Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(89)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(78)
Proza
(49)
Poradniki i przewodniki
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(12)
Audiobooki
(9)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(172)
wypożyczone
(50)
nieokreślona
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Planeta 11
(41)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(10)
Filia nr 2
(10)
Filia nr 4
(10)
Filia nr 5
(18)
Filia nr 6
(28)
Filia nr 9
(21)
Filia nr 10
(12)
Filia nr 12
(12)
Filia nr 13
(28)
Filia nr 15
(6)
Filia nr 16
(13)
Filia nr 18
(14)
Filia nr 13 - podr.
(1)
Autor
Kosior Filip (1992- )
(3)
Moss Marcel
(3)
Studziński Adam
(3)
Borowski Mateusz
(2)
Carter Chris (1965- )
(2)
Eggers Dave (1970- )
(2)
Gołota Małgorzata
(2)
Kluza Mikołaj
(2)
Kuang Rebecca F. (1996- )
(2)
Lupa Iwona
(2)
Pochłódka-Wątorek Anna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Szamałek Jakub (1986- )
(2)
Urbaniak Monika (ilustrator)
(2)
Watson Sue (1966- )
(2)
Wójcik Kinga (1994- )
(2)
Aleksander Vanessa
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Barber Kathleen
(1)
Biernacka Matylda
(1)
Bourne Holly (1986- )
(1)
Boyega John (1992-)
(1)
Brunstrom Thomas (1977- )
(1)
Carroll Henry
(1)
Ceplin Joanna
(1)
Chiusi Fabio
(1)
Christoffersen Thorbjorn (1978- )
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cieślik Donata
(1)
Cook Robin (1940- )
(1)
Czaplicka Monika
(1)
Davis Jon (1969- )
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dziwulski Jacek
(1)
Etzold Veit (1973- )
(1)
Faber Marta
(1)
Fedyszak Marek
(1)
Fielding Helen (1958- ) Autor
(1)
Fielding Helen (1958- ). Autor
(1)
Fisher Max
(1)
Gallagher Billy (1992- )
(1)
Garrod Beth
(1)
Grabowski Piotr (1968- )
(1)
Guzowska Marta (1967- )
(1)
Gądek Mariusz (1982- )
(1)
Hanks Tom (1956- )
(1)
Hansen Anders (1974- )
(1)
Herzyk Aleksandra
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Jabłoński Artur
(1)
Jacaszek Michał (1972- )
(1)
James Wendy
(1)
Jarosz Agnieszka
(1)
Kardaras Nicholas (1964- )
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Karłowska Katarzyna
(1)
Karłowski Jan
(1)
Kerth Maria
(1)
Kleszcz Ewa (tłumaczka)
(1)
Koman Jacek (1956- )
(1)
Komasa Jan (1981- )
(1)
Konowrocka-Sawa Dorota
(1)
Kończak Sebastian
(1)
Kubik Sylwia
(1)
Kulesza Agata (1971- )
(1)
Kurek Bartosz (dziennikarz)
(1)
Leksy Karina
(1)
Lenkiewicz Jolanta (tłumacz)
(1)
Lesień Michał (1974- )
(1)
Lewińska Małgorzata (1971- )
(1)
Lockwood Patricia (1982- )
(1)
Lord Emma
(1)
Mac Amber
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Matuszewska Izabela (tłumaczka)
(1)
McCready Amy
(1)
McManus Karen M
(1)
Mincer Weronika
(1)
Misiołek Katarzyna (1974- )
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Moore-Mallinos Jennifer
(1)
Mróz Remigiusz (1987- )
(1)
Musiałowski Maciej (1993- )
(1)
Mętrak-Ruda Natalia
(1)
Nosowska Katarzyna (1971- )
(1)
Nowak Krystian
(1)
Nowak Majka
(1)
Olejarczyk Joanna (tłumaczka)
(1)
Orliński Wojciech (1969- )
(1)
Oseman Alice (1994- )
(1)
Pacewicz Mateusz
(1)
Pater-Podgórna Ewa
(1)
Petryk Michał
(1)
Piasecka-Byra Anna
(1)
Podsiadło Jacek (1964- )
(1)
Pomadowska Dorota
(1)
Ponsoldt James (1978- )
(1)
Pryciak Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(51)
2010 - 2019
(45)
Okres powstania dzieła
2001-
(86)
Kraj wydania
Polska
(92)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(91)
angielski
(4)
Odbiorca
14-17 lat
(6)
Młodzież
(6)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Rodzice
(4)
6-8 lat
(3)
0-5 lat
(1)
Menedżerowie
(1)
Niedowidzący
(1)
Niewidomi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(29)
Literatura amerykańska
(11)
Literatura angielska
(10)
Literatura chińska
(2)
Film amerykański
(1)
Film arabski
(1)
Film polski
(1)
Literatura australijska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura islandzka
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Media społecznościowe
(87)
Internet
(14)
Kobieta
(9)
Nastolatki
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Tajemnica
(6)
Dzieci
(5)
Marketing cyfrowy
(5)
Portal społecznościowy
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Influencerzy
(4)
Mowa nienawiści
(4)
Oszustwo
(4)
Pisarze
(4)
Policjanci
(4)
Prawo do prywatności
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dziewczęta
(3)
Instagram
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Młodzież
(3)
Osoby zaginione
(3)
Reklama
(3)
Rodzeństwo
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Samotność
(3)
Sukces
(3)
YouTuberzy
(3)
Autoprezentacja
(2)
Blogerzy
(2)
Boże Narodzenie
(2)
Bridget Jones (postać fikcyjna)
(2)
Cyberkultura
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dziennikarstwo śledcze
(2)
Dziennikarze
(2)
Facebook
(2)
Hakerzy
(2)
Kariera
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Kradzież
(2)
Lena Rudnicka (postać fikcyjna)
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Marketing
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Okrucieństwo
(2)
Pokolenie Y
(2)
Przywłaszczenie kulturowe
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia kryminalistyczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rasizm
(2)
Robert Hunter (postać fikcyjna)
(2)
Rodzina
(2)
Rozmowa
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Różnorodność
(2)
Samobójstwo
(2)
Samotne matki
(2)
Seryjni zabójcy
(2)
Smartfon
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stalking
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Uzależnienia medialne
(2)
Wakacje
(2)
Wpływ (politologia)
(2)
Wybory życiowe
(2)
Zabójstwo
(2)
Zabójstwo seryjne
(2)
Życie seksualne
(2)
Agresja rosyjska na Ukrainę (2022)
(1)
Anestezjolodzy
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Audiodeskrypcja
(1)
Bibliologia
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biznesplan
(1)
Blog
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Błędy medyczne
(1)
Celebryci
(1)
Centra handlowe
(1)
Chirurdzy
(1)
Content marketing
(1)
Copywriterzy
(1)
Cyberseks
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Demokracja
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dezinformacja
(1)
Dystopia
(1)
Dzieciństwo
(1)
E-konsumenci
(1)
Temat: dzieło
Black mirror (serial filmowy)
(1)
Krąg
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(6)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(2)
Włochy
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Berlin (Niemcy)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone)
(1)
Charków (Ukraina, obw. charkowski)
(1)
Hiszpania
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Ostróda (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Gatunek
Powieść
(27)
Powieść obyczajowa
(17)
Thriller
(17)
Poradnik
(14)
Kryminał
(11)
Opracowanie
(6)
Publicystyka
(4)
Reportaż
(4)
Esej
(3)
Monografia
(3)
Broszura
(2)
Film fabularny
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Satyra
(2)
Science fiction
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Blog
(1)
Felieton
(1)
Literatura new adult
(1)
Literatura w języku angielskim
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(9)
Zarządzanie i marketing
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
96 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
"Moi rodzice są toksyczni i nie szanują moich granic". "Tata zawsze był i nadal jest wycofany, jeśli chodzi o sprawy związane z emocjami". "Mam fajnych rodziców, bo zawsze mnie wspierali, dawali mi szansę, by rozwijać pasje, pocieszali". Zaufaj intuicji dziecka w sprawie tego, co jest mu potrzebne. Rodzic nie musi być idealny, ma być wystarczająco dobry. Ważne jest to, abyśmy się wzajemnie szanowali. WARTO ZADBAĆ O DOBRĄ RELACJĘ Z DZIECKIEM. WIĘŹ MIĘDZY RODZICEM A DZIECKIEM JEST NIE DO PRZECENIENIA. To książka dla tych, którzy wychowują dzieci we współczesnej Polsce. Dla pokolenia matek i ojców, którzy mają szansę stać się pierwszą naprawdę świadomą generacją rodziców. I chcą wychować szczęśliwe dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona/BdR (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Spektakl / Kinga Wójcik. - [Piaseczno] : Storybox.pl ; [Warszawa] : Prószyński i S-ka, copyright 2020. - 1 CD (14 godz. 49 min) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Seria o komisarz Lenie Rudnickiej / Kinga Wójcik)
Kiedy rodzice szesnastoletniej Diany spędzają urlop nad morzem, dziewczyna wiesza się w swoim pokoju. Przed śmiercią wygłasza zagadkowy monolog i transmituje swoją śmierć w internecie niczym makabryczny happening. Sprawy jeszcze bardziej się komplikują, gdy po samobójstwie ciało Diany… znika, a jej pokój wygląda, jakby nic się w nim nie wydarzyło. Wkrótce potem wiesza się kolejna nastolatka, która także transmituje swoje samobójstwo w sieci. Dlaczego dwie młode dziewczyny, które miały przed sobą przyszłość, postanowiły odebrać sobie życie? A może ktoś je do tego zmusił? Śledztwo prowadzi zgrany tandem z komendy miejskiej w Łodzi - Lena Rudnicka i Marcel Wolski. W tej tragicznej zagadce policjanci napotykają kolejne tajemnice, które ukazują rodzinne relacje w zupełnie nowym świetle. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona/K (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie / Artur Jabłoński. - Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane. - Lublin : M, 2021. - 307 stron : ilustracje ; 24 cm.
Twoje zasięgi spadają? Chcesz skutecznie promować markę i sprzedawać na Facebooku i Instagramie? Ten uporządkowany poradnik pokaże Ci, jak krok po kroku tworzyć reklamy, które działają. Poznaj najlepsze praktyki i sprawdzone rozwiązania. Wznieś swoje kampanie na wyższy poziom! Książka „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie” to przystępny, uporządkowany przewodnik po reklamach na Facebooku i Instagramie. Artur Jabłoński każdorazowo patrzy na konfigurację reklamy od strony technicznej, ale również strategicznej. Nauczysz się, jak samodzielnie tworzyć krok po kroku skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zgodnie z najlepszymi praktykami, które Artur wypracowywał latami wraz ze swoim zespołem. Dowiesz się, jak osadzać reklamy na Facebooku i Instagramie w kontekście swoich innych aktywności marketingowych, przestaniesz przepalać budżet reklamowy i osiągniesz lepsze, satysfakcjonujące Cię wyniki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Rozmówca / Chris Carter ; [z języka angielskiego przełożył Mikołaj Kluza]. - Katowice : Wydawnictwo Sonia Draga, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (11 godz. 10 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Książki w cyklu z detektywem Robertem Hunterem: Krucyfiks ; Egzekutor ; Rzeźbiarz śmierci ; Jeden za drugim ; Geniusz zbrodni ; Jestem śmiercią ; Rozmówca.
Tanya Kaitlin nie może się doczekać relaksującego wieczoru po ciężkim tygodniu, jednak zaraz po wyjściu spod prysznica słyszy dzwonek swojej komórki. Jej najlepsza przyjaciółka, Karen Ward, próbuje nawiązać z nią wideo połączenie. Tanya odbiera telefon i wtedy zaczyna się koszmar… Karen jest zakneblowana i przywiązana do krzesła we własnym salonie. Jeśli jej koleżanka się rozłączy, albo przestanie patrzeć w wyświetlacz, morderca przyjdzie też po nią. Głęboki, szorstki, demoniczny głos na drugim końcu linii jej to obiecał. Hunter i Garcia badają te groźby i zostają wciągnięci w szaloną karuzelę zła, tropiąc drapieżnika, który przetrząsa ulice i media społecznościowe w poszukiwaniu ofiar, a następnie je zadręcza tajemniczymi listami, karmiąc się ich strachem. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona - K/S (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Książka mówiona/K (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KM (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Dobre przygotowanie do życia daje owoce w postaci dziecka, które czuje się kochane i akceptowane, które ma wolę walki o zaspokajanie swoich potrzeb, które zna swoje mocne i słabe strony. (…) Zaakceptuj to, jakie masz dziecko i nie oczekuj od niego, by spełniało twoje marzenia czy próbowało sprostać twoim wymaganiom”... To książka dla tych, którzy wychowują dzieci we współczesnej Polsce. Dla pokolenia matek i ojców, którzy mają szansę stać się pierwszą naprawdę świadomą generacją rodziców. I chcą wychować szczęśliwe dzieci. [lubimyczytac.pol]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 220, [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
Czy masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera? A kiedy już to zrobi, nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu, ale każda próba kończy się awanturą, która i tak niczego nie zmienia? Obawiasz się, że to uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających z przebywania w przestrzeni wirtualnej, tak byście obydwoje byli po tej samej stronie. Odbudujesz z nim kontakt i nauczysz się, jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka podczas 17 lat pracy w cyfrowych mediach poznała od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Przeszła drogę cyfrowego odwyku z własną rodziną. Dziś pomaga innym uniknąć pułapek uzależnienia od internetu. Małgorzata Majewska – pedagożka-terapeutka, coach, trenerka redukcji stresu, praktyczka porozumienia bez przemocy. Propaguje empatię i współpracę opartą na relacji. W stosunkach rodzic-dziecko uważa, że najważniejsza jest więź oraz wzajemna akceptacja. Jeśli naprawdę o nie zadbamy, wychowanie przestanie być walką.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Psychologia dziecka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) – pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane – ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne – od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością – nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Socjologia (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kryminał)
Książki w cyklu z detektywem Robertem Hunterem: Krucyfiks ; Egzekutor ; Rzeźbiarz śmierci ; Jeden za drugim ; Geniusz zbrodni ; Jestem śmiercią ; Rozmówca.
Tanya Kaitlin nie może się doczekać relaksującego wieczoru po ciężkim tygodniu, jednak zaraz po wyjściu spod prysznica słyszy dzwonek swojej komórki. Jej najlepsza przyjaciółka, Karen Ward, próbuje nawiązać z nią wideo połączenie. Tanya odbiera telefon i wtedy zaczyna się koszmar… Karen jest zakneblowana i przywiązana do krzesła we własnym salonie. Jeśli jej koleżanka się rozłączy, albo przestanie patrzeć w wyświetlacz, morderca przyjdzie też po nią. Głęboki, szorstki, demoniczny głos na drugim końcu linii jej to obiecał. Hunter i Garcia badają te groźby i zostają wciągnięci w szaloną karuzelę zła, tropiąc drapieżnika, który przetrząsa ulice i media społecznościowe w poszukiwaniu ofiar, a następnie je zadręcza tajemniczymi listami, karmiąc się ich strachem. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. S (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Thriller (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. K (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Pozdrowienia z Charkowa” – napisał Serhij Żadan 25 lutego 2022 roku. Jeszcze nie wiedział, że rozpoczął tym samym kronikę wojny: zbiórki na armię, koncerty na stacjach metra, gdzie ukryli się mieszkańcy, licytacja własnych zimowych martensów, opowieści o szalonym męstwie i serdeczności. A także sprawdzanie, kto polubił jego wpis na Facebooku, by wiedzieć, którzy przyjaciele są bezpieczni. Z migawkowych wpisów w mediach społecznościowych wyłania się obraz ogarniętego wojną miasta, które staje się bohaterem historii. To także zapis reakcji zwykłych ludzi, a przede wszystkim powstawania nowego, silnego, dumnego społeczeństwa. Towarzyszymy Żadanowi poecie, rockmanowi, aktywiście, który podobnie jak wielu mieszkańców Charkowa został w kraju, by stanąć do walki o przyszłość. Jak sam pisze, po prostu nie wypada stać z boku na własnej ziemi. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Literatura faktu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Swoje badania nad książką i biblioteką w procesie komunikacji społecznej prezentują pracownicy wrocławskiego Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa, a także innych ośrodków akademickich. W książce zgromadzono refleksje teoretyczne, terminologiczne i historyczne, ponadindywidualne – pokazujące szerszą perspektywę artykuły problemowe, oparte na materiale źródłowym wąskospecjalistyczne analizy wybranych wątków, bibliometryczne studia przypadków oraz szczegółowe opracowania odnoszące się do funkcjonowania poszczególnych instytucji bibliotecznych. Są to więc zarówno wypowiedzi bibliologów, jak i głosy czynnych zawodowo bibliotekarzy, którzy skupili się głównie na współczesnych formach komunikowania się z czytelnikami oraz na dostosowywaniu swojej działalności do ich potrzeb. Pierwszą część książki poświęcono myśli naukowej profesora Karola Głombiowskiego, twórcy wrocławskiej (polskiej) szkoły bibliologicznej. [notaw ydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
DGiOZ
Egzemplarze w opracowaniu (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy Netflix zaprezentował doskonały serial Black Mirror, wszyscy oniemieli. Fascynacja widzów mieszała się z prawdziwym strachem. W książce omówiono wszystkie odcinki i sezony serialu, kompleksowo i wyczerpująco przedstawiając powiązania między wątkami filmowymi a światem, w którym żyjemy lub żyć będziemy. Okazuje się, że nowe technologie i ich powszechność nie tylko zwiększają komfort i poprawiają jakość naszego życia, ale też zmieniają społeczeństwo, i to w wielu wymiarach: psychologicznym, politycznym, a także moralnym. Black Mirror przestaje być jedynie fikcją - w coraz większym stopniu okazuje się rzeczywistością. /lubimyczytac.pl/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Krąg The circle / reżyseria i scenariusz James Ponsoldt ; scenariusz Dave Eggers. - Warszawa : Kino Świat, copyright 2017. - 1 dysk optyczny (DVD)(105 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Mae Holland (Emma Watson) zostaje zatrudniona w Kręgu - najpotężniejszej na świecie firmie internetowej. Jest zafascynowana jej nowoczesnością, rozmachem oraz osobą wizjonerskiego założyciela - genialnego Eamona Baileya (Tom Hanks). Z czasem praca w Kręgu pochłania dziewczynę bez reszty, a jej rola w korporacji ewoluuje w niepokojący sposób. Stając się pionkiem w przewrotnej grze Baileya, Mae nie dostrzega zagrożeń, jakie rodzi miejsce zatrudnienia. Dopiero gdy odkrywa przerażającą prawdę o Kręgu, zrobi wszystko, by wyrwać się z macek organizacji. Nie ma jednak pojęcia, jak daleko sięgają wpływy pracodawców i ich potęga inwigilacji. [filmweb.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Thriller (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza książka o sukcesie Snapchata i jego twórcy, Evanie Spieglu. Od pomysłu rzuconego na studenckiej imprezie po wielomiliardowy biznes, który na zawsze zmienił oblicze komunikacji. Wszyscy znamy historie Jobsa, Muska i Bezosa oraz ich legendarnych firm założonych w garażu. A jak wyglądają narodziny start-upu teraz - w świecie, gdzie wszystko podzielili między sobą Facebook i Google? Poznaj historię Evana Spiegla - bezczelnego chłopaka, autora jednej z najpopularniejszych aplikacji w historii, który odrzucił ofertę miliarda dolarów od Marka Zuckerberga. Zyskał tym samym śmiertelnego wroga i jeszcze większą fortunę, bo w chwili wejścia Snapchata na giełdę jego udziały osiągnęły wartość ponad sześciu miliardów. Sukces zawdzięczał nie tylko kreatywności, ale i bezwzględności, którą okazał w konflikcie z przyjacielem i współtwórcą apki. To też opowieść o samym Snapchacie, który sprawił, że social media znów zyskały prywatny wymiar. Nawet jeśli nie masz go w swoim smartfonie, to i tak korzystasz z jego rozwiązań na Instagramie, Facebooku i w innych aplikacjach. Samozwańczy wizjoner Evan Spiegel zrozumiał, że liczą się nie tylko lajki, ale przede wszystkim kontakt - bezpośredni i osobisty.[lubimyczytac.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sieć (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Mamy przyjemność zaprezentować kolejny numer „Informatyki Ekonomicznej”. Dzięki składanym przez autorów cennym naukowo tekstom, jak również coraz szerszej rzeszy czytelników nasze czasopismo rozwija się, uzyskując pozytywne oceny podczas akredytacji oraz ewaluacji. W każdym zeszycie przedstawiamy wyniki badań, przemyślenia oraz propozycje autorów będących przedstawicielami różnych ośrodków naukowo-badawczych, w których realizowane są projekty badawcze z obszaru rozwoju oraz zastosowań ekonomicznych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wśród autorów niniejszego zeszytu znalazły się osoby reprezentujące tak renomowane uczelnie, jak: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Politechnika Częstochowska czy Uniwersytet Szczeciński. Kilka z przedłożonych artykułów napisanych zostało we współpracy z praktykami biznesowymi, których doświadczenia i poglądy podnoszą walory aplikacyjne oraz badawcze naszej publikacji. Należy również podkreślić, że nie wszystkie nadesłane do wydawnictwa opracowania spełniają wymogi formalno-merytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość artykułów zawartych w prezentowanym opracowaniu. Wszystkie przysyłane przez autorów teksty poddawane są szczegółowej recenzji przez dwóch niezależnych recenzentów, którzy zgodnie z procedurą wydawniczą nie mogą znać autorów ocenianych prac. Obecnie w naszym czasopiśmie w wyniku wieloetapowej oraz surowej pod względem formalnym i merytorycznym weryfikacji przyjmowanych jest do druku około 25% nadesłanych referatów. Jako redaktor niniejszego wydania pragnę podziękować wszystkim autorom, którzy zechcieli się podzielić swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składam podziękowanie recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny artykułów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ubezpieczenie jako urządzenie gospodarcze funkcjonuje od bardzo dawna. We współczesnych czasach w wielu krajach w ramach rynków finansowych działają rozwinięte w różnym stopniu rynki ubezpieczeniowe. Ryzyko, które towarzyszy człowiekowi od zarania dziejów i które dało początek zorganizowania instytucji ubezpieczenia, występuje ciągle i jednocześnie na skutek rozwoju cywilizacyjnego, rozwoju technologicznego oraz zmieniających się procesów demograficznych. Pojawiają się nowe kategorie ryzyka, które mogą być przedmiotem ubezpieczenia. Wobec zmieniającego się otoczenia rynek ubezpieczeniowy dostosowuje się i proponuje nowe produkty ubezpieczeniowe. Jednocześnie zakłady ubezpieczeń z obowiązku muszą dbać o bezpieczeństwo finansowe swoich klientów, aby nie podważyć podstawowej zasady realności ochrony ubezpieczeniowej. Wszystkie te zjawiska można zaliczyć do obszarów badawczych środowiska akademickiego zajmującego się problematyką ubezpieczeniową. Ponadto nowe tendencje, które pojawiają się w systemach emerytalnych, wywołane starzeniem się społeczeństw i niewydolnością repartycyjnego systemu emerytalnego, a równocześnie pojawiającymi się kryzysami na rynkach finansowych, generują cały szereg problemów badawczych, które są również w zasięgu zainteresowań wielu środowisk akademickich. Funkcjonujący w Polsce od kilkunastu lat nowy system emerytalny budzi różne kontrowersyjne dyskusje i skłania do wstępnej oceny, a zagadnienia te wiążą się z funkcjonowaniem systemu ubezpieczeń społecznych, w tym również z finansowaniem ochrony zdrowia. Jak widać, tematyka badawcza obejmująca bardzo szeroko rozumiane ubezpieczenia od strony teoretycznej, jak również praktyki ubezpieczeniowej, jest niezwykle obszerna. Wszystkie te problemy są zawarte w przygotowanej pracy. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Z dużą przyjemnością przedstawiamy kolejny numer kwartalnika „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”. Niniejszy numer zawiera artykuły przedstawiające wyniki badań naukowych autorów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT w informatyce biznesowej. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w codziennej praktyce biznesowej polskich przedsiębiorstw. Szybko upowszechniają się technologie mobilne, media społecznościowe są zaś coraz częściej wykorzystywane w praktyce biznesowej. Obserwujemy szybki rozwój prac badawczych w zakresie odkrywania wiedzy zarówno z tradycyjnych baz danych, jak i z tekstów. Na problematykę analizowania dużych wolumenów danych nie tylko biznesowych, ale i medycznych również zwrócono uwagę w niniejszym numerze. Czytelnik odnajdzie w nim także artykuły poświęcone zagadnieniom ontologii. Przez wielu naukowców nadal prowadzone są prace badawcze nad wspomaganiem procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Badacze koncentrują się na zagadnieniach projektowania czy wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, a inni skupiają swoją uwagę na problematyce miękkich aspektów zarządzania, jak kapitał ludzki czy tzw. social business.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem opracowania jest diagnoza znaczenia mediów społecznościowych dla samooceny, sposobów internetowej autoprezentacji oraz zachowań związanych z wyglądem ciała młodych dorosłych. W monografii zaprezentowano wyniki badań własnych potwierdzających m.in., że dla ok. 30­-40% młodych dorosłych media społecznościowe stanowią przestrzeń, która w istotny sposób wpływa na postawy względem własnego ciała. Są one bowiem miejscem kreowania własnego wizerunku, źródłem motywacji do podejmowania zachowań ukierunkowanych na poprawę wyglądu ciała i dbania o jego prezencję, ale także przestrzenią społecznych porównań odnoszących się do wyglądu własnego ciała. W konkluzji Autorka podkreśla znaczenie kształtowania silnego „Ja cielesnego” oraz wewnętrznego umiejscowienia kontroli, potrzebę profilaktyki zaburzeń związanych z zaburzeniami wizerunku ciała, interwencji psychoedukacyjnych oraz roli edukacji zdrowotnej w kontekście podjętej w opracowaniu problematyki badawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej