Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(48)
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
Książki
(48)
Publikacje dydaktyczne
(17)
E-booki
(15)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(77)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Planeta 11
(15)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(23)
Filia nr 2
(5)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(8)
Filia nr 6
(5)
Filia nr 12
(4)
Filia nr 13
(6)
Filia nr 15
(5)
Filia nr 16
(3)
Filia nr 18
(5)
Biblioteka Astronomiczna
(1)
Filia nr 9 - podr.
(1)
Autor
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981)
(4)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(3)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(3)
Babbie Earl R
(2)
Betkiewicz Witold
(2)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(2)
Descartes Rene (1596-1650)
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Kiwka Mirosław (1963- )
(2)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(2)
Konecki Krzysztof
(2)
Ostrowska Joanna (1977- )
(2)
Rucińska Monika
(2)
Shaughnessy John J
(2)
Silverman David (1943- )
(2)
Stalmaszczyk Piotr
(2)
Zechmeister Eugene B
(2)
Zechmeister Jeanne S
(2)
Adamczewska Małgorzata
(1)
Ajdukiewicz Kazimierz (1890-1963)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Blumental Ija
(1)
Cieśliński Cezary
(1)
Cohen Jack (1933- )
(1)
Czerwiński Marcin (1924-2001)
(1)
Descartes René (1596-1650)
(1)
Dobrzycki Wojciech
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dworzaczek Ignacy Karol
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Dziuban Agata
(1)
Giddens Anthony (1936- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gray John (1951- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Głowania Małgorzata
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Kartezjusz
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Krzykała Franciszek
(1)
Kurczewska Urszula
(1)
Kvale Steinar
(1)
Kępiński Antoni (1918-1972)
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lichota Wojciech
(1)
Miller Danuta (1929-2006)
(1)
Mitarski Jan
(1)
Młodak Andrzej
(1)
Ogrodnik Wojciech
(1)
Ostaszewska Katarzyna (geograf)
(1)
Palka Stanisław
(1)
Panek Tomasz (1953- )
(1)
Pasikowski Sławomir
(1)
Pawłowska Hanna Elżbieta
(1)
Piasecka Agata
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Pitera Rafał
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Połeć Wojciech
(1)
Rabiej Ewelina
(1)
Radźko Andrzej
(1)
Ruchlis Hyman
(1)
Scheuer Bartosz
(1)
Siewert Horst H
(1)
Sieńko-Kułakowska Emilia Barbara
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Stelmaszczyk Joanna
(1)
Stewart Ian (1945- )
(1)
Suliborski Andrzej
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Sztompka Piotr (1944- )
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Szymusiak Henryk
(1)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(1)
Temczyk Michał
(1)
Urbaniak-Zając Danuta
(1)
Wasilewski Dominik
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Żylińska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(63)
Język
polski
(62)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(16)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Metodologia
(18)
Socjologia
(11)
Filozofia
(6)
Nauki społeczne
(6)
Pedagogika
(6)
Psychologia
(5)
Badania naukowe
(4)
Teoria poznania
(4)
Metody statystyczne
(2)
Nauka
(2)
Analiza danych
(1)
Analiza finansowa
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Biologia
(1)
Branża TSL
(1)
Budownictwo
(1)
Controlling
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Etyka
(1)
Ewaluacja
(1)
Geografia
(1)
Gospodarka
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Konstruowanie testów psychologicznych
(1)
Krajobraz
(1)
Logika
(1)
Logika formalna
(1)
Modele ekonomiczne
(1)
Ontologia
(1)
Poznanie
(1)
Praca licencjacka
(1)
Praca magisterska
(1)
Prakseologia
(1)
Przesądy
(1)
Psychiatria
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Psychometria
(1)
Statystyka
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
Służba zdrowia
(1)
Upadłość
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Złożoność
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(6)
Wydawnictwa popularne
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
63 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 czyt. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Metodologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest w zasadzie do studentów i naukowców wykorzystujących w swych pracach dane i metody statystyczne. Jednak jej konstrukcja umożliwia także efektywne korzystanie z niej - w niektórych przynajmniej częściach - przez uczniów i inne osoby zainteresowane statystyką, w tym m.in. autorów artykułów publikowanych w środkach społecznego przekazu. Jest rzeczą oczywistą, że nie można było tu zawrzeć wszystkich wartych omówienia zagadnień. Dlatego też ideę książki stanowi w rzeczy samej zasygnalizowanie istoty określonych pojęć, problemów i narzędzi. Zainteresowanych szerszymi informacjami czytelników odsyła się do wskazanych licznych i ciekawych specjalistycznych pozycji bibliograficznych - polskich i zagranicznych. Najważniejsze treści warte zapamiętania zostały syntetycznie zebrane i wyróżnione na końcu każdego paragrafu. W przeciwieństwie do wielu innych pozycji o wydźwięku dydaktycznym nie ma tutaj natomiast pytań i zadań utrwalających materiał. Nie jest to bowiem klasyczny podręcznik do wykładu, lecz przede wszystkim poradnik, do którego każdy, kto posługuje się statystyką, może sięgnąć w razie potrzeby. Ponadto pragnąłem uniknąć nadmiernego zwiększania - i tak już znacznej - objętości opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest zaprezentowanie wybranych metod oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w znaczących sektorach gospodarki, tj. sektorze ochrony zdrowia, budownictwa i transportu, a następnie dokonanie wszechstronnej analizy finansowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożenia upadłością. Wśród omówionych tematów: metodologia analizy finansowej - wstępnej i wskaźnikowej modele wczesnego ostrzegania, mogące służyć zarówno do predykcji upadłości, jak również do oceny bieżącej sytuacji finansowej metody wykorzystywane przez banki w Polsce do oceny zdolności kredytowej podmiotów ubiegających się o finansowanie krytyczny przegląd najważniejszych badań w zakresie analizy finansowej praktyczne zastosowanie wybranych metod do oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw - przykłady. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Obecny kryzys gospodarczy sprawił, że w refleksji dotyczącej stanu ekonomii jako nauki coraz częściej pojawiają się głosy, wedle których nauka ta wymaga gruntownej przebudowy. Zakres tych opinii jest oczywiście duży i obejmuje zarówno te skrajnie radykalne, głoszące, iż główny nurt, jakkolwiek byłby definiowany, należałoby czym prędzej porzucić, gdyż stanowi on źródło wszelkich gospodarczych niepowodzeń1, jak i te, które wskazują, że związek między stanem ekonomii jako nauki a sytuacją gospodarczą w żadnym razie nie może być postrzegany w sposób mechanicystyczny2, a zatem, że te dwa elementy, jeśli w ogóle można łączyć, to z pewnością nie na zasadzie prostych relacji przyczynowo-skutkowych. Wśród tych opinii jednak dość istotną część stanowią również te, które wskazują, że, jeśli w ogóle mamy do czynienia z sytuacją, którą można by określić mianem heurystycznego impasu, to źródeł tegoż impasu należałoby upatrywać przede wszystkim w filozoficznych i metodologicznych słabościach ekonomii, a dopiero później, jeżeli w ogóle, w jej warstwie teoretycznej. Niniejsza praca stanowi nie tylko wyraz akceptacji dla tych opinii, ale też jest w zamyśle próbą ich rozwinięcia i analizy. Uważam bowiem, że dyskurs ekonomiczny jest współcześnie (i był w przeszłości) obciążony przez, zazwyczaj implicytną obecność w nim, filozoficznych rozstrzygnięć, stanowiących spuściznę modernizmu (tożsamego z tradycjami kartezjańsko-baconowskimi) i to one decydują w głównej mierze o pojawiających się w nim heurystycznych ograniczeniach. Główny nacisk zostaje więc w tej pracy położony na zagadnienie wpływu tego, co zostaje w niej określone jako modernistyczne przesądzenia filozoficzne, na charakter i przebieg dyskursu ekonomicznego w tej jego części, która odpowiada za obecność w ekonomii określonych przekonań i idei filozoficzno-metodologicznych właśnie. Mając jednak na uwadze, iż zagadnienie to jest już w dyskursie obecne, a także będąc świadomym, że koncepcje z obszaru filozofii nauki, które do jego analizy dotychczas były wykorzystywane, nie spełniły pokładanych w nich nadziei, narzędziem analizy postanowiłem uczynić koncepcję, która dość radykalnie od tych już zastosowanych się różni, a którą jest L. Flecka psychosocjologia poznania naukowego. Podstawowym jej rysem jest stricte konstruktywistyczny sposób postrzegania zagadnienia wiedzy naukowej, który w istotnym stopniu uzupełniają idee kolektywizmu i historyzmu epistemologicznego oraz paradygmatyczności poznania. Wybór tej akurat koncepcji nie jest oczywiście przypadkowy, gdyż wynika z mojego głębokiego przekonania, że jest ona wolna od słabości podejść alternatywnych i w tym sensie ma nad nimi znaczną przewagę heurystyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji opisano najważniejsze kierunki i tendencje badawcze w dziedzinie studiów nad tekstem. Problematyką tą zajmują się liczne ośrodki zarówno w kraju, jak i za granicą. Ma służyć nakreśleniu najważniejszych kierunków i tendencji badawczych oraz zarysować perspektywę studiów w dziedzinie studiów nad tekstem. Podczas konferencji „Aktualne problemy semantyki i stylistyki tekstu”, zorganizowanej w dniach 22–24 maja 2014 r. przez Zakład Językoznawstwa Instytutu Rusycystyki Uniwersytetu Łódzkiego przy współudziale Instytutu Slawistyki Uniwersytetu im. Justusa Liebiga w Giessen oraz Katedry Rusycystyki Uniwersytetu im. Cyryla i Metodego w Wielkim Tyrnowie, dyskusje toczyły się wokół zagadnień tekstologicznych związanych z językoznawstwem kognitywnym, pragmatyką językową, leksykografią, rejestrami stylistycznymi języka, przekładem. Omówiono literackie i nieliterackie typy tekstów. Najogólniej ujmując, znalazły się w niej następujące grupy tematyczne: I. Semantyczno-pragmatyczna przestrzeń języka i sposoby jego opisu; II. Język, styl i semantyka tekstów literackich i nieliterackich; III. Teoretyczne i praktyczne aspekty badań nad stylistyką i semantyką tekstu; IV. Językowe sposoby postrzegania świata – problemy metodologii i klasyfikacji; V. Teoria i praktyka przekładu; VI. Problemy opisu i klasyfikacji systemów i jednostek językowych; VII. Różnorodność rejestrów stylistycznych w języku. Książka ma także na celu ukazanie perspektywy dalszych badań nad tymi zagadnieniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tom zawiera prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii. Tom obejmuje prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii, który zakłada odrębność i swoistość charakteru metodologicznego nauk społecznych, nazywanych w tym ujęciu naukami humanistycznymi. Zebrano je w trzech rozdziałach: pierwszym – Teoria i metodologia geografii społeczno-ekonomicznej (człowieka) – dziesięć prac, drugim – Teoretyczno-metodologiczne aspekty geografii społecznej i regionalnej (społeczno-regionalnej)– sześć prac i trzecim – Teoretyczno-metodologiczne wymiary Geografii Kultury – osiem prac.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego (wcześniej Zakład Teorii Języka i Metodologii Językoznawstwa) Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe poświęcone metodologiom językoznawstwa (Łódź 2004, 2006, 2008) owocują nie tylko niezwykle ciekawymi wykładami i dyskusjami, ale także publikacjami o charakterze zaawansowanych podręczników akademickich. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk (red.), 2006; 2008), ale jednocześnie podnosi szereg nowych problemów istotnych dla badań językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym. Poszczególne rozdziały koncentrują się na szeroko pojętych problemach filozoficznych oraz empirycznych, niektóre mają charakter przeglądowy, inne zdecydowanie bardziej autorski. O doborze podejść badawczych oraz prezentowanych tekstów decydowała, pojęta w duchu Carnapa, zasada tolerancji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Organizowane przez Katedrę Językoznawstwa Angielskiego i Ogólnego Uniwersytetu Łódzkiego seminaria naukowe, poświęcone metodologiom językoznawstwa, starają się odpowiedzieć na fundamentalne pytania, dotyczące języka, a także przedstawić stan badań nad językiem, z uwzględnieniem perspektyw różnych nauk i paradygmatów badawczych. Usiłują również pokazać, że za pomocą odpowiednich narzędzi i teorii można, wbrew wątpliwościom Wittgensteina, wydobyć logikę języka z mowy i z tekstów, oraz że tradycyjny obszar badań nad językiem ulega znacznemu rozszerzeniu. Niniejszy tom kontynuuje szereg wątków, wprowadzonych w publikacjach wcześniejszych (Stalmaszczyk, red. 2006; 2008; 2010), ale jednocześnie podejmuje nowe problemy, istotne dla badan językoznawczych, zarówno teoretycznych, jak i w wymiarze bardziej stosowanym oraz interdyscyplinarnym. Poszczególne rozdziały maja charakter zdecydowanie autorski, przy jednoczesnym bogatym przeglądzie najnowszej literatury (z uwzględnieniem literatury w języku polskim).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja jest wyrazem uznania dla dorobku prof. dr. hab. Ireneusza Krzemińskiego z okazji jubileuszu 70-lecia tego znakomitego naukowca. Zawiera zarówno artykuły analityczne, prezentujące wyniki szczegółowych projektów badawczych, jak i prace o profilu bardziej teoretycznym, nawiązujące do klasycznych i współczesnych nurtów myśli socjologicznej oraz wydarzeń historycznych, które pozostawiły trwałe, widoczne do dziś ślady w polskim społeczeństwie i jego świadomości. Prezentowana książka nawiązuje do dorobku naukowego i intelektualnego prof. Ireneusza Krzemińskiego, poczynając od rozwoju socjologii zmiany społecznej i transformacji, poprzez metodologię badań jakościowych, cykliczne badania nad NSZZ „Solidarność” jako ruchem społecznym, aż do równie szeroko zakrojonych badań nad antysemityzmem. Autorki i autorzy zamieszczonych w tomie artykułów, a także redaktorki i redaktorzy publikacji, pragną w ten sposób złożyć na ręce Profesora podziękowania za podejmowane przez niego próby „objaśniania świata”, za dogłębną i wnikliwą interpretację znaczenia wielu zjawisk i procesów społecznych w całej ich złożoności – czyli za to wszystko, co jest znakiem rozpoznawczym Profesora i jednocześnie tym, co zawsze próbował przekazać swym studentom. W prezentowanym tomie znalazły się także osobiste życzenia oraz wyrazy uznania i wdzięczności od przyjaciół Profesora. A publication dedicated to Professor Ireneusz Krzemiński on his 70-year jubilee. It features analytical studies, presenting results of detailed research projects, as well as articles of a more theoretical nature, referring to classic and contemporary sociological thought and historical events which have left a permanent mark on the Polish society and its awareness.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN: 1509-4995 W numerze: Artykuły Agnieszka Olechnicka, Adam Płoszaj: Współpraca ośrodków naukowych w Polsce [Spatial aspects of collaborative networks in science: Lessons from Poland], s. 5–22; Jacek Poniedziałek: Kształtowanie się regionu na Warmii i Mazurach [Creating a region in Warmia and Masuria], s. 23–42; Marek W. Kozak: Turystyka: niewykorzystywana szansa rozwojowa regionów? [Tourism: A lost opportunity for regional development?], s. 43–59; Tomasz Grzegorz Grosse: Kierunki zmian w polityce spójności UE. Analiza wybranych nurtów dyskusji prowadzonej w latach 2008–2010 [The directions of future changes in the EU Cohesion Policy. Selected topics of the 2008–2010 debate], s. 60–82; Dominika Wojtowicz, Michał Wolański, Łukasz Widła-Domaradzki: Ocena rzeczywistych efektów projektów współfinansowanych z funduszy unijnych na przykładzie projektu przebudowy skrzyżowań [Impact evaluation of EU-co-financed projects – a case study of crossroads reconstruction], s. 83–104; Janina Kotlińska, Maciej J. Nowak: Gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości a rozwój lokalny [Economy of district property and local governance], s. 105–122. Sprawozdania Dorota Celińska-Janowicz : Sprawozdanie z konferencji „Wieś jako przedmiot badań naukowych na początku XXI wieku”, s. 123–125. Recenzje Andrzej Miszczuk: Piotr Eberhardt, Migracje polityczne na ziemiach polskich (1939–1950), s. 126–127; Maciej J. Nowak: Jolanta Jakóbczyk-Gryszkiewicz, Tendencje przestrzenne w kształtowaniu cen ziemi w Polsce po 1990 roku, s. 128–130. Periodyk wydawany przez Wydawnictwo Naukowe Scholar Sp. z o.o. wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kapitał społeczny należy do pojęć, których znaczenie i popularność zyskuje uznanie w socjologii i ekonomii po wielu latach od ich pierwotnego użycia. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych nastąpił prawdziwy zalew publikacji poświęconych temu zagadnieniu. Koncepcja kapitału społecznego odgrywa zatem centralną rolę w dyskursie ekonomicznym i socjologicznym. Jest nie tylko podstawowym pojęciem teoretycznym, ale również hasłem nośnym politycznie.Zjawiska denotowane przez pojęcie kapitału traktowane są przez ekonomistów jako ważne pozaekonomiczne czynniki rozwoju gospodarczego, a przez socjologów dodatkowo jako jeden z ważniejszych przejawów znaczącej pozycji ich dyscypliny jako nauki. Teoretycy kapitału społecznego starają się ponadto, poprzez użycie tej koncepcji, przerzucić pomost pomiędzy indywidualistyczną i racjonalistyczną wizją człowieka i społeczeństwa a jego wizją kulturową nawiązującą do realizmu socjologicznego. Dotychczasowa refleksja i badania nad kapitałem społecznym znajdują równie liczne grono zwolenników, jak i przeciwników. Z tych właśnie powodów kolejny tom Przeglądu Socjologicznego koncentruje się na zagadnieniach i zjawiskach blisko z nim związanych w społecznościach lokalnych. Zbiór tekstów można podzielić na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje tekst wprowadzający do analiz społeczności lokalnych pióra Joanny Kurczewskiej oraz artykuł przeglądowy dotyczący kapitału społecznego, przygotowany przez Macieja Frykowskiego i Pawła Starostę. Część druga obejmuje teksty Marii Halamskiej, Jerzego Bartkowskiego, Danuty Walczak-Duraj, Krzysztofa Gorlacha, Tomasza Adamskiego i Marty Klekotko oraz Andrzeja Pilichowskiego, koncentrujące uwagę na problematyce kapitału społecznego w środowisku wiejskim. Natomiast w części trzeciej Marek S. Szczepański, Jacek Kurczewski oraz Tomasz Nawrocki prezentują różne aspekty funkcjonowania społeczności lokalnych i kapitału społecznego w regionie śląskim. Ostatni tekst, pióra Agnieszki Michalskiej-Żyły, zawiera prezentację wyników badań dotyczących psychospołecznych postaw mieszkańców Łodzi wobec ich środowiska zamieszkania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. Zawiera artykuły w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych [Experimental methods for exploration of social phenomena] Redaktorzy naukowi [Editors]: Sławomir Śpiewak i Małgorzata Kossowska W numerze [Contents]: Sławomir Śpiewak, Małgorzata Kossowska : Eksperymentalne metody badania zjawisk społecznych – o możliwościach integracji wiedzy psychologicznej [Experimental methods for exploration of social phenomena – comments on psychological knowledge integration], s. 7–10; Piotr Winkielman : Psychologia społeczna a neuronauki: dominacja, separacja czy satysfakcjonujący związek? [Social psychology and neuroscience: Domination, separation, or a fulfilling relationship?], s. 11–22; Sławomir Śpiewak : Dlaczego zupa z kamienia smakuje psychologom społecznym? O wykorzystywaniu manipulacji obciążeniem poznawczym w badaniach społecznych [Why do social psychologists like a stone soup? On application of cognitive busyness manipulation in social cognition research], s. 23–40; Kinga Piber-Dąbrowska : Poznawczy paradygmat rozumienia tekstu jako potencjalna metoda do badań nad stereotypowym wnioskowaniem [The cognitive paradigm of text comprehension as a potential method for studying stereotypical reasoning], s. 41–53; Marcin Bukowski : Zastosowania paradygmatu decyzji leksykalnych do badania aktywizacji stereotypów [Lexical decision task applications to study stereotype activation], s. 54–63; Marek Drogosz : Czy negatywne poprzedzanie może być użytecznym narzędziem w badaniach poznania społecznego? [Negative priming: Can it be a useful tool in social cognition research?], s. 64–72; Izabela Krejtz, Krzysztof Krejtz, Maksymilian Bielecki : Zastosowania analizy ruchu oczu w badaniach społecznych [Applications of eye movement analysis in social research], s. 73–86; Dariusz Doliński : O naturze eksperymentowania w psychologii społecznej [How are experiments conducted in social psychology?], s. 87–91.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Artykuły [Aricles] Maria Halamska: Transformacja wsi 1989–2009: zmienny rytm modernizacji [The Polish countryside in the process of transformation 1989–2009: A differing pace of modernization], s. 5–24; Bohdan Jałowiecki: Studia miejskie – między historią a teorią [Urban studies: Between history and theory], s. 26–40; Dorota Węziak-Białowolska: Ocena kapitału ludzkiego oraz jego zróżnicowanie demograficzne, społeczne i ekonomiczne w Polsce i województwie podkarpackim – analiza porównawcza [The human capital of different socio-economic groups in Poland and in the Podkarpackie Voivodeship], s. 41–57; Robert Pyka: Lokalne gouvernance jako przejaw dehierarchizacji procesów decyzyjnych oraz nowa forma dialogu społecznego [Local governance as an example of de-hierarchization of the decision-making process and a new form of social dialogue], s. 58–75; Monika Mularska-Kucharek: Zaufanie jako fundament życia społecznego na przykładzie badań w województwie łódzkim [Trust – a fundamental component of social life. A study of the Lodz Voivodeship], s. 76–91; Paweł Tomaszewski, Janusz Zaleski, Marek Zembaty: Oczekiwane efekty realizacji polityki spójności Unii Europejskiej na poziomie regionalnym w Polsce [The expected effects of the EU cohesion policy on the regional level in Poland], s. 92–117; Tomasz Skica, Andrzej Kiebała, Tomasz Wołowiec: Stymulowanie lokalnej konkurencyjności gmin na przykładzie podatku od środków transportowych [Stimulating local competitiveness of communities: The case of the tax on means of transport], s. 118–139. RECENZJE Roman Szul: Wendelin Strubelt (red.), Der gebändigte Raum. Bilder und Texte zur Raumnutzung in Deutschland , s. 140–144; Maciej J. Nowak: Jan Maciej Chmielewski, Grzegorz Węcławowicz (red.), Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego a miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego , s. 145–148.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej