy inspirowali innych i wywarli wpływ na losy świata. „Krople mądrości‟ to książka, którą należy czytać powoli. Każda kropla jest porcją kilku inspirujących myśli, będących zaproszeniem do refleksji nad różnymi aspektami życia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom i problemom dotyczącym prawa polskiego i międzynarodowego. Autorami artykułów są naukowcy oraz praktycy z Polski i z zagranicy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tłumaczenie kultowej serii docenionej m.in przez The Times Literary Supplement i The Jung Society of Utah za „prezentację trudnych tematów w prostej formie”. Książki z tej serii to typowe „pigułki wiedzy” – zarówno z zakresu nauk ścisłych, jak i humanistycznych. Przystępnie napisane i bogato ilustrowane, zawierają komplet informacji, które warto znać. Carl Gustav Jung stworzył psychologię analityczną i zrewolucjonizował nasze podejście do ludzkiej psychiki. W swoich koncepcjach, nawiązujących do wschodniego mistycyzmu, mitologii i analizy marzeń sennych, wprowadził wiele wpływowych, wciąż żywych idei, takich jak introwersja, ekstrawersja i nieświadomość zbiorowa. Gary Bobroff przedstawia idee Junga w interesujący i przystępny sposób. Wyjaśnia koncepcje psyche, nieświadomości zbiorowej, archetypów, typów osobowości i wiele innych. Analizuje wpływ filozofii i religii Wschodu na idee Junga, a także ich nieprzerwany wpływ na dzisiejszą społeczność psychoanalityków. Dzięki czytelnym rycinom i zamieszczonemu na końcu każdego rozdziału przejrzystemu podsumowaniu, ta książka jest cennym wprowadzeniem w życie i twórczość Junga i tłumaczy fenomen niesłabnącego znaczenia jego idei dla współczesnego świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Słowa na podróż” to zbiór fragmentów Pisma Świętego na każdy dzień miesiąca, przedstawiających drogę do pojednania z Bogiem i pomagających w podróży przez życie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kwestia porządku społecznego była zwykle rozwijana w teoriach poziomu makro, takich jak funkcjonalizm czy marksizm, które postrzegały porządek jako konstruowany przez wspólne normy, wartości, podział pracy, władzy czy własności. Książka jest próbą przyjrzenia się za pomocą metody interpretatywnej koncepcjom porządku społecznego w kulturze buriackiej, a także jego metaforycznej strukturze przedstawianej jako wspólnotowe dążenie do zrozumienia świata. Badania terenowe oraz analiza różnorodnej literatury przedmiotu tworzą podstawy dobrze ugruntowanej teorii porządku społecznego, która może przyczynić się do rozwoju obecnych perspektyw socjologicznych oraz antropologicznych. The matter of social order was developed as a rule in macro-theories such as functionalism or Marxism, which saw the order as constructed by shared norms, values, distribution of labour, power or property. The book attempts to trace the ideas of social order in the Buryat culture and its metaphoric structure using the interpretivist approach as shared sense-making practices. The fieldwork data and analysis of various literature form a grounded theory of social order that could contribute to existing sociological and anthropological perspectives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 W numerze [Contents]: Małgorzata Niesiobędzka : Relacje podatnik – państwo jako predyktory moralności podatkowe [Taxpayer – state relations as predictors of fiscal morality], s. 123–132; Łukasz Jochemczyk, Andrzej Nowak : Sekret zmarnowanego czasu – dynamika budowania współdzielonej rzeczywistości w negocjacjach [The secret of wasted time: Dynamics of creating shared reality during the negotiation process], s. 133–143; Krzysztof Korzeniowski : O dwóch psychologicznych przesłankach myślenia spiskowego. Alienacja i autorytaryzm [On two psychological determinants of conspiratorial thinking: Alienation and authoritarianism], s. 144–154; Dorota Szczygieł, Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski : Praca emocjonalna w zawodach usługowych – pojęcie, przegląd teorii i badań [Emotional labor in service roles – conceptualization, theories and research], s. 155–166; Katarzyna Cantarero : Wykrywanie kłamstwa w komunikacji interpersonalnej [Detecting deceit in interpersonal communication], s. 167–176.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”. W roku 2014 planowany jest tom: Talent i umiejętności w literackiej potrzebie. Wszystkie publikowane artykuły mają charakter naukowy. Każdy z publikowanych artykułów ma angielską wersję tytułu oraz streszczenie w języku angielskim. Od rocznika 2012 tomy zawierają indeks nazwisk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej